Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

En drægtig dame, og ridning af unghest..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2013 20:21

Hej Allesammen

Så er det vist ved at være tid til en lille update igen...!

Dorién har holdt lidt pause her henover vinteren da han har vokset.

Han har været trænet lidt i longe, og jeg har vel redet ham to gange henover vinteren, for lige at holde det lidt ved lige...

Men nu skal han til og i gang igen, vi skal til at blive helt færdige med tilridningen, og have ham gjort klar til 4 års championater og egenthedstest.

Så i dag hoppede jeg på ryggen af ham for første gang i ca to måneder, og han kunne ikke have opført sig mere som en gentleman...!

Venter tålmodigt på at mor spænder gjord...

Billede

Skridt skal der til...
Billede

Og lidt trav, dygtig unghest... Første gang i trav med rytter i to måneder, og han gik bare rundt som om han aldrig havde lavet andet...!
Billede

Der vare en stor og farlig "lys-firkant" fra vinduet i gavlen, som man altså lige skulle kigge lidt på...!
Billede

Men der er intet som den lille ikke kan håndtere, ingen hop eller ballade, vi kigger bare lidt...!
Billede

Dygtig ungheste... (den farlige lysfirkant i baggrunden )
Billede

Jeg forlangte ikke rigtig noget af ham i dag, vi skulle bare have en god tur, og den var Lille D helt med på...!
Billede

Billede

En lille skridt pause...
Billede

Dygtig lille unghest...
Billede

Dygtig dreng, jeg nægter at tvinge ham til biddet han skal lære at søge frem og ned selv, og det skal nok komme, se bare lige...!
Billede

Lidt sløret men for dælen en dejlig unghest...!
Billede

Jamen se dog lige, det ser jo ud som om vi har helt styr på det...
Billede

Vi skal lære at følge tøjlen...
Billede

Og det gør den jo ganske pænt...!

Billede

Klap, ros...
Billede

...og tak for turen...
Billede

Og min lille fantastiske unghest...!
Billede

Billede

So pretty...!
Billede

Og så videre til min unge dame, som jo er i fol...!

Louvre har termin den 7. april, men vi venter følle lidt før, og vi glæder os. Hun er så småt ved at sætte yver, så nu skal der sættes overvåging op i boksen, så der kan holdes øje med hende 24-7.

Hun er i fol med BH Rockefeller.

Hun er ved at være pænt stor, min dejlige dame...!

Billede

Men stadig super smuk...
Billede

Et styks tyk hoppe...!
Billede

Billede

Mave alle steder...!
Billede

Billede

Lille D sneg sig lige ind med sit fine nye regndækken
Billede

Men hun er nu stadig i fuld firspring og ikke yderligere besværet af maven...
Billede

Men stor det er hun nu...!
Billede

Og så lige gamle Knut, til dem der tænkte "hvad blev der af ham?" han går og hygger sig, venter på foråret, og passer på alle de ander...!
Billede

Og det passer ham ganske fint...
Billede

Og så lige et sidste billede af Louvre...
Billede

Det var så det for denne gang, håber i vil lægge en kommentar til mine dejlige hestebasser...

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

It takes all kinds to make this world!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 00:57

De er alle 3 så fine... Men hold kæft en mave hun har! Og jeg synes min var tyk.. :-D Hvor bliver det dejligt med en lille følle.. Jeg husker det som var det igår at min kom til verden. Det er absolut ikke sidste gang en af mine heste skal have føl :-)

sagde Katrine S. Hermansen

Med hestene:

Faralae II

og

Farolero KSH

0
0
Svar på denne tråd

skønne heste
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 06:33
Hvor er det bare nogle dejlige heste du har og sikke flot han tager det, at blive startet op igen!
Der er ikke noget federe end når man selv har startet dem op og man bare kan se og mærke at de nyder samarbejdet ;)
Pøj pøj med følbasse og championat ;)

Mor til skønne Casper 17.04.08 og Cecilie 11.11.11

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 06:44

Hvor ser det godt ud, Lotte :)

Det skal nok blive spændende at følge jer til championater mm. Hvornår ligger de?

Og så bliver jeg nødt til lige at høre, hvad det er for en hjelm du har? For den er godt nok fed ;-)

Mvh Katrine

Mvh

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

såå snyd...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 08:19

Hvor er det bare skønt at det går så fint med at starte op igen..

Jeg blir jo helt misundelig, der går lige noget tid før jeg selv kan sætte mig op på min ældste dreng. Og kan snart ikke vente længere.. :)

Den Stolte ejer af
Shirefarm Painted Pegasus og Shirefarm Jack of Hearts

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 18:33

Tusind tak allesammen for jeres søde kommentarer til mine tre hestebasser...

Det er absolut fantastisk at få lov til at se sin hest komme til verdenen, følge den i 4 år, og så få lov til at ride på den, være den føreste der gør alting med den, den første der rider på den, den første der galopperer, den først der har den med i byen, det er en fantastisk følelse...!

Jeg regner med at vi skal til Blue Hors' føl og ungheste championat i slutningen af juni, til DRF championat på Bogø den 10.-11. august og egenthedstest den 2. november, og så må vi jo så se hvor langt vi når i hver af de overstående...

Ja Louvre er ved at være ganske stor at se på, det kan også sagtens være at der kun er en god uges tid til at hun foler, selvom jeg håber på der går 14. dage...

Ang. min ridehjelm er det en Scarf, og jeg er bare så super glad for den, den har mine varmest anbefalinger...!

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er I seje
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 18:40

Hvor er I seje! Jeg sidder og klapper i hænderne.

Er SÅ vild med jer. Og at hesten får lov at gå stille og roligt, uden du kræver noget af den, det er så hyggeligt. Perfekt ridning !

Men hvad lavede indspændingerne der? De gør jo, at hesten får lov til at falde på forparten, æv.

Blue Berry Hill - Dansk Hestetrænings Center - Sv:Den der pessoa ...

Du +1'ede dette offentligt. Fortryd
4 indlæg
Fordi "hesten ikke fastlåses, men kommer med bagfra". Han gik op i at man endelig ikke måtte bruge en fast indspænding, som låste hesten fortil, fordi så kunne den ikke komme med bagfra og lagde for meget vægt på forparten. Jeg spurgte ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 19:50

Tusind tak for din søde kommentar. Lige nu skal der ikke kræves det store af ham, han er en unghest.

Selvfølgelig skal der langsomt forlanges lidt mere af ham, men det bliver i hans tempo...

Han har ikke indspændinger på, og det har han forresten heller aldrig haft...

Det er tøjlerne, som er holdt fast af stigremmene, for at de ikke falder ned...

Han har nemlig en fantastisk evne til at smide tøjlerne ud over hovedet, selvom de er sat fast i kæberemmen, da han når han er en 4 årig unghest, hopper lidt rundt og slår med hovedet og forben i longe, og så havner tøjlerne alle mulige steder.

For det er bare SÅ sjovt at være i ridehus

(her skal det nok nævnes at vi er på udebane når vi er i ridehus, så han er lidt mere opmærksom)

Jeg longere normalt heller ikke før jeg rider, men når det er første gang i 2 månder vi er i ridehus, OG han ikke har været deroppe i over 14 dage, så må han gerne lige se sig lidt om uden mig på rygge først...

Normalt ser det sådan her ud når vi longere:

Billede

Og i lange liner...

Holdning

Billede

Ned...
Billede

Og længere ned...!
Billede

Lille D er den fødte frem og ned hest, det er hans speciale...

Jeg bruger hverken indspændinger, pessoa liner, chambon eller andet tingeltangel...

En kapsun, en longer eller lange liner er det eneste der er i Lille D's værktøjskasse...

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med så nem
Forfatter: 
Dato:  13-03-2013 19:51

og medgørlig en unghest. I ser fine ud sammen

Alt held og lykke på vejen frem ( også med tyksakken og pensionisten )

Mvh Janni

Hesteforstand, er noget en hest besidder,

og som hindrer den i at spille på mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2013 12:09

Tusind tak for din dejlige kommentar, det varmer rigtig meget at folk syntes vi gør det godt...

Og tusind tak for held og lykke

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  15-03-2013 22:44

men det ved vi jo ;) Dit arbejde plejer at være fornuftigt og dine longe bilelder i lange liner ser også fine ud, men han ser bare lidt tyk og som om han ikke hænger så godt sammen i overlinjen. Jeg ved ikke hvordan du fodrer, men var det mig ville jeg nok kigge min fodring lidt efter, så træningen frem mod juni virkelig gav pote og gav han en kanon overlinje, for det tror jeg sagtens han kan få. Det kan også godt være at det bare er manglende træning, der gør at han hænger på midten, men nogle gange stirrer man sig blind på sine egne heste, fordi de ER jo fantastiske. Og så er det meget rart at blive mindet om at de kan se ENDNU mere fantastiske ud.

Men dejlige heste og dejlig ridning som altid :) Held og lykke til championaterne.

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 15:15
Tak for din kommentar Janne.
Nu skal du huske at Dorien altså kun es 3, han fylder først 4 om 14 dage. Han har været redet maks 30 gange af maks 30 min af gangen, og han har ikke været redet mere end to-tre gange det sidste halve år. Han ER ikke redet ret meget. Han har ikke engang lært at stoppe og dreje 100% for tøjlen endnu. Og da slet ikke at gå med en aktiv ryg der ligger til hele tiden endnu...?
Når det er sagt kan jeg godt se hvad du siger med at han er lidt vommet, og havde faktisk selv tænkt det før du sagde de ...
Nu tillægger jeg det så at vi står foran at skulle have taget orme prøver nu her til, ja lige om lidt, og det skal ikke være nogen hemmelighed at han har haft, og det ser ud til har, problemer med orm...
Ang hans overlinje, er den virkelig pæn, har fået stor ros af både sadelmager og dyrlæge, der siger de sjældent ser så flot en ryg, på så ung en hest...
Min sadelmager troede ganske simpelt ikke på at han kun var tre et halvt, sidste efterår, hun ville have skudt ham til minimum fem.
Hans fodring er der styr på, han bliver fodret med kvalitets wrap, hø, equifirst, basic og linamix, samt vitaminer fra equsana. Jeg går meget op i at mine heste er passet med alt, og de får hva d de har brug for.s

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider