Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Min "nye" hest :o) (mange billeder)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 13:40

Lidt opdateringer fra min front;

For en måned siden nu - sagde jeg farvel til min bedste ven gennem 6 år. Jeg savner ham dagligt, jeg tænker på ham dagligt - men jeg kan nu begynde at smile over det end at græde. Jeg kan mærke at beslutningen var rigtig, at han ikke skulle være her mere for han havde det til slut - ikke godt. Jeg er mere lettet end jeg længe har været - selvom jeg savner ham så meget. Jeg savner hans vrinsken når man kom til ham i stalden, jeg savner hans mærkelige personlighed. Jeg savner ham fordi han altid fulgte efter mig uden at sætte spørgsmålstegn ved det. Jeg elskede den hest...

Billede

Men man må jo videre - selv jeg må videre og videre kom jeg. Videre på den gode måde, for jeg vil aldrig glemme Cashew og han vil altid være der.

Men på hestefronten ja...

Min veninde har jo denne her lækre og super skønne Welsh Sec. D hoppe ved navn Lara. Lara er 13 år gammel, brugt som kørehest til hun fyldte 8 år gammel. Tilredet og trænet i dressur sent og er derfor ikke aldersvarende uddannet.

Som nogle af jer også har læst i nogle af mine stævnetråde - så har jeg redet Lara nu i godt to år. Eller dvs jeg startede med at undervise parten på Lara. Så blev det til at jeg begyndte at træne Lara op i dressuren. Hun kunne jo af gode grunde - ikke så meget da vi startede hende andet end alm. grunddressur, en lille hidsigprop som ikke havde meget balance og som ikke rigtig kunne noget.

Idag ligger vi og træner M øvelser og jeg er så stolt af hende - men også mig selv :)

Well.... Efter Cashew blev aflivet besluttet ejeren af Lara at jeg skulle være part på Lara fremover. Jeg var det faktisk næsten allerede, da jeg har redet Lara som min egen hest det sidste års tid. Både træning, uddannede hende og redet hende til stævner.

Så ja - det lå ligesom i kortene og jeg er SÅ glad for ejer har givet mig den mulighed.

Så jeg sagde ja tak. Så fra den 1. januar er jeg part på Lara indtil jeg igen - har lysten og tiden, samt pengene til min egen hest hvilken nok først er om 1 eller 2 års tid.

SÅ til dem som ikke har set dejlige Lara - her er hun: (billede SPAM - blandet)

Billede

Stævne

Billede

Præmieoverrækkelse til stævne

Billede

2 plads

Billede

Stævne

Billede

Springe kan hun også - her med min veninde i sadlen.

Billede

Dressurstævne

Billede

På marken i sommers

Billede

Dressurstævne

Billede

Træning på banen

Billede

Træning - travers

Billede

Træning - galop travers

Billede

Stævne

Billede

Træning

Billede

Dressurstævne

Billede

Schkelvigning

Billede

Galop øgning :D

Billede

Stævne

Billede

Spring med veninde

Billede

Stævne

Billede

Er hun ikke smuk..

Så jeg er bare så glad - og ville lige dele det med jer :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Glad på dine
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 14:50

Hvor er det skønt at læse - er så glad på dine vegne, og glæder mig til den dag jeg selv kan affinde mig med mit valg om at aflive Deval..

I passer p!sse godt sammen dig og Lara, og hvor ser hun fantastisk ud !! Hvor høj er hun egentligt ??

Jeg har truffet samme beslutning som dig, og "nøjes" nu med at låne en hest indtil (hvis) lysten til egen hest kommer igen.

pøj pøj med jer fremover

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. Dixie, SILLE & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 15:36

Mange tak Iben - det er rigtig hårdt at få afliet sin bedste ven :( Jeg har fulgt med i dine tråde om din søde Deval også - og det gør mig rigtig ondt af han skulle aflives :(

Tak for rosen, det er jeg glad for du synes :) Hun er - ligesom Cashew var - kun 153 cm i stg. Kunne godt have tænkt mig hun var 10cm højere - men altså, det er Welsher jo sjældent :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

smuk...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 15:53

Hun er så smuk, tillykke med hende! Det bliver spænende at se jeres fremskridt fremover :)

Spiller du meget klaver?

For where your treasure is, your heart will be also.

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 16:00

Tak Nielsen :)

Jeg er også blevet rigtig glad for hende.

Ja, jeg spiller klaver. Jeg har klaver hænder og det trives jeg altså bedst med. Ligesom jeg heller aldrig har hånden helt lukket omkring tøjlen.

Det er sådan jeg holder på tøjlen, sådan jeg bedst kan give efter og har en rolig og let hånd.

McLean

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 16:55

Dejligt at se, og syntes du har tacklet alt mht. Cashew super flot og minderne kan ingen tage fra en.

I er da et VILDT godt par dig og Lara, så hende syntes jeg bestemt du skal holde dig til- der er en utrolig skøn harmoni og glæde i jeres samspil, og sikke en udvikling.

Jeg syntes iøvrigt hun er et fantatisk smukt eksemplar af racen

Christine

JULINGAARD

Fjordhesten i avl og sport

RIP Diva- tak for 16 års venskab <3

Vi har plads til en plag mere i løsdriften, se præsentation for info.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 17:41

Julingaard: Ihh altså, mange tak for det :)

Jeg vil aldrig glemme Cashew, han var noget helt specielt.

Lara holder jeg mig til, hun giver mig så meget i hverdagen, både fra jorden - men også træningsmæssigt. Både udfordringer og glæde :)

Hun er fantastisk - og hun er altså smuk og fin af sin race, det synes jeg jo også selv :D

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 18:39

Hvad er der da sket med Cashew :-(

Hilsen Jannie

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander (til salg)

GRAFIKER

www.nokke.dk

HESTENE
www.sydvillegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 19:45

Jannie: Hvis du graver lidt frem her på HN kan du læse mine tråde som jeg har haft på Hyggesnak og mit sidste farvel herinde på opslag-og billeder med ham i.

I den korte forklaring er at han aldrig blev god igen i sine sener i begge forben uden at have lavet noget i flere mdr. Som min dyrlæge og jeg blev enige om; At han var slidt - både psysisk, men også fysisk. Og han kunne ikke klare at stå stille i boksro for at det blev godt igen. Så jeg sagde farvel inden han blev for psysisk ustabil.

McLean

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 19:51

Jeg må blot sige credit til dig Sandra, fordi du formår at ride som du " prædiker " så og sige. Det er der mange der ikke gør. De siger den ene ting men gør det andet når der så skal rides.

Har fulgt dig lige siden Nforn og så herover på HN da jeg fandt ud af at denne side eksisterede.

Også er hende Lara en super køn hest!

Den sidste idiot er ikke født endnu.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-12-2012 20:38

MRJN: Mange tak for rosen, det varmer da rigtig meget :) Jeg prøver mit bedste i hvert fald..

Hun er super skøn :D

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 10:26

se dig til hest "igen" Sandra, og det ser jo rigtigt fint ud med jer to :-)

Mvh Camilla

Nye PC gamacher og klokker, OS trense & mange andre lækre ting sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ annonceliste.php?id=20437

PC gamacher og klokker sælges

SE HER

0
0
Svar på denne tråd

tillykke tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 10:52

Hej Sandra,

tillykke med din nye hest - i er virkelig fine sammen. Al held & lykke fremover

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 11:40

Tillykke med din nye part!, hun ser skøn ud

- Og smuk smuk ridning.

Hvor er det godt at se en taktfast hest på bagparten, med næsen foran lod og nakken oppe, og forholdsvis løse tøjler

Sagde Malene.

- Med verdens dejligste ponyer

Freddy & Willow

Som trænes med tillid og harmoni

- og helt uden bid.

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 12:59

Greve: Tak for det :D Det er også dejligt at komme rigtig igang igen med min ridning. Cashew var jo meget sart og det var mest hyggeridning han kunne klare da han jo gik ned fysisk ret tit :( Tak

Lilliam: Mange tak for det :D

Pippihesten: 1000 tak for roserne og de søde ord, det varmer bestemt rigtig meget indeni :) Lara er redet op sådan som jeg synes dressur skal være - nemlig let, både for hest og rytter :) Og det er det på hende, også selvom hun faktisk har kissing spine i sin lænd. Men hun fungerer med det :) Til foråret skal vi ud og debuttere i MB0.

Tak for alle jeres kommentare, det er rigtig dejligt at i gider sige noget sødt om den smukke hesti, hun er simpelthen så skøn.

McLean

0
0
Svar på denne tråd

lara....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 20:38
Ja, jeg klapper altså også i mine små hænder af den flotte ridning. Jeg synes simpelthen I er sådan et fint par. Du har lavet et vildt flot stykke arbejde med hende... Det bliver en fornøjelse at følge jer fremover :-)

*** Hilsen Mette ***

* Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-12-2012 22:04

Mette: Hold da op, sidder jo her og bliver helt glad :) Glad for dit klapperi - det er jeg glad for du synes...

Og tak for det. Jeg skal nok også snart få taget nogle nye træningsbilleder af hende og smide herind :D

McLean

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 11:14

I er virkelig et fint!! par Sandra og jeg nyder at se dig på en hest, som du kan udvikle dig med i et mere normalt tempo, og jeg ser bestemt frem til at følge jeres fremskridt, for dem er jeg sikker på i laver mange af... Du rider hende flot og hun kan bestemt spadsere den bette

*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 13:08

Ihh altså 1000 tak Jeanette

Det er også dejligt at være på en hest hvor der hele tiden sker udvikling af ens arbejde der bliver lagt i hesten :) Lara er meget stærk og hårdfør heldigvis, kommer sjældent til skade. Andet end at hun får kiropraktor ca hvert halve år pga den KS hun har i lænden. Men udover der fungere hun som hun skal :)

Det er dejligt at komme ud og starte nogle stævner - og til hvert stævne har vi stortset placering med hjem hver gang. Endnu mere skønt.

McLean

0
0
Svar på denne tråd

ddddddd
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 14:44

Synes da også lige i skal se et billede af Lara og hendes ejer :)

Da vi havde været til stævne (og havde fået en anden plads mig og Lara) synes mor og Lara lige de skulle kysse lidt :D

Billede

Der ingen tvivl om at Lara er mors hest..

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at io
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 21:38

Kan fortsætte sammen, i er et super par :) og hun er altså lækker smækker, lige en hest efter mit hoved, med god fylde uden at være tung :)

Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina Og nu også med føllebøllen Fanta..

0
0
Svar på denne tråd

dddddd
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 21:46

Ihh tak Signe :)

Jeg er også rigtig glad for hende, er blevet rigtig glad for hende - troede det ville tage lang tid at finde en hest som sagde mig noget efter det med Cashew. Men hun vokser på mig hver evig eneste dag :)

Og nej hun er bestemt slet ikke tung og det er super skønt med lidt fylde også :D

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider