Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Thibau som himmelhest...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 09:39

Ja, det har taget noget tid, før jeg kunne samle mig sammen til og få lavet denne tråd, men synes han fortjener den...

Min bedste ven Thibau, er desværre ikke længere iblandt os længere, han gik på døgngræs og en morgen var de for første gang nogensinde gået igennem hegnet og vi fandt Thibau stående nede i bækken (der er 4 meter stejl skråning ned til vandet).. Vi fik ham op, selvom han havde frygteligt ondt.. Han kom op, ved jeg kravlede op fra bækken, stillede på marken, så han ikke kunne se mig og kaldte på ham, samtidig var der en stærk mand der stod ved ham og støttede, så godt han kunne op.. (Han kom altid når jeg kaldte, derfor prøvede vi den metode).. Dyrlægen kom, fortalte han havde muskelsmerter og bare var træt.. Han fik smertestillende og muskelafslappende.. Men det hjalp ikke, han ville ikke drikke, spise, tisse, pølle, lægge sig eller noget som helst, han stod bare og stønnede.. Jeg ringede mange gange efterfølgende til dyrlægen og de sagde de ikke kunne gøre mere.. Efter 4 timer, ringede jeg til en anden dyrlæge og de sagde, den som det mindste skulle have væske.. Fik endelig en dyrlæge ud efter 6 timer og der kunne pågældende se, han stod med indre blødninger, der havde lavet store buler på siden af hans mave, han havde desuden et brækket ribben og var gået i chok.. Så beslutningen blev taget og aflive ham..

Han var min allerbedste ven, sær og helt sin egen.. Han valgte mig i sin tid og hans verden var det kun mig der betød noget.. Min mor plejede altid og blive godt irriteret på ham, for når jeg var i stalden var han fuldstændig ligeglad med hende, han koncentrerede sig bare om hvor jeg var henne.. Jeg led af en psykisk lidelse da jeg fik ham og han fik mig ud af medicinen, fordi han gav mig den ro, jeg havde behov for.. Samtidig så jeg altid mit eget spejlbillede i ham, når jeg havde en dårlig viste han mig en vej ud.. Jeg har lavet alt med den hest, sprunget, redet dressur, tur, western og endda en vinter kælkede jeg, hvor han trak mig, selvom ha aldrig nogensinde havde prøvet det før.. 4 dage efter han var død, skulle vi have startet LA2 dressur.. Han blev 17 år..

Nå ikke mere, sentimental pladder, så tuder jeg bare.. Her til billeder af min skønne hest, som altid vil have en helt speciel plads i mit hjerte..:

Billede

Min første ridetur på ham

Billede

Typisk rul efter ridning

Billede

På græs

Billede

Typisk attitude i boks..

Billeder taget et halvt år efter ejerskab:

Billede

"Familien" er samlet

Billede

Træning

Billede

Billede

Billede

Modelbilleder taget til en rideudstyrsbutik:

Billede

Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 09:48

Billede

Billede

Billede

Billede

De allersidste billeder der blev taget af min skønne hest, Sankt Hans aften, 14 dage før han døde..
Billede

Billede

Billede

Det tog mig to år og få ham til og reagere på man kløede ham, før i tiden stod han bare som en stenstøtte..

Til alle dem som har set denne tråd, takker jeg på forhånd og håber dette vil være en husker på at man skal huske og gøre sig specielt umage med og udnytte den tid, i har med jeres heste.. Pludselig kan de blive revet væk fra en..

Han vil aldrig blive glemt, min lille dreng...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 09:57

Skal lige siges vi fik sendt ham godt afsted.. Vi tændte et lys for ham og lod det våge over ham, til han fandt vejen op til den næste verden.. Sad og kiggede på det lige til det brændte ud..

Flere af mine venner havde gjort det samme, en meget smuk tanke synes jeg...

0
0
Svar på denne tråd

Gør mig ondt
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 10:07

at du måtte sige farvel til din ven, på sådan en rædsom måde.

Han ser ud til, at have været en dejlig hest.

/Tina

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

Kig forbi www.kamphest.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 13:34

Kære Ditte ....

Sikke et tab det må være for dig Thibau ser virkelig skøn og dejlig ud, og det lyder til, at I to har haft brug for hinanden. Forfærdeligt, at han måtte forlade denne verden på den måde.

Med tiden kommer alle jeres gode stunder til at stå mere i forgrunden end sorgen, men det tager tid.

Har selv mistet min elskede hest, som hjalp mig gennem en meget, meget svær tid. Troede aldrig, det var muligt at finde en ny hest, jeg ville blive lige så glad for. Men nu har jeg en ny dejlig hest, som betyder lige så meget for mig, måske bare på en anden måde.

Kram til dig...

sagde Charlotte

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

0
0
Svar på denne tråd

Kære Ditte
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 22:48

Herfra får du et kæmpe trøstekram. Sikke en sørgelig måde at miste sin bedste ven på . Jeg tænker, at din lille dreng må være så taknemmelig for at have været din. Du har tydeligvis haft en særlig forståelse for ham og da det gjalt, ja så tog du fat i dyrlægerne og fik dem til at forstår det var alvor. Skræmmende som nogle dyrlæger underkender, når en hesteejer fastholder noget er helt galt:((

Du har min dybeste medfølelse.

<3R.I.P Thibau<3

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en skønhed
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 09:08

Og det lyder til i havde et dejligt nært bånd.
Trist i skulle få sådan en afsked.

De varmeste tanker til dig.

Team Rahmberg
Et privat hestehold i det Nordjyske

* * *

* Unik dressur hest sælges *
Nu nedsat med 10.000.-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 12:43

Hvor ufattelig trist at en hest, der har hjulpet dig så meget på din vej, skulle rives væk fra dig!!

Mange trøstende tanker fra mig.

Hilsen Iben
...
Der findes 3 slags mennesker:
dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

..............

Mor til Oscar - født 1. juni 2008

... desværre hesteløs pt.

Carpe Diem - Grib karpen!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 14:08

Tusind tak for alle jeres dejlige kommentarer... De varmer meget..

HappyHorses: Thibau var og er helt speciel for mig og ingen kan nogensinde udfylde hans fodspor og skal heller ikke kunne det.. Hvad angår ny hest, har jeg fundet en super sød lille ungheste hoppe.. Hun er rigtig sød, fin og meget intelligent.. Som du skriver så nøjagtigt skal hun nok komme til og betyde ligeså meget for mig som Thibau gjorde, bare på en anden måde.... Det gik lidt stærkt med at få ny hest, regnede med og skulle lede rigtig længe efter den rigtige, derfor satte jeg projekt "ny hest" igang rimelig hurtigt, for ikke bare og sidde og tude over tabet af min skønne hest.. Første gang vi var på rundtur, stod så denne fine lille hoppe, som nok skal blive god.. Tingene gik bare meget hurtigere end jeg lige havde regnet med, men mener også, hvis man føler det skulle være den, så må man jo slå til.. Så har allerede fået en ny lille hest, skal bare stadig vænne mig til tanken over det ikke er Thibau..

Et billede af den nye lille pige:

Billede

Calinka ?Dreyri?: Tak, men føler stadig ikke jeg var stædig nok, han endte jo med og stå i syv timer før han fik fred.. Det har jeg stadig mareridt over, ikke og have kunnet give ham en værdig og stille død men, at han skulle lide i så mange timer, før han fik fred.. Det skal siges, jeg ikke har skullet betale nogen som helst dyrlægeregning what so ever, så de er godt klar over de lavede en fejl og jeg vil aldrig bruge den dyrlæge igen nogensinde.. Mest fordi, jeg vil stå og tvivle på alt hvad de siger til mig, føler ikke jeg nogensinde vil kunne stole på dem igen..

En ting er sikkert: At miste min bedste ven på den måde, er det hårdeste jeg nogensinde har skulle igennem, men jeg ved også, at de gode stunder opvejer altid de dårlige stunder.. Derfor vil mit liv altid være fyldt med hest og andre dyr på både godt og ondt.. At jeg lige nu ikke lige ved hvor jeg skal gøre af mig selv, i de mørke stunder, fader vel ud efterhånden... Imens vil jeg gøre mit bedste for og prøve og se de lyse sider og prøve og nyde øjeblikkene med min nye hest.. Hun er jo også helt sin egen, bare på en anden måde.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider