Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hvad synes du om min ridestil??
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 17:42

Hej ænder :P

vil gerne høre jeres mening om min måde og ride på :)

Billede

lige på de her billeder rider jeg dressur..

jeg vil først lige sige jeg kommer fra en pony fra 127 også op på en på på ihvertifald 140

men jeg synes nu det går meget godt <3

jeg savner lidt at ride den lille pony

KOM gerne med ris og ros

Billede

Billede

Billede

vil lige sige at jeg rider bidløst.....

hilsen

mig med blandinge

shetlændern

og Fellponyen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 17:57

Svært at sige ud fra de billeder, men ser tilforladeligt ud, dog skal du se at få din hackamore spændt op, den sidder alt for langt nede på bløddelen :)

*Her skulle der stå noget meget smart og klogt*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

taaaaaak
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 18:04

mange tak :) den er blevet sat op billederne er lidt gamle

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-12-2012 21:00

Hvis du ikke allerede har, så ville jeg synes at du skulle anskaffe dig en dygtig dressur underviser, som kunne hjælpe dig med at få redet din pony mere "med" i bagdelen. For mig at se, ligner det at den bare japper afsted. Den kommer ikke særlig godt ind under sig selv, og ryggen er buet den forkerte vej, det ville også klæde din pony at komme en anelse mere i lod, så den ikke får oparbejdet sig en underhals. Men synes ikke det ser galt ud. Du har i hvert fald god grobund for at komme videre med en dygtig underviser

Med venlig hilsen Sheila-Maria, Ruwena, Canyon og Cayenne :o)

Skovbo-Hermeliner.dk

0
0
Svar på denne tråd

letridning
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 00:03

Jeg synes den står for højt i nakken/fortil, som sheila-maria siger så har den ikke ryggen med. Hvis du kigger på det første billede, kan du se at ryggen buer den forkerte vej, og bagparten hænger bagud. Det ligner at du kræver en del mere samling end hesten er klar til.

Frem og ned med mulen, så den kan få ryggen op, og bagparten med. Og prøv at kom lidt mere ned omkring hesten, du sidder lidt i stole sæde :)

Mvh Sandra

Den heldige ejer af

Prior's Capina og Midnight's Medina

0
0
Svar på denne tråd

Ridestil.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 18:29

Angående hest, så er jeg enig i ovenstående. ;)

Og hvad angår din opstiling syntes jeg du skal arbejde mere på at slappe af, du ser meget anspændt ud, ;)

Så skal hænderne på højkant, så du ikke låser i hånden/armen, og ryggen, er faktisk næsten på plads, lige en andelse lille my mere frem, så vil det nok også blive nemmere for dig at få dine ben ind under dig selv.

Flot med den plan fod du har på en af billederne, tror også det vil komme, når du får dit ben ind under dig selv, på det øverste billede. ;)

Mvh

Lisa svendsen.

Tjek min hjemmeside, for mere info om mig og ponyen.

http://fiola.weebly.com/

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 18:44

Jeg syntes din hest går skønt med hovedet på billed 1, det er lige der de fleste fjordheste " står godt " da hvis de tages mere ned i lod så kommer der "pølser" ved ganachen også er de alt for mast, de kan ikke komme i lod langt de fleste af dem.

At bedømme om ryggen er med vil jeg dog ikke sige ud fra kun to billeder, det kræver lidt flere i samme serie eller en video ;)

Jeg ville dog, hvis jeg var dig tænke nærmere over det at bruge en hackamore i dressur. Din tøjle ser rimelig anstillet ud og afhængigt af hvor meget kæden er spændt så går hesten rundt med et konstant stop signal ( pres på næseryggen ) og samtidig i det hele taget meget pres, hvilket ikke er optimalt.

En hackamore er ikke lavet til konstant kontakt, især ikke fordi den har stang. Der skal man som med en kandar stang passe på fordi det er stærkere når der er stang på.

Derfor foretrækker jeg at bruge sidepull eller andet hvis man skal ride bidløst dressur :)

Den sidste idiot er ikke født endnu.

0
0
Svar på denne tråd

dfghjkiloæpåø¨'
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 20:48

Synes det ser godt ud har dog nogle rettelse..

skulderne ned (hvis ikke det er din jakke der snyder?) og så slap helt af! du ligner en pind der bare prøver at sidde fast. prøv at slappe af og få dine hænder på højkant så du ikke låser.

Nu er jeg ikke proffessor i hackamore og bidløst generalt men synstes det ligner du strammer meget? hænderne mere frem (ikke ret meget men lidt) og så ''leg med bidet'' :-) men synes faktisk det ellers ser rimelig godt ud og især hvis du får rettet op på disse ting.

så er der også lidt du skal have arbejdet på ang. hesten..

Det ligner den fjordbolle løber afsted med dig og du ikke rigtig kan styre den. Du burde give den løsere tøjler så den har chancer for at komme ned og frem og bruge ryggen. dens bagpart hænger lidt og ryggen vender forkert som mange andre allerede har nævnt. Prøv lidt volteøvelser da det er rigtig godt for ryggen. stil den så ind mod volten og pas på med at den ikke skyder skulder.

Du kan også prøve lidt temposkift. altså på langsiderne presser du hesten frem i øget trav og på kort siderne ned i arbejdstrav igen. sørg for at du og hesten er som en bue der spændes og skyde med på kortsiderne. Altså når du øger på langsiden så lige inden du kommer ind på en kortside så samler du hesten en smule mens du lader den drives lidt frem af. do stadig i en rolig trav. så hesten bliver parat på at så skal ske noget. det gør du indtil du skal på langside igen hvor du så ''giver slip på buen'' og føre hænderne lidt frem så hesten for lov til at søge frem. efter lidt tid vil hesten automatisk søge frem på lang siderne.

Det har hjulpet mig og min egen rigtig meget! og kan godt lide ideen med buen :-) sørg dog får at hesten ikke kommer til at hænge på tøjlerne :-)

I wil be Chasing a starlight

0
0
Svar på denne tråd

jprfvokåvl¨fø
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 21:12

mange tak :) i har ret i det i siger

men. sarah f ponyen løbe ikke med mig ovehovdet hun er bare en frik pony :)

0
0
Svar på denne tråd

misforståelse..
Forfatter: 
Dato:  15-12-2012 21:32

ups undskyld hvis det lød som om jeg troede det :-) jeg mente at det ser det ud til med den måde ryggen vender forkert og bagdelen ikke er med :-) plus din opstilling :-) undskyld hvis det kom til at lyde sådan skal nok uddybe mig bedre næste gang

I wil be Chasing a starlight

0
0
Svar på denne tråd

kjhokjhnoælhjm
Forfatter: 
Dato:  16-12-2012 09:08

nåår på den måde

så forstår jeg bedre

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider