ADVARSEL OM MANGE BILLEDER OG LANG TRÅD =)
Hmmm... mit sidste indlæg handlede om Tosse Røde som debuterede i CNC100 i DK, og gik super fint med bare ikke fik præmie...
De to sidste weekender har vi været afsted til military i Sverige, og begge gangene med præmie til følge =)ERGO hun vil hellere gå i Sverige - tsk tsk =)
Første stævne var i styrringe Stall som ligger op mod Göteborg i Sverige. Der var godt 3,25 times kørsel hjemmefra, og eftersom Røde og jeg skulle indfinde os på dressurbanen kl. 8.30 - måtte vi hjemmefra før solen stod op... Det var første gang vi skulle køre en lidt længere trailertur med Røde, og vi var spændte på hvordan hun ville være. Men Røde stod super pænt hele vejen og ankom afslappet og i godt humør til Styrringe om morgenen. Her et lille stemningsbillede af Røde med sit yndlings back on track dækken:
Nå igang med dressuren, vi havde brugt ugen på at arbejde med det feedback vi fik fra vores debut nogle uger tidligere, men eftersom både dressur og springopvarmning lidt foregik på samme bane, var det nogen gange lidt svært at få lavet så mange øvelser... =)
Ind på banen kom vi, og Røde gik meget bedre end sidst (i hvert fald ifølge den nye dommer =) og vi red til næsten 70 % og fik 45,7 strafpoint. Altså meget bedre end sidst... Et lille billede fra dressuren - Helena sæt dig ned og træd hælene ned 
Springning gik nogenlunde fint - vi var fejlfri - men Røde var en smule vild. Men okay det er svært at finde hinanden i 3 discipliner på 3,5 måned - sålænge hun gør dit bedste <3 Vi var fejlfri og lå derefter foreløbig som nummer 6 af 50 ekvipager - godt tilfredse kørte vi over til terrænbanen som lå et par km. væk fra de andre baner.
Der var hele 5 timer til vi skulle i aktion da vi ankom, så tiden blev brugt til at få sig en lille lur, gå tur med Røde i de svenske skove, fodre, hygge og selvfølgelig gå bane og se ridning =) Endelig blev det vores tur, og afsted det gik. Jeg havde egentlig planlagt at holde nogenlunde samme tempo hele vejen, så vi kunne øve os i en rytme til fremtiden, men det måtte vi glemme alt om... Den første del af banen foregik mellem nogle store sten (ikke optimalt at galopere afsted), den næste del på et spor der var 3 meter bredt rundt om en mose (!) og den sidste del var så på en ok græsbane, så dermed måtte speederen i bund midt på banen for at holde tiden =) Det var første gang Røde og jeg prøvede at give den rigtig gas, så det var spændende at se om kondition og nerver var ok hos Røde - men også dette tog hun bare i stiv arm =) Pustede dog lidt da vi kom ind... Vi var fejlfri på forhindringerne og red akurat 15 sek for hurtig ind ift. tilladt tid, og dermed fejlfri på tiden også. Dette gjorde at vi avancerede til en 4. plads =) Super Røde
Så gjorde det intet at komme hjem til DK kl 23 om aftenen igen. Tror Røde sov godt. Her er lidt billeder og video af terrænet...
wrum wrum
Hold godt fast Helena...
Video: https://vimeo.com/46616586
weekenden efter skulle Røde afsted igen =)
Denne gang til 2 dages stævne i Flyinge - første gang vi skulle i aktion over flere dage - altid lidt sjovt at se hvordan energien fordeler sig anderledes, eller om det bare er det samme...
Heldigvis skulle vi først i aktion kl 15 om lørdagen i dressur, og Røde kunne derfor nyde formiddagen på folden, og da hun rigtig troede hun skulle holde lørdag, måtte hun tro om.. Hun skulle i bad og flettes =) Afsted kom vi med, og hvilket fantastisk flot sted. De heldige ryttere som skulle ride 1* red inde på selve godset (hvis det hedder det - det ligner nærmere et slot!) Vi andre skulle ride nede i skoven på nogle græsbaner - men skoven var skam super idylisk og hyggelig - dog meget varm (!).
Dressuren gik så fint, og Røde var virkelig fin. Desværre var der en dame der var så uheldig at falde af sin cykel og med sin cykel 2 gange mens jeg red forbi nede ved dommeren, og det trykkede Røde sig en lille smule for. Men sådan er gamet - så er hun bare blevet den erfaring rigere... Dressur endte med 69,1 % og 46,4 straf.
Min mor tog lidt billeder, desværre blev de lidt uskarpe, men her er et af dem, man kan fornemme den smukke natur og idyl der var ved banerne..
opvarmning i den flotte natur
fri trav på banen
springning var rigtig ok. Røde var en smule træt af varmen efter vi havde redet dressur nede i gryden (læs skoven), men var alligevel en rigtig kammerat og redede mig når jeg lavede rytterfejl 
På vej rundt på springbanen fik vi lige lidt ekstra spænding, idet der på en relateret afstand mellem 2 forhindringer, stod en mand midt foran okseren med ryggen til og talte i telefon...SUK (!) godt Røde er så cool, benene ved, og så bare mod springet mens banepersonale signalerede til manden og jeg råbte "pas på"... Jeg havde selvfølgelig ikke redet på om han ikke havde flyttet sig når jeg kom tættere på, men det gjorde han heldigvis, og han fortsatte også sin telefonsamtale mens jeg red videre =) Således en fin fejlfri tur, og dette gjorde at vi lå på en delt foreløbig 4. plads efter dressur og spring.
Om søndagen stod den på terræn - jubii Rødes yndlingsdisciplin. Først skulle banen tjekkes ud..
Tænk at et lille hul kan underholde 4 mennesker på en græsplæne.. =)
Vandspring 6 a,b,c. Man skulle ligesom fra den midterste over mod venstre på skrå og i vandet - og derefter skråt til højre på den kævle bagerst i billedet op af vandet. Krævede nogen styrbarhed =)
terrænet var sværere end noget vi har prøvet før, og det krævede da også lige en tur mere på gåben før jeg fik overbevist mig selv om AT SELVFØLGELIG KUNNE RØDE (VI) DET HER =)
Før terræn - skulle Røde lige løbe dyrlæge - no problemos - dejligt <3
Det var mega varmt og der var fyldt med de der små sorte dyr, som kravler ALLE steder og kilder og klør, men Røde var klar på terrænet, og afsted det gik derudaf. Efter første spring havde jeg slet ingen bekymringer mere, Røde ville bare afsted og det kunne ikke gå hurtig nok... Hun var helt fantastisk - vores til dags dato bedste tur i terrænet. Måske en smule i overtempo, men det skyldes at Røde nu selv er begyndt at trække rundt derude istedet for at være babyhest, og det skal jeg lige vænne mig til
Vi havde da også 1,5 minut tilbage af tiden da vi kom til 2. sidste spring og manglede ca. 300 meter af banen.. tsk tsk.. så vi kom faktisk i mål lidt for stærkt og fik straf for det, selvom vi red kort galop hele vejen til mål fra 2. sidste spring.. =)
Desuden havde vi en lidt utraditionel måde at forcere spring 4 på, idet jeg var af den overbevisning at Røde jo selvfølgelig ville stå imod på springet og der havde netop været en del fejl på denne forhindring og en lignende i både 100 og den 1* - så jeg lod Røde gå i samme tempo til dette spring som bestod af et spring på en bakketop...Det skulle jeg så ikke have gjort - Røde havde ikke i sinde at stå imod - hvilket resulterede i at Røde fortsatte op af bakken, over springet i flydende tempo og IKKE LANDEDE på bakken bagved, men på JORDEN efter bakken - vil gætte på ca. 2-3 meter længere nede - der var jeg godt nok ved at lave en ufrivillig afsidning - vildt nok blev jeg på og kunne fortsætte resten af turen - Røde var total upåvirket og syntes jeg var vildt tarvelig at jeg kortede hende til de næste spring med dybe landinger 
Røde er nu en "uofficiel" B-hest i military - da der jo ikke er noget som hedder dette mere - og samtidig fuldt kvalificeret til at gå CNC1* =) JUBII ...
her kommer lidt billeder og video fra Flyinge - ORV glemte da helt - fordi Røde var så SEJ i terrænet - avancerede vi faktisk til at blive nummer 2 i klassen
SÅÅ stolt af min Tossede Røde hest =)
Ved ikke helt hvad vi laver - det er lige før vi skal til at gå til startboksen =)
spring 4 - lidt for flyvende...
spring 4 - Røde man skulle lande PÅ bakken

godt du holdt tempo og retning da vi landede så jeg kunne komme med...
vandspring...
Her er lidt video fra terrænet - god fornøjelse.
https://vimeo.com/46979627
Og til alle dem der nåede hertil - godt kæmpet