Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

I ryttere på 173-180 cm.
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 16:21

Hvad rider I på?

Vis jeres skønne ridebilleder, uanset diciplin Fortæl gerne lidt om hvorfor I har valgt den højde, og type hest i har...

Sagde Louise

Juuls Hestetræning

- Forstå din hest

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er 180 cm
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 16:34

Jeg er 180 cm høj, og rider dressur og skovtur på varmblodsheste.

Den gamle pensionist var 172 cm i stang, da jeg købte ham. Jeg ville have en hest på +168 cm i stang.

Billede

Billede

Billede

Så begyndte jeg at købe 1 års plage.

Krones Caspian er DV'er, og hoppen laver store afkom. Han er nu som snart 5 årig blevet 170 Cm i stang, og er stadig i vækst.

Billede

Billede

Og så er der ollebossen, Pinot Noir, som kun var 160 cm da jeg begyndte tilridningen som 4 års af ham, for snart 1.5 år siden. Han har siden taget 4cm, så er nu 164 cm i stang.

Billede

Billede

Billede

Bette Pinot er nu praktisk af størrelse. Og Caspian behøver ikke blive større. Men jeg føler mig godt tilpas på begge.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

AKA dressur
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 16:51

Jeg er 180 cm hæj og det meste er ben... Lange ben!

Jeg rider akademisk dressur på PRE-heste og selvom de ikke er så store (160 og 154) så er de heldigvis brede nok til at det på ingen måde ser sjovt ud

Akademisk dressur er den træningsform der tiltaler mig mest og selvom det egentlig var et tilfælde at det lige blev PRE, er jeg idag fuldstændig forelsket i racen

Billede

Billede

//Desirée

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 16:53

Nu er jeg godt nok 183 cm. Men jeg rider skovtur på islænder :-) Og det ser lidt spøjst ud, men nu er min vægt ikke høj så de kan sagtens bære mig :-)

Billede

Billede

Før det red jeg varmblodheste, helst ikke under 165 cm. Men Lurito som jeg red i flere år, kunne vist kun lige snige sig op på 164 og var ikke jordens bredeste model. Så der var jeg næsten ligeså langbenet som på ponyerne :-P

Billede

Min sidste hest før jeg røg på de små var Kenzo, også en DV. Han var vel 172 cm, men også smal.

Billede

Jeg befinder mig udmærket både på store og små, men det er selvfølgelig begrænset hvor meget dressurmæssigt jeg kan ride på islænderne, det er mine ben for lange til :-)

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 17:21

...jeg er 173 "i stg" og mine heste er henholdsvis 143 ig 154 i stg.

Jeg er mest til store ponyer/lille heste fordi jeg simpelthen synes heste over 165 i stg er nogle store skrumler

Synes småheste har en dejlig bekvem størrelse.

Er ikke lige den store stævnerytter og rider helst i skoven og ellers rider jeg bare hvad jeg har lyst til om det er at springe en pind eller ride lidt dressur.

Billede

Billede

Billede

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og

* Kirstine Vårby *

0
0
Svar på denne tråd

wert5yuiopå
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 17:43

har ikke nogle billeder liggende men er 180 har altid redet islændere og i mange år også spring og dressur på dv,oldenborg, div ponyer osv

0
0
Svar på denne tråd

Calio..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 18:04

Jeg er ved at købe hest, og har valgt en på 174 cm i stg. Er selv samme højde. Men har ikke lige nogle billeder endnu. Det var dog helt bevidst at jeg valgte en på +165 cm. Jeg kan bedst lide at ride de større heste.

Men jeg har da ét af min gamle hest Calio på 163 cm.

Billede

Han skulle være blevet lidt højere. Jeg købte ham som 16 mdr. Men han havde en god fylde, så han virkede større. ;-)

Med venlig hilsen

Mia F.

Hvis du får ondt i øjnene af at drikke kaffe, så tag skeen op af koppen!!

0
0
Svar på denne tråd

186 cm ..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 18:04

Jeg er 186 og består 90% af ben, men synes selv jeg formår at se nogenlunde harmonisk ud på små heste.

- Bevares, jeg har altid for korte bøjler og en mærkelig vinkel i anklerne

Rider mest dressur, men skal da springe og ud på tur ind i mellem.

Nu lidt billed-spam:

Paint-lignende blanding, ca 164

Billede

Billede

Anglo-araber, ca 160, meget spinkel

Billede

Billede

Frieser, ca 165, rimelig bred
Billede

Frieser-blanding, ca 165, rimelig bred
Billede

Frederiksborger, 180, robust
Billede

^.. og jeg træder ikke engang ned i bøjlerne på det sidste.
Mand, jeg har lange stænger!

Ryggen op, måsen med og så rider vi af sted !

- hvorfor ride med bid, hvis man kan ride uden?

"Det' dejligt, bedstefar !"

Vidunderlig nem unghoppe sælges

Se hende her!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 18:52

I mit pas står der 184 cm, og sidst vi målte min hest, lå den på 154-155 cm i stang. ;)

Det ser sådan her ud:

Billede

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Udpræget
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 19:48

Jeg er udpræget spring/terrænsprings rytter, men rider selvfølgelig dressur til hverdag, når jeg ikke lige er gravid :-)

jeg er 178, og det er godt fordelt på ben og overkrop, hesten er 170

jeg valgte ikke efter højde, men jagtede de heste der var til salg der var over 165, og gerne med lidt krop.

men jeg faldt for ham her, og havde sikkert også købt ham hvis han kun var 164

Billede

Billede

Billede

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

migg....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 20:00

jeg er 173 ca. (lange ben) og jeg er lige gået fra en pony på 148 til en hest på 170

min nye hest på en 170 er klart den bedste højde og nok også den jeg skal ride i fremtiden. Det er klart nemmere at ride med benene og komme med ned om
han er heller ikke at den spinkle sporty type

Billede

her er jeg på min tidligere hest på 165, det gik også fint nok men syntes jeg ser bedre ud på linton

dette er vel og mærke med spring bøjler

Billede

og til sidst den pony jeg har haft de sidste 2 år ca.
han er lille og mine ben er næsten for lange selv med springbøjler + han er til den spinkle type men han har fint kunne bære mig.

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Mig og min hest (:
Forfatter: 
Dato:  10-01-2013 21:23

Jeg er 173 høj og rider på min hest som er 160stg og meget kort .

Har haft ham fra han var 5 måneder og han er nu 4½ .. Jeg ville gerne have en større hest da jeg selv synes jeg ser lidt stor ud til ham især i dressuren. Men kan ikke få mig selv til at sælge ham efter så mange år.. Ikke endnu, hvis det nogen sinde skulle ske (:

Men her har i lidt billeder (:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jaaa jeg ved godt jeg har et sjovt ansigsudtyk på 2 af billederne :D

Pernille Kampmann & Marquis ( Grisen )

0
0
Svar på denne tråd

Højde og drøjde
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 09:16

Jeg er 178 cm.

Jeg syntes selv jeg passer bedst til heste på 170-175 cm

Hende her er 176 - Oldenborg

Billede

Hende her DV på 178...

Billede

Min gamle Oldenborghoppe på 170 cm (syntes det er det mindste der ser ud til at passe til mig.)
Billede

Oldenborg 165 cm
Billede

En af de mindste jeg har haft i ridning - mener han var 156 cm
Billede

Tippi i tilridning på 174 cm - dejlig størrelse i både højde og drøjde
Billede

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
(- nu med den bedste part Andrea)

0
0
Svar på denne tråd

mine..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 09:27

Jeg er 173 cm og rider primært dressur (også lidt spring) - jeg har rimeligt lange ben..

Mine heste er:

Baggesgaards Amazing - 172 i stang (meget kort model)

Billede
Billede

Renette er ca. 164-165 - men med hendes gangarter er hun som en kampe hest alligevel.

Billede
Billede

Til slut har jeg Sandie Ravnskov - hun bliver 3 i år og er på nuværende tidspunkt ca. 167 (mest ben).. så hun bliver dejlig høj :)

Jeg glæder mig meget til at skulle i gang med hende til foråret.

Billede

(ikke mig i baggrunden)

Billede

- Jannie Baggesgaard Jensen -

Baggesgaards Amazing

Sandie Ravnskov

Renette

Sponsor: valsoe-horses.dk

Amerigo Classic 17" sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Højde...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 12:44

Jeg er 173 og rider western på min IC på 143. Vi har aldrig fået negative kommentare på vores equipage - nærmest tværtimod.

Billede

- Maria

0
0
Svar på denne tråd

Her er vi :)
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 13:40

Ifølge mit pas er jeg 175, men er nok omkring 172-173 stykker.

Min hest er 164 cm af alm bygning, men en smule dyb i kroppen så mine ben ser ikke så lange ud.

Her Duszka:

Billede

Billede

(ved godt det ikke er de bedste billeder, men har ikke nyere billeder endnu, da jeg ikke har haft hesten så længe)

Og her på min gamle hest Pretty Woman på 160 cm, som var en bred og kraftig DV:

Billede

Billede

Mvh. Maria

- Nu med Duszka <3

R.I.P. Pretty Woman - 6.6.1994 - 17.10.2012.

R.I.P. Fabian - 8.6.2000 - 8.2.2007.

- i vil altid være elsket og savnet mine venner, pas på hinanden nu :'(

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 17:16

Hvor er det bare nogle dejlige heste i har Kom endelig med flere.. Jeg er selv på jagt. Så det er lidt sjovt at se, nogle forskellige typer heste, med ryttere i samme højde som mig selv... Er 174-175 cm

Sagde Louise

Juuls Hestetræning

- Forstå din hest

0
0
Svar på denne tråd

Oldenborg
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 12:00

er selv 176 og hesten 170:

Billede

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

180...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 22:06

Jeg er 180 cm og har en hest på 167 og en på 174.

Jeg har ikke tænkt specielt over højden på dem, men ville nok aldrig købe noget mindre end 165. Jeg er dog springrytter og når jeg kryber sammen i springsadlen kan det være lige meget hvor høj jeg er - jeg har også sprunget heste på 160.

Billede

Umarla på 167

Billede

Primula (hun var da 172 men er vokset siden)

Hilsen fra Lise, Umarla & Primula

0
0
Svar på denne tråd

jeg er
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 23:04

Jeg er 173 cm og jeg har en fuldblodsaraber på 158 cm.

Hvorfor? Tjaeh, han dumpede ligsom forbi, da hende som ejede ham mente vi ville være et bedre match, så jeg købte ham (den korte version) ;D

Her er lidt gamle billeder af det gamle dyr (han er fra 1990)

Billede

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

12345678...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2013 17:39

Jeg er 171 (så jeg må lige være med!), og ham her er en ret spinkel fuldblodsvallak jeg red i et års tid, 167 i stg ca. (3 år gammel på billedet):

Billede

Anne Sofie // Bayer

Nu med Iris' Roar

Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd

12345678...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2013 17:41

Hov, undskyld, troede der stod fra 170 i overskriften!

Anne Sofie // Bayer

Nu med Iris' Roar

Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony

0
0
Svar på denne tråd

heste..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2013 18:09

Dejlige billeder i viser af skønne heste :)

Jeg er selv 175 (+ - )og har to DV hopper.

Capina som er 165-166, hun har en god fylde og er lidt bredere end hun ser ud på billederne. Hun er DV efter Come Back II.

Billede

Billede

Hun er købt som problem hest, men såfremt hun kommer til at fungere normalt, skal hun bruges til både dressur og spring, og en masse gode ture ud i det blå :)

Den anden hest er Medina, hun er efter Cape Town S. Hun er 163 og ikke så bred som Capina. Jeg føler mig godt tilpas på dem begge, men Medina er nok den hest jeg har følt mig mest tilpas på nogensinde. Desværre kan hun ikke rides, så nu hygger vi bare, og jeg håber jeg kan få et føl efter hende engang :)

Billede

Billede

Billede

Jeg kan godt lide varmblods heste som hverken er for brede eller for smalle, og så kan jeg generelt godt lide heste som er elegante og muskuløse på samme tid.

Elsker mine to skøre hoppe damer

Mvh Sandra

Den heldige ejer af

Prior's Capina og Midnight's Medina

0
0
Svar på denne tråd

Findus
Forfatter: 
Dato:  13-01-2013 18:46

Jeg er 181 cm høj og rider fjordhest på 144 cm

Jeg er meget høj til ham, men synes ikke at det ser voldsomt ud, han har jo også lidt fylde, og han kan sagtens bære mig. Jeg bruger ham til lidt af hvert, dressur, spring, ture og især jagter. Han er typen der elsker at arbejde og altid er glad og så vil han gøre alt hvad jeg beder ham om, og det er det, jeg bedst kan lide i en hest (eller pony )

For mig er det ikke vigtigt at han er tårnhøj og at vi ser harmoniske og elegante ud, for så længe han kan bære mig så er han alt hvad jeg kunne ønske mig

Billede

Billede

Hilsen Rikke

stolt ejer af og bedste ven med Højgaards Findus :-)

0
0
Svar på denne tråd

Highland pony
Forfatter: 
Dato:  13-01-2013 20:07

Jeg er 174,5 cm hvor det meste består af ben

Jeg rider westen ridning på en Highland pony der måler 148 cm

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Highland Pony

Man er vel Skotte

I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2013 00:29

Jeg måler 176 cm (paskontoret ville dog skrive 180 sidst). Min nu afdøde Montreux var ml. 168-170 og ham følte jeg mig ok på. Men jeg sagde nu altid, at hvis jeg skulle have en ny hest efter ham, ville jeg have en, der var max 165 (jeg har ikke særligt lange ben, mere overkrop...), 8-10 år og godt redet. Her et foto fra et stævne, Montreux var dv efter Manstein/Racot.

Billede

Da ulykken så var ude - og jeg skulle have en ny hest, endte jeg med skønne Fighter. Han var 3, ikke tilredet og målte den dag, jeg hentede ham 171 i stg. 3 mdr efter var han 174 og nu her 3 år efter tør jeg slet ikke måle ham mere - men han er vel omkring 178 i stg. :-D Og jeg knuselsker hver en centimeter! :-)

Billede

(Her i god sommertyk udgave...) Fighter er oldenborger, 75% efter Union Jack/Uffe Korshøjgaard og den skønneste hest, jeg har redet/haft! :-)

Den som kun tar spøg for spøg - Og alvor kun alvorligt Han og hun har faktisk fattet - Begge dele dårligt.

UNION FIGHTER af FARMER

Sov sødt Montreux 1992-2009

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt? ...

0
0
Svar på denne tråd

Mine heste
Forfatter: 
Dato:  15-01-2013 05:40

Jeg er 175 cm. og har en skøn dressur vallak på 166 cm. Jeg ville selv fortrækket en hest på 170 cm. Men nu har jeg selv avlet ham, så må jeg jo nøjes med det Da jeg har korte ben, gør det jo bestemt heller ikke noget.

Billede

nr. 2 hest har jeg også selv avlet og er efter sammen mor som min vallak. Min hoppe er 4 år og pt. ca 164. og skal tilrides til foråret og er være dressur hest.

Billede

MVH JEANNE

se også min hjemmeside.

www.team-Adamsen.dk

Citat. "Smuk ædel og fuld af musik skal dressur hesten være...

0
0
Svar på denne tråd

Spændende tråd
Forfatter: 
Dato:  15-01-2013 23:10

Jeg er selv 175 og har altid haft heste på omkrign 170 (sidste var 164, men ret bred dame). Men nu er der kommet en lille fis p å160 dumpende her hos mig og jeg er så spændt på hvordan det kommer til at se ud med mig på ryggen. Hun er pt i longe træning og min søster er begyndt at trvae på hende, for jeg skal lige smide 5 kg minimum inden jeg kravler op. Men har bare en idé om jeg kommer til at se tosset ud, så er det rart at se flere på mindre heste som ser helt harmoniske ud :)

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pony :)
Forfatter: 
Dato:  15-01-2013 23:35

Jeg er 178 cm og rider Connemaraponyer. Lige nu også en del max kat. 2 (de blev altså ikke større, det var meningen de skulle have været kat. 1!). De skal jo også uddannes de små...

Jeg har valgt at fortsætte med Connemaraponyerne efter min ponytid sluttede, fordi de ganske enkelt er fantastiske. Jeg kan godt lide at ride i terrænet, og galoppere på steder hvor en gennemsnitlig varmblodshest ville brække benene. Så jeg blev ved ponyerne. Simpelt og sikkert

Her et lille eksempel på hvor meget betydning det har om hesten/ponyen syner stort:

140 cm pony - det ser ok ud (af en rytter på 178 cm og en pony på 140 cm at være!)

Billede

139 cm pony - og ja, han er vist ret meget for lille til mig. Det er ikke den ene cm der gør det...
Billede

148 cm pony som syner stort.
Billede

...og til sammenligning her en på 158 cm (connemara x varmblod)

Billede

...så løb jeg tør for eksempel billeder af højere heste, for jeg har ikke redet noget større end hende ovenfor i omkring 10 år (og selv da var det ikke mange gange).

0
0
Svar på denne tråd

Med så små ponyer
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 10:05

der handler jo også meget om vægt, for man skal kunne klemme måsen i en 15½-16" sadel for at ride 2´er ponyer. Så der handler det jo ogsåmeget om ens vægt.

Sagde Janne

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub mellem Holbæk og Roskilde - Se mere på min profil eller www.rideklubbenvestervang.dk

0
0
Svar på denne tråd

fhgkjkfsæjsglø
Forfatter: 
Dato:  16-01-2013 11:13

Billede

Billede

Billede

jeg er 180 cm høj, ridedyret er 152 cm høj.

Jeg kommer ganske enkelt aldig til at ride andet end gul(d).dog har jeg besluttet at vægten skal sige 11 kg mindre (bryder mig ikke om at hesten skal bære mere end højst nødvendigt) og pt er de første 4 kg væk.

(billederne er fra før jeg startede min lille projekt "lettere")

Nu med guldhesten Brødsgårds Leander!

En rigtg hest er en fjordhest!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider