|
|
| Drop Canada Goose jakkerne |
|
|
Ifølge Anima.dk lider mange dyr voldsomt og i lang tid for at Canada Goose kan bruge pelsen til jakker: Pels fra dyr fanget i grusomme rævesakse har i de seneste dage gjort danskerne rasende. Kritikken er blevet rettet mod firmaet Canada Goose, der bruger pelsen. Men hvad med de firmaer, der tjener fedt på at sælge jakkerne? Intersport og Sportmaster er de store forhandlere i Danmark. Anima har gennem flere år forsøgt at få dem til at droppe pelsen, men indtil videre uden resultat. Der er en video med på hjemmesiden om en ulv, der sidder fast i en af disse frygtelige sakse, men jeg har ikke set den. Det kan jeg bare ikke. Mit ønske er at du, som jeg, vil skrive under for at disse dyrs lidelser kan stoppe meget hurtigt. Link til artikel, video og siden, hvor du kan skrive under: anima.dk/kampagner/aktuelle- kampagner/pelsdyr/pelsfri-mode/ skriv-til-sportmaster#sportmaster På forhånd tak på dyrenes vegne.
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig SUCCESS is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har selvfølgelig skrevet under!
*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info* Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pels... |
|
|
Tak for linket, har skrevet under. Forstår ikke at vi mennesker absolut skal blive ved med at udnytte dyr på den måde, når det på ingen måde er nødvendigt 
Portrættegninger tilbydes efter foto - se præsentation for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hjælp dyrene |
|
|
Tak Jeanette og Kalos. Kalos, Enig!!!
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi Afbalancering og harmoni til din hest og dig SUCCESS is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svineri! |
|
|
Ganske som du, Esma, kan jeg ikke få mig selv til at se videoen. Men jeg har skrevet under på opfordringen, for sådan noget svineri skal bare stoppes PRONTO!
Hilsen Inge - og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jakkerne er pæne og sikkert også dejlig varme. Der hvor tråden ligesom knækker for mig, er det øjeblik dyr skal lide for moden! Derfor køber jeg kun falsk pels hvis der absolut skal være noget der ligner pels. Og så har jeg selvfølgelig skrevet under 
Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words" Til salg: Nissan Terrano II 2.7 Diesel VW Passat 1.6 Benzin skriv pb for info :)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsada |
|
|
ja jeg var så DUM at se videoen... og sidder nu med tårer trillende ned af kinderne... der er skrevet under...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej..... |
|
|
Føj for pokker da - jeg har med det samme skrevet under. Disse jakker er jo desværre "in" især blandt de unge. Håber snart at moden går i sig selv og firmaet bag jakkerne går konkurs med et brag... Desværre er de nok ikke de eneste. Over hele verden foregår der hver dag mishandling og aflivning af hjælpeløse dyr og det er forfærdeligt at tænke på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Der findes de skrækkeligste videoer på youtube om canada goose!!
Jeg har selvfølgelig os skrevet under!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak... |
|
|
1000 tak til jer alle, der har skrevet under. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Farvel pels!!! |
|
|
Har selvfølgelig også skrevet under, og opfordret mine venner til at følge trop, samt gjort dem opmærksom på artiklen... Hvor er det dog synd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj, hvor usmageligt.... |
|
|
Jeg har ikke noget imod pels, som kommer fra seriøse og ordnede forhold. Derfor køber jeg kun noget med pels, hvis det stammer fra Italien. Der er de nemlig ekstremt strikse med dyrenes velfærd og importerer ikke pels fra andre lande. Men dette her er simpelthen så usmagelig. Jeg har før set videoer fra Canada Goose og med stor afsky. Jeg synes jakkerne er vildt flotte, men dælme nej om jeg ville eje en. Jeg ville hade mig selv for at støtte op om sådan en pengemaskine på dyrs bekostning. Min underskrift er givet... men desværre tror jeg penge kommer før etik i visse forretninger. Men jeg HÅBER at vi bliver positivt oerraskede med denne underskriftindsamling...
*** Hilsen Mette *** * Trailerlæsning tilbydes i Nordjylland. Se profil for info *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Set videoen Ja, det kan ikke beskrives med ord....... Underskriften er sendt.
sagde Charlotte med Malú og Musse en oldenborg og en pippipony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Har selvfølgelig også skrevet under....og har undladt at se videoen, da jeg kan gætte mig til (desværre) hvad der sker i den, og det kan jeg ikke holde ud at se på  Godt initiativ, og håber rigtig mange vil skrive under og ramme dem det eneste sted der interesserer dem; pengepungen!
"Friday left me fumbling with the blues, and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrplageri |
|
|
Jeg har også skrevet under. Kunne ikke klare at se videoen...
It is easy to be brave from a safe distance - Aesop -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Med alle de dyreelskere i verden, forstår jeg ikke, hvorfor Canada Goose vælger at spare på sådan et område. Jakkerne er jo så populære, at de vel nærmest kan sætte prisen som de vil og dermed få råd til at købe pels fra ordnede forhold. Føj for pokker 
Mvh. Katja Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi lukker øjnene |
|
|
som med alt andet, der er alt for lidt handling i dette land. Derfor er der selvfølgelig skrevet under, dog er videoen droppet. Jeg har et helt specielt forthold til ulven, da jeg i min uddannelse som hundefører i forsvaret, boede med dem i ulvegårdene i Norge. Så bare billedet på forsiden, giver mig kvalme  Godt initiativ at dele den herinde Esma.
Jeg har ligeledes selt den på min facebook, og opfordret venner til det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmmm.. |
|
|
Ved faktisk ikke hvordan jeg skal forholde mig til dette - da jeg selv - meget flittigt - bruger min canada goose jakke dagligt. Jeg tør simpelthen ikke se videoen, af frygt for at jeg ikke får noget søvn i nat.. Men helt ærligt, tror I selv på at en underskriftindsamling vil kunne stoppe canada goose i dette? Jeg mener, det er jo ikke dem der slår dyrene ihjel, men de køber jo 'bare' pelsen og bruger det til jakkerne? Om det er etisk korrekt vil jeg ikke svare på, men jeg tvivler desværre på at sådan en underskrift indsamling noglesinde vil få stoppet denne populære jakke.... Men man kan da håbe på at alle dyr bliver behandlet ordentligt..
Mette Lauridsen med sin Butler P.s... Jeg drømmer om at få et barn der vil spørge: "mor hvad var krig?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Desværre stopper dyrplagerierne ikke, når folk som dig, Mette, køber jakkerne  Canada Goose bliver ikke frikendt i mine øjne, fordi det ikke direkte er dem, der slår dyrene ihjel. De kan vælge ikke at bruge ægte pels overhovedet. Underskriftsindsamlingen kan sagtens have en effekt på SportsMaster, som på nuværende tidspunkt er forhandler af jakkerne. Mange butikker vælger netop at boykotte jakkerne, fordi de ikke kan stå inde for dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
www.youtube.com/watch?v=dNt1M4SVJo4 Kære Mette, hvis du kan stå inde for at gå rundt med pels af ukendt herkomst, så synes jeg, at det er lidt dobbeltmoralsk, ikke at ville se videoen. Jeg har lagt et link til endnu en video. Synes, du skulle se den. Måske fra denne vaskebjørn, din pelskrave kommer....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
|
|
Charlotte. Gider du da lige. "folk som mig"... Hvem er jeg måske?? Et dårligere menneske end dig fordi at jeg går med en jakke, som jeg, hvis jeg skal være ærlig, har købt på nettet for 5 år siden(INDEN de blev uhyre populære) brugt, og formentligt stjålet, hvem ved??? Jeg elsker alle dyr, kunne aldrig drømme om at at nogle dyr skulle have sådan en skæbne. Jeg vil og kan ikke bekymre mig om noget, jeg ikke kan gøre noget ved. Så ville mit hovede eksplodere. Jeg kan give min underskrift(hvilket jeg har gjort) og inderligt håbe på at ingen dyr i verden fremover bliver behandlet fjendtligt... Ellers kan jeg ikke gøre noget, ligesom jeg ikke kan gøre noget ved at børn bliver dræbt på tragisk vis - hvilket er mindst lige så synd!!!
Mette Lauridsen med sin Butler P.s... Jeg drømmer om at få et barn der vil spørge: "mor hvad var krig?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| køber fra Italien???? |
| Forfatter:  |
Marianne24 ♥kvisselkrog♥ |
| Dato:  |
03-10-2012 20:48 |
|
Italien og Spanien er de lande der modtager vores slagte heste levende, med transport op til jeg ved ik hvor mange timer, fordi de vil slagte dem selv på grund af arbejde.....det skulle man tænke over, eller hvad
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fokus.. |
|
|
Jeg synes, det er vigtigt at holde fokus på denne sag omhandlende dyr, der lider ift. den måde de bliver fanget på OG at Canada Goose bruger deres pels til jakker. -Ellers ender vi i diskussion om dræbte børn, dyretransporter osv. og fokus på ovenstående dyr forsvinder. Håber det er ok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mette, jeg synes på ingen måde, du er et dårligere menneske end jeg. På ingen måde. Jeg synes, at lige præcis det valg du tager, ved at købe sådan en jakke, er dårligt. Og jo, vi kan gøre en forskel ved ikke at støtte/købe de jakker. Det er rigtigt, at vi som enkeltindivider ikke kan redde verden, men vi kan lave nogle bevidste valg, som i hvert fald kan gøre en lille forskel. Om jakken er købt brugt/stjålet eller andet, kommer såvidt ikke sagen ved. Når man bærer jakken, står man i mine øjne inde for mishandlingen af disse dyr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fint med fokus... |
|
|
Vidste i at en gås/and kan plukkes op til 4 gange? Ud med dun dyne/jakker/puder Undskyld hvis jeg forplumrer det Animaistiske fokus, men jeg synes faktisk man skal se på helheden i dyremishandling, ikke kun på enkelthederne. Til gengæld synes jeg det er lidt "morsomt" at denne kampagne kun kommer op at køre i vintertid, men er glemt i sommertid Det er vel i sommerperioden produktionen er på sit højeste...
Sorry The lifestyle you orderd is currently out of stock.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fokus.. |
|
|
Golda Showers, Jeg forstår dig sådan, at du ønsker at der skal komme mere fokus på dyremishandling som helhed. At det ikke kun er f.eks. prærieulve, der lider. At gæs og ænder også lider. Måske føler du at jeg vil bestemme over dig og emneretning i denne tråd?  Jeg er enig med dig i, at andre dyr også lider men jeg er ikke enig med dig i, at det skal være diskuteres i denne tråd. Jeg ved af erfaring, at vi så kan ende i øst og vest i diverse fokuspunkter, og hvor udgangspunktet bliver glemt, fordi tråden tager en helt anden drejning. Det ønsker jeg ikke. Samtidig er jeg klar over, at jeg ikke kan bestemme det, kun gøre opmærksom på hvor mit fokus er i netop denne tråd. Hahaha lige nu er fokus ved at blive flyttet fra lidende dyr til hvor vidt andre emner skal bringes ind i tråden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja netop |
|
|
at se på helheden. Hahaha lige nu er fokus ved at blive flyttet fra lidende dyr til hvor vidt andre emner skal bringes ind i tråden. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| canada goose |
|
|
Jeg købte sidste år en hundedyr jakke, og kiggede flere gange på CG jakker, men netop pga. pelsen købte jeg den ikke.. Fik en fjällræven med fake pels, og uden dun istedet  til gengæld ejer jeg en dundyne og den er SÅ fantastisk at jeg ikke skifter den ud med noget som helst!! Underskrift kommer der også fra mig.
Mvh. Pernille. Mor til rollingerne Storm og Sille.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I så fald |
|
|
kan en canadian goose jakke vel også være så fantastisk at man kan se gennem fingrene med pels-problematikken???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
det var folk længe om at finde ud af... ja sorry men deltog for år tilbage i en diskussion herinde om de jakker og der var folk hverken til at hugge eller stikke i, for de var så gode og bla. bla. dejligt at jer at se så mange fornuftige mennesker, og spred nu budskabet derude
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
det er heller ingen nyhed for mig.
og jeg tvivler også på at en underskrift hjælper det store. men jeg er også et af de "dårlige" mennesker som ønsker mig en af disse jakker. jeg har dog samtidig ingen skrubler med at give min underskrift og hjælpe andres sag. ...og ja det er sikkert meget dobbelmoralsk, men sådan er det nu jeg har det. dog syntes jeg tit at jeg mangler helt konkrete beviser, for det er jo meget nemt at hænge fimaer som CG ud  og jeg siger ikke at de ikke gør det, jeg mangler virkelig bare mange beviser for at de rent faktisk gør.
..... .............LOUISE. Hále Bob & Perle de Phantomic
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|