Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

klikker-pausetræning
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 20:23

Min dejlige hest Mystery har sommeren over stået i behandling for rodbetændelse i en tand, der har forårsaget headshaking(som afgøres i overmorgen med røntgen)... derfor er det ikke blevet til meget ridning...... og noget skal man jo lave så man ikke keder sig, derfor har vi istedet brugt tiden sammen på at lære klikkertræning, bare for sjov. og sjovt det synes han ihvertfald det er

synes lige jeg ville vise små klip frem

Video

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

Fedt :)
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 20:56

Det ser fedt ud :)

Tror min vallak ville elske apport-øvelsen, den må jeg afprøve. Bruger du bare sådan en til hunde?

Julie Herold

Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift - that's why we call it the present

http://julieherold.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

til hunde
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 21:02

tak for din kommentar

ja jeg bruger et hundelegetøj til apport-øvelsen, han kan godt lide at få fat der midt på hvor knuden er.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd

Det ser rigtig hyggeligt ud
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 08:54

Hvor er I gode :) uh savner helt det der klikkertræning.

Men hvis jeg må give dig et lille råd - så er det at vente med at be hesten om noget til den har tykket af munde.

Især ved targettræningen ber du om berøring imens hesten stadig gumler.

Jeg har gode erfaringer, med at vente til hesten har tykket af munden, så den også lærer at vente imellem øvelserne.

Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd

Med lyd?
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 12:48

Det ser godt ud.

Men jeg ville nu finde videoen mere interessant, hvis jeg kunne høre, hvornår du giver klikket. Timing er jo meget vigtig i klikkertræning. Kunne du lægge den op igen med lyd?

Jeg bruger også klikker træning til lidt forskelligt. Blandt andet har jeg lært min vallak at sætte hoven op på en bjælke så jeg kan file kanterne, hvis de flosser. Og jeg har brugt klikker til at lære ham at stå stille på staldgangen, når jeg strigler (han er ikke bundet).

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 13:20

Iben: tak . kan godt se det nu du siger det at 10 sek mere mellem øvelserne nok ville være en god ting...

NinaSt. kan godt se hvad du mener. jeg har fjernet lyden fordi det blæste kraftigt den dag, og din hvide pæl du ser i baggrunden er en vindmølle, der lige var i vindretningen den dag. derfor er det mest larm der er at høre på videoen.

men jeg kan da fortælle at ved apportøvelsen klikker jeg idet han har løftet den op til mig og jeg tager fat i den anden ende af legetøjet. anden gang hvor han holder godt fast klikker jeg en ekstra gang hvor han så slipper.

ved targetting klikker jeg når han rører bolden.

og ved benløft klikker jeg pt. ved enhver rigtig reaktion (benet op uden at skrabe)det er jo kun anden gang han prøver den, derfor er det også tilfældigt hvilket ben han løfter.

den med at file hovene lyder iøvrigt interessant, det kunne være man skulle prøve det på den måde. ½ fuldblod som min er filer jeg en gang imellem mellem smedebesøg. og det lyder noget nemmere på den måde

0
0
Svar på denne tråd

Ok - det forstår jeg
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 20:03

OK - hvis der er meget støj på videoen, havde jeg nok ikke fået så meget ud af, at se den med lyd.

Fortsat held og lykke med træningen.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider