Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Endelig tid til terræn træning
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 19:04

Hvis i ikke orker at se det hele igennem... Så spring ned til nederste video klip - det er det BEDSTE Billederne her i tråden er fra den dag den video er taget...

Billede

Over opvarmnings spring :D

Billede

Snakker lige lidt med min dejlige kæreste <3

Ja under normale omstændigheder, har jeg altid syntes at vinter i DK er noget låååårt, og alt alt for lang....

MEN sidste år fik jeg for første gang i mit liv smagt på military, og nåede 3 træninger og 2 stævner på isabella (og et stævne på loco, som var hesten som fik mig igang med military)...

Og så skal jeg LOVE for at vinteren har været et rent helvede!! For jeg er jo blevet BIDT af det terræn ridining

Billede

Over graven

Billede

Over en "halv stor" - tror det er en af de største forhindringer vi har prøvet indtil videre..

Billede

galop op af bakke - spring - galop ned af bakke

d. 9 april stod på årets første "terræn træning"... Det var mit første besøg i klithuse military klub.. Men vi trænede dog kun på de faste forhindringer på ridebanerne... Det får i lige noget video af:

www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/313554- aarets_foerste_terraen_traening

Billede

ud i vandet med prinsessen

Billede

også en halvstor en

Lørdagen efter (d. 13 april) stod den på årets første stævne (idet det i langå d. 6 blev aflyst pga dumme dumme frost)...

Stævnet var i skanderborg...

Det er vores 3 military stævne (dog kun terræn delen) - og isabella tog ALLE de faste forhindringer i stiv hov uden at tøve!!

MEN piloten her var så dum at ville have hende i trav hen til vandet (da hun tidligere har sprunget rimelig voldsomt ud i det, og vandet i skanderborg er ret dybt)...

Det resulterede i en masse uro, og isabella så sit snit til at "tage r'ven på mig", stoppede op - og så stod hun gudhjælpende og kiggede på ALT andet end vandet - mens jeg sad og "bankede" hende med pisken (må ikke have ramt særlig godt, idet krikken ikke reagerede overhovedet)

VIDEO:

www.hestegalleri.dk/video/ staevner_og_loeb/313871- cnc80___aarets_foerste...en_staevne

Billede

op af vandet

Billede

endnu en tur i vandet

Billede

og igen i vandet

Og så kommer vi til det, som faktisk er hele grunden til denne tråd.... TERRÆN TRÆNING I IGÅR.....

Jeg lever stadig højt på træningen igår!! Sikke en hest jeg havde mig!!

Det var første gang vi smagte på lidt større forhindringer, og "galoper op af bakke, spring et spring på toppen og derefter direkte ned af bakke"... Samt at det er første gang vi springer så stor en grav...

Isabella tog ALT uden at vippe med et øre - SELV VANDET Men piloten her lod også være med at "slås" med hende der hen imod...

www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/314522- terraen_traening___you_raise_me_up

Billede

holder lige en lille pause

Billede

Her havde hun sat VILDT tidligt af, så jeg var lidt ude af balance

Billede

Lige en tur over en hæk

Billede

op af bakke - spring - ned af bakke

Billede

vaaaaand <3

Billede

en lille "ned af bakke"

Billede

wrooooum op af bakke

Billede

vand

Billede

dejlig galop

NU skal tiden bare gå stærkt indtil d. 12 maj, hvor den står på endags stævne i klithuse... Her skal vi ride alle 3 disipliner på en enkelt dag - det er første gang isabella skal prøve det... MEEEEEEN med den energi damen ligger for dagen, så bliver det vidst ikke et problem

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 19:19

Hvor ser i bare godt ud, fedt at det går så godt med militaryen også! Men får jo helt lyst til selv at prøve af dine dejlige solskinsbilleder!

Og held og lykke til næste stævne - glæder mig til at høre hvordan det går, og til at se billeder derfra! :)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 19:21

Er lysten der til at prøve military - så GØR det :D

Jeg fortryder jeg ikke turde noget tidligere

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 21:38

Jamen når jeg engang får min egen - så skal det også prøves ;)
Robiane er 16 år, og har aldrig sprunget (fordi hun bestemt ikke ville ) så det skal hun ikke tvinges ud i nu den gamle dame Men some day! ;)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

terræn
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 03:09

Hvor er det nogen skønne billeder, og det er skønt at se at både rytter og hest nyder det i fulde drag..

Jeg selv glæder mig også helt vildt til at komme til vores første military stævne i år, kan næsten ikke vente til det bliver den.25 Maj, på min skønne hoppe på 16 år,som i følge hende er alder bare et tal :)

Billede

www.rhinestonedesign.dk

Med Rhinestone Design skiller du dig ud fra mængden.

Udsmykning af udstyr til hest,hund og dig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 18:04

Iiih hvor er jeg misundelig!! :)

Sikke et lækkert vejr at være til træning i!! :)

Jeg skulle også have været til træning i Langå, men jeg døjer med transportproblemer i år.

Min bil kan ikke trække trailer, så jeg er afhængig af at kunne køre med andre.

Men dem jeg plejer at køre med er stoppet med at ride military. Den ene vil slet ikke ride military mere og den anden vil have hesten i fol :(

Håber jeg kan nå at finde tranport, så jeg kan komme til træning i Klithuse inden deres stævne, hvor jeg gerne skulle ride 90-klassen.

Målet er at ride 100 i Bjerrringbro til efteråret, så håber virkelig ikke hele sæsonen går i vasken pga transporten :(

Karina

med trakehneren

A´Nan H

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 20:08

jeg ville også gerne have været i klithuse til træning inden stævnet, men da jeg snakkede med finn igår, sagde han at så kort tid inden stævnet må vi kun træne på ridebanerne (hvor der jo også er faste forhindringer)... øv bøv...

0
0
Svar på denne tråd

klithuse
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 07:43

Ej, der er da masser af tid til! :)
Men bedre end ingenting for mig. Vi har slet ik været til træning endnu og ved ik om jeg kan byde hesten at gå sin 2. 90-klassen uden at have set noget der ligner faste forhindringer siden efteråret.

Øv hvor jeg mangler en anden bil!

Karina

med trakehneren

A´Nan H

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

0
0
Svar på denne tråd

laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 10:29

Det er altså bare en lækker hest du har dig der... det ser godt ud!

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

0
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  24-04-2013 10:35

Tusind tak for de rosende ord :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider