|
|
| Mit lille følle er så syg:'( |
|
|
Jeg er SÅ ked af det lige nu!  Håber i vil give jer tid til at læse mine triste tanker.. Mit dejlige føl, Chantilly, som er af racen Boulonnais er blevet frygteligt sygt. Hun er mit første føl og jeg har bogstavelig talt selv hevet hende ud af sin mor, så dette rør mig rimelig dybt  Det er denne engel der er tale om:
For to-tre dage siden fik hun feber (38,5-39,5 svingede den imellem) og jeg ringede da til dyrlægen. Vi blev enige om det nok var en uskyldig virus, som hun nok godt kunne klare selv, da hun ikke var mere medtaget (jovist hun var lidt træt, men drak da stadig fra sin mor). Igår aftes steg hendes feber atter en smule og hun ville ikke drikke eller spise, stod bare og hang og pustede, så jeg ringede igen til dyrlægen. Vi blev enige om at hvis hun stadig havde feber den næste dag, måtte hun komme ud. Det er så i morges jeg blev meget chokeret.. Da jeg kom til stalden var hun lidt skæv i hovedet. Jeg tjekkede straks om hun var hævet ved kæben, tænder eller noget, men der var intet at mærke. Så ringer jeg akut til dyrlægen og får hende ud, weekend eller ej, nu skulle der altså gøres noget! Bare i den tid fra da jeg ringede til dyrlægen til hun kommer ud, forværres hendes tilstand ekstremt! Hun begynder at gå i cirkler (kun højre om) og vil ikke vende kroppen den anden vej. Hun vælter rundt og tungen stikker ud og stadig med halvlammet ansigt. Åhhhh det var så hårdt at se hende sådan Man kunne se frygten i hendes øjne, som om hun godt vidste den var helt galt med sin egen krop... Og den stønnen hun kommer med, er så bange for om hun har store smerter  Dyrlægen kunne ikke finde ud af hvad der var galt med hende, så jeg fik valget om jeg ville sende hende på lanbohøjskolen. Det gik jeg med til - og det skulle være nu, så hurtigt som hun blev mere og mere omkuldret, hvis hun stadig skulle kunne transporteres i trailer. Vi var fem-seks mennesker om at støtte hende op i traileren (med sin mor self). Da vi kommer til landbohøjskolen er hun stadig omkuldret. De har nu ringet her til aften, at hun er ved det samme. De har svært ved at finde ud af hvad der er galt med hende De har ikke set noget lignende. Hun har ingen brud i kranie/nakke,hals ifølge røngten. Hun har via blodprøver ingen akut infektion. De tænker lidt om det er en sjælden form for hjernebetændelse, eller en atypisk herpes infektion, eller om det kunne være traumer, hvis Tina (hendes mor) har trådt på hende ved uheld? Jeg ved de gør alt hvad de kan for at hjælpe stakkels lille følle, men nej hvor er jeg ked af det! Også fordi jeg ikke ved hvad det er, kan det behandles, kan det ikke? Og så økonomien! Desværre koster det jo en hulens masse penge, og jeg ville selvfølgelig give alt, men jeg har ikke alt til rådighed  Hvor langt skal man gå? Økonomisk og etisk? Århhhh jeg græder snart snot i tasterturet. Mit første føl og så skal det gå sådan! Kan desværre bare ikke glemme hendes blik her til sidst, hvordan hun væltede rundt. Hendes små øjne vender med det hvide ud, imens hun går i cirkler. Håber et julemirakel vil redde min engel <3 Vil dele lidt flere billeder af hende fra gennem tiden (som kun er 5mdr) Håber ikke det var for meget selvmedlidenhed, jeg er bare trist og bange for at miste lille følle, da alt lige nu virker så sort. Tak fordi du læste med, glædelig jul til alle!
Gør Livet Til En Fest - Rid Sydtysk Koldblodshest:D ....Hahaha, ja jeg er ikke særlig kreativ :p MEN DET PASSER!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhhhhhhhhhhhhhhh |
|
|
ditte mus kæmpe krammer til jer skal nok tænke på jer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh nej dog.... |
|
|
Åhh nej hvor er det dog forfærdeligt. Det lyder godt nok som noget med hjernen, der går de ofte i cirkler og kan slet ikke finde ud af at gå den anden vej (har set en hund sådan). Kan de ikke undersøge om hun har blødning eller blodprop i hjernen? Alternativ kunne man tænke virus på balancenerven, det er bare ikke så tit man hører om det på denne tid af året, det er oftest om sommeren hvor man bliver bidt af et mindre dyr med denne parasit. Hun har ikke skrammer som kunne ligne rottebid? Puhaa, jeg krydser alt hvad jeg kan og sender alle mine heelende tanker til den smukke Chantilly. Mange tanker og julemirakler går i din retning Ditte. Mvh Anette
Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013 Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhhh nej dog ! :( |
|
|
Hvor er det dog en forfærdelig historie du kommer med ! Lidt ligesom et vildt scienfiction senarie..  Håber det bedste og krydser fingre ! Kæmpe knus herfra !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Forfærdelig synd for dig Hold da op et chok at komme ud til i stalden. Godt du smed hende til dyrlægen. Jeg krydser alt hvad jeg kan for at de finder årsagen og du får dit dejlige føl hjem igen.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har desværre ingen erfaringer med sådanne symptomer, men ville bare sende dig en kæmpe krammer og sender de bedste tanker til smukke følle og håber virkelig at hun kommer sig over det.  Stort trøste knuz fra Pernille
Raashan APN OX & Majjar APN OX
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har haft en hest for et par år siden, som pludselig begyndte at gå i ring ude på folden, den blev bare ved med at gå rundt og rundt og med hovedet på skrå. Dyrlægen havde også meget svært med at finde ud af hvad det var, men fandt dog til sidst ud af at den havde en stor infektion i en tand. Er den blevet undersøgt i munden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Frygteligt for dig, føllepige og moderen  Håber de finder årsagen og løsningen... Det lyder som noget med hjernen/nerverne.. Puha... Krydser alt jeg har for at det går godt med hende!!!
*Her skulle der stå noget meget smart og klogt* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.............. |
|
|
Tusind tak for de søde bveskeder og støtten i sender, det hjælper og er glad for i andre også håber det bedste. De har tjekket følle's tænder, der var ikke nogle problemer. :/ Og nej, hun har ingen skrammer, hvis hun skulle have fået en infektion via det. Det er meget underligt! Vi ved heller ikke om disse symptomer hænger sammen med hendes sygdom indenda... Har prøvet at google både hjernebetændelsen og herpesvirussen, og begge har ting der ligner, men også noget der ikke ligner.
Gør Livet Til En Fest - Rid Sydtysk Koldblodshest:D ....Hahaha, ja jeg er ikke særlig kreativ :p MEN DET PASSER!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
årrrh stakkels følle .. lyder meget både adfærdsmæssigt og symptom møssigt som hjernebetændelse ( ud fra når grisene får det ) øv øv .. håber de finder ud af det snart så hun kan komme sig hurtigt ..
. Nadja & Max Nobel . "vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krydser fingre |
|
|
for din smukke følle snart er på højkant. Sikke en lille personlighed du har dig. Trøstekram herfra. Det gør så ondt når vores små venner er syge, og vi intet kan gøre <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| følle. |
|
|
sender alt hvad sendes kan af varme tanker og ønsker om at dit søde føl klarer skærene.
Venlig hilsen Sarah. Det er menneskeligt at føle.... Part søges til min hest Dinde. Han står i Osted. Og er rigtig sød  Se min annonce. Se de fineste hvalpe: "Astaroiderne" på facebook. ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føllet. |
|
|
Håber det bedste for dig og føllet man kan næsten ikke bære det når man ikke har en diagnose. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din stakkel |
|
|
Åhh hvor er det dog forfærdeligt ... Hvor jeg dog føler med dig Og så her i julen .. Kunne det dog blive værre  Jeg håber det bedste for dig og dit smukke føl .. Virkelig ... Og jeg vil tænke på jer i nat .. Opdater endelig når du høre nyt !! Ang. dit spørgsmål om økonomien .. Jeg kender godt til det med at frygte for økonomien .. Men har du muligheden for det, så husk på .. Det er KUN penge .. Dem kan man altid tjene flere af .. Dermed ikke sagt at du skal sætte dig i gæld til halsen, men gør hvad du kan, så du ikke bagefter (hvis dette får en tragisk udgang) spekulere over om du nu kunne have gjort noget .. For det vil hjemsøge dig til evig tid .. (Taler af bitter erfaring)...
Med venlig hilsen Sheila-Maria, Ruwena, Canyon og Cayenne :o) Skovbo-Hermeliner.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunden |
|
|
Min x's hund havde engang de samme symptomer, hun gik med hovedet helt på skrå, kunne ikke gå lige, men blev ved med at falde tv. eller miste balancen til den side. Som om hun blev "skubbet" til venstre, eller havde hele sin vægt der.. Det var vist betændelse på balance nerven eller i hjernen? Dyrelægen kunne ikke finde ud af det, men det blev opdaget af en af vore venner, der er neurokirug.. Hun fik noget medicin og var "ok" efter et par dage (Hun fortsatte med at "slingre" en del i lang tid, hun mistede appetiten og det tog nogle uger for hende, at komme helt oven på) Jeg vil prøve at finde ud af hvad medicinen hed. Held og lykke og god bedring med hende!
For where your treasure is, your heart will be also. Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM. Send pb for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
Sender en masse gode og helende tanker til lille følle!  Og et kram til dig! Håber på godt nyt i dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mysterium |
|
|
Åh nej åh nej, stakkels bette pus! Jeg krydser ALT hvad krydses kan for skønne lille Chantilly....  Det er så forfærdeligt frustrerende at famle i blinde og ikke vide hvad man er oppe imod. Jeg tror også der kan være tale om en betændelsestilstand i hjernen eller som nævnt en virus i balance-nervesystemet (selvom det ikke er årstiden). Hvis det kun går nedad, kunne det måske prøves med udlukkelsesmetoden ved at give medicin som kan slå en evt. betændelse i hjernen ned og virker det ikke, medicin mod fx virus i balancenerven og på den måde systematisk arbejde sig frem efter udelukkelsesmetoden (hvis selvfølgelig medicinerne kan gives sådan uden at påvirke hinanden så hendes tilstand forværres pga. tilstødende problemer med medicinens påvirkning af hinanden). Det kunne måske også være en meget uheldig konbination af 2 relativt sjældne lidelser der fx påvirker hinanden og derfor kan det være svært tyde hendes symptomer. Jeg tænker også at man må kunne scanne sig frem til fx en eventuel hjernebetændelse og derved be-/afkræfte sygdommen hvis man ikke kan arbejde sig frem med udlukkelsesmetoden mht medicin. Men så vidt jeg ved er det vist kun Højgård og Thuen & Jarløv der har en CT-scanner? Og så er der en stor risiko forbundet med at lægge heste i fuld narkose og måske er risikoen for at miste hende under narkosen for stor, når hun er så syg? De er heldigvis meget dygtige på KU Life og hun er helt klart i gode hænder, men når man står overfor sådan en syg lille hest og symptomerne rejser flere spørgsmål end der besvares, kan selv de dygtigste i branchen føle at man famler sig frem i blinde.  Mht økonomien er dyrlægerne blevet noget mere hårde mht betaling af regningerne, men jeg synes at KU Life plejer at være yderst rimelige med priserne og med en afbetalingsordning, hvis ikke man kan lægge alle pengene på bordet med det samme.  Når jeg læser om en situation som denne hvor regningerne hurtigt kan hobe sig op til svimlende beløb, er jeg glad for at have købt en dyrlægeforsikring til vores 2 guldklumper. Forsikringspræmierne løber jo hurtigt op hvis man har nogle stykker men man kan vende den om og sige at hvis man fx har 3 heste, er der 3x så meget risiko for at noget går galt en dag . Hvis man tegner en livsforsikring (som desuden er obligatorisk for at tegne en dyrlægeforsikring) hvor hesten forsikres for fx et "symbolsk beløb" på fx 10.000, så man kan tegne dyrlægeforsikringen, synes jeg faktisk ikke at præmien er så slem.  Som en anden nævner så kan "man altid tjene flere penge", men hesten kan være uerstattelig (set med hjertet), så her kan sygeforsikringen være dét der muliggør behandling fremfor en tvungen aflivning. Jeg håber inderligt at dyrlægerne får løst gåden og kan få skønne Chantilly på ret køl igen -især fordi den fantastiske race ikke er specielt udbredt og jeg synes, du gør et godt arbejde med at vise de flotte dyr frem og viser hvor dejlige de er! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God bedring... |
|
|
Håber det lysner for din fine føllepige. Jeg tænkte umiddelbart noget forgiftning da jeg læste din beskrivelse. Det eneste der afviger er feberen, men måske der også kan være 2 sygdomme på spil. Prøv at læs om Botulisme. Stort god bedring, krydser fingre for et julemirakel,,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwwww |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
23-12-2012 09:18 |
|
Mange tanker herfra. Føler virkelig med dig og dit skønne føl. Håber på en positiv opdatering.
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED?? Det skal jeg så desværre ikke det næste lange stykke tid.... SKAL UD OG MUGE....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg er sikker på din føl er i de bedste og meget kyndige hænder. jeg håber på et dejligt julemirakel for dig og dit føl. Mange tanker Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Årh Ditte!!!! Hvor er det dog helt forfærdeligt tragisk...krydser virkelig fingre og tæer for dig og dit lille føl. Håber på et julemirakel, så I alle kan holde en skøn jul...opdater os når der er nyt ikk? 
Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Puha... Det lyder ret ubehageligt... pænt sagt - jeg håber der er en familie der støtter i denne tid for firbenede med en blød mule bliver næsten som - eller helt som - ens børn. Sender masser masser af tanker.. Nu ved jeg godt det ikke er nemt af MR-scanne en hest - og slet ikke hovedet - men min første tanke var faktisk at det kunne være rigtig rigtig godt at se hvad pokker, der trykker. Umiddelbart så lyder det som et eller andet på hjernen. Især fordi hun har ansigtslammelser.. det er bare et typisk symptom. Men det er bare frygtelig - for hesten kan jo ikke lige fortælle, hvor det gør ondt.. Har desværre personlig erfaring med den slags - min kusine fik kun 5 år gammel en svulst på lillehjernen, der gjorde at hun måtte hasteopereres - og havde men lang tid efter... Jeg krydser herfra min boksro (klovn = mig - faldt meget uheldigt på folden for næsten 2 måneder siden - og jeg sidder nu og afventer lægerne afklarer skæbnen over mit knæ.. SUK!) Og så sender jeg tanker til de højere magter om at vi får en POSITIV opdatering.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kranio sakral terapi |
|
|
Jeg synes det lyder som om at den har brug for kranio sakral terapi,,, det er en meget mild terapi form hvor man retter kraniet op hvis knnoglerne sidder skævt,, det ligesom med babyer har i ikke set babyer hvor deres hoved er helt trykket og hvor de har et helt skævt hoved eller kun kan kigge den ene vej,, man kan også rette nerver og ordne balance nerven hvis det er det den er gal med jeg arbjeder som healer hvis du vil kan du sende mig et billed af denså vil jeg gerne lave en healing på den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels... |
|
|
.... lille hest da! Jeg håber at de snart finder ud af hvad der er galt og at det er noget der kan behandles hurtigt og uden at det koster for meget. De er jo dygtige derinde - så mon ikke de kan klare et lille julemirakel?
£isbeth & Baloo What do you call people who are afraid of Santa Claus?
Claustrophobic??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke læst alle indlæg |
|
|
Som du umiddelbart beskriver lyder det i mit univers som om hun har fået en hjerneblødning..... Er der noget nyt???? KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krydser fingre |
|
|
Stort kram herfra. Som alle andre krydser jeg fingre for et julemirakel! Jeg er sikker på, at hun er i gode hænder på LIFE! Mange tanker herfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh |
|
|
lille følle.. stakkels dig Ditte.. skriv når der er noget nyt.. vi krydser alt hvad vi kan..
Kærlig hilsen Katrine Min Hest er mit spejl. Smuk og Elegant En rigtigt hest er en Oldenborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, kæmpekram |
|
|
i store mængder (mindst 50% til følle, så du må selv nøjes lidt) ... mon ikke de finder en løsning? De kan jo "symptombehandle" indtil de finder årsagen, f.eks. slå feberen ned/booste immunforsvaret eller lignende, som JP The Farrier er inde på, og så isolere årsagen trin efter trin. Cecilia (lucas): Her er da billeder nok til at gå i gang med at heale alt det du lyster uden at reklamere med det først (eller efter, for den sags skyld).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille følle |
|
|
Kære Ditte, Jeg ønsker god bedring til din smukke lille føllepige og må det bedste ske for hende. Buhl, Som healer er det ikke i orden at heale hverken hest eller menneske, hvis der ikke er givet tilladelse til det.
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Håber det er ok for trådstarter at jeg sætter hende svar ind, hun har skrevet på HG  " Hej alle sammen og glædelig jul! Undskyld mit sene svar, der har været meget om ørerne.. men alle jeres søde og støttende beskeder har virkleig rørt mig, tusind tak for det:')
Nu til det spændende... Dyrlægen synes dette var helt utroligt. Igår var vi ved at opgive hende som timerne gik. Dyrlægen ringede og sagde jeg nok også skulle tage et valg, hvis det ikke snart blev bedre, for dette var altså alvorligt. I morges ringer de så igen og siger, det er bare fantastisk, hun har nu ingen feber, hun kan gå lige og bruge sig ordentligt igen (dog hælder hun stadig en lille smule til højre) hun spiser med STOR appetit. Hendes blodtal er stadig ikke iorden, men bare fra igår til idag er det jo helt VILDT som en udvikling i den positive retning! Måske har alle vores tanker hjulpet<3
Hun er self ikke rask endnu, men håber denne gode nyhed udvikler sig
Dog ved vi stadig ikke hvad det er, hun er behandlet med antibiotika og binyrebakhormoner, plus feberdæmpende, smertestillende og drop med protein i. "
Den sidste idiot er ikke født endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Puuuuuhhh lettelse!!! Håber på fortsat fremgang...rigtig glædelig jul!!!! 
Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxx |
|
|
Åhh hvor godt at høre! Sender fortsat gode tanker til den bette og håber hun snart kommer sig helt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode nyheder :D |
|
|
Dejligt at høre at det går den rigtig vej med dit skønne følle! Held og lykke med hende! Håber seælvfølgelig at hun kommer sig 100%!  Glædelig jul til jer 
Med venlig hilsen Zooropa - Anne *** Impossible as they may seem You've got to fight for every dream 'Cause who's to know which one you let go Would have made you complete ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha det |
|
|
var godt der er bedring mange tanker til ejer og følle-pigen.. Tina
At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godaften alle sammen! |
|
|
Først og fremmest, TUSIND tak for alle jeres søde og støttende kommentarerer til mig, både her og privat, det sætter jeg stor stor pris på. Som én af jer har kopiret min tekst fra Hestegalleri, så er det rigtigt at følle har det bedre nu. Hun er ikke 100% rask, men hendes tilstand er væsentlig bedre! Hun spiser igen, hun kan bruge kroppen, dog hælder hun stadig lidt til højre, men slet ikke på den samme måde som før. Hun mangler stadig protein i blodet, så det får hun stadig. Så ali i alt, så håber jeg at hun forsætter i den retning. Dyrlægerne sagde det var helt fantastisk, at hun kunne blive så god på så kort tid, for da man så hende vælte rundt dagen før, ja puha!! så troede man at det var det  Så jeg kan kun takke den der har lagt hånden over hende! Jeg håber snart at få hende hjem men skal nok skrive mere når der sker mere  og cecilia, du må gerne heale hvis du vil Hvis du kan bruge billederne. Lige nu vil jeg gøre alt for at hun kommer sig <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemirakel |
|
|
En af dem der skrev her i tråden ønskede et julemirakel for dit føl. Det ser ud til, at det er sket.  Det er en vidunderlig nyhed, at der er en tydelig forbedring i hendes tilstand. Pyha, det er godt, jeg har tænkt på hende og følt med jer begge. Julehilsner til jer begge to fra mig. 
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørgsmål |
|
|
Håber du ser min tråd  har hun fået penicilin der over ? det lyder helt vildt meget som hjernebetændelse, hvor man er kommet i gang med rette behandling hurtigt ( jeg har erfaringen fra grise) er spændt på om de finder ud af noget der over, og om hvordan hun bliver fremover, ved grise kan de få tilbagefald ved forandringer i hverdagen. pøj pøj
Beklager taste og stavefejl www.stenhedegard.dk Halmpiller sælges Nyt: horselux hestefoder Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julefred |
|
|
Åh hvor godt at læse. Har sådan tænkt på jer. Jeg krydser fingre for fortsat bedring til den lille dame. Glædelig jul til dig og dine. Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa :) |
|
|
Ja hun har fået antibiotika hvis det skulle være hjernebetændelse, hun har også fået binyrebakhormoner hvis det skulle ha været en byld et sted der trykker. Såå.... ved ikke hvad det er der har hjulpet endnu, men håber da ikke hun får tilbagefald... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det samme her......... |
|
|
jeg har oplevet præcis det samme med en kanin for 2 mdr siden og var sikker på at dyrlægen ville aflive den, men han gav den stærk penicilin og 2 dage efter var den i bedring. han mener at den havde betændelse i mellem ørerne ... Min kanin drejede rundt om sig selv, øjende rullede rundt og den så meget syg ud..... håber det bedste for jer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dagens gode |
|
|
Det er dagens gode nyhed  Skriv gerne en opdatering om det smulle lille (store) føl. Hun er godt nok en smuk en.
Mvh. Sanne GOD JUL til alle ænder  Golan - nyinstalleret, smuk og dejlig oldenborger Dolly - afinstalleret = pensionist
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
sikke en skøn nyhed her i de tidlige timer juleaftensdag, krydser fortsat fingre for at der må være fremgang for dit skønne "lille" føl. God jul til dig og dine Knus Naja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
Fjordheste-tøzzen ♥Fjord horses |
24-12-2012 15:36 |
|
Det er jeg virklig ked af at høre  Jeg ville ha på samme måde som dig! Håber at følle får det bedre! Knus fra mig tænker på dig og følle!
Mvh Fjordheste-tøzzen Smukke piger finder man et sted hvor der er heste! Elsker min dejlige Fjordhest hoppe Olga! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Puha... Sikke dog en grim omgang håber på det bedste for dit føl...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En tanke |
|
|
Først: Dejligt, det går fremad med dit skønne føl  Min tanke er, om hun måske har haft adgang til bly eller andre tungmetaller? Måske en skør tanke, den opstod ud fra noget jeg så på tv for ikke så længe siden, så det er ikke fordi jeg ved en hulens masse. Symptomerne lignede bare ud fra din beskrivelse. Fortsat held og lykke med dit julemirakel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt at høre.... |
|
|
Hvor er det bare fantastisk at høre at julemiraklerne nåede frem til Chantilly , jeg har tænkt utrolig meget på jer begge her i julen. Jeg er glad for at hun er på rette spor, er sikker på at hun nok skal komme sig helt. Fortsat mange tanker herfra og hold os endelig opdateret. Mvh Anette
Estacia er drægtig med Duval - termin 5. april 2013 Estampa er drægtig med Ecaho - termin 5. maj 2013
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke.. |
|
|
..en grim historie, blev helt rørt. Puha.. GODT, at det ser bedre ud! Krydser fortsat for dit dejlige føl  Hvor er det nogle skønne billeder 
**** savnet er de 4 smukkeste stjerner på himlen **** Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvordan går det med følle nu? Er han stadig på Landbohøjskolen? Vi vil meget gerne høre nyt. Min parthest står også opstaldet på Landbohøjskolen i disse dage med brækket ben Hvor står din henne?
Hilsen Iben ... Der findes 3 slags mennesker: dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle. .............. Mor til Oscar - født 1. juni 2008 Carpe Diem - Grib karpen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa............ |
|
|
Ja så lidt skidt nyt:/ Idag ringede dyrlægen (hun er stadig indlagt) at følle's protein i blodet er ekstremt lavt og vi skal nu se om hun kan klare det selv ellers er det en avlin´vning Er så ked af det!! Troede hun var i bedring! Er der nogle derude der har erfaring med dette? Del det gerne med mig! Vi ved ikke hvor hun taber sin protein fra blodet henne. Ikke fra snot eller diarré?! Måske nyrerne? Er det tegn på nyresvigt og hvad kan man gøre? Iben: øv øv det er så ærgeligt at have hest indlagt Hvad der sket? Mine står i isolation så man kan desværre ikke besøge dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Århhh nej altså hvor gør det mig ondt med sådanne nyheder Ditte  Hvor lang tid giver de hende til selv at klare skærene, før nok er nok? Aner intet om tab af protein, så håber nogle kloge hoveder kan komme på banen med inputs!! 
*Her skulle der stå noget meget smart og klogt* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det trist... |
|
|
Hej Ditte Hvor er det synd for dig og din lille bitte hest. Jeg har ingen anelse om, hvad der kan være galt.. Men var der ikke noget om, at føllet var fyldt med orm og meget syg af dette i starten af dens liv? Måske leveren kan have taget skade dengang? Håber det bedste for dig og følle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| neeej.... |
|
|
Ikke lige den update jeg havde håbet på. Er virkelig ked af at høre at hun ikke er i bedring alligevel Krydser alt hvad der krydses kan, for at hun kommer i bedring. Faldt lige over et par enkelte linier på nettet (godt nok på engelsk), men der står at nyresygdomme godt kan være skyld i tab af protein, det ryger så ud sammen med urinen "The most commonly lost substance is proteins (usually albumin), and it is most frequently lost through damaged intestinal walls into the gut, leading to diarrhoea. Kidney disease can also cause loss of protein, in this case into the urine." Fandt det på denne her side www.equine-vets.com/fact-sheets/ weight-loss Men har absolut ingen forstand på sygdomme, så skal ikke spille klog på noget. Faldt også lige over dette www.myhealthyhorses.com/protein- losing-entropathy-ple/ Hvis man søger på engelsk dukker der en del op om det emne. Uh håber sådan at de finder ud af hvor problemet ligger henne. Sender alle mine tanker til Chantilly, smukke følle  Mvh. Pernille
Raashan APN OX & Majjar APN OX
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels dig... |
|
|
Har fulgt med i din trår uden at skrive - og jeg blev så glad da der kom gode nyheder... ...Men hvor gør det mig ondt at læse om de dårlige Føler virkelig med dig - det må gøre så forbandet ondt  Håber af hele mit hjerte at din lille følle bliver en "mirakel hest"...
;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma ) Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når hun har |
|
|
haft feber så er der jo tale om at immunsystemet er blevet aktiveret = der må have været en infektion, selvom de ikke kan diagnosticere den (det kan man tit ikke ved virus). Mht det lave proteinniveau, så kan der umiddelbart være tale om følgende: 1. At hun simpelthen får for lidt/ for dårlig proteinkvalitet at spise, samtidig med at der er en nedbrydningsproces igang i kroppen (fx immunaktivering pga infektion)- så kan niveauet gå meget hurtigere ned, end hvis det "kun" er en ernæringsmangel. 2. At der er noget galt i tarmen, så hun ikke optager protein godt nok, det kunne være en ormeskade (så er der ikke nødvendigvis diarre) eller en tarmbetændelse af mange forskellige årsager (der ville som oftest være tynd mave/diarre, men ikke altid). 3. At leveren er skadet/ har skruet ned for produktionen af de proteiner der skal cirkulere i blodet(albumin som det vigtigste)....det kunne igen være en virus.....jeg har medvirket i foderplanlægning/ behandling af en hest der havde reel leverbetændelse, bekræftet ved en vævsprøve i Sverige. Den kom sig. Leverskader kan dog hyppigere være forgiftninger......leveren har STOR kapacitet til at komme sig, men der kan være kritiske faser. 4. At der er et voldsomt tab et sted, enten fra nyrer, tarm, hud eller anden vævsskade......(jeg ved godt det ikke er hud her) 5. At der er noget galt i hjernen, så signalerne til nogen af organerne ikke virker så godt..... 6. At hun får noget at spise hun ikke kan tåle....jeg har en der ikke tåler gluten..... Pøj pøj med hende.
Lipizzanere til salg: * Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm * Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet * Lipizzaner vallak,150 cm, 8 år, tilredet Alle 3 er trafiksikre og turfornuftige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores... |
|
|
Skrev lige til en af mine venner der har oplevet de samme symptomer med sin hund, hun blev rask efter følgende: Vestibolite....u can give strong cortisone AND then if you look up vestibolite on internet you can find better. I gave her cortisone 2cc of dexadreson Så han gav hende noget der hedder Vestibolite, men dyrelægen kan måske finde noget lign. der er bedre egnet, plus cortison og 2cc af dexadreson (?) Hans hund var virkelig syg og alle dyrelæger mente at hun skulle aflives, men vores egen læge kom heldigvis op med dette, det tog et godt stykke tid før hun var rask, men håber det måske kan hjælpe dig? Det var præcis samme symptomer.. GOD BEDRING xxxxx
For where your treasure is, your heart will be also. Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM. Send pb for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God bedring |
|
|
Har desværre ingen gode råd, men kun medfølelse for dig og dit føl. Vi fik selv aflivet vores 5 uger gammel føl i sommers og det var frygteligt! Jeg håber virkelig, dit smukke føl kommer sig og du kan få hende hjem igen snart. De varmeste tanker herfra...
Opstaldning i nye faciliteter inkl. ridehal, 8620 Kjellerup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej alle sammen! |
|
|
Uha dette er fustrerende! Jeg er på ferie i norge, og det eneste jeg kan tænke på er mit lille følle, men kan jo alligevel ikke se hende da hun stadig er i isolation... Men ringes ved med dyrlægen hver dag alligevel. Hun ringede her til middag og fortalte at de nu endelig har fundet ud af hvorfor hun taber al proteinen. Hun har nemlig i morges fået diarré! Det gør mig egentlig lidt mere tryg da jeg så forhåbentlig ved at det ikke er nyrerne den er galt med. Men det så er en slags tarmbetændelse. Men så sagde hun så at det ville blive meget meget dyrt for mig hvis hun skulle have drop under forløbet, da de ikke ved hvor slemt det vil blive. Dvs om det bare er en mild omgang eller en langvarig livstruende diarré. Hun sagde det vil nok komme til at koster mig 15.000 OVENI hvis jeg skulle til at behandle hende for diarré'en og i forvejen har jeg næsten brugt det samme beløb på hende Det er ikke fordi jeg uikke vil bruge alverdens penge på hende, men så mange kan jeg slet ikke spytte ud af lommen!! men hun sagde selv at der ikke var noget uetisk ved ikke at behandle hende her og nu og se om hun klarer den selv. Hvis hun ikke kan klare den vil dyrlægen have hun skal aflives. Å årrrrhhh jeg troede virkelig at mit føl var i bedring, så håber så inderligt at hun kommer sig! Vil ikke miste mit første føl :'( Til alle der har været søde og skrive, så tak! Det altid dejligt med nogle råd og opbakkende beskeder, det giver mig lidt håb. Dog er det ikke nyrerne (der er taget urinpræver) og hun har ikke orm ifølge ormeprøven, men vi blev enige om at tage endnu en prøve for en sikkerhedsskyld, så må vi se. Det var ikke dette føl der var plaget af orm, det var mit føl fra året før  nå men... det var alt herfra... indtil videre... håber i forsat krydrer alt i har for Chantilly og hendes dårlige mavse  (ps. hun spiser og dier heldigvis endnu og ingen feber)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| held og lykke |
|
|
Hej Ditte Håber det bedste for din smukke hest! Har selv været der med meget syg hest der blev kørt til kbh og fik drop og svømmede ikke rundt i penge så det var stressende. Jeg fik tilbudt en - synes jeg selv - rigtig fair pris og med afbetaling. Det løste sig alt sammen i sidste ende selvom jeg nogle gange tænkte at jeg nok blev nødt til at flygte til udlandet SS Man kan jo ende med at have en kæmperegning og miste hesten....Men tager man ikke chancen og giver alt så ender man med at fortryde hvis man så mister hesten. Håber hun klarer det selv hvis det er helt galt så må du skrive så skal jeg se om jeg fiske nogle penge frem et sted fra mvh Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årrh følle .'( |
|
|
Håber det bedste for dit føl.... Mht prisen så havde jeg engang en 1 års som kom til skade og blev repareret for 24.000,- på KVL. Hun var ikke forsikret så jeg fik en ordning med dem og betalte det over nogle gange. Mon ikke i kan finde en løsning?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels |
Hippodama |
29-12-2012 22:43 |
|
Hej. Det gør mig ondt at høre, har fulgt jer på sidelinjen længe. Jeg har oplevet noget lignende, det fik desværre en trist udgang. Det var en islænderhoppe som pludselig ikke kunne gå lige. Hun ville kun gå til højre. Hun blev aflivet, fordi hun simpelthen havde det så dårligt. De sagde at det var hjernebetændelse. Det var dog ret mystisk, så hun blev obduceret og det viste sig, at hun havde orm i hjernen. Jeg mener, at det var blodorm. Kan det mon være det, Chantilly har? Rigtig god bedring til jer! Heidi
~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 15000kr |
|
|
for behandling af diare?? OMG Diarren kan behandles med paraghurt (73 kr for 100 piller) som kan købes ved et hvert håndkøbsudsalg og som bare gives i fodret (ca 6 piller). Har selv anvendt dem, dengang min hest var følle og fik voldsom diarre, og fik blot orden på hans mave og ingen skideballe fra Dr.Dyr tvært imod. Nå men det var et sidespring. Håber hun kommer sig uden dyre regninger og bliver helt rask.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lille føl |
|
|
Har fulgt med i tråden fra sidelinien og vil da lige tilføje, at jeg kender flere, som har fået delt regningen op, når den har været "i det prisleje". Ved godt, at det er mange penge, men alligevel.... Vedr. isolation, så måtte jeg altså godt besøge min hest, da han var indlagt for nogle år tilbage. Jeg fik bare besked på, at jeg skulle holde mig på god afstand fra de andre indlagte heste. Men de kan jo selvfølgelig have ændret det. Håber det bedste for dit skønne føl!
Mvh Gitte og Den Lille Grå Klubchampionatsvinder Dressur 2007 Klubchampionatsvinder Distance 2009 Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012 At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Talisker |
|
|
Ja nopgengange kan det klares med et par piller -nu kan det jo tænkes at TS's følle er så syg, så i tilfælde af voldsom omgang diarré skal der lægges drop og gives anden medicin. Min hund havde fornyligt en ordentlig gang dårlig mave -normalt kan jeg klare det med en gang zoolac og skånekost... det koster under 200kr og så er vapsen ovenpå igen. -men at jeg NORMALT kan det, betyder altså ikke at man ALTID kan det. Det afhænger dælme da af hvorfor kræet har dårlig mave. I min hunds tilfælde, var det en virus og betændelse i tarmen, og det tog over en uge (og en antibiotikakur) før maven var ok igen. I den tid havde hun tabt sig voldsomt, og havde det fortsat ville hun skulle have drop. Så at DU har kunnet klare dårlig mave med paraghurt er jo super... men du kan da ikke udfra det, konkludere at enhver form for diarré kan klares på den måde. Herfra krydses osse fingre for at følle får det godt igen -håber på en positiv update efter nytår 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hej alle sammen :) |
|
|
Tusind tusind tak for alle jeres søde beskeder og støtte og gode råd  Jeg ved godt jeg kan dele betalingen op, men stadigvæk har jeg mit økonomiske loft stadigvæk, da jeg har købt ejendom med kæresten, så jeg skal også til at betale til banken, så har jeg det bedst med at betale hele baduljen med det samme  Nu til en super dejlig opdatering! Kan i gætte hvad dette er: Nemlig, Tina og følle i hestetraileren på vej hjem fra lanbohøjskolen!  Igår snakkede jeg med dyrlægen om at hun var klar til at komme hjem! Hun har ikke feber mere, hun er måske lidt træt, men stabil. Hendes blodtal er stadig ikke helt iorden, men det tager jo lidt tid før proteinen i blodet er steget. Hun har en lille smule diarré endnu, men tilbyder hende elektrovand flere gange om dagen, hvilket hun gerne vil drikke  lige nu er jeg så glad så glad for at have set hende igen og kysse hendes lille kysseplet på mulen <3 Nøjs, hvor jeg har savnet hende! Og de kendte godt stalden og strøg ind og spiste wrap  Nu håber jeg at hun bliver ved med at blive at gå i den rette retning! Ville bare lige dele nyheden med jer! Skal nok forsat skrive om hun kommer sig over sin diarré og ikke får tilbage fald med lammelser. Ved dog endnu ikke hvad det har været....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| super! |
|
|
hvor er det godt at høre og se så håber jeg hun er ovre det og stort tillykke med at få hende hjem igen mvh Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har fulgt med på sidelinien - jeg kan sagtens følge dig i, at du har et loft på en dyrlægeregning. Jeg vil selv personligt heller ikke sætte mig i kæmpegæld for en af mine ponyer - dermed ikke sagt, at jeg ikke vil ofre penge på dem, hvis dyrlægen siger, at helbredelsen er god - MEN som i dit tilfælde, hvor der er 'handlet lidt i blinde', da man ikke helt vidste, hvad det var, ville jeg også selv sige stop, inden regningen hobede sig op. MEN super dejligt, at følle er på rette vej og hjemme i stalden igen. Der må have været en jule , der passede på hende. Håber hun bliver helt frisk igen. Godt Nytår og tillykke med huskøb.
MVH. Betina 3 2-års shetlandshingste, 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift. Har opdateret hestepas/fuld stamtavle. Flere salgsponyer på www.stutte ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det |
|
|
skønt at det endte godt.. pyha.. Tina
At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt!! |
|
|
Hvor dejligt at din lille føllepige har det så godt at hun kan komme hjem!!Jeg fik tårer i øjnene da jeg så dit billede fra traileren...  Jeg ved desværre godt hvordan det er at have syg hest på landbohøjskolen, og hvor godt det er at kunne tage dem hjem! I 2010 havde jeg heste på landbohøjskolen i to omgange med tre ugers mellemrum - først min hoppe pga kolik (med føl ved siden), og så min vallak (da 2 års hingst) med høj feber og diaré. Heldigvis gik det godt med dem alle, men med min vallak var det ret slemt da han en aften når han var der havde 41 i temperatur og havde været rigtig dårlig. Men med 110 liter væske, proteinløsning, antibiotika, ormekur, etc etc, så gik det godt! Og efter ca 8 dage kunne jeg hente han, og det var ubeskriveligt dejlig!! Han var bare så glad for at komme hjem og se sine venner igen!! (men jeg var RIGTIG glad for at jeg havde sygeforsikring på alle mine heste... ) Men i LANG tid gik jeg med hjertet i halsen hver gang jeg kom ud i stalden, og kigget på hvert et mindste tegn i tilfælde han var dårlig igen. Ca et år senere fik han feber igen, og jeg tænkte "nej, ikke igen!". Men med en enkelt behandling af vagtdyrlæge var han god igen Og 7-9-13, så har der ikke været noget efter det... Jeg krydser fingre for at din lille føllepige bliver rask og holder sig rask  Godt nytår!! 
Marit  - hestemassage tilbydes på Sjælland -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen igen :) |
|
|
Netop, når man handler idet uvisse ved man ikke hvor meget man skal bruge af penge, men lige nu er jeg glad for at jeg gav hende chancen Det havde været så ærgeligt med at bruge så mange penge og få en død hest ud af det  Labbis: Ja det er skrækkeligt, kan godt forstå du stadig er lidt oppe på dupperne hvis du ser feber på ham Men dejligt at alt er godt nu så  Opdatering af følle er stadig poditivt, idag var hun faktisk overraskende frisk! Hun drikker gerne sit elektrolyt vand og hun spiser de roepiller jeg tilbyder hende. Hun har stadig dårlig mave, men hun er frisk og nysgerrig og laver lidt ballade nu igen, så det jo skønt  Lige et billede fra i eftermiddags, her kan man virkelig se friksheden i hendes øjne igen Før hang hun bare og var slukket..
(undskyld dårlig billedekvalitet, men i ved hvorn det er med mobiltelefoner og staldmiljø og heste der ikke vil stå stille) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|