|
|
| Store heste |
|
|
Jeg vil gerne se billeder af heste på mere end 175 i stang og ryttere på max 175, altså hvor hesten er højere end rytteren Jeg overvejer at købe en hest der er større end mig, derfor denne tråd.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
min gale vallak var 1.86stg. her et billede med mig, jeg er dog 1.83m
her er en min min rytter, vil tro hun er 1.70-175m
Naja Zehlmann www.team-blueheart.dk -Lav Selv Pandebånd + Rhinsten - Hingste fra hele DK ***KONKURRENCER*** Gelenegle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Her er min "lille" pony - han er 182 cm. En dejlig oldenborgdreng efter Laban af Kloster med Kasper som morfar. Jeg er selv 172 cm Han har desværre en skade så han ikke bliver ridehest mere  Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
man behøver jo ikke have en hest over 175, for at have en der er højere end en selv altid. Der findes mange små mennesker der rider også, som synes at en på 170 er stor nok fordi de satte røv fortidlig
Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012 Elsket og savnet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Viser gerne min skønne Chiffe frem  Hun er 175, og jeg 174 så vi er jo endelig samme højde 
Elsker min lille hest Det skal så siges at når folk får at vide at hun "kun" er 175, kan de ikke helt forstå det, så hun må syne større end hun er!
Det at leve, er livet... Livet er det, at leve...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift... |
|
|
mit ridedyr er 176 cm høj, jeg selv er 170  synes selv vi er en harmonisk equipage, hvelket også tit har stået på vores kritikker  elsker min store dreng ..
. Nadja & Max Nobel . "vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige" Trainers Mariel - lækker dressursadel sælges 17", MW bom, sort, se annonce..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bummelum... |
|
|
Som en skriver, så kan hesten jo godt være under 175cm, og stadig være større end sin rytter  Jeg er selv en lille l*rt på 160cm, og har mere eller mindre altid redet heste som var omkring de 170cm. Altså 10cm højere end mig, og det har aldrig været et problem. Så længe hesten er ridelig og samarbejdsvillig, jamen så rider jeg glædeligt rundt på heste der er tættere på 180cm i stg. Her sidder jeg på min unghest på ca. 164cm i stg: Og her på min gamle gamle springhest, som var 170cm i stg:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 24 cm forskel |
|
|
Her et gammelt billede af min gamle kæmpe på 185 cm i stang, og jeg er selv 161. Heldigvis var han mest ben, og ikke så meget krop, hvilket gør det en del nemmere at samle dem. Syntes det kan knibe lidt, hvis der er for meget fyldt på kroppen. Jeg har altd haft en forkærlighed til store heste, trods jeg selv er en lille @!#$.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I ser jo ret |
|
|
harmoniske ud de fleste af jer Hvordan pokker kommer I derop 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest........... |
|
|
Min er 177 - jeg selv er 168 med "fine" korte ben  Nu er han også temlig lang, men jeg har svært ved at samle ham og han er stor at komme rundt på.. Jeg er utrolig glad for min hest, men dertil sagt kunne jeg godt tænke mig samme hest 10 cm mindre. Når jeg engang om forhåbelig mmange år skal have anden hest skal den ikke være så stor... I øvrigt bruger jeg altid en skammel for at komme op. Kan godt komme op uden, men det er en være bjergbestigning før jeg får rumpen med.. Og det er min hest ikke tjent med. Har en fin blå mælkekasse med rundt i bilen når vi skal til stævne 
Mvh Stinne c",) At ville skaber evnen til at kunne.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stor hest, lille rytter |
|
|
Jamen det er jo en tråd for Lenny og jeg! Lenny er ca. 177, jeg er 160. Han har dog utrolig lange ben og dermed ikke så meget krop. Her inden han fik sat så mange muskler - det er jo slet ikke slemt: Her har han fået noget mere fylde, og han begynder at være ret stor til mig: Min nye hest er 172. Jeg synes, han passer rigtig godt i størrelsen, men jeg kan nu også godt lide, at hesten ikke er for lille. Her er vi, dog med springbøjler: Jeg kan godt lide de sporty, højtstillede modeller, så en oldenborger f.eks. i samme størrelse, vil nok se helt skørt ud til mig!
Nu med indianerhesten Hidalgo! ... og stadig lidt med Lenny Langben... ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den jeg har |
|
|
i tankerne er også meget ædel 1/4 fuldblod og nærmest kun ben og lille krop. Det er sjovt at se, kome endelig med flere billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hallöj |
|
|
Min hest er 182 og jeg selv er 171, så jeg kan vel godt påstå at han er noget större end mig  Han er forövrigt absolut ikke bare lange ben, han har masser af fylde og krop.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Celino og jeg |
|
|
Celino er omring 172(ikke lige målt for nylig) og jeg er 170 Jeg er heldigvis ret langbenet selv.
Sagde Sarah Gerding BBH basisinstruktør Underviser i det meste af Nordjylland og i Århus området. Tjek min hjemmeside for mere info. "Der er én ro, og den beror på, at du er tro, mod det du tror på"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan kommer du op |
|
|
ja min lille ony er 169 cm, og jeg er 155 cm, kan dog stadig komme der op, på alm vis, men både han og jeg fortrækker skamler sten eller hvad der forhånden.
man kan jo også bede ham sætte sig. (undskyld kvaliteten)
Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Må jeg høre |
|
|
Hvorfor I valgte så stor en hest? Var det et tilfælde eller med vilje?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Da jeg er 1.83m så går jeg som regel efter store heste, da jeg er FRYGTELIG langbenet.. eller i det mindste efter en hest med meget fylde.. Vi brugte altid skammel for at komme op på min gamle dreng, både for vores egen skyld, men også for hans, så vi ikke skulle hive og slide for voldsomt i ham for at kæmpe os derop.
Naja Zehlmann www.team-blueheart.dk -Lav Selv Pandebånd + Rhinsten - Hingste fra hele DK ***KONKURRENCER*** Gelenegle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsada |
|
|
Entertainer er jo blot min låne hest, som jeg lånte mens mig egen lille hest (167) stod skadet... At jeg så blev SUPER glad for krikken er jo så en anden side af sagen... så det var vidst bare "skæbnen" som fik mig op på så stor hest.... Men han har fået mine øjne op for at jeg ELSKER store heste.. og når min elskede isabella engang ikke er her mere, HVIS jeg så skal have hest igen, så skal den være entertainer størrelse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| griner.. |
|
|
Jeg tænker jo aldrig over det, når man måler 160 (på en dag, hvor man har sovet rigtigt godt), så er alle heste større end en selv. Derimod kan jeg stå med isseren, der er 140, og undre mig over, hvordan det ville være, at have samme forhold med en "rigtig" hest, sådan størrelsesmæssigt. Jeg vil ikke partout have en STOR hest, men den type jeg holder af, flad, storrammet med vadefugle tendenser, de er bare 170min som oftest. Dog kan xx slæbe af, de er så lidt nemmere at finde i miniudgave, men selv min gamle racer var 161, og altså større end mig. Men, jeg har da prøvet at komme til stævne med en af kæmperne, hvor jeg fik en hale af tøsebørn efter mig, de skulle se, hvordan jeg kom op..  Selv efter et smadret knæ, kan jeg da i en alder af over 40 stadig komme op på hvad som helst, men fornuft gør at jeg bruger skammel, når der er en ved hånden. Der, hvor jeg kommer mest til kort med dværgbenene er bredden. Brede heste med runde ribben er ikke et hit, om så de kun er 150, medmindre jeg vil ligne Emil fra Lønneberg. Kommentaren "Hvorfor sidder du og sparker den på underlaget?" har jeg dog fået maaaange gange, den er åbenbart altid sjov.. 
Screw you guys...I`m going home. Eric Cartman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg red faktisk |
|
|
selv en spring hest på 180 en overgang, for mange, mange år siden, men har da absolut glemt hvordan det var og det største jeg har været oppe på efter har været 172 og den var STOR. Så synes godt nok 175 og stadig i vækst er lidt af en udfordring 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|