Jeg har også haft to Cape Town S afkom, den ene hjemmeavlet.
Den ene havde jeg som ung, og var en salgshest, som jeg dog gerne have beholdt hvis der var plads i stalden. Super dejlig model, velgående, masser af mod og vilje, og som andre også siger, en bestemt og sensibel dame 
Den anden har jeg selv avlet, og desværre kom hun til skade på folden som tre års, og kom derfor aldrig i sporten.
Hun fik desværre også kun et afkom, men han er så også ganske god og speciel, ligesom han´s mor var. Pga. hendes skade kompencerede hun mere og mere i krydset, så muskulaturen ikke virkede optimalt omkring bæknet, og derfor kom hun til at stå med væske i børen, som hun ikke kunne "klemme ud", som muskulaturen normalt ville gøre.
Desværre måtte jeg aflive hende for et par år siden, da skaden desværre blev være, og hun fik svært ved at rejse sig og andre ting.
Hun var en super dejlig hest, og jeg tænker også på hende mere eller mindre hver dag. En hest med meget humør og halløj, men så sandelig også en meget bestemt dame, som man ikke skulle løbe om hjørner med.
Jeg plejer gerne at sige, at Cape Town S afkom ikke er for alle, men kan man med dem, så har man også en rigtig kammerat. Jeg kunne også sagens finde på at bruge ham igen.
Faktisk sad Tanja og jeg ved samme bord til Auktion Nord i september, og bød om kap på en bedækning med ham
Tanja havde snakket om det i løbet af aftenen, og jeg sad pænt og lod som ingen ting, indtil budene gik i gang. Jeg satsede på hun fik den fra Højagergaard som var på bud inden da, så havde der nemlig været en billig bedækning hjemme 
Damsgaarden´s Calibra efter Cape Town S/Linaro/Caletto II/Calypso II, Stamme 3030.
Hun er halvsøster til DV hingsten Escapology T, og mor til DV hingsten Count On Me T. Count fik dispention for manglende R på morsiden, som den første nogensinde.
Count On Me T, solgt til Spanien i Herning 2011. Tror han er den eneste hingst der har Cape Town S som morfar, og der er kun en der har ham som far, og han er i USA.
Annette