Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

headshots m tågen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 19:01

Jeg havde i mandags en god veninde ude at tage nogle billeder da gode billeder med hypsi jo er et must at have på væggen.

Der var dog meget tæt tåge så vi aflyste næsten men min veninde var overbevist om at med min sorte hest og ok lys så gik det nok.

Resultatet er nogle enormt flotte billeder uden en forstyrrende baggrund. Jeg er enormt glad for dem! Kig engang:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg har ca 60 at vælge imellem men det sidste her skal laves til rigtigt foto og gives i julegave til mine forældre som i flere år har efterlyst nye billeder.

Og så er der kun 3.5mdr tilbage af hendes drægtighed!

Billede

SPÆNDENDE

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

Venter føl e. Boney M/ Nobleman/ Cannon Row XX

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 07:45

Hvor er de fine :)

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 12:01

Ser ud til at være en skøn hoppe! Dette er skrevet i en god mening, men tror det ville være en ide at sætte hende op i stråfoder og evt. også krybbefoder. Synes hun ser lidt kantet/tynd ud over bagdelen og slank over ryggen. Og kunne tænkes at hun bliver rigtig tynd når hun har folet, og når føllet skal patte

Mvh Pernille...

Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey

R.I.P Dear Tana C. You are in my mind!

Termin D. 10/3-13 - Pige

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 16:07

Selfølgelig tager jeg ikke et velment råd ilde op!

Når du nævner det kan jeg godt se hvordan vinklen på billedet snyder meget

Hun er i ganske fin huld og godt (lidt for meget) rund alle steder. Men hun er en stor, LANG hest så nu hvor musklerne er ved at forsvinde virker nogle dele lidt flade i forhold til resten. Samt at den meget store mave får hende til at ligne en svejrygget rideskolehyp.

Men hun får ad lib wrap af prima kval både i boks og på fold så det kan der ikke ændres ved.

Krybbefoderet (pavo podo lac, vit/min, luzerne, frucht musli, kerabol) er ved at blive sat op nu hvor hun er 8mdr henne til januar.

Jeg er en rigtig hønemor så hun bliver nøje overvåget dagligt

Lidt billeder fra idag hvor jeg håber du kan se hende lidt bedre:

Billede

Billede

"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 12:58

Personligt synes jeg billede 1 er bedre end det sidste som du overvejer at give dine forældre.

Jeg synes billederne er gode og kan godt forstå du er glad for dem, men personligt kunne jeg godt tænke mig at hesten havde haft ørerne lidt mere fremme - det giver lidt mere udtryk.

Derudover står den lidt dårligt på det sidste billede - som du selv siger er det en lidt dårlig vinkel som gør at den ikke tager sig optimalt ud. - Hun ser lidt mast op i hjørnet ud...

Billede 2 og 3 der mangler spidsen af ørerne - det er lidt synd.

Du må endelig ikke tage det som kritik - bare som nogen småting mit øje ser.

Det ser ud som en dejlig hest, hvem er hun i fol med?

0
0
Svar på denne tråd

Smuk hoppe
Forfatter: 
Dato:  20-12-2012 14:10

Billederne bærer præg af de vanskelige lysforhold.

De er "flade" og matte i farverne og uden så meget dybde pga tågen. Men det gætter jeg, at der kan rettes lidt på i efterbehandlingen.

Tåge er bare ikke optimalt til billeder :( Jeg har selv skulle tage salgsbilleder i en tyk tyk tåge - dét gik bare ikke.

Hoppens udtryk er rigtig, rigtig dejligt på det første billede :)

I ligner begge nogle, der har det så dejligt sammen! Det er klart det bedste af de viste billeder. Havde det dog bare været taget i solskin :)

På de næste to mangler ørespidserne - det duer bare ikke :D

Billede nr 4 er sløret :(

Nr 5 mangler der igen ører :(

Det sidste billede er taget i nogle underlige vinkler.

Både oppe fra og på skrå? Du står mærkeligt og mangler fødderne, og hoppen får sære propotioner pga vinklerne. Og så vokser der en pæl op af hendes kryds?

Jeg synes bestemt, at du skal overveje hvilket billede, du vil have fremkaldt og forstørret. Husk at alle de gode ting bliver større på et stort billede, men det gør alle ups'erne også. Og det er dem, man ser.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

det kritiske øje
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 13:48

jeg er slet ikke i tvivl om at den professionelle, kritiske fotograf ser andet på billederne end jeg gør.

• Billederne her er beskåret og omdannet til mindre format for at jeg kunne uploade dem.

Originalerne mangler ikke ører og personligt er jeg uenig i at de er matte. Hypsi er umulig at få ørerne frem på mm hun er enormt opmærksom og oppe at køre -så disse billede viser min hest som jeg oplever hende til dagligt

Opstillede billedr af en helt stiv hest er jeg ikke fan af.

kritikken af det sidste billede synes jeg er dybt malplaceret og meget overkritisk! overteksten på tråden hedder 'headshots' og jeg gør det også klart at sidste billede er sat ind for at vise hendes voksende mave. Selvfølgelig blive det et sært billede når jeg er på vej rundt om hesten mens hun bakker for at gøre plads til:mig.

Men jeg har netop fået fremkaldt det første billede til mig selv og det sidste til min mormor - og jeg er fortsat enormt glad for dem!

Hun er ifolet m Boney M.

God jul og pas nu på jordens undergang i morgen

- Wilhelm Müseler -

0
0
Svar på denne tråd

Gode billeder
Forfatter: 
Dato:  21-12-2012 16:46

Jeg synes det er nogen SUPER flotte billeder! Synes faktisk de er utrolig skarpe i forhold til at det er tåget.. og selve tågen giver en helt kanon god effekt.

Jeg kan godt forstå du vælger at fremkalde det nederste billede af dig selv og hesten.. synes også det er det bedste :)

0
0
Svar på denne tråd

123456780
Forfatter: 
Dato:  22-12-2012 23:30

Ihhh min computer er træls!!! har nu siddet i 10 min. og ventet på at den ville loade de sidste billeder du har lagt ind, men den vil ikk

Men i og med at du fodre som du gør og godt lidt kan se hva jeg mener (og desværre pga. vinklen). Er jeg sku ikk så bekymret alligevel. Lyder til at hun bliver fodret efter alle kunstens regler, og dejligt du tog det pænt Held og lykke med folingen til den tid, bliver rigtig spændende

Mvh Pernille...

Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey<3

R.I.P Dear Tana C. My star*

Termin D. 10/3-13 - Pige <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-12-2012 07:26

jeg kan også rigtig godt lide dine billeder Især nr. 1,4 og 5 hvor din hoppe har et helt skønt og mildt udtryk! Hun minder mig sådan om en fantastisk billedbog jeg havde som barn med meget smukke malede tegninger af Black Beauty.....

Held og lykke med drægtigheden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider