Hver gang denne video bliver vist, kan jeg ikke lade være at tænke at det er sjovt hvor mange ikke-kørefolk der bliver lidt småforargede over at man overhovedet an komme i tanker om at køre til på den måde, men når så mange af de selvsamme folk vil tilkøre egne heste (uden hjælp fra prof self, for det må jo ikke koste noget), ja så går de ud og finder den billigst mulige sele, får ingen hjælp til at tilpasse den (man kan jo læse sig til alt på nettet og så tager vi resten på gefûhl), og så laver de faktisk stort set det samme.
Og indrømmet, jeg tror da de fleste ville være stoppet senest når hesten spasser sådan ud når den er spændt for. Men at det ikke går ligeså galt for alle dem der selv forsøger, skyldes vidst mere held end forstand.
Jeg læste for ikke så forfærdeligt længe siden om sådan et forspændingsforsøg der resulterede i en fjordhest der tog turen hen over spring og hegn med vognen efter (uden kusk, denne var jo på jorden).
Herinde er en tråd om en lille pony som rendte af med vogn og det hele på offentlig vej endda -den blev kørt ud den første dag den var spændt for.
Der ligger mange flere af disse historier på diverse fora som bl.a. hestegalleri o.l.
Men når DENNE video kommer op, SÅ er det forargeligt at man overhovedet kan komme i tanke om det.
Jeg synes osse det er hul i hovedet det de laver. Men ikke meget mere end det så mange andre "jeg tilkører lige selv hesten"-ryttere gør