Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Vil jeg ku låne min hest ud??
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 20:24

Godaften kære ænder :)

Jeg er løbet hovedet mod muren med min ellers dejlige hest, jeg føler simpelthen ikke mine evner rækker længere, og når min hverdag er så presset som den er nu, pga uddannelse, kan jeg have meget svært ved at finde overskuddet frem til min varme hest. Så hvad gør jeg?? Jeg har tænkt og tænkt, og har simpelthen ikke lyst til at sælge, hvilket også er svært med en hest som ham, føler jeg :/

(Come Back II/Sidney, 167 cm. i stg.)

Billede

Billede

Billede

Jeg har bar mine tvivl om jeg vil ku finde kvalificeret lånere til en hest som ham? Han var delvist tilredet da jeg fik ham som et projekt for knap et år siden, på trods af hans dengang 6 år. Jeg red ham bidløst det første stykke tid, og han har da også rykket sig meget siden dengang. Der er bar nogle ting med ham der gør det svært for mig, han er varm og mangler under ingen omstændigheder tænding. Men nogle gange koger det simpelthen over for ham, han har været i trailer nogle gange, men er under ingen omstændigheder trailervant!

Han har muligvis nogle små sarcoider under maven (som der er dyrlæge inde over). Han mangler en del af sin grund uddannelse endnu, han er tilgengæld virkelig godt gående, og har det rigtige eksteriør, samt u-udnyttede springevner. Han ville måske være en fuldstændig ideel hest for den helt rigtige, dygtige rytter, for mig er han bar meget af tiden en hovedpine, og det gør ski lidt ondt at mine evner ikke rækker mere når jeg er på ryggen af ham. Så hvad gør en klog kvinde med hest som ham, som et eller andet sted har nogle ting der gør ham lidt usælgelig pt?? Vil jeg ku låne en hest som ham ud???

0
0
Svar på denne tråd

bummelum...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2012 20:39

Han ser ellers rigtig fin ud :-)

Han er jo nok ikke den nemmeste hest at låne ud, men der findes jo folk derude, som godt kan lide projektheste! ;-)

Så mon ikke også de kan findes en låner, der kunne tænke sig en projekthest :-)

Og så kan du sige fra, hvis det ikke går for godt. Det er ikke til, når først sådan en er solgt. Og jeg kan godt forstå hvis du i forb. m. salg ville være bekymret for om han nu også kan komme det rette sted hen.

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

Mums..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 10:11

Han er da bare dejlig at se på :) Lækkert udtryk og kanon udstråling :)

Jeg er sikker på, at du med lidt tid og grundig gennemgang af potentielle lånere, vil kunne finde den helt rigtige til ham :)

Der er "tosser" som mig derude, der elsker "projekter" som ham, hvor han vil få det som blommen i et æg

Jeg har selv erhvervet mig en tidligere væddeløber, som til tider kan have et noget heftigt temperament, men med tålmodig, vilje og forståelse for at han er som han er, har jeg fået en fantastisk hest ud af ham :) Specielt fordi jeg bruger rigtig meget tid med ham fra jorden, hvor han efterhånden har lært at det ikke hjælper at hidse sig helt uhæmmet op, for "mor" fortsætter på pædagogisk vis med babysnak og evt. ros og stopper ikke før han slapper af igen ;)

Dermed tror jeg også, at du selv vil kunne opnå fantastiske ting med din dreng :) Og hvad indeholder begrebet dygtig? At man kan ride M-dressur og springe S-klasser?

For mig er det, at man elsker sin hest og samarbejder med den på et niveau hvor I begge kan være med :) Og så er det ligeygldigt hvor lang tid det tager at uddanne ham, så længe I har det sjovt og lærer hinanden at kende undervejs

Og hvis du ikke kan finde en låner til ham, så sender du ham bare hjem til mig

I alle fald skal du have rigtig meget held og lykke med det hele :)

Mange hilsner

Josephine & Maphard - soulmates <3

*R.I.P. Sølvpil - savnet og højt elsket sjæleven*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 11:02

Ham kan du da sagtens sælge

En super afstamning og en lækker hest at se på. Temperamentet kan også ses som en fordel, hvor man med den rette træning kan få en skøn hest med meget power, arbejdsenergi og fremdrift???

Sarcoiderne behøver ikke at betyde det helt store. Kommer an på, hvad dyrlægen siger osv.

Personligt "gad" jeg ikke låne sådan en hest, for der SKAL lægges meget arbejde i den, og vupti, pludselig skulle den afleveres igen........ det ville jeg tilgengæld godt, hvis jeg købte den og selv skulle beholde den, men der er vi jo heldigvis forskellige.

MEN hvad med at søge en dygtig part?? Som kunne hjælpe dig i dagligdagen og hjælpe med at få lidt ro/struktur arbejdet ind i hesten?

Har selv en "sensibel" og kraftfuld hest med masser af energi, på trods af at hun er oldenborg. Har ikke part på hende, men har en til at ride hende nogle gange om ugen. Hesten har godt at blive brugt, både fysisk og mentalt.

Jo ældre min hest bliver, og jo mere den bliver trænet, både i dressur og ture, jo "bedre" bliver den.

Jeg hader at have en part på min hest. Vil selv kunne tage den, når jeg vil. Men vil gerne have den redet, så vi gør det på den måde, at der lige bliver skrevet en sms, om hesten er ledig.... Det fungerer fantastisk. Gratis for rytteren og frit for mig.

sagde Charlotte

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-10-2012 22:58

Ih altså, tak for jeres kommentare, de varmede nu altså. Og de klarlagde faktisk også tingene for mig, så meget at jeg tog beslutningen om at finde en part..

Så annoncen er netop lavet, jeg vil ku være med inde over, jeg er alligevel heller ikke klar til en hesteløs tilværelse på trods af udd osv. Nu håber jeg bar at det faktisk kan lykkes mig at finde den rigtige part :)

0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 
Dato:  13-10-2012 13:10

Havde han dog bare stået i nærheden af mig (sjælland) havde jeg meldt mig med det samme.

Jeg mangler et "projekt" - en at kaste min hestekærlighed og tålmodighed på.

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

Portugal?
Forfatter: 
Dato:  15-10-2012 16:46

Altså, hvis du vil sende ham til Portugal, så gør du bare det - så er sengen redt op og der er kys og kærlighed og træning klar til ham :) Han ser skøn ud - jeg ville elske at have ham i min stald :)

Kh. Nadja

Portugisisk Ridekunst

Kurser med Cesar Lérias - læs mere her:

http://www.cesarlerias.com

0
0
Svar på denne tråd

opfølgning
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 13:06

Nå du er kommet godt i gang med din part, vil du så ikke fortælle lidt om hvordan det går? Jeg har nemlig også en efter Come Back II, som er den sødeste og mest samarbejdsvillige hest; HVIS han bliver taget med "gefüll", for jeg kunne indimellem også bruge en part på min, men det er bare svært at forklare lige præcist hvilken type rytter man søger, for lige så god han kan være til at lære, at lære/tackle nyt, lige så god kan han være til at ryge måneders træning tilbage, hvis man bare en gang får grebet det galt an. Jeg håber virkelig du finder en god part, til glæde for jer alle 3.

Hilsen Anne og Calle.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen......
Forfatter: 
Dato:  16-10-2012 15:06

Glæder mig da til at læse annoncen, om han kunne være noget for mig

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-10-2012 22:29

Jamen hvor er det skønt at vide han faktisk falder i andres smag :) Han ER også en dejlig dreng, det meste af tiden Sku jeg få en ustyrlig lyst til at sende min hest til sjælland eller helt til Portugal, melder jeg lige tilbage

Gismo: Jeg skal gerne holde dig informeret, spændende er det i hvertfald. Og ja, langt de fleste Come Back II avkom har virkelig et specielt sind, på godt og ondt :/

Iben: Commando ligger på en anden heste-side, hvis du forstår sådan en lille én

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 00:04

Angående part/rytter til din søde hest vil jeg lige give dig et godt råd. De ryttere jeg har og har haft, har jeg altid "fundet" ved at forhøre mig i min heste-omgangskreds...så er der altid nogen, man kender, der kan sige god for rytteren osv.

Hvis du har mulighed for det, så spørg rundt, gerne flere gange.

Kender du nogen på den lokale rideskolen, så kontakt dem, og få dem til at holde ører og øjne åbne. Tit så kender de en, som de kan sige god for.

Til vores nye pony, var vi så heldige at få ponyens tidligere rytter (som også havde været med til tilridningen) med "i købet". Vi købte så også ponyen i samme by som vi selv bor. Sjovt nok kendte jeg hende fra tidligere fra rideskolen.

Til min hest, kontaktede jeg en fra rideskolen, jeg vidste red super, og som var ved at være ovre sine pony-år, men stadig havde pony, da hendes lillesøster også red. Da hun ikke kunne mere, fandt jeg en ny sød og dygtig pige gennem en anden i stalden.

Men igen - hvis du har muligheden, så spørg rundt ....

sagde Charlotte

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider