Advarsel : MANGE billeder og meget tekst !
Som lovet en lille billede tråd med billeder og info om hvordan det gik da vi var afsted til den fælles matrialeprøve på Vilhelmsborg i lørdags.
Vi var noget nervøse da vi drog afsted lørdag morgen kl 06.30 mod Vilhelmsborg og matrialeprøve.
Plet som vi en god månede forinden, efter en lidt pludselig indskydelse havde til kåring, skulle med ud og prøve kræfter med matrialeprøven.
Vi var løbet ind i en del problemer som gjorde at træningen langt fra var optimal.
Det gjorde bla. at plet kun havde prøvet at springe med rytter to gange og en gang prøvet løsspring.
Vi besluttede at nu måtte det gå som det gik, og vi drog afsted med mange sommerfugle i maven.
ingen af os havde haft en hest til matrialeprøve før, og vi viste helt ærligt ikke om Pletten kunne måle sig med konkurranterne.
Vi for læsset, og skal til at køre, men min veninde som også skulle have hendes hingst med, løb ind i problmer fra starten da den trailer de skulle køre med var gået i stykker.
Så hendes hingst kom op og hold en brunstig Plet med elvskab i vores trailer.
Heldigvis er Pletten super cool, og hingsten meget nem... og så har vi hingste gitter i traileren, så vi kom godt afsted uden problemer.
Pletten blev instaleret i sin boks og vente tiden på dyrlægetjekket var lang.
Nervøsiteten var på dette tidspungt ved at være ude af kontrol, og heldigvis bliver det vores tur.
Pletten stryger lige igennem 
-og så gik dagen ellers igang.
Første diciplin var gangartsprøven efterfulgt af fremmederytter.
Den diciplin Plet er stærkes i, alligevel var det med hjertet i halsen at pletten kom på banen.
lidt billeder far opvarmningen inden det hele går løs, allerede her kan jeg næste ikke trække vejeret.
Så kom de på banen, og plet var lige så sød og flink som hun altid er.
Desværre er der ingen billeder inde fra hallen med hendes rytter da der istædet blev taget video.
Så kom fremmede rytteren op, og her stoppede jeg vist med at trække vejeret.
Plet er jo super nem og ridelig, men alligevel, tænkt at få 4 i ridelighed, det ville jo være så surt.
Men hurtig blev det tydeligt at test rytteren smilede hele vejen rundt, og jeg begyndte langsomt at få lidt ildt i lungerne 
Så var det tid til karakterne, og for pokker der var jeg nær gået ud.
8,5 i skridt
8,5 i trav
8,5 i gallop.
9,0 i ridelighed
Fremmederytter:
8,5 i ridelighed
9,0 i kapacitet.
Hele plets heppekor ( som var ret stort) jublede... jeg fangede det slet ikke, jeg var helt rundt på gulvet og måtte have karakterene genfortalt 
Lettet for den overstået gangartes test gik vi nervøse igang med at klargøre Plet til springningen.
Her var indstillingen at det måtte gå så godt det kunne.
alligevel når jeg selvfølgelig igen at blive så nervøs at jeg blev helt hvid i hovedet.
Plet kommer på banen og så går det løs.
Første opvarmningens spring
og så gik de igang
Plet var fantastisk, jeg var måløs og stolt.
Så kom den kun en gang tidligere prøvet løsspringing.
Plet havde aldrig prøvet at blive ført ind før, så når løber slap hende så løb hun ud i siden... ups.
Efter et par gange forsod hun det, og klarede det som om hun havde prøvet det så mange gange før.
Så kom karakterene.
Jeg havde ingen ide om hvor hun lå, jeg viste bare at jegvar meget stolt af hende 
8,5 i teknik
8,0 i kapacitet
7,0 i ridelighed
løsspring:
8 i teknik
8 i kapacitet
5 i lydighed.. hehe ups ( grundt hun løb ud i siden i starten )
endnu engang brød heppekortet ud i jubel, og jeg var helt svimmel.
ihh den dejlige plet, en kammarat og pleeser ud over alle grænser.
Det sidte Pet skulle igennem var udholdenheds testen, og plet var efter håndne ved at være trat.
klokken var blevet 15.23 og hun have været igang siden kl 04 om morgen.
men plet skridtede glad imod banen
først skridt 500 på under 5 min
så var det direkte over i trav 2500 meter på under 10 min
tilsidst direkte over i gallop 750 meter på under 2 min
desværre ingen billeder der fra.
skridt 4,27 min
trav 9,05 min
gallop 1,5 min.
så det afsluttend edyrlæge tjek som tjekkede regenerationsevnen
dagens sidte karakter fik vi først afvide senere så vi viste ikke hvordan plet havde klaret sig.
Stolte og tratte drog vi mod stalden for at sætte plet ind.
vi nåede dog kun lige at sætte hende ind før hun skulle ud igen.
det var tid til dagens sidste "opgave" vi skulle have vores endelig karakter afvide, og vi skulle se om plet bestod matriale prøven.
her fik vi også afvide karakterne for udeholdenstesten.
ingen starf piont for tid = 10
Regenerationsevne 10
gålyst 9
opførsel 10
temperament ved testen og ved dyrlæge 10 - 10
vi havde intet at være nervøse for, plet havde så rigelig bestået.
med enorme 880,36 point bestod hun sin matriale prøve - de højeste point givet nogen sinde.
Plet fik et stort knus
og en æresrunde
Vi fik pakket sammen og kørte en træt plet og heppekor hjem.
En helt fantastisk dag