Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Dressurdamen som springhest!! :-D
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 13:41

SÅ fik vi optaget noget video af noget springtræning.. 1. gang Møffe sprang var i oktober 2009, 2. gang et år efter, 3. gang sommeren 2011, 4. og 5. gang i vinters og så to gange i denne sommer. Så jeg synes hun gør det SÅ godt :-D

Mht. rytteren så er jeg jo helt igennem dressurrytter og sidst jeg fik springundervisning var foråret 2010, hvor jeg havde en træls oplevelse og derefter fandt vi ud af jeg havde kyssesyge.. Og så kom jeg aldrig igang igen. Dengang sprang jeg på Chop, og han var bestemt ikke særlig sød at springe på. Alt for usikker, så jeg brød mig slet ikke om det til sidst. Nu hvor jeg springer på Møffe, synes jeg faktisk det er mega sjovt :-D Så forsvinder den lille kylling lidt.. Men Møffe er også utrolig ærlig og modig. Selvom vi får et dårligt spring på oxeren (ses i videoen), så kommer hun på den bagefter UDEN at tøve, også selvom jeg sidder med en lille urolig sommerfugl i maven. Meeen nu skal jeg jo også til at starte berideruddannelsen, så nu må jeg lige stramme mig an, og ja Møffe er ski en god hest, at få nogle gode springoplevelser på.

Håber I vil tage jer tid til at se videoen, og kom gerne med lidt ris og ros, hvis I har noget på hjertet. Jeg er jo dressurrytter, i dressursadel, på dressurhest, så jeg ved ingenting. Møffe og jeg springer bare fordi det er hyle morsomt :-D

www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/294113- 6_aars_dressurhoppe_e_...springhest

DISTRIKTSMESTER 2011 FOR JUNIOR I D14

Chopali du er og bliver den bedste!

Vi er røde vi er hvide
- Vi står sammen for at ride!

0
0
Svar på denne tråd

som du selv siger
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 15:22

ærlig hest....

Jeg ville dog give den væsentlig mere rum både i springet og landingen....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hest!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 16:15
Sikke en dejlig hest du har dig der! :-)

Men jeg er enig med Anette - giv den noget mere tøjle, så der kommer en bedre galop mellem springene. Glem at du er dressurrytter, og lad være med at ride "baglæns". Self skal hun ikke have lov til at løbe mellem springene, men hun må gerne gå lidt bedre frem.:-)

Jeg kan helt klart anbefale at galoppere over bomme, som afveksling i dressurtræningen. Det giver både dig og hesten mulighed for at øve afstande.:-)

Hun springer ellers rigtig fint, bruger ryggen og har en god forbensteknik. Måske i skulle til at gøre noget mere i det hopning.;-)

Mvh. Lea

A smile is the light in the window of your face, that tells people your heart is at home.<3

Børn er som ideer - ens egne er de bedste.

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 16:30

I skal da komme til gedsted og hoppe stævne i august :-D

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

afstande
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 17:22

Ikke at jeg selv er en ørn til afstande (har været springrytter en gang om ugen i 7-8 måneder nu :P ), men jeg tror det ville hjælpe at have en underviser på som kunne hjælpe dig. Og så er jeg enig med de andre - rid bedre frem, men her ville en springsadel hjælpe - jeg er ihvertfald bedre til at ride FREM på springene i den ;)

Er der ikke noget med at man skal springe LB-højder til optagelsesprøven på beriderudd.? Så du skal nok alligevel ud og have fat i en springsadel ;) Held og lykke og hun er da også en smuksak, selvom Chop er min yndlings af dine :)

Sagde Johanna

Life's a bitch and then you die

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 18:58

Annette: Tak skal du have, og det vil jeg arbejde på :-)

Morild: Tak for tippet :D Kan godt se hvad I mener. Men det er vidst en kombination af gammel usikkerhed + dressurrytteren inden, der vil have kontrol over alt ;-) Må vi lige få arbejdet på, for det vil sikkert give os færre af de dumme afstande vi får til den gule flere gange. Og ja vi kommer jo til at skulle springe en del det kommende år, for skal være klar til optagelsesprøven til berideruddannelsen til sommer 2013, og har ikke lige penge til en ny springhest lige nu, så det er nok hende her, der får tjansen :-D

Sandie: Hvis jeg har fri og vi får lidt styr på afstandene, så ville det da være en god chance for at komme ud og hoppe lidt længere baner. Kan se det er både 70, 80 og 90 cm, så mon ikke vi kan være med

Putte: Afstande er også lidt noget møg :-P men det næste år, kommer jeg vidst ikke til at få andet end springundervisning, hvis de vil have mig klar til den optagelsesprøve :-D
Og kunne godt forstille mig en springsadel ville være en god ide. Man sidder lidt for godt fast i en dressursadel, hvis man kan sige det sådan... Til optagelsesprøven er det kun op til LC højder, men jeg nægter at komme til optagelsesprøve i spring med en dressursadel. Tror jeg heller ikke berideren vil tillade :P
Chop er også min yndlings! Men han er bare stadig ikke helt på toppen, men vi kæmpere videre og håber

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 19:05

Jo frida vi har alle de lave :-P Har endda to 80 cm klasser om dagen (vi har udskrevet 70 cm B0, 80 cm B0 og 80 cm B3)...

Det var mig som brokkede mig over sidste år, at begge vores laveste klasser var B0.. De er så kedelige he he

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 19:22

Sandie: haha hvorfor undrer det mig ikke at det var dig :-D Men du har jo ret.. har du ikke ngoet video fra stævne i gedsted? Kunne godt tænke mig at se hvordan springbanen og springene ser ud :-)

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 21:00

0
0
Svar på denne tråd

Forslag :)
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 08:34

Nu er jeg også bare dressurdme med en meget fjern ponyspringrytter fortid ;) -men jeg tænkte på at det kunne være smart at bygge banen 'omvendt' for at opfordre hende til at lande i den højre galop som hun jo helst ikke vil lande i... Evt øve dig i at ændre vægten lidt allerede over springet for at hjælpe hende til at finde den rigtige.. :)

Ellers er I da seje -og imponerende godt gået af en de noir... Hvad har hun til mf?

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 20:49

Jeg syntes da ikke det er helt skidt, om ikke andet, så havde i det nok sjovt...

Angående optagelsesprøven, så skal man have genneført en LB på distriktsplan, for at få lov til at gå op. Så bare i gang med træningen :-)

Hilsen Katja

Med den dejlige hest Capiball

0
0
Svar på denne tråd

hyppehop i galop
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 07:31

Sikke hun synes det er sjovt at hoppe! Men på med en springsadel eller alternativt lidt kortere bøjler, følg med hende over springene istedet for at hænge bagefter som en drssurrytter med tyndskid over foretagendet og lad hende få en god flydende grundgalop. At skulle lave det dér stoppen op for at skifte galoppen giver uro -så hellere lige ride en volte og å en god rytme, inden du rider på igen så du har bedre tid og overskud til at tænke på afstanden. Det er også nemmere at ramme afstande hvis du rider frem i en fornuftig grundgalop da man ofte kommer "for tæt op under springene" når man rider undertempo og derfor blir´det lidt "elevator-hoppen".

Og mht afstanden, så galoper over nogle bomme som der også blir foreslået længere oppe og træn dit øjemål på det så du får bedre afsæt når du springer og I ikke får så mange dårlige spring der ødelægger selvtilliden hos både dig og hyppen .

Da jeg ville til optagelsesprøve for nogle år siden, lige efter det nye system satte i kraft, skulle man have gennemført en LB på distriksplan for at få adgang til optagelsesprøven, så du må nok hellere lige tjekke op omkring hvad reglerne er!

Hilsen JP

Fantastisk welsh cob hoppe Højsgaard´s Medina søger nyt hjem! Se nærmere på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Svars amgmkgc
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 08:02

Highlight: puuuha jeg har slet ikke overskud til at tænke på rigtig og forkert galop, når jeg springer :-P men det skal der helt klart arbejdes på så tak for det :-)hendes morfar er solos landtinus

Katja: jeps men tænkte mere springhøjden til SELVE optagelsesprøven :-) og uden tvivl havde vi det super sjovt :-D

JP: Hæhæ ja hun synes vidst det er lidt sjovere i stedet for at ride stramsur :-P springsadel kommer nok før eller siden, for hvis jeg korter mine bøjler mere hopper knæene ud over knæstøtten... Og ja du har jo helt ret i det med det skide tempo.. Jeg må se at få smidt dressurrytteren lidt væk ;-)

Og du har ret i at man skal have gennemført lb, men til selve optagelsesprøven er springene op til lc. Det var sådan jeg mente det :-)

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

hallöj
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 09:31

Det som oftest bliver svärt for en dressurrytter som vil springe, er at vove ikke at have 100% kontrol over situationen...
Tänk på at hesten skal have mulighed for at arbejde med forhindringen, tänke lidt selv og ikke skulle kämpe med/mod rytteren. :)

Et lille tip til det med at lande i rigtig galop, forsög at lägge lidt mere vägt i den böjle du vil have som din nye udvendige - ikke noget med at bruge töjlerne eller kaste dig mod indvendige side.

Al begyndelse er svär, specielt om både rytter og hest er urutinerede :)

Mit forslag er at vente med at springe, til du har fået/lånt en springsadel så du kan få tränet let säde og få den stötte som du behöver. Det er ikke noget problem at springe i en dressursadel på små spring, men helst ikke om rytteren ikke har fundet sin egen balance over springene.

Håber du tager dette som konstruktiv kritik, for det er tänk sådan.

...

0
0
Svar på denne tråd

Galop....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 22:10

Grunden til jeg snakker om galoppen er også bare fordi det ser ud til at bryde rytmen rigtig meget når du diskuterer galopanspring m hende midt i 'banen' ... Ellers vil mit råd nok være kun at fokusere på at skifte galoppen og undlade at koncentrere sig om anspringskvaliteten... Men det kan jo være svært som dressurrytter ... ;)

Nu med nyt brugernavn - opkaldt efter min skønne Highlight

0
0
Svar på denne tråd

Optagelsesprøve
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 16:54

Springene er altså 110 cm til optagelsesprøven også. Så ved ikke helt hvor du har fået fat i det andet?? :)

Jeg kan dersværre ikke rigtigt se så meget fordi min blir sortskærmet i stedet. Så vil ikk kommerterer på ridningen :)

Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd

Skjfhmgy
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 17:56

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider