Jeanette ?Klitgaards Mr Bigb:
Hun har ikke haft boksro 
Hun fik overstrukket højre forbens Støttesene da hendes ONDE mor
lod hende være hest og for 1 gang, imens jeg har ejet hende, tage sig en galop tur på en Stubmark nogle gårde herfra, med min lille dygtige rytter som pilot.
Opdagede skaden dagen efter da hun ikke viste nogen tegn på skridtturen hjem og ej heller efter spulingen var overstået på vej i boksen.
Dagen efter ville jeg at min lille rytter skulle skridte hende i grimen og totalt hygge bare i skridten istedet for en fridag, så hun ikke stod og blev øm. Min lille rytter opdagede et forben, hvor senen var ret så hævet og kaldte mig hurtigt ind i stalden og jeg begyndte straks og køle med vand i 15 min ad gangen så pause og så igen og igen og igen... læste lidt om hvad det mon kunne være men fulgte bare min intuition om at spule som jeg ved kan redde meget (ikke alt i know) men det skader bestemt ikke 
Snakkede så med datteren af stalden som ikke var vildt positiv da senen mindede om en galop hest´s... så jeg forventede det værste og håbede det bedste, gav hende 2-3 dage, for at se om det "bare" var en overanstrengelse og om spulingen hjalp, og gik med hende et par gange om dagen og ellers boksro de dage her.
Kontaktede dyrlægen (Højelse, Michael Sinding) som sagde jeg bare skulle køle og gå små ture med hende så senen ikke stod og blev forkortet og kom derned på 5-6 dage mener jeg det var.
Vi haltheds undersøgte hende for at se hvor medtaget hun var og han var faktisk ret overrasket over hvor lidt hun haltede/var uren - men var alligevel noget nervøs på mine vegne, Chanel bliver 24 år i år, så en seneskade er ikke lige det mest heldige..
Han gik igang med at scanne og til alles lettelse kunne han fortælle det var Støttesenen som var blevet revet over/flosset... jeg var utrolig ked af det, men samtidigt lettet for michael sagde, når det endelig skulle være - Så er det dælme heldigt ALT andet havde set helt sort ud! Han havvde endnu ikke oplevet en hest som ikke var kommet sig med en skade på støttesenen og ydermere fortalte han at nogle heste/føl får denne skåret over fordi den ikke er langnok til at hesten kan stå ordentligt (de kommer til at stå på tæer).
Så nu stod den på 10 dages smertestillende morgen og aften + Noget gele noget (husker ikke navnet), som skulle på morgen og aften efter gårturene der og ja 3 skridtture på hårdt underlag á 10-15 minutter - Hallelujah for "Gurli" siger jeg bare!!!! (Gurli = min tro følgesvend i form af en 4 hjulet minicrosser) Jeg har jo muskelsvind så jeg kan umuligt gå så meget så jeg kører med Chanel og havde heldigvis trænet det med hende så heldigt det er noget vi har haft gjort som afveksling i træningen.
Jeg nærmest boede på gården de 14 første dage hvor smertestillende og gele osv skulle sørges for, da jeg havde utrolig stor skyldfølelse over min lille prinsesse var kommet galt afsted
...
De næste 6 uger skulle jeg fortsat gå med hende 3 gange om dagen og efter 6 uger med daglige gåture, kom hun på lille sygefold, jeg kunne ikke holde til tanken om en hest som hver dag bare skulle stå i en boks, hun har taget ALT i stiv arm og været en ENGEL på fold, boks som i vores daglige Gå/Køreture, og har på INTET tidspunkt lavet nogen stunts af nogen art... da vi nåede de 8 uger (7. November) og skulle til tjek sad nerverne uden på tøjet, for det er jo ej heller blot en hobbyhest men min trænings partner, så jeg selv kan forblive gående med min Kroniske sygdom. Men vi fik grønt lys det var helet super fint dog vil man altid kunne se en fortykkelse af senen når der har været en skade men sådan er det jo 
Så ligenu har hun været i genoptræning fra den 7. november i computerstyret skridtmaskine (rundhal med overvågning) i knapt 2 måneder og så har jeg ellers kørt med hende sammen med "Gurli" hvor hun som i skridtmaskinen har 1-2 fridage om ugen og er også i fuld sving med traven 
Glæder mig som et lille barn til jeg igen kan komme i sadlen
men hun har energi, for meget energi til hun vil være forsvarlig for mig og bestige så derfor denne tråd om 1 foldtur siden skaden start sep 2012 
Så ja her var hele skadesforløbet hvis du og andre orkede og læse alt den kedelige tekst