Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Pony bliver klippet for første gang
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 21:16

I dag blev ponyen klippet for første gang. Hun har aldrig prøvet det her før. Men hun bliver så våd når vi trener, så fik en lille klip.

Hun var ikke så glad for lyden, den var også meget høj. Og det var ikke så sjovt når den klippet pelsen. Puha, det kildret

Nå, en lille video først

Video

Og så lige to billeder af klippen

Billede

Billede

Omvendt til

Western

rytter og den stolte ejer af en lille

pony

der kan bruges til absolut

alt

.

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 21:32

det ser sjovt ud

www.rhinestonedesign.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 12:00

Sikke et spjæt hun laver når du går under snoren,

Havde hun ikke set dig?

Sisse

0
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 12:01

Ponyen var ikke helt enig, men hun synes det er ret dejlig ikke at være drypvåd når vi kommer hjem fra trening

Alltid med en

Appaloosa

0
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 13:16

Sisse (Sisse): Jo, hun så mig godt nok, men hun var ikke glad for all den støj maskinen lavet, og så mente hun ellers hun måtte reagere på alle lyder og bevegelser jeg og andre lavet.

Og det gjorde hun så helt til maskinen blev pakket væk i en pose

Alltid med en

Appaloosa

0
0
Svar på denne tråd

klippet
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 22:42

dejligt at se at i kun har taget minimal med pels, så hun ikke er fuld barberet.

Hvis hun reagere på lyden, så kunne det være en god ide at give hende vat i ørerne, så lyden ikke virker så voldsomt.

Jeg skal være ærlig og indrømmet at jeg ikke er fan af at man binder en hest i rebgrimen

Kunne vi ikke snart indse, at ting jeg skriver i debatterne er ting jeg har brug for andre som jeg evt ikke kenders syn på, og det derfor ikke skal kopieres til folk omkring mig bl.a min eks kæreste

0
0
Svar på denne tråd

123...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 23:28

Jeg er ikke en stor fan af at klippe heste, men hun har helt vildt med pels. Den kommer ennu til at blive mere end dobbelt så lang. Og hun bliver så våd under træning at hun aldri tørrer op. Så jeg håber det lille her vil gøre hun bliver mindre våd

Staldejer er også meget glad i at ta dækken af hestene når de kommer ind om natten, men hun gidder så ikke lægge dækken på igen når hun lukker ud Og Bergen er våd! Sidst vinter var hele ryggen uden pels og hud på grund af muk. Gider ikke det samme i år igen.

Så lidt som hun reagerer på lyden, så gidder jeg ikke proppe vat i ørene hendes. Hun må godt reagere lidt på lyden, det er jo første gang vi prøver det her. Hun er 9 år gammel og har aldrig været klippet med maskin nogensinde. Flink pony Og propper jeg vat i ørene, jammen så lærer hun jo aldri at det ikke er farlig.

Og jeg er stor fan av rebgrimer. Jeg synes ikke om heste der lærer at om noget er farlig, så kan de bare springe fra, og så tonser de rundt uden grime. Det er farlig. Hun plejer ellers ikke stå bundet, men jeg syntes ikke jeg skulle springe rundt i stalden efter hende med maskinen

Alltid med en

Appaloosa

0
0
Svar på denne tråd

Vat og rebgrimer
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 08:34

Der må jeg erklære mig uenig med dig mht. både vat og rebgrimer.

Vat er en STOR hjælp til den lidt nervøse/lydfølsomme hest eller "førstegangsklipperen", hvis den viser utryghed.

Hesten kan GODT høre gennem vattet, men brummelyden dæmpes væsentligt. Og når lyden dæmpes, dæmpes stressen/presset også og hesten får en bedre oplevelse.

Put gerne vattet i et par nylonstrømper inden du stopper det ned i ørerne - så er det let at få ud igen

Mht. rebgrimer er det et aldeles glimrende træningsredskab! Men den er på ingen måde beregnet til at binde hesten op i! Nu kan jeg endda se, at ponyen er bundet op i kæde til den ene side og et nylonbånd til den anden. Og så endda lige fastgjort med brandmandshager.

HVIS ponyen var blevet rigtig forskrækket, så var hverken kæde, nylonbånd, brandmandshage ELLER rebgrime sprunget!

Ydermere sætter du dig ned bag ponyen på hug. Ponyen kan ikke se hvad du laver og flytter sig derfor også for klippemaskinen. Det er forståeligt nok set fra ponyens side.

Faktisk synes jeg det grænser til uforsvarligt...

Jeg er GLAD for, at du har så sød og roligt en pony, men jeg vil bestemt ikke anbefale andre din fremgangsmåde.

---

Jeg har ALDRIG haft en hest i rebgrime under klipning og skulle det være død-og-pine nødvendigt, så ville jeg have en hjælper til at stå og holde hesten (og servere gulerodstumper for god opførsel).

Kæder bør være bundet op i halmsnore, der kan briste, hvis der lægges nok pres på. Eller almindelige karabinhager, der også har relativt let ved at flække. Eller bare en almindelig nylongrime, der også kan gå i stykker (men det er ikke den optimale sikkerhed).

Det gik godt denne gang og det gør det forhåbentlig også næste gang med den søde og rare pony. Men tænk dig nu om... det er din og hestens sikkerhed, som jeg er opmærksom på.

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2012 09:01

Jeg kunne ikke ha sagt/skrevet det meget bedre end Camilla (Hesteklip dk). Jeg er fuldstændig enig med hende.

0
0
Svar på denne tråd

også enig
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 19:13

også enig med hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd

hesteklip
Forfatter: 
Dato:  25-10-2012 00:48

jamen jeg vil da sige at Camilla sparede mig for en lang sætning og besværlig beskrivelser.

jeg synes blot det er ærgeligt at din pony skal opleve det stressende fordi du er ugidelig til at skærme den for unødig stress.

Jeg synes faktisk at din pony tager det rigtig flot i forhold til hvilken stor opgave den får stillet sig for, især når fulgt sikkerheden i grimen og optøjringen ikke er gennemtænkt.

Jeg vil ikke dømme dig som hesteejer eller noget, men du må bare forstå at det der er mig vist i denne tråd ikke giver mig den bedste fornemmelse for hestens ve og vel.

Der er sikkert mange andre situationer hvor pony og du arbejder rigtig godt sammen, og det er jo ikek en pony der har det dårligt på nogen måder, det er jo tydeligt at se, når den stoler så meget på mennesker og er i så flot stand.

Kunne vi ikke snart indse, at ting jeg skriver i debatterne er ting jeg har brug for andre som jeg evt ikke kenders syn på, og det derfor ikke skal kopieres til folk omkring mig bl.a min eks kæreste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider