Hej.
Jeg begyndte at ride min 4 års hoppe, Shahlia, for ca 3-4 uger siden, hvor vi også begyndte at få undervisning.
Hun blev gjort ryttervant for et år siden, hvor jeg nåede at sidde op ryggen af hende ca 5 gange, inden jeg lagde det på hylden pga manglende sadel.
I sommers købte jeg så en sadel til hende, men vi er så først kommet rigtig igang nu her, efter hendes føl blev fravænnet. 
Vi tager det hele stille og roligt, og øver kun dressur 1-2 gange om ugen, og ellers bliver der bare skridtede lidt på hende, da vi ikke har nogen ridebane hjemme hos mig. Når vi er ude og skridte, øver vi farlige ting som f.eks store sten, striber på vejen, skift fra grusvej til asfalt og jernbane overskæring. 
Hun rykker sig enormt meget hver gang vi har undervisning og bliver nemmere og nemmere at styre, så det glæder mig meget. 
Men her er lige lidt billeder af min "nye" ridehest 
Anden gang vi får undervisning, 3. okt.
Lidt ridning hjemme, 8. okt.
8. okt
8. okt
8. okt
8. okt
Skridter tilbage til folden
Her er så lidt billeder af undervisningen fra idag, hvor hun rykkede rigtig meget.
En glad hest og ejer.
Hun er så småt begyndt at slappe mere af i nakken
Og Shahlia NÆGTER at gå i gennem vandpytten på ridebanen.
Glad hest.
Men så er det jo godt man har en i hærdig ridelærer som kan hjælpe hesten igennem, når den nu nægter.
Men at hun er begyndt at slappe mere af i nakken og begynder så småt at søge ned, gør at hun nogen gange for hevet mig ud af sadlen. Det gør at jeg kommer til at have lige rigeligt fat i hende, hvilket jeg på ingen måde ønsker.
Vi er glade efter en veloverstået ridetime, hvor vi begge var helt flade bagefter.

(Læs: især mig)
Skridter af.
Også fik jeg lige en rystetur af Shahlia.

Det var så lidt af min smukke røde pige, som jeg synes gøre det så godt, selvom hun ikke vil igennem vandpytter.

Jeg tager gerne imod konstruktivt kritik, men jeg har en ridelærer ind over som er meget dygtig til at hjælpe mig.