Hejsa
Min kæreste var i dag så sød, at tage med op i ridehallen i
-grader og tage billeder af mig og mine to ungheste.
Pinot Noir har fået sin billedtråd, så denne her tråd handler om Caspian, og hans udvikling som ridehest.
Krone's Caspian er en skøn DV'er efter BH Rush Hour på en RDH hoppe efter Donnergraf/Weltloewe. Han bliver 5 i år, og blev tilredet sidste sommer.
Her et billed af smukke smukke Caspian lige da jeg havde købt ham som 1 årig
Siden da er den unge herre vokset til - og selvom han er slank som en cykel, så har han hele sin ungdom hos mig knoklet rundt med sin bedste legekammerat Pinot Noir
Han er en temperamentsfuld herre - og jeg sank da lige lidt, da han en forårsdag sidste år viste hvad han kunne....
Utroligt nok har han ( 7-9-13) aldrig bukket med rytter på ryggen..
Men tilrides skulle han jo - jeg ventede dog til sidste sommer, til han blev 4 år, fordi han bare var en lang tynd bængel som 3 års, uden en klog tanke i hovedet.
Så afsted i tilridning røg han - og han var så fin den dag jeg kom for at se ham første gang med rytter på... Og man kunne begynde at fornemme, hvor smuk han ville kunne blive når han en gang ville få lidt muskler hist og pist.
Og så blev det jo min tur - første gang på ryggen af Caspian...
Og selvfølgelig har han lært at stå ved "tante-skamlen"......
Han er en stor hest på 170 cm i stang, så i starten kunne vi simpelthen ikke galoppere i ridehuset på 20x40, fordi han ikke havde balance til det. Så der blev travet en del i starten. Og så kørt vi i et andet ridehus på 20x60 m når der skulle trænes galop.
Og galoppen kom til.....
Tiden gik, og Caspian blev redet mere og mere - og fik mere og mere styrke, og sidebevægelserne med schenkelvigningerner og versader begynder at blive lagt på... Disse billeder er fra februar...
Og i dag tog min kæreste så disse smukke billeder, af en smuk vallak
Han er en fantastisk oplevelse at ride på - hans bevægelser er SÅ bløde og behagelige, og selvom han har temperament og nemt kan se spøgelser hist og pist, så går han alligevel rundt ved den farlige bænk o.l., så en rigtig guttermand det er han.
Han skal ud og klatre i bakker, når sommeren kommer, så han kan få en masse muskler på bagparten, og få styrke til at bærer sig bedre - så nu må foråret gerne komme 
MVh Charlotte