Ha, ha ja ham Mighty får nogen sære ideer en gang i mellem og tror helt sikkert Wonder syntes det var fejt at vi 3 mand stod og spruttede af grin og ikke hjalp ham;-) Vi havde også dårlig samvittighed bagefter skal det siges;-)
Lige så snart han havde fået Wonder op- rullede han sig der hvor Wonder havde lagt...
Han er en meget dominerende herre som ikke finder sig i noget som helst fra nogen, hverken store eller små, udviser de nogen form for dominans æder han dem simpelthen og det endte desværre med at han på et tidspunkt smadrede en frieser på 600 kg på 2 min. så den var halt i 4 måneder:-( Så nu er vi meget opmærksomme på at han kun kommer på mark med nogen der ikke vil bestemme i den forstand, de må gerne nappe, lege osv men de skal ikke ville bestemme.
Oveni er han meget flok bevidstog passer så meget på hans foldkammerater og skal nok sørge for de alle følger med når de bliver kaldt ind- dejlig nemt for man skal bare råbe Pony kom!! Så jager han dem alle ind som en anden hyrdehund og ja når de når til leddet skal de bare holde sig væk for han skal selvfølgelig ind først:-)Han "passer" også på mig når jeg går på jorden ved siden af ham i ridehuset osv de andre heste skal ikke komme for tæt på, han lægger på ørerne og viser tænder og i starten inden jeg blev opmærksom på det- løb han som skudt ud ad en kanon efter dem og ja havde jeg ikke nået at tage ordenlig fat i tøjlerne var han simpelthen hoppet på dem ( Så hvis der er nogen der forstår sig på hesteadfærd må de meget gerne give et tip om hvorfor han reagerer sådan) Jeg tænker jo han vogter over mig for det er på samme måde når jeg går ind på marken, de andre skal ikke komme i nærheden af mig og sådan var det også da hans gamle ejer og avler Julie var på besøg da vi havde haft ham i ganske kort tid.
Det er dejligt men også nogen gange krævende at være ejer af en så fjollet, klog og meget dominerende pony:-) Han åbner hegn- selvfølgelig ved leddet ellers får man jo stød når man rører hegnet, når han ikke gider være ude mere og har en masse andre tossestreger for.... Han er herlig:-)
Og tusind tak for alle de søde kommentarer:-)