Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Cape Town
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 12:46

Inspireret af denne tråd, hvor der vises det skønneste føl efter Cape Town.

Jeg har et voksent afkom efter Cape Town, og synes det ville være interessant at se og høre om andre afkom efter Cape Town

Jeg har ladet mig fortælle, at hans afkom, i sind, minder meget om hinanden - oplever i andre også det?

Min er en 10 års hoppe, Hestehavegårds Montana. Det aldrig er kedeligt at ride på hende. Når du først har hendes tillid, så går samarbejdet ,som regel, rigtig godt.. men det kræver en forståelse og indfølingsevne at komme derhen, da hun er en temperamentsfuld hoppe som samtidig er følsom.

Hos mig hygger vi os med ridebanespring, jagt og ture i terræn (hun er en gudsbenådet springer)

Hvordan ser dit afkom ud og hvordan oplever du sindet?

Billede

Her er vi fotograferet på en tur i terrænet hvor vi træner på de faste terræn forhindringer i skoven.

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

Fellini
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:37

Jeg har en Cape town.

den er meget som du beskriver, skal rides med forståelse.

han ryger lige i luften hvis man ikke rider ordenlig, og har jævnligt det vi herhjemme nu kalder en "felli dag" når hestene er lidt skøre.

Han kan gå rundt på banen i dressur, og pludselig ser han spøgelser og vender rundt og løber den anden vej.

Jeg bruger ham til lidt af det hele, han kan la dressur med placering, og lb spring, la til træning, jeg ligger og ridder terræn herhjemme, og har startet lidt jagt også

Billede

Billede

Billede

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Glemte..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2013 15:41

Glemte lige - at jeg aldrig vælger at købe en capetown igen, jeg bryder mig ikke om deres arbejdsmorale - jeg har mødt nogle stykker, og jeg syntes man skal være der hele tiden, for at de ikke skal snyde en.

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2013 09:09

Billede

Hun er en dejlig hoppe, men også med et lidt levende sind. Hun vil meget gerne gå, men man skal være tydelig og sidde stille og ikke bare tage forkert..

Hun bevæger sig helt fantastisk.

Hun er ikke redet før nu - jo en måned som 3 års - Hun er 8 år.

Tingene ligger i hende allerede - opgaven er nem, når man bare sidder i ro og leder...

Never go faster than your angel can fly!

0
0
Svar på denne tråd

3grdgdrfgdfg
Forfatter: 
Dato:  05-05-2013 09:03

Jeg kan virkelig godt genkende det i skriver.. specielt den del med, at rider man ikke ordenligt, så ryger hun i luften - der er vitterlig afregning ved kasse 1, men er også meget lærerigt for mig

hvor er det fedt at høre fra jer

For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

0
0
Svar på denne tråd

Medina
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 10:12

Jeg har desværre sagt farvel til min Cape town hoppe for en uge siden, men vil da hjertens gerne lige dele alligevel :)

Midnight's Medina, købte hende da hun var 10 måneder, og hun ville være blevet 8 år i fredags. Hun har altid være meget livsglad, frisk og fjollet, det var noget af det jeg faldt for, da jeg var ovre og kigge på hende :)

Jeg tilred hende selv da hun var 3½, satte mig på ryggen af hende og red derudaf, så at sige. Hun var super cool og meget lærenem, og altid glad for at komme ud og lave noget. Desværre blev hun meget hurtigt halt, da det viste sig at hun havde et meget skævt bækken, senere fandt jeg ud af at hun også havde en fejl oppe i nakken, og hendes ridekarriere blev indstillet. Hun var virkelig en fornøjelse at ride, den smule jeg nåede, og selv da hun begyndt at sige fra, gjorde hun det på en virkelig pæn måde, hun har aldrig smidt mig af eller prøvet på det.

Hun havde en sjov personlighed, havde man alm godt hestetække og indføling var hun nem at håndtere, havde man ikke, så kunne det godt være et problem. Der var bestemt folk hun ikke kunne lide, og der kunne hun godt være noget af en udfordring. I mine øjne var hun perfekt, min drømmehest. Og jeg ville aldrig tøve et sekund med at købe en Cape Town, eller bruge ham på min anden hoppe :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Helt igennem fantastisk hest <3

Mvh Sandra

Prior's Capina <3

R.i.p Midnight's Medina <3

1
0
Svar på denne tråd

dejlige
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 14:21

sikke lækre Cape Town afkom i har. Jeg har rigtig glad for mit Cape Town føl fra i år. Så jeg har ifolet hoppen med ham igen, håber på samme model næste år, bare i hoppeudgave ;)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Har 21/3 13 fået Cape Town/Contango/Ponticello XX hingsteføl 2013. Næste føl har forv.termin 2/6 Tailormade lancelot/Stravinsky XX

1
0
Svar på denne tråd

lækker
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 17:09

Han er da også bare for lækker, din følle :) Han ser sørme godt ud! Et rigtig glansbillede

Mvh Sandra

Prior's Capina <3

R.i.p Midnight's Medina <3

1
0
Svar på denne tråd

sindet...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 20:49

Jeg har en nu 10 års Cape Town hoppe, med Stald Kalles Bror Bally som morfar. jeg rider military på international plan på hende.Jeg købte hende i april 2012, og der havde hun aldrig gået hverken military eller dressur stævner - så hun er meget lærenem...

Jeg kan genkende mange af beskrivelserne på sindet, en meget sensibel hoppe som man ikke kan tvinge til noget hun ikke vil. Til gengæld har jeg endnu til gode at opleve at hun IKKE vil arbejde - hendes arbejdsmoral fejler så absolut intet - og selv ikke på de lange ture rundt på terrænbanen mister hun gålyst eller arbejdslyst.

Jeg har på fornemmelsen at hun vil gå gennem ild og vand for mig både fra jorden og på ryggen af hende og trods hendes til tider tossede væremåde kunne hun aldrig finde på at gøre andre dyr eller mennesker ondt, eller gøre noget for at smide mig af eller være "dum" - hun er bare lidt fjollet nogen gange...

Jeg har det heldigvis HELT OMVENDT end Sparky - jeg får ALDRIG en hest som denne KÆMPE KAMMERAT i min stald igen nogensinde - så jeg er taknemmelig for hver dag med hende...

Dressur til internationalt military stævne maj 2013...

Billede

terræn CNC1* 2012

Billede

Spring internationalt stævne maj 2013

Billede

Nr. 2 Danish Eventing Championship open CNC1* 2012
Billede

vh. Helena

MED DANMARKS NATIONALFARVER I HESTE...

se mere her

www.team-graungaard.dk

2
0
Svar på denne tråd

Dato:  08-05-2013 22:12

Jeg har også haft to Cape Town S afkom, den ene hjemmeavlet.

Den ene havde jeg som ung, og var en salgshest, som jeg dog gerne have beholdt hvis der var plads i stalden. Super dejlig model, velgående, masser af mod og vilje, og som andre også siger, en bestemt og sensibel dame :-)

Den anden har jeg selv avlet, og desværre kom hun til skade på folden som tre års, og kom derfor aldrig i sporten.

Hun fik desværre også kun et afkom, men han er så også ganske god og speciel, ligesom han´s mor var. Pga. hendes skade kompencerede hun mere og mere i krydset, så muskulaturen ikke virkede optimalt omkring bæknet, og derfor kom hun til at stå med væske i børen, som hun ikke kunne "klemme ud", som muskulaturen normalt ville gøre.

Desværre måtte jeg aflive hende for et par år siden, da skaden desværre blev være, og hun fik svært ved at rejse sig og andre ting.

Hun var en super dejlig hest, og jeg tænker også på hende mere eller mindre hver dag. En hest med meget humør og halløj, men så sandelig også en meget bestemt dame, som man ikke skulle løbe om hjørner med.

Jeg plejer gerne at sige, at Cape Town S afkom ikke er for alle, men kan man med dem, så har man også en rigtig kammerat. Jeg kunne også sagens finde på at bruge ham igen.

Faktisk sad Tanja og jeg ved samme bord til Auktion Nord i september, og bød om kap på en bedækning med ham :-) Tanja havde snakket om det i løbet af aftenen, og jeg sad pænt og lod som ingen ting, indtil budene gik i gang. Jeg satsede på hun fik den fra Højagergaard som var på bud inden da, så havde der nemlig været en billig bedækning hjemme :-)

Damsgaarden´s Calibra efter Cape Town S/Linaro/Caletto II/Calypso II, Stamme 3030.

Hun er halvsøster til DV hingsten Escapology T, og mor til DV hingsten Count On Me T. Count fik dispention for manglende R på morsiden, som den første nogensinde.

Billede

Billede

Count On Me T, solgt til Spanien i Herning 2011. Tror han er den eneste hingst der har Cape Town S som morfar, og der er kun en der har ham som far, og han er i USA.

Billede

Billede

Annette

Kvalitets avl af springheste

Nu også på Facebook

DH hoppe sælges. Spring/Military hest

www.staldkejlberg.com

www.stutteritaldorf.dk

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider