Ham kan du da sagtens sælge 
En super afstamning og en lækker hest at se på. Temperamentet kan også ses som en fordel, hvor man med den rette træning kan få en skøn hest med meget power, arbejdsenergi og fremdrift???
Sarcoiderne behøver ikke at betyde det helt store. Kommer an på, hvad dyrlægen siger osv.
Personligt "gad" jeg ikke låne sådan en hest, for der SKAL lægges meget arbejde i den, og vupti, pludselig skulle den afleveres igen........ det ville jeg tilgengæld godt, hvis jeg købte den og selv skulle beholde den, men der er vi jo heldigvis forskellige.
MEN hvad med at søge en dygtig part?? Som kunne hjælpe dig i dagligdagen og hjælpe med at få lidt ro/struktur arbejdet ind i hesten?
Har selv en "sensibel" og kraftfuld hest med masser af energi, på trods af at hun er oldenborg. Har ikke part på hende, men har en til at ride hende nogle gange om ugen. Hesten har godt at blive brugt, både fysisk og mentalt.
Jo ældre min hest bliver, og jo mere den bliver trænet, både i dressur og ture, jo "bedre" bliver den.
Jeg hader at have en part på min hest. Vil selv kunne tage den, når jeg vil. Men vil gerne have den redet, så vi gør det på den måde, at der lige bliver skrevet en sms, om hesten er ledig.... Det fungerer fantastisk. Gratis for rytteren og frit for mig.