Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Kig ind i hesten...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 22:55

Jeg har fundet denne særdeles interessante udsendelse på Youtube.

Den handler om hvad der er inden i hesten og hvordan en del af det "virker". Jeg kan ikke forestille mig at jeg er den eneste der finder det spændende at se detaljer om hvad der får hesten til at kunne hvad den kan!

Det er ganske vist fokuseret på galopheste - men vores almindelige rideheste er jo konstrueret nogenlunde ligesådan.

ADVARSEL - MEGET AF UDSENDELSEN ER AF EN DISSEKTION AF EN HEST - og der lægges ikke fingre imellem med detaljerne!

www.youtube.com/watch?v=WHlqZ6VZvKE

£isbeth & Baloo

The truth is rarely pure and never simple

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Selve dissektionen...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 08:40

... er nu egentlig meget lødigt filmet, så jeg synes ikke at den er slem.

Men... da de viste hvordan er seneskade kan opstå, dér hoppede jeg sgu i stolen

Spændende film! Det er jo kun realtivt få punkter, der kan behandles på så kort tid, men jeg fik da en bedre forståelse for hjerte, lunger, sener og muskler (y)

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 09:39

... heller ikke at den er slem (ud over det med seneskaden) - men vi har jo forskellige grænser, og når det nu er en død hest de står og skærer i, vil jeg ikke undlade at advare sarte sjæle :)

Og jeg synes også at de kommer godt rundt om de emner der berøres (der er jo selvfølgelig mange flere der kunne være spændende at høre om). Eneste jeg savner er at høre hvad der gøres med den galophest der har vejrtrækningsproblemer. Er det mon noget der kan fikses, når de nu præcis ved hvad der er galt, eller er det slutningen på dens løbskarriere?? Det kunne de godt have sagt.

£isbeth & Baloo

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er da rigtigt!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 09:50

Det lignede noget, der måske kunne klares med nogen få sting for at fastholde ganesejlet.

Men det er nok en delikat operation eftersom det er meget svært at holde stedet sterilt mens det heler. Jeg forstod det som, at den hest var færdig på banerne.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 11:54

Virkeligt interessant film.

Det er rigtigt spænende at høre om de enkelte organers betydning, specielt det med hjertet var spænende.

Det der gjorde videoen yderligere interessant for mig var, at de kom ind på Eclipse, for laaaangt ude i led er han forfader til min tidligere hoppe og min søsters nuværende hoppe og føl.

Damgaard

med den firbenede skygge

Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 14:02

Tak for linket. Det var virkelig en rigtig spændende og lærerig film. Skulle lige holde frokosten liiiige i munden nogle steder, men det gik

Jeg tror desværre også galophesten var færdig som galophest. Sådan forstod jeg det i hvert fald...

Og den der seneskade... Yiarks!

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 18:04

øv, der opstod en fejl i mit maskineri her, lige da de udspændte senerne i benet, pokkers også.. ellers virkelig spændende!

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Ærgerligt...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 14:47

... at du ikke kunne se mere af udsendelsen, Charlotte. For det mest interessante, både omkring lunger og hjerte, kom jo efter benet.

£isbeth & Baloo

Oscar Wilde

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider