Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Krone's Caspian - udvikling
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 21:45

Hejsa

Min kæreste var i dag så sød, at tage med op i ridehallen i

-grader og tage billeder af mig og mine to ungheste.

Pinot Noir har fået sin billedtråd, så denne her tråd handler om Caspian, og hans udvikling som ridehest.

Krone's Caspian er en skøn DV'er efter BH Rush Hour på en RDH hoppe efter Donnergraf/Weltloewe. Han bliver 5 i år, og blev tilredet sidste sommer.

Her et billed af smukke smukke Caspian lige da jeg havde købt ham som 1 årig

Billede

Siden da er den unge herre vokset til - og selvom han er slank som en cykel, så har han hele sin ungdom hos mig knoklet rundt med sin bedste legekammerat Pinot Noir

Billede

Billede

Billede

Han er en temperamentsfuld herre - og jeg sank da lige lidt, da han en forårsdag sidste år viste hvad han kunne....

Billede

Utroligt nok har han ( 7-9-13) aldrig bukket med rytter på ryggen..

Billede

Men tilrides skulle han jo - jeg ventede dog til sidste sommer, til han blev 4 år, fordi han bare var en lang tynd bængel som 3 års, uden en klog tanke i hovedet.

Billede

Billede

Så afsted i tilridning røg han - og han var så fin den dag jeg kom for at se ham første gang med rytter på... Og man kunne begynde at fornemme, hvor smuk han ville kunne blive når han en gang ville få lidt muskler hist og pist.

Billede

Billede

Og så blev det jo min tur - første gang på ryggen af Caspian...

Og selvfølgelig har han lært at stå ved "tante-skamlen"......

Billede

Billede

Billede

Han er en stor hest på 170 cm i stang, så i starten kunne vi simpelthen ikke galoppere i ridehuset på 20x40, fordi han ikke havde balance til det. Så der blev travet en del i starten. Og så kørt vi i et andet ridehus på 20x60 m når der skulle trænes galop.

Billede

Billede

Billede

Og galoppen kom til.....

Billede

Billede

Tiden gik, og Caspian blev redet mere og mere - og fik mere og mere styrke, og sidebevægelserne med schenkelvigningerner og versader begynder at blive lagt på... Disse billeder er fra februar...

Billede

Billede

Billede

Og i dag tog min kæreste så disse smukke billeder, af en smuk vallak

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Han er en fantastisk oplevelse at ride på - hans bevægelser er SÅ bløde og behagelige, og selvom han har temperament og nemt kan se spøgelser hist og pist, så går han alligevel rundt ved den farlige bænk o.l., så en rigtig guttermand det er han.

Han skal ud og klatre i bakker, når sommeren kommer, så han kan få en masse muskler på bagparten, og få styrke til at bærer sig bedre - så nu må foråret gerne komme

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2013 22:07

Sikke nogle dejlige heste du har, blir helt i tvivl hvem af dem der er skønnest, vælger at tænke at de er lige skønne på hver sin måde.

Mvh Naja

Nu med ifolet hoppe:-)

Termin 2. juni 2013

0
0
Svar på denne tråd

Smukke hyps
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 09:32

Hvor er han bare blevet fin Charlotte!!

Skal i , ud over bakke-klateri, ud og kigge stævner i år?

Nu uden Libero og Thorleif

0
0
Svar på denne tråd

Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 12:25

Hej Naja - heldigvis er de to så forskellige, at de begge to er "verdens bedste hest", når jeg er i gang med at ride dem.

Eksteriørmæssigt tiltaler Caspian mig mest, og bevægelsesmæssigt er han Pinot langt overlegen.

Til gengæld er Pinots arbejdsvilje helt fantastisk, og han gør alt for at please sin rytter.

Og så er de begge nogle nussegøj på stald - caspian den som elsker at blive kløet bag øret, og Pinot ham som vrinsker når han hører man åbner døren.

Så jeg er bare heldig at have "verdens bedste hest" x 2

Hej Vivi

Njaaaa stævner, jeg ved sørme ikke rigtig om jeg tør...jeg rider glad og gerne undervisning, kører glad og gerne ud til fremmede ridehaller med ham, men lige stævne arghh det ved jeg ikke om jeg er mental klar til.

Mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

flot....
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 15:00

Flotte heste.

Et lille pip om de fejl, jeg også selv gør - ned med hænderne , og måske sætte bøjlerne et hul op?

Dog ser de nederste ud til at være mere harmonisk, end de første nye.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er han blevet fin...
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 19:12

... det "lille myr"...

Ja, det er han jo ikke mere - han er blevet en stor flot ridehest :)

Dejligt med to "verdens bedste hest"

£isbeth & Baloo

What do you call people who are afraid of Santa Claus?

Claustrophobic??

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 09:29

Hvor er han skøn Charlotte, sikke flotte muskler han lægger på nu, nu ser han ikke så ranglet ud mere. Dejligt at høre at han er skøn at være på, jeg må få en tur en dag - og så er det godt han er vant til skammel :-)

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, god avlshoppe drægtig med BH Zack

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 10:50

Sikke en dejlig hest, og fedt at tilridningen er gået så godt

Godt at han ikke bukker sådan med rytter på, det giver mig lidt håb for min 3 års kan også stå lodret i luften med bagparten øverst

Dejlige heste du har dig der.

Vh Charlotte

Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd

Takkkkk....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 20:02

Tak for de pæne ord om mine to "verdens bedste hest" :-)

Og Reni du er altid velkommen til at få en tur, så du kan føle hvilket lækkert afkom du har lavet på Tadonna - må indrømme at jeg næsten fortryder at jeg ikke også købte lillebroren :-). Mennnn 3 rideheste er nok for meget, og sælge ja det kan jeg jo ikke finde ud af :-)

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

kan kun sige en konstruktiv ting
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 20:56

Mumselimumsemums!! Sikke en lækker fyr du har fået bygget op!!!!!

Altid pæn ridning fra dig af:)

0
0
Svar på denne tråd

Takkkerrrrr
Forfatter: 
Dato:  26-03-2013 08:17

Tak for de pæne ord om både hest og ridning :-)

Jeg synes det er dejligt at kunne vise, at selvom jeg rider "traditionel dressur ridning" med berider-undervisning, ja så kan man godt gøre det "pænt og hestevenligt" - det synes jeg i hvert fald selv det er :-)

Og det skyldes den underviser jeg har - Lene Viuff - som bare er så positiv og har en fantastisk indstilling til at træne (ung-)heste, som er helt fantastisk i mine øjne.

Mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider