Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Erna øver sig i dressurens svære kunst.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 11:12

Nu er det vist alt for længe siden jeg har leveret noget nyt fra Erna, min koldblodstraver jeg fik i sommer, mon tro om ikke der er nogle få der kan huske hende? :)

Nå, men vi har hovedsagelig brugt tiden på at blive kendt, ride ture og føle os lidt frem på ridebanen.

Jeg er meget rusten indenfor "ordentlig" ridning, så det, at starte op med en hest som Erna, der har været traver og turhest, har ikke været helt nemt helevejen.

Men hun er en fantastisk hest at arbejde med, så det har været mest sjovt og jeg har da fået testet mine evner og teorier innen for grundridningen, og jeg synes selv, det har virket, dog har jeg så nu fået bekræftet, at hvis man virkelig vil blive forvirret, så skal man bare begynde at læse i ridebøger, for der står der jo noget heeelt andet, end hvad min logiske sans og godt gemte/glemte lærdom siger...

Der er altså stooooor forskeld på, om man sidder og rider en færdig uddannet dressurhest, eller om man skal lære en koldblodshest på 11-12 år, at gå helt almindelig basic dressur.

Nå, men jeg har i længere tid, været på udkig efter en træner, men jeg er måske en anelse kræsen, og har ikke villet tage den første og "bedste" der kom forbi, jeg har set mange an, vurdert dem, set andre ride timer for dem, prøvet enkelte timer selv og forhørt mig rundt, og der har en god stund, været en enkelt jeg har tænkt meget over, men ikke haft mulighed for rigtig at se i action, men den dag jeg så henne med en venindes hest, var jeg slet ikke i tvivl, HENNE skulle jeg altså prøve.

Jeg ville, at første time, skulle hun ride hesten, så hun blev kendt med hende og så samtidig fortælle hvad hun gjore og hvorfor, og det er hun bare SÅ god til, straks hun gør noget, om hun så bare flytter lidt på sin vægt, så siger hun det, at nu flytter jeg vægten lidt over her, for at hjælpe hesten, og se her, hvis nu jeg gør sådan her, så gør hesten sådan, og bla bla bla. VIRKELIG lærerigt og bekræftende, for meget af det hun gjore var jo ting jeg også selv har ment var det rigtige, men efter 12 år uden undervisning, så kan man jo nemt miste troen på, om det nu også er rigtig, særlig hvis man kommer til som mig, at kigge i en bog om ridning...

Nå, men igår var så dagen der hun endelig skulle komme, og hun indfriede 200% så nu har jeg endelig fundet den træner jeg vil bruge på mine heste, mig OG dem der rider mine heste, så både hende der er part på Erna og min veninde var også med og lyttet og så, for jeg vil jo, at vi alle skal ride hesten efter samme metode, ellers bliver den da bare skør i bolden ;)

Jeg har så et par billeder af Erna, fra igår, og JEG ser hvertfald en hest som virkelig fik nogle aha oplevelser, som uden nogen somhelst form for tvang, selv begyndte, at samle sig mere og mere, selvfølgelig gik hun både over og under foran og bag, og til tider så det ud som, at hun ville være rollkurhest, men det gør jo ikke noget, jeg vil at hun selv skal finde ud af, hvor det er bedst at gå med sit hovede, og når alt det andet begynder at sstemme for hende og hun får muskler og ballance nok, så kommer det jo helt af sig selv :)

Nå men her kommer billederne, se dem, og vær venlig ikke at slakte nogen af os :)

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg kan hvertfald rigtig godt lide det jeg ser og så, og skal helt klart fortsætte, at bruge hende som træner, det bliver ikke fast flere gange i mnd. da det er svine dyrt, at få træner ud privat, men engang imellem så skal hun ud og følge op og give os nye ting at arbejde med, og så følger hun med via billeder på face og er altid tilgængelig for tips og råd.

Nå, gad vide om der overhovedet er nogen der gidder at læse hele den laaange smøre jeg har skrevet Det var hvertfald lige hvad jeg havde på hjertet for denne gang :)

Hvad synes du?

Mvh. Pia

If the world didn't suck, we'd all fall off :)

0
0
Svar på denne tråd

Gud fri mig vel...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 11:33

... for en lækker hest!!!

Det ser rigtigt fornuftigt ud din ridning!

Personligt, så ville jeg nok lægge hende endnu længere ned og frem for at få løftet ryggen bedre. Hun ser lidt muskelfattig ud over ryg, lænd og bagpart.

Men med dens samarbejdsvilje, der bare LYSER ud af billederne, så skal du nok få løst den opgave!

Du sidder også rigtig pænt! Kig op, så du ikke kommer til at runde i skuldre/nakke ;-)

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 11:51

Først så det lige er helt på det rene, det er IKKE mig der rider, men træneren.

Men tusind tak for dine meget dejlige ord om min hest, og jeg synes det er så dejligt, at du kan se hvor meget Erna faktisk nyder at arbejde, hun ELSKER at få en udfordring, selvom hun gerne vil snyde, og synes det er smadder hårdt, at gå rundt der og må tænke og løfte og bøje og og og.

Der blev ikke gjort noget som helst for, at bestemme hvor hesten skulle have hovedet, hun fik frit valg fra alle hyller, og eneste formål med økten var, at hun skulle øve sig i, at gå lige ud, følge sporet og blive fortrolig med kontakten på tøjlen, og hun selv skal få lov til, at føle på, hvor det er bedst for hende at gå, og for hvergang hun søgte ned fik hun ros, så hun gik rigtig meget og "smagte" på de forskællige posisioner, dog er hun som du også ser, slet ikke stærk nok endnu, mangler masse muskler, så hun gik tit laaaaangt ind med næsen, men kom hurtigt ud igen...

Igen tusind tak for konstruktive og gode ord. :)

Mvh. Pia

If the world didn't suck, we'd all fall off :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 23:32

Mums hun er superlækker, ser ud til at blive rigtig dygtig dressurmusse:-)

Ridningen synes jeg ser ganske fornuftig ud, og hvor er det skønt med en træner hvor det hele bare virker logisk og rigtigt.

God fornøjelse med træningen og husk nu at opdatere os indimellem:-)

Mvh Naja

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider