Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Katja og OC
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 21:43

Nogen af jer har måske bemærket at Katja (med Corvetten og Proxi) har fået et plejebarn - hende vil jeg lige præsentere ordenligt:

Det var en varm juli dag da jeg så OC for første gang. Jeg skulle ikke have flere heste, specielt ikke en rød hoppeplag og da absolut ikke en springhest - jeg er jo trods alt dressurrytter. Men noget ved hendes salgsannonce fangede mig og fik mig til at starte bil og køre hele vejen fra sjælland mod Gørklintgård stutteri i Jylland. Da jeg kom til stuttteriet blev jeg modtaget af Jørgen der ejer stedet. Han er en meget karismatisk mand og allerede der fornemmede jeg at jeg nok ikke kom derfra uden en hest. Lige der i den allerførste boks i stalden stod hun, lille OC - dødforvirret hentet ind fra sin sommerfold og lige så charmerende som jeg havde forventet. Hun var ikke særlig høj - vokset fuldkommen fra hinanden og jeg havde intet at bruge hende til ridemæssigt set - men noget i den hendes øjne gjorde at hun bare skulle med mig hjem.

Billede

Billede

Hun kom hjem og stå hos min skønne veninde Nathia og her faldt hun hurtigt godt til, men som vinteren kom manglede jeg et ridehus til min anden hest og da der ikke var et på stedet endte jeg med at flytte til en anden gård i nærheden med begge heste. OC var dog pludselig ganske umulig at læsse og det endte med et telefonopkald til Shane Mosele for at få hende flyttet.

Billede

Billede

OC nød sin ungheste tilværelse og jeg begyndte at spekulere i hendes fremtid - hvad skulle jeg bruge hende til? En dag læste jeg så historie om Katja og hendes hest Corvetten. Jeg fulgte dem lidt på nettet og da en veninde skulle starte et militarystævne og hvor Katja red måtte jeg da med og se.

Jeg sendte hende en e-mail - med forventning om et nej - men sørme om Katja ikke havde tid og overskud til at træne min kære ganger i den disciplin jeg nu lidt havde tabt mit hjerte til.

Billede

Billede

Jeg sendte OC af sted med forventningen om at få hende smidt retur, da OC ikke altid er guds bedste barn, men inden for få dage havde Katja forvandlet mig uopdragne og dybt forkælede babydyr til en unghest det faktisk lignede en hest!

Billede

At sende OC afsted var den bedste bestlutning jeg kunne have truffet. selvom jeg ikke bor langt væk, er Katja super til at sende billeder og video af min skønne lille hest så jeg altid ved hvad de laver.

Katja har intet mindre end udøvet mirakler med min lille småhsyteriske hest

Billede

Billede

Billede

Jeg er simpelthen så stolt af OC og Katja for de overrasker mig igen og igen.

Her er lidt video

www.youtube.com/watch?v=zxUlz-OZMCc

Hold venligst kommentarer i en pænt tone

Succes is going from failure to failure with no loss of enthusiasm.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

bommelum
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 22:15

LOL! "Hmm...hva faen ska´man li bruge den til? -Nå det finder jeg nok ud af for den har så søde øjne!" Ha ha! Jamen hun ser da mægtig dejlig ud! Rigtig rigtig køn med 4 hvide stænger og en blis!

Dejlig afstamning!

Det ser sørme godtnok fint ud med Katja på nakken -hun har jo den vildeste balance, det kvindemenneske! Lille hyphest kan ihvertfald ikke få en bedre start end med Katja i sadlen, der formåer at hjælpe og støtte på de helt rigtige tidspunkter, samt sidde stille uden at bringe hende ud af balance eller tage hende i munden osv. når frøkenen overspringer.

Meeeen puha jeg synes mulen er ung som 4 års når der skal hoppes, men jeg kender jo godt kotumen i "ridehesteverdenen" og hun blir´endda slet ikke presset og paset frem som andre 4-års gør det. Jeg er bar en pyllerrøv hvad dét angår i manges øjne . Jeg synes simpelthen de er for unge til den slags i dén alder.

Men super dejlig ridning af super lækker smækker hyphest!

Hilsen JP

Fantastisk welsh cob hoppe Højsgaard´s Medina søger nyt hjem! Se nærmere på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 22:46

Dejlig hest, og det ser godt ud + goood musik ;)

Sagde

Freja med den lille plettede pony, Dixie

Bomløs Barefoot sadel sælges.

0
0
Svar på denne tråd

bumelum
Forfatter: 
Dato:  30-07-2012 22:57

Katja er en meget dygtigt rytter, hun har forvandlet den hest på kort tid til det gode, følger altid katja i hvad hun skriver samt hendes veninde vicky(dejó). Så OC skal nok blive til noget godt

www.rhinestonedesign.dk

Massør søges til hest, for billige penge, helst gratis. Bor i nordsjælland

0
0
Svar på denne tråd

så dejligt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 14:07

at høre at du har fundet en rigtig god part...hvordan dælen gør i...har 12 heste der går og hygger, men har forsøgt at finde en part...det er selvfølgelig gratis...tror jeg bor i den forkerte del af landet

stald- kvisselkrog
0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  06-08-2012 14:09

Uden at kende Mias og Katjas aftale i detajler, så er jeg ret sikker på at Mia har sendt Octana i ridning hos Katja = altså ingen gratis part.

Mia, Octana er sådan en skøn lille sag at kigge på:)

Annebanan
Stud.med.vet

uden min elskede, smukke
Tahko Tyk

"They Jump The Moon, We Dance Towards Heaven"
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider