Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

skøn 4 års
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 17:48

Nu har jeg godt og vel haft Romanova i 4 uger. Hun er en super dejlig hest med masser energi. Jeg går og håber at hun bliver klar til championat om et par måneder.

Vi har de sidste uger arbejdet med grundtempoet og selvfølglig forsøgt at få hende mere frem og ned med næsen. Det er ikke let og lykkes kun i kortere perioder. Er dog sikker på at det nok skal blive godt når vi kender hianden bedre.

Lidt video fra i dag

Video

0
0
Svar på denne tråd

få bemærkninger fra mig..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 18:02

Mums mums og mere mums..

dejligt med en rytter som vil ha frem og ned ridning..

Supert med sådan en rytter.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

ridning..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 18:54

Det er altså en virkelig smuk hoppe, mums

I er et godt par, det ser bare super godt ud

Christine

JULINGAARD

Fjordhesten i avl og sport

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 23:05

Super lækker hest !! Hold da op ..

Bare synd den ingen frihed har .. Du har alt for meget fat i den, efter min mening.

Men skøn hest !! Og vi ses jo så måske til championaterne :)

Med venlig hilsen Sheila-Maria, Ruwena, Canyon og Cayenne :o)

Skovbo-Hermeliner.dk

EFTERLYSING AF Troja, broget, f.2008, ca 155 cm, solgt fra Torben Andersen i Rønnede, til en ukendt. Kig her!

0
0
Svar på denne tråd

mere frem med næsen
Forfatter: 
Dato:  02-03-2013 23:46

Suuuuper lækker hest. Masser af potientiale!! Men at ride en 4 års så sammenkrøllet synes jeg ikke rigtig giver mening. Du skriver, at du gerne vil ha den mere frem og ned. Men det er jo umuligt med den meget korte ramme du tilbyder hesten i videoen.

Håber du ligger en ny film ind, hvor du rider med større frihed fortil, så hesten får bedre plads til at balancere sig:)

Ser frem til at følge jer. Godt nok en lækkermås du har fået fingrene i der:)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 01:42

Den er meget let på tøjlen fortil. Bare at slippe tøjlen gør at hun krøller sig mere ind. Forsøger gang for gange at ride hende mere frem og ned. Men det tager tid

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 07:21

Du burde ARRESTERES for at eje så SMUKT ET DYR - gud-for-barme-mig den er læææækker

0
0
Svar på denne tråd

Kun én ting på hjerte:
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 12:33

FANTASTISK dejlig hest!! :)

Værelse/r udlejes - evt. med hesteboks:

8883 Gjern - bus til Århus/Silkeborg: Skriv v. interesse!

www.stutteri-freden.dk

www.allergivenlig-hund.dk

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 17:52

MUMS! Hvor er hun lækker:)

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift her
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 19:56

Har savlet over hende før- den er så lækker den hoppe! (Syntes også din Amigo var en super dejlig hest.)

Generalt pæn ridning- dog syntes jeg godt at du kunne give hende mere tøjlefrihed :)

Inkarneret dressur rytter

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 20:25

og skøn front; det lægger jeg mærke til. da det er et svagt punkt hos de to jeg har avlet ( håber så de har fået andre gode egenskaber ).

Min fire års vallak skal nok også gå 4 års championat, men nu må vi se hvordan han arter sig under rytter - han er langt bagud i arbejde i forhold til din

Mvh Janni

Hesteforstand, er noget en hest besidder,

og som hindrer den i at spille på mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

??????????????
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 20:34

MUMS siger jeg bare...

Men jeg har et undrende spørgsmål. Hvorfor bøjer du hesten udad når du rider rundt??? Er det med vilje eller??

Har altid lært at runde hesten let om indvendige, på buet spor. Men vil da gerne vide hvis du mener at det tjener et bedre formål at bøje den udad på buet spor??

.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 21:06

sikke masse dejlige kommentar til nova :) Hun har en dejlig front men også en højt ansat hals som jeg tidligere har skrevet giver lidt udfordringer. Jeg forsøger som det er mulig at give hende plads foran men gerne med en konstant sug på tøjlen da hun ellers bare putter sig mere.

Ang at hun til tider går stillet til udvendige side, vil jeg mene skyldes manglende ridning. Især i galoppen går det lidt hurtigt endnu og kommer lidt til at styre hende for meget med tøjlen.

0
0
Svar på denne tråd

Unghest
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 20:19

Super lækker hest! Intet andet at sige..

Også en kæmpe kæmpe high five til dig for at ligge video ind af ridning af en unghest! syntes der er alt for få! Og når man selv er lidt urutineret er det fedt at sidde derhjemme og lære og få inspiration.. Der er bare alt for få der vover pelsen.. Men stor tak herfra! ;o)

Nu lykkelig ejer af Sokhøjs Felix - Den skønneste oldenborg blanding :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-03-2013 19:29

tak:)

0
0
Svar på denne tråd

enig i .
Forfatter: 
Dato:  05-03-2013 19:53

Enig i "Mums".

Men du kommer til at ride den, så den kigger udad. Hvorfor det?

Den skal jo være stillet i hjørnerne.

Rider du på udvendige hånd? Det vil jeg kalde en fejl, men uanset hvad du selv synes, så skal det ikke være så meget.

Og hvis hænderne bliver helt stille, så dem og hestens hoved holdes stille samtidige, så er det PERFEKT. Så vinder I alt.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-03-2013 22:01

nej selvfølgelig skal den rundes om min schenkel i hjørnerne men det kniber lidt og jeg kommer lidt at styre hende rundt. men vi mangler rutine

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er hun fin...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2013 23:28

Hun er altså en smuk hest

Nu har jeg siddet og kigget på din video, og som jeg ser det er du tydeligt stærkere/hårdere i venstre hånd. Det er derfor du på højre volte stiller hende ud til venstre. Mens du ikke laver samme fejl på venstre volte.

Et godt fif til at imødegå dette er, at du skal vænne dig til på sådan en ung og urutineret hest, at fører indvendig hånd ind i volten.

Så lige såvel at du i galoppen skal i lidt let sæde, så skal du guide hesten med hånden til at runde sig om din schenkel.

Når du fører indvendig hånd ind i volten, skal hånden føres sideværts ud til side, endelig ikke bagud, da du så vil holde hesten og blokerer den fortil.

For mig er det en hjælp på min dårlige volte/stærke hånd, at jeg skifter pisken over til denne hånd, da jeg så automatisk ikke kan fører hånden tilbage og derved bremse hesten.

Hvis du får hende til at svare ærligt frem til udvendig, samtidig med at hun runder sig korrekt om indvendig schenkel, så kan du også ride mere fremdrift og begynde på tempoveksel. Og der ud over vil du have nemmere ved at ligge hende mere frem, hvor du nu får hende til at blive ustabil på biddet og giver hende lidt ilende og trippende gang, fordi hun ikke er ærligt fremme og er irriteret på biddet.

Måske kunne det være en ide, at begynde med lidt sidebevægelser ? Jeg har selv god glæde af at ride versader i skridt og trav, da jeg af en eller anden grund har nemmere ved at adskille de forskellige signaler, og administrerer både hånd, schenkel og sæde bedre i sidebevægelser ende på volte.

Hun er en smækkerlækker hest at se på allerede nu, så hun ville blive superdejlig til championaterne, når du lige får rettet lidt op på ridningen.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Lækker hest
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 13:52

Hold da op, sikker en super lækker hest! :-)

Må man spørge hvor du har fundet hende henne?

Venlig Hilsen Nanna.

OBS

Hvis du vil ha' præmierne i hus,
så rid på Labbenhus!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 16:56

Hun er købt i Tyskland ved vera fürst

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider