Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Tosse Røde i Sønderskov...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 11:58

så er der nyt fra Tosse Røde og mig igen =)

Denne gang gik turen til Sønderjylland. Klokken 3.30 kørte vi i stalden søndag morgen for at fodre og gøre klar til at køre de lidt over 4 timer til Sønderskov Rideklub i Aabenraa.

Da jeg ankom i stalden, var det kun La Vita der var vågen - Røde stod og sov ovre i sit hjørne, og var ikke helt sikker på hun gad at vågne. Det blev dog straks bedre da hun fandt ud af, at hun skulle have mad - store MADØRE...

Afsted mod Sønderskov det gik... Mange husker sikkert det dejlige vejr det var i weekenden? Men da vi ankom til Sønderskov stod himmel og jord i et, med torden og regn... SUK ! Alting nåede lige at blive mudret og gennemblødt, dog tog det ikke så længe så var det super vejr igen, måske en smule varmt - men nok om det =)

I ugen op til stævnet havde vi trænet en del med kondition og især dressuren til det 1* program (som jo er næste projekt), og Røde havde gået virkelig godt derhjemme. derfor var jeg egentlig ret selvsikker da vi gik på banen... Dressur er og bliver bare ikke vores stærke disciplin, og vi fik bare ikke rigtig vist hvad vi kunne (sorry Røde - du gør dit bedste..). 55 nogen straf blev det til, ikke særlig godt, men vi endte ca midt i klassen efter dressuren.

Billede

Røde får øje på en løve mens vi rider =)

Nå men nok om det, videre til spring - tiden er jo knap mellem de 2 discipliner til et 1 dages stævne, og i de ca. 30 grader gælder alle pauser, så Røde skulle nå op i skyggen af traileren og have vand og betfor, mens vi sadlede om...

Spring var virkelig meget meget bedre - der var rytme hele vejen og Røde sprang dejlig afslappet og lukkede sine små fusser fint op =) Det er virkelig ukompliceret at springe på Røde - SÅ FEDT...

Billede

Efter spring var der ca. 2 timer til vi skulle gøre klar til terrænet. Her skulle vi både have taget os af Røde, fodret, vandet, gøre klar ting klar til terræn, få drukket og spist lidt selv, og få styr på terrænbanen - så der var nok at se til... Isært i den varme...

Ud at gå terræn... Efterhånden har jeg og Røde jo lært hinanden lidt bedre at kende, 4 måneders bekendstkab hjælper på det, men det er jo stadig meget nyt, så der var nogle steder på banen hvor jeg tænkte "OK.. så det skal vi over..." =)

Banen var egentlig ikke så svær, men den virkede til at blive hård på tiden i 30 grader, der var nogle lange seje galopture til sidst på banen, og så var der et ordentligt banket system - det har jeg endnu ikke set i 100 klasser før på denne måde - men vi tog udfordringen op =) her kommer lidt billeder:

Billede

Banket systemet - springet før var også en slags banket med nedspring efterfulgt af 2 * 90 grades sving hvis man ville ride lige på 7A... Hullet foran 7A var ca. 1 meter bredt - hvis man kan fornemme det =)

Billede

Vandspring 8 + 9 - på spring 9 sidder Viggo Fugleskræmsel som vi døbte ham, og jeg sidder ved siden af =)Han blev dog siddende mens vi red - spændende hvad hestene ville sige til Viggo =)

Efterhånden blev klokken terræntid, og da jeg først sad på ryggen af Røde, var jeg slet ikke i tvivl om, at vi skulle det der =)

Starten gik - og Røde susede derud af som hun gør bedst, ingen slinger i valsen, bare lige på... Så kom linien hvor man skulle ride 6A+B (banket) videre på 7A+B (fra billedet ovenfor) og videre rundt på 8+9 vandspring - men jeg burde skamme mig over at have overvejet Rødes intentioner - ingen slinger nogen steder - tænkte rigtig godt med og sprang bare det hele som om det bare var ingenting IHH Røde du er en stjerne...

Videre videre for at holde den stramme tidsplan i varmen, og resten af turen gik ligeså fint - i mål - fejlfri og et par sekunder indenfor tiden... jeg var STOLT af min Røde hest. Grundet varmen var der ingen kære mor for rytteren, af med udstyr, skylle - gå - skylle - gå og sørge for Røde fik nok at drikke. Det var så varmt at vi var to ryttere der hældte en spand vand udover os selv -og grinende fortsatte vores træktur =)

Billede

Billede

Hold fast Helena... Nu skal jeg vise dig hvordan vi gør...

Billede

plask plask ....

Billede

Nær billede af Viggo =)Røde var da ligeglad med ham - hun ville bare plaske mere i vandet...

da alt kom til alt - var vi avanceret til en SUPER FLOT 3. plads - WUHU - dejligt at køre de 4 timer hjem igen efter så fed en dag...

Billede

Her kommer en lille video... https://vimeo.com/47891985

Håber i har nydt min lille rapportage fra det jyske =)

MILITARYHEST KØBES -

5-7 år, 164-173 cm, skal være sprunget

skal have middel gang...

se mere her

www.team-graungaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

altså altså
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 19:26

i er simpelthen så seje. og sikke en fantastisk tur i havde. selvom det var lidt varmt.

ser frem til flere opdateringer fra jer.

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 21:53

i var jo bare mega fine live... så jer godt dernede :-D

og tillykke med det flotte resultat

Carina Overgaard... Militaryrytter

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

0
0
Svar på denne tråd

møde....
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 22:15

Tusinde tak Jane =)

Carina - EJJJ.. Hvorfor kom du ikke og sagde hej =) Kunne være hyggeligt at møde HN mennesker "live" =) red du selv? og tak for de fine ord - hehe =)

vh. Helena

MILITARYHEST KØBES -

skal have middel gang...

se mere her

www.team-graungaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  22-08-2012 22:22

jepper jeg havde ham her med

Billede

0
0
Svar på denne tråd

røde røde
Forfatter: 
Dato:  24-08-2012 12:26

Det ser bestemt ud til at Røde ved hvad hun vil!

Så har du "bare" af at følge med. Fantastiske billeder og video......

Er det ikke sådan en man-bliver-glad-i-låget-tur??

Mvh. Helle

Jeg samler på vasketøj og gode oplevelser...............

0
0
Svar på denne tråd

glad...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 14:15

Ihh carina - han ser også rigtig fin ud =) Det kan være vi ses i Bjerringbro?? =)

Helle - ja du har så meget ret - Der er ikke en eneste gang hvor jeg har været nervøs når vi først er på vej mod 1. spring - og ikke en eneste gang endnu hvor jeg ikke har været helt HØJ ovenpå så fantastiske ture jeg får på den røde Tosse hest =) Håber selvfølgelig heller aldrig det kommer til det... =)

vh Helena

MILITARYHEST KØBES -

skal have middel gang...

se mere her

www.team-graungaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 14:22

takker, han er rigtig smuk... gør vi ikke, kan ikke komme til bjerringbro... næste udfordring for os er forhåbentlig i kragelund ved bække...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider