Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

En Big opdatering ;o)
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 15:19

Halløjsa HN

Som nogle ved var min kære Big så uheldig at blive forfangen på alle 4 stænger for et par uger siden, og bekymringerne har været mange! Dog er han en fighter og imorgen må han komme på jordfolden om natten, dvs døren i boksen bliver åbnet om aftenen og så kan han selv vælge om han vil ud og strække benene og så bliver han lukket ind om morgenen... :)

Han har taget de 14 dages boksro som den sande stjerne han er, og selvom han højst har sovet en nat i boks hele sit liv, så har han bare råhygget sig med sit hø uden at stresse eller splitte boksen ad

Han har været så heldig at der 3 skridt fra hans boks er en lille sandpaddock ting, så da han var ok gående og gerne ville med, fik han lov at komme derud med lidt hø en times tid og så ville han gerne med ind igen.. Tossede hest

Nå, men jeg har fået taget nogle ganske få billeder af ham igår, da jeg tømte hans halmpillesmuld bund ud på møddingen, for den var bare blevet monster klam, og staldejer var løbet tør for nyt smuld, så jeg fik hentet 4 store spåner og så var lykken gjort for min sorte diamant

Nyd min dreng, og kryds fingre for at hans hovben ikke har "flyttet" sig når vi får taget røngten og at blodprøven ikke viser skade på lever fra forgiftningen der startede al hans sygdom!!

I baggrunden ses hans "veninde" Brune, en gammel avlshoppe han fandt sammen med fra dag 1 da han flyttede derud....

Billede

"Næhhhh er alt dette virkelig til mig?"
Billede

"This is the good stuff"
Billede

Så skulle han igang med sit hø, går jo ikke han kommer bagefter sin dagsration.. Han spiser ca 3 småballer (15 kg stk) tørt hø om dagen, en dyr dreng, men det hele værd
Billede

"Nomme nomme nom"
Billede

"Spåner? Hvor"
Billede

Og så lige et sidste billede af den gamle løsdrift jeg har lejet for mig selv igen fra den 15 September, hvor Biggen og hans lillebror skal flytte sammen i deres ungkarlehybel

Her har jeg fået ordnet og revet sandet... GLÆDER MIG så meget til at få dem "hjem" igen

Billede

"Kun den der lytter, hører hestens sande sprog"

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Han ser jo dejlig
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 16:09

ud som altid

Håber han kommer sig uden men.

Hvad er det for en maske han har på ?

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 16:11

Tak Janni :)

Det er hans Horseguard fuldmaske, han har jo fotosensibilisering så hans hvide mule bliver brændt på no time af solen, så den kommer på, også selvom solen kom og gik i den time han var ude forleden, hvor det billede blev taget :)

0
0
Svar på denne tråd

forgiftning
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 16:47

..det lyder da super træls med den "lille" Mr Big, godt at han tager det så pænt!

Ved du hvad han blev forgiftet af??? Min Welsh stod også med en forgiftning for nogle år siden, men der var det både lever og nyre.. Vi ved ikke hvad der var årsagen til forgiftningen, han var smuttet ud af folden i løbet af dagen og havde selv fundet hjem til sin boks da han fik det dårligt.. men han blev skyllet igennem med drop.. og han er nu den samme frække pony som før!

Men den sommer var et helvede - for alle de giftstoffer der havde deponeret sig i kroppen på ham blev udskildt gennem huden hvor han var hvid.. hans hud var betændt og åben og hårene faldt af hans hvide sokker og hans blis - og det gjorde ondt, jeg fandt ud af efter at have prøvet div.cremer fra dyrlægen at aloevera på spray lindrede.. bare et tip!

Min pony stod inde i en måneds tid og kom derefter kun ud om natten resten af sommeren, først da mine andre heste kom ind til efteråret kom han ud om dagen - med masser af solcreme på de "småskaldede" aftegn!!

God bedring til Big!

Kristina

Velbjerget hø i små baller sælges ved Hadsten,

Billigt ved hurtig afhentning!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 16:58

Dejligt med en opdatering.

Sikke nogen super dejlige billeder - stor baby i hyggehumør.

Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 21:32

Kristina: Tak! Han blev forgiftet af Ranunkel planter på tidligere opstaldningssted... Tak for tip!! Men har heldigvis luret hvordan jeg holder det for døren og håber på det ikke er så slemt næste år, men ellers er jeg klar med sun blocker og zinksalver

pony-mor: Jarhhh... Han er en stor hyggetrold, og er bare lykkelig for at han er det, for ellers havde han nok ikke taget boksro så pænt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 22:21

Dejlige, smukke, skønne og super lækre, blanke Biggen!!!!! Love på ham, og på at han ser ud til at være ved godt mod, trods hans ufrivillige "fængsling"...altså når det er sådan et lækkert fængsel, kan det ikke være helt galt...skønt ser der ud.

Og hold op, hvor krydser jeg bare alle lemmer for, at han på ingen måder har men efter alle sine trængsler...du fortjener lidt lykke og held på din vej, og det samme gør smuksakken...1000 knus og held og lykkekram fra mig!!!

Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-09-2012 22:40

Tarkkkkkk sødeste dig!

Ja, jeg er sq imponeret over at han skinner sådan, når man tænker på han har været syg, har skæl og har ligget i en klam bund (forstå mig ret) flere dage i streg.... Håber det skæl halløj forsvinder når hans immunsystem er tilbage på toppen, men syntes allerede jeg kan ane en forbedring, så mon ikke

Men det bliver nu lykken imorgen aften at kunne åbne hans dør ud til den lille vinterfold, så han kan strække ben og tage en ruller uden boksvægge til at begrænse ham

Og så bliver det godt at kunne motionere ham lidt, for syntes han er ved at være lige rigelig rund om hømaven, men mon ikke det kommer helt naturligt som altid når han igen lever i løsdrift og ikke boks

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 09:21

Dejlige Big Det er så skønt, at han er på vej til bedring.

Løsdriften ser super ud Er sikker på, at Biggen og lillebror kommer til at nyde det

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 14:03

Tak Sascha! Glæder mig bare til iaften, for Big har fået grønt lys af dyrlægen til at måtte komme på natfold fra iaften

Han har stadig ikke puls og går helt normalt på betongulvet og han har næsten ikke mere skæl!!

Det der EquiBoost jeg købte på www.horselab.dk for at hjælpe hans mave tilbage i balance og styrke immunforsvaret med, det virker for sindssygt!! På 3 dage med det i hans lucerne, er hans skæl minimeret fra hele kroppen til ganske lidt i hovedet og ganske lidt på røven! Syntes det er vildt!

Og det tog da også lige den løse mave på knap 1 døgn... Er imponeret!

0
0
Svar på denne tråd

Mini-Biggen...
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 16:16

Skal vi virkelig ikke se nye billeder af Mini-Biggen?

Hilsen Inge

- og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 17:46

Inge: Så lad gå, har kun nogle få fra sidst jeg besøgte ham

Billede

Mors myssehest.. Bliver godt at få ham hjem, så han kan få lidt godt hø og græs, så han kan tage på.. Han vokser simpelthen ud af sit fedt, så at sige og så er det ormekurs tid når han lander.. Skal nok blive fin hurtigt
Billede

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2012 21:19

Dejligt Big er i bedring :-) Håber han vil nyde at komme ud her i nat.

Og hvor er det altså bare fedt, han har taget det hele så pænt.

Fortsat god bedring til din smukke smukke hest :)

Mvh. Julie

---

Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider