Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Er folk bare totalt tabt bag en vogn?!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 00:23

Hvordan man IKKE tilkører en hest :

www.youtube.com/ watch?v=dbKPnNLyDfA&feature=relmfu

Meget modigt muldyr! På sin vis imponerende! But why?!

www.youtube.com/ watch?v=EQ0ex2R71yQ&feature=related

Hilsen JP

0
0
Svar på denne tråd

ertuilo
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 09:02

okay jeg har tilkørt en del heste og de ting de vil lære den hest på den korte tid der er hvad jeg bruger nogle måneder på, tænkte jamen det ser ok ud da de gav selen på, at selen så ikke sidder helt optimalt tjaa. så longere de jamen også fint og om de så får en hjerneblødning eller hvad der sker da de spænder for, for en dårlig oplevelse for en ny hest for vogn gøør at chancen for den bliver kørehest nogensinde er lille. efter et stykke tid hos mig med sele på plejer jeg og have en til og hænge med vægten i skaglerne evt lade benene slæbe lidt i gruset så det larmer, samt hesten får lov og gå ved siden af et andet spand heste der bliver kørt så den vænner sig til lyden inden jeg overhovedet overvejer en vogn bag ved den. det SKAL være en god oplevelse for hesten. må indrømme jeg fryder mig lidt da den slæber dem af bommen

lækker 4 gænger hoppe konkurrence/avlsemne sælges +

heste tages i tilridning se min hjemmeside bombur.dk for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Første video
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 10:13

starter vel egentlig sådan ok, med sele og longe.... Og det var så det.... Jeg forstår slet ikke, at de ikke selv kan se hvad vej det går og at de bare fortsætter og gør det hele mere og mere farligt....

De er dælme heldige med at det er så flink en hest....

Anden video er jo bare show.... Og rimelig cool at den kan og vil det.... Formålsløst... Joh, men det er der da så meget der er....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

tilkørsel
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 10:25

Hver gang denne video bliver vist, kan jeg ikke lade være at tænke at det er sjovt hvor mange ikke-kørefolk der bliver lidt småforargede over at man overhovedet an komme i tanker om at køre til på den måde, men når så mange af de selvsamme folk vil tilkøre egne heste (uden hjælp fra prof self, for det må jo ikke koste noget), ja så går de ud og finder den billigst mulige sele, får ingen hjælp til at tilpasse den (man kan jo læse sig til alt på nettet og så tager vi resten på gefûhl), og så laver de faktisk stort set det samme.

Og indrømmet, jeg tror da de fleste ville være stoppet senest når hesten spasser sådan ud når den er spændt for. Men at det ikke går ligeså galt for alle dem der selv forsøger, skyldes vidst mere held end forstand.

Jeg læste for ikke så forfærdeligt længe siden om sådan et forspændingsforsøg der resulterede i en fjordhest der tog turen hen over spring og hegn med vognen efter (uden kusk, denne var jo på jorden).

Herinde er en tråd om en lille pony som rendte af med vogn og det hele på offentlig vej endda -den blev kørt ud den første dag den var spændt for.

Der ligger mange flere af disse historier på diverse fora som bl.a. hestegalleri o.l.

Men når DENNE video kommer op, SÅ er det forargeligt at man overhovedet kan komme i tanke om det.

Jeg synes osse det er hul i hovedet det de laver. Men ikke meget mere end det så mange andre "jeg tilkører lige selv hesten"-ryttere gør

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

MichelleW
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 10:44

Det har du da nok egetlig ret i.... At uerfarne der selv kører til, i mange tilfælde gør det i samme stil som på videoen....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

tilkørsel
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 14:11

Der er nemlig rigtig mange der bare selv kaster sig ud i det uden at have fuldstændig styr på det hele.

Jeg skal også have tilkørt vores welsh cob dreng indenfor det næste års tid og finder også så meget information som jeg kan på nettet (derfor fandt jeg den video med "tilkørsel" ). Jeg har arbejdet på travbanen da jeg var yngre og har været med til at tilkøre og tilride travere men jeg føler mig stadig ikke sikker nok til at kaste mig ud i det på "egen hånd" (har selvfølgelig en god hjælper til rådighed).

På St. Hestedag igår var Henrik Køjer der og give en clinic i forspænding ( ) og talte meget om sikkerhed, tilpasning af selen samt selv forspændingen hvilket har bekræftiget mig i at jeg vil køre op til enten Køjer eller Klindt med krikken og købe en sele med rådgivning fra eksperter. Derudover vil jeg bruge den køreforening i mit område, som har masser af erfarne kuske til at hjælpe med selve forspænindingen og kørslen i begyndelsen indtil det "kører for os" .

Hilsen JP

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 15:39

stakkels hest i 1 video, tænk at folk kan være så tankeløse, den kunne jo havde slået både sig selv og dem ihjel (og Michelle, bare fordi nogle herinde måske er lige så dumme, så må vi andre der aldrig kunne drømme om at lave sådan et stunt vel godt blive forarget over det, eller hvad.. det er vel næppe dem der kunne finde på at gentage det der svare)

video 2, tjahh, i starten er det jo bare show, så længe den har lært det på en god måde ser jeg intet problem.. dog synes jeg det er lige farligt nok at gøre det mens bilen køre, for det kan altså bare gå så galt lidt for let..

Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina

0
0
Svar på denne tråd

gizmomis
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 19:45

Self må du blive forarget over det. Jeg synes da osse det er fuldstændigt tåbeligt det de laver.

Jeg undrer mig bare over hvor "I" er henne, når der for 117. gang postes en tråd om "jeg er lige ved at tilkøre Lotte og se hvor fint hun går" (her ser man s billeder af en dårlig tilpasset sele -nogen gange sågar en hjemmestrikket udgave med en gjord foran bringen, bundet sammen med en longegjord som hesten har om livet -hesten føres naturligvis af en "kusk" uden nogen anelse om hvad han eller hun har med at gøre).

I de tråde bliver der rost til skyerne og iiiih hvor ser det godt ud og nææææh hvor går det godt. Og når så en med i hvert fald en lille smule forstand på kørsel tillader sig at kommentere på det, og anbefale undervisning, prof. hjælp til tilkørsel osv, så er det pludseligt os der er de dumme.

Der er da heldigvis flere og flere der forstår at kørsel ikke er noget man bare kaster sig ud i, men ikke desto mindre er det jeg ser på videoen ikke meget anderledes end det jeg mere end en gang har set på forskellige hestefora, og istedet for forargelse, får de folk så skulderklap og trøst, mens videoen her i tråden jo vækker forargelse og bred enighed om at det er helt galt.

-det er ikke en bebrejdelse men en undren fra min side

Mvh Michelle

www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 19:49

stakkels hest i video 1, nu har jeg aldrig været til at køre med heste vil meget hellere ride dem, men jeg ved da at sådan gør man ikke.

hesten skal vænes til det langsomt, og seletøjet så helt forkert ud det var for stort og der manglede noget.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Michelle..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2012 21:05

Må indrømme at jeg aldrig har set de tråde du hentyder til.. for jeg havde i hvert fald kommenteret det.. lige som jeg ville kommentere hvis en viste billeder hvor de galoperede på en hest der havde rytter på for første gang..

Jeg ved dog nærmest intet om kørsel, så jeg kan ikke se om en sele sidder korrekt (og ville derfor heller ikke give mig ud i fx at tilkøre en hest) derfor ville jeg aldrig kommentere på det..

Hilsen Signe og mini prinsessen Karolina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider