Nogen af jer har måske bemærket at Katja (med Corvetten og Proxi) har fået et plejebarn - hende vil jeg lige præsentere ordenligt:
Det var en varm juli dag da jeg så OC for første gang. Jeg skulle ikke have flere heste, specielt ikke en rød hoppeplag og da absolut ikke en springhest - jeg er jo trods alt dressurrytter. Men noget ved hendes salgsannonce fangede mig og fik mig til at starte bil og køre hele vejen fra sjælland mod Gørklintgård stutteri i Jylland. Da jeg kom til stuttteriet blev jeg modtaget af Jørgen der ejer stedet. Han er en meget karismatisk mand og allerede der fornemmede jeg at jeg nok ikke kom derfra uden en hest. Lige der i den allerførste boks i stalden stod hun, lille OC - dødforvirret hentet ind fra sin sommerfold og lige så charmerende som jeg havde forventet. Hun var ikke særlig høj - vokset fuldkommen fra hinanden og jeg havde intet at bruge hende til ridemæssigt set - men noget i den hendes øjne gjorde at hun bare skulle med mig hjem.
Hun kom hjem og stå hos min skønne veninde Nathia og her faldt hun hurtigt godt til, men som vinteren kom manglede jeg et ridehus til min anden hest og da der ikke var et på stedet endte jeg med at flytte til en anden gård i nærheden med begge heste. OC var dog pludselig ganske umulig at læsse og det endte med et telefonopkald til Shane Mosele for at få hende flyttet.
OC nød sin ungheste tilværelse og jeg begyndte at spekulere i hendes fremtid - hvad skulle jeg bruge hende til? En dag læste jeg så historie om Katja og hendes hest Corvetten. Jeg fulgte dem lidt på nettet og da en veninde skulle starte et militarystævne og hvor Katja red måtte jeg da med og se.
Jeg sendte hende en e-mail - med forventning om et nej - men sørme om Katja ikke havde tid og overskud til at træne min kære ganger i den disciplin jeg nu lidt havde tabt mit hjerte til.
Jeg sendte OC af sted med forventningen om at få hende smidt retur, da OC ikke altid er guds bedste barn, men inden for få dage havde Katja forvandlet mig uopdragne og dybt forkælede babydyr til en unghest det faktisk lignede en hest!
At sende OC afsted var den bedste bestlutning jeg kunne have truffet. selvom jeg ikke bor langt væk, er Katja super til at sende billeder og video af min skønne lille hest så jeg altid ved hvad de laver.
Katja har intet mindre end udøvet mirakler med min lille småhsyteriske hest 
Jeg er simpelthen så stolt af OC og Katja for de overrasker mig igen og igen. 
Her er lidt video
www.youtube.com/watch?v=zxUlz-OZMCc
Hold venligst kommentarer i en pænt tone