Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Vis et korrekt tilpasset hannoveransk?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 21:28

Jeg vil meget gerne se billeder af et hannoveransk næsebånd som sidder korrekt, synes folk placere det på mange forskellige måder.

Så vis hvordan du har lært det skal sidde.

På forhånd tak.

Stine

Med de to skønne heste, Prinsessen Isabella og Dronningen Senta. Hvad mere kan man forlange.

0
0
Svar på denne tråd

mit bud
Forfatter: 
Dato:  20-10-2012 21:38

min tidligere hest:

Billede

www.rhinestonedesign.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 12:14

Billede

Billede

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og

* Kirstine Vårby *

0
0
Svar på denne tråd

smiler,,
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 19:47

Brava korsholm på 19 år, min skønne gamle tøs

Billede

Billede

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-10-2012 20:58

Det næsebånd, Brava viser ovenfor, er for lille til hesten. Det ses ved at remmen ligger for tæt på øjnene. Selve næsebåndet skulle derfor være længere, så remmen kan ligge under kind-knoglen. (Håber det giver mening?

Min egen har gået med dette: (Vinklen på dette foto snyder lidt, så det ser ud som om, remmen også ligger for tæt op ad øjet her. ;-) )

Billede

Se venligst bort fra mine dengang alt for kødfyldte kinder... ;-) Set forfra så det ses tydeligt, hvor langt nede/højt oppe, det skal ligge på hestens næse. :-)
Billede

Den som kun tar spøg for spøg - Og alvor kun alvorligt Han og hun har faktisk fattet - Begge dele dårligt.

UNION FIGHTER af FARMER

Sov sødt Montreux 1992-2009

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt? ...

0
0
Svar på denne tråd

næsebånd
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 00:10

Tror altså ikke det viste næsebånd er ikke for kort, på de viste fotos ser det godt nok ud til at ligge lidt tæt på øjet, mest på det øverste billede,(vinklen?) men det er nok mere fordi trensens pandebånd/nakke stykker ikke høre sammen med det viste næsebånd.

Det er en kieffer trense med todelt "øjer" på pandebåndet til remmene og den er oprindelig med et anderledes næsebånd med tilbagetræk.

Det hanovaranske næsebånd er købt billigt i horze som forsøg og er sat på med min undervisers anbefalinger og hun roser faktisk dette næsebånd fordi samle ringene sidder højt og derfor langt væk fra mundens bløddele og næsetykket sidder lidt oppe over det mest følsomme sted på mulen.

syns at trensen på den plettede hest sr ud til at ligge rigtig fint

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

0
0
Svar på denne tråd

smiler..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2012 09:45
Hov der sku stå det nederste billede :-P var vist træt da jeg skrev det

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider