Hun er altså en smuk hest 
Nu har jeg siddet og kigget på din video, og som jeg ser det er du tydeligt stærkere/hårdere i venstre hånd. Det er derfor du på højre volte stiller hende ud til venstre. Mens du ikke laver samme fejl på venstre volte.
Et godt fif til at imødegå dette er, at du skal vænne dig til på sådan en ung og urutineret hest, at fører indvendig hånd ind i volten.
Så lige såvel at du i galoppen skal i lidt let sæde, så skal du guide hesten med hånden til at runde sig om din schenkel.
Når du fører indvendig hånd ind i volten, skal hånden føres sideværts ud til side, endelig ikke bagud, da du så vil holde hesten og blokerer den fortil.
For mig er det en hjælp på min dårlige volte/stærke hånd, at jeg skifter pisken over til denne hånd, da jeg så automatisk ikke kan fører hånden tilbage og derved bremse hesten.
Hvis du får hende til at svare ærligt frem til udvendig, samtidig med at hun runder sig korrekt om indvendig schenkel, så kan du også ride mere fremdrift og begynde på tempoveksel. Og der ud over vil du have nemmere ved at ligge hende mere frem, hvor du nu får hende til at blive ustabil på biddet og giver hende lidt ilende og trippende gang, fordi hun ikke er ærligt fremme og er irriteret på biddet.
Måske kunne det være en ide, at begynde med lidt sidebevægelser ? Jeg har selv god glæde af at ride versader i skridt og trav, da jeg af en eller anden grund har nemmere ved at adskille de forskellige signaler, og administrerer både hånd, schenkel og sæde bedre i sidebevægelser ende på volte.
Hun er en smækkerlækker hest at se på allerede nu, så hun ville blive superdejlig til championaterne, når du lige får rettet lidt op på ridningen.
mvh charlotte