|
|
| terrænspringning er sjovt.... |
|
|
Når man finder ud af de træstammer ikke bider,så er det da sjovt det der terrænspringning... Jeg har altid drømt om at prøve terræn springning med lucky,da jeg fandt ud af med Nucky at det var min sport, så fik lavet en aftale med Sally, og vi tog afsted til en gang træning i går. Jeg havde ikke forventet noget af lucky,men håbede hun vil syns det var sjovt. Jeg pakket hesten og vi kørte afsted mod Søborggård. Vejret var ikke det bedste men det stoppet os ikke. I starten af springningen havde vi nogle stop,men presset bare på,også til sidst fandt hun ud af det ikke var farligt. Men nu til videoen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg vil da godt svarer... |
|
|
Sikke en fin bane til at introducere sin hest for terrænspring...:) Jeg savner dog at se, at du klapper/roser din hest undervejs (Har kun set 4 min af videoen) og så ville det hjælpe din hest at komme i rigtig galop, når du rider på buet spor. Held og lykke fremover...:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blablabla |
|
|
dejlig bane at komme igang på, og i ser ud til at nyde det  Du har en rigtig flink hest, som gør hvad den bliver bedt om og du sidder rimmeligt pænt, og det ser derfor stille og roligt ud men hvis jeg skulle give dig et godt råd, så er det først og fremmest, som Michelle også skriver, at ride rigig gallop i forhold til ride retning og volte, prøv at gå ind og se din vido igen feks ved 4,01 min og ved 6,04 min rider du meget kandtet rundt pga forkert gallop, ligesom jeg tror du ville undgå mange stop, hvis du var mere sikker og aktiv i din tilridning, du skal "tro mere på det" og vise det i dit krobs sprog og dine signaler ned i hesten, så hesten stoler på, at i sammen nemt og sikkert kan komme over de små spring. Det ser ud som om din hest stopper mest fordi du ikke rider nok frem, dine tøjler er i ro og du har bløde hænder og det er godt men måske du alligevel skulle samle heste lidt mere op til dig når du rider på springet, dine stop kommer ofte lidt langt ude fra og derfor kunne du nok med held, være lidt hurtigere og konsekvent i din hjælp og presse lidt mere på, så hesten lydigt går på springet fordi den stoler på dine signaler og så selv følgeligt skamrose den når den springer, jeg ser ikke mange klap eller smil når i er kommet over, men måske er det bare ikke kommet med på videoen  Måske bøjlerne også kunne tåle et hul op 
En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest. "Buger" forever Blå Brava
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hihi ja |
| Forfatter:  |
Maiken *Gregers* |
| Dato:  |
10-08-2012 13:06 |
|
så ikke så meget af videon men det jeg så ser fint nok ud  glæder mig også sindsygt til at jeg kan komme en tur i terænnet på skårup , og ikke mindst når mig og min lill travhest skal starte ½ military her til oktober
Har hest stående på Skårup overgaard og er super glad for det !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til alle |
|
|
Roser hende meget, og til daglig, og ja galoppen den kan godt rettest,men det kæmper vi meget med også til ridebanespring. Og vis bøjlerne blev kortere så vil mit knæ være ude over sadelklappen, mit knæ ligger på knæstøtten. og man skal ikke ride hesten samlet i terræn og slet ikke når det er så småt, hesten skal jo kunne bedømme afstanden, terræn går ud på at hesten skal stole på sin rytter, og springe det man rider hen på. Men tak for jeres svar
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala |
|
|
tror vis du misforstod det med at samle hesten op inden spring  selvfølgelig skal den ikke være dressur samlet til terræn træning ej heller på spring banen, men let sug på biddet forhindre ikke heste i at bedømme afstand og højde i min "bog", jeg mente bare lidt mere hjælp fra rytteren, både støtte på tøjlen og frem signal kunne være gavligt for hesten, når nu den gerne vil stoppe op før så små spring, og så i øvrigt springer når du presser på. Men hver sin holdning, god fornøjelse med træningen
En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest. "Buger" forever Blå Brava
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til indlæg |
|
|
Okay ja, det kan godt være vi har det. Jeg er enig i at hun skal samles mere fortil, men vi arbejder på det,men vil hellere gøre det i hestens tempo så det bliver en god oplevelse og ikke en dårlig,men næste gang så er målet ikke at stoppe, for højden er ikke noget problem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
Jeg synes det ser rigtig dejligt ud. Meget kan blive bedre og mere flydende..... men al begyndelse er svær. Jeg har ikke sprunget siden min debut på terrænbanen midt i maj. Pga at forstrakte sener i højre skulder, da jeg nok var mere modig end hesten.  Håber at komme igang igen på tirsdag. Men tror BlåBrava har fat i noget . Og til sidst, hvor er dit flotte blå underlag ? 
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underlaget.... |
|
|
Er mit stævne underlag, skal dog havde skiftet det ud til noget tyndere,da det er for tykt til at jeg kan spænde gjorden. Så skal havde et i samme farve bare en tyndere udgave... Men alt begyndelse er svært. Bare vore ridebane springning er blevet bedre fra første gang vi var afsted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skøn hest |
|
|
Sikke en fin hest, du rider den super dejligt og blødt. Det første jeg lagde mærke til, er hvor roligt du tager det, selvom hesten stopper  Jeg synes ikke du skal ride mere "overbevisende" hen til springet. Jeg synes man ser SÅ mange terrænheste, som løber alt for hurtigt hen til springene og som ikke kan rides med en dejlig blød tøjlekontakt, også selvom springene er små. Jeg tror det skyldes, at nogle af hestene er blevet presset for meget hen til springene. At du kan ride din hest med sådan en kontakt på tøjlen er jo guld værd  Så herfra til rolig ridning med dejlig blød kontakt på tøjlen, det skal i nok få 100% styr på 
For at få noget andet end det du plejer at få, må du gøre noget andet, end det du plejer at gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1000 tak |
|
|
For din ros. Ja hun har den dejlig rolig galop, ikke for hurtigt, ikke for langsomt. Vi var til stævne i går også der stoppet hun op foran et spring,men sprang det selv uden pres, så det viser bare at hun elsker at springe.. så det skal bare overføres til terræn, så ved jeg hun vil blive en super terræn hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er meget.. |
|
|
enig med Brava.. Jeg ønsker lidt mere pres på hen imod springene, ikke at hesten skal løbe stærkere, slet ikke.. Men sæt dig tilbage og pres lidt på, det tror jeg kan gøre at du få noget færre stop.. Hesten vil gerne, men jeg tror bare at den lige skal presses lidt mere.. Den mangler at du rider den overbevisende hen imod ellers tvivler den på det du udsætter den for.. Men det er dog rart ikke at se en der bare får hesten til at løbe stærkere også slå den, når den ikke springer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfghjk |
|
|
dejlig hest syntes som de andre der mangler lidt samling og skub bagfra så det virker mere overbevisende på vej mod springene, når jeg ser videoen virker det lidt som om du gir op inden i når springet og så stopper hun og springer, hun virker til og mangle en del mod mht nye ting, hvad siger hun til træstammer i skoven ?? for normalt syntes jeg ikke heste reagere sådan så mange gange på en alm træstamme.... ( LÆS.. det er ingen kritik af dig kun min egen undren ) held og lykke med hende fremover 
JEG ER NY TILFLYTTER TIL KARUP/DOLLERUP OMRÅDET OG SØGER RIDEVENINDER I ALDEREN 20-? ÅR JEG HAR EVT HEST TIL RÅDIGHED ( ISLÆNDER) HVIS DU IKKE HAR, ER SELV 26 ÅR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar til indlæg |
|
|
Vi rider aldrig i skoven,da vi ikke lige ha en skov tæt på. men ja skal havde mere energi hen til springet, men tror det kommer til at gå bedre anden gang
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|