Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Lummer torsdagstræning på Møffedyret
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 14:10

Her får I lidt billeder fra træningen med Ophelia i torsdags. Vi forsøger lidt med gradvis mere samling. Det er lidt svært at holde takten og fremadsøgningen samtidig.

Vi prøvede at få taget nogle gode galopbilleder, så det blev til en masse galopøgninger og synes egentlig også vi fik nogle ok gode galopbilleder :-D

Håber I nyder billederne:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Vi træner ellers frem til 6 års championat. Om vi bliver klar tvivler jeg nok lidt på, men vi prøver. Changementerne er lidt en stor mundfuld for damen, og hun bliver lidt små damp ind i mellem :-D Men jeg er stolt af hende, for hun forsøger jo bare at gøre det så godt hun kan. Smid gerne en lille kommentar hvis det lyster :-D

DISTRIKTSMESTER 2011 FOR JUNIOR I D14

Chopali du er og bliver den bedste!

Vi er røde vi er hvide
- Vi står sammen for at ride!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 15:17

Hvor ser det godt ud, virkelig gode bagben!

Den er da så klar til 6 års championat!

Hvem er den efter?

Every Opportunity has an Expiration Date!

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 15:20

IIIIIIIIIIIIH den hest har jeg siddet på.....!

Hun er og bliver bare for lækker frida...! Sikke nogle bagben du har fået arbejdet i hendes trav...!

HÅBER for dig i når 6 års

Kunne du tænke dig et vildt fedt, personligt og UNIKT pandebånd til din hest...?

Så kig forbi EAN Design´s hjemmeside......!

http://bricksite.com/eandesign/om

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 15:22

Jessie: Tusind tak skal du have! Hun er efter De Noir med Solos Landtinus til morfar :-)

Sandie: Tuuusind tak søde! Er glad for du kan se udviklingen. Så dejligt

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

fin ridning
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 16:02

Sikke en skøn skøn og udtryksfuld dame du har under dig dér! Man kan godt se at hun er arbejdsivrig og lækkert gående. Synes du får hende flot frem med snuden meget af tiden du lader til at sidde i ganske god balance ! Dejlig op-ad-bakke-galop når hun ikke "duller rundt" .

Men pas på med at komme til at sidde for dybt og i stolesæde da det ser ud til at hæmme hendes bæring og forhindrer hende i at løfte ryggen og træde frem under sig med bagbenene (og så dermed ryger på forparten eller blot bliver meget usammenhængende ).

Billede nr. 6 & 11 viser hende i et moment med den bedste samling i serien af travbilleder da hun bærer 2-3 nakkehvirvel som højeste punkt, har næsen næsten i lod (men helst gerne lidt foran ), venstre forben (næsten) lodret i jorden, højre bagben med let vinklet hase der er inde under bagparten istedet for at bære bag bagparten, højre forben og venstre bagben følges næsten ad i takten, ryggen er med, bækkenet kippet og en hale der ser ud til at svaje afslappet og korrekt med i takten.

De andre travbilleder er godtnok taget i et andet moment (længere fremme end de 2 ovennævnte billeder) og derfor svære at sammenligne helt slavisk. Det mest afslørende moment (efter min mening) er når hesten har det ene forben i jorden (hvor det så helst skal stå vinkelret i jorden når "resten evalueres"). Men jeg synes alligevel godt at kunne fornemme at I ikke kan holde samlingen så længe endnu men hey, det er jo stadig kun en 6-års og hvis du er opmærksom på at sidde "lidt lettere" og rette dit stolesæde, så får hun bedre mulighed for at løfte ryggen. Hænderne en anelse ned også så tøjlen danner en lige linie fra biddet til albuen så du ikke presser op eller ned i laderne (munden) men holder en jævn, blød eftergivende og støttende tøjle - så vil hun sikkert kvittere ved at bære sigselv og dig endnu bedre og længere tid ad gangen .

Hilsen JP

Fantastisk welsh cob hoppe Højsgaard´s Medina søger nyt hjem! Se nærmere på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

lalalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2012 21:23

Hold da op en lækker hest :)

Og sikke en trav hun præsterer - det ser virkelig godt ud!

Mht galoppen synes jeg så til gengæld det er knap så godt (undskylder på forhånd og håber ikke du tager det ilde op). Men jeg ville give hende lidt mere tøjlefrihed fortil, da det ser ud til hun spænder op i ryggen- det ser ud til hun måske ikke helt er klar til at klare samme samling som du derimod kan bede af hende i traven...!? Og som en anden nævner, så pas på at du ikke lægger for meget vægt bagud i dit sæde - det gør det bestemt ikke nemmere for hende..

Det er altid svært at vurdere i en billedserie så derfor må du tage mit indlæg med et gran salt ;)

Lewitzer - den hemmelige race i DK :)

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 11:11

JP: Tusind tak for de flotte ord og tak for kommentaren :-D Og puuuha det stolesæde stikker helt af, når jeg vil øge på hende. Grunden til jeg måske ser ud til at sidde lidt "dybt", er måske jeg er har rigtig svært ved at sidde på hende og faktisk holde balancen på hende, og derfor føler jeg mig bedst tilpas ved at læne mig godt tilbage og koncentrere mig om at sidde TIL. Konsekvensen er så, specielt i mine øgninger, at schenklerne ryger for langt frem :-(

Jeg synes egentlig ikke at hun bærer 2-3 nakkehvirvel som højeste på billede 6. Der ser hun for mig lidt spændt ud i halsen og har hovedet lidt på sned, men ser man bort fra det, så synes jeg billedet er flot og viser, at vi træner samlingen, og som du siger, så VISER det billede netop også samling (i hvert fald et forsøg på dette).

Jeg er ikke opmærksom på at jeg vil sidde "lettere". Stolesædet skal rettes, for det ser forfærdeligt ud, men jeg bruger mig sæde rigtig rigtig meget som støtte og fremaddrift når vi øver samlingen + sidder jeg lettere bliver jeg ALT for urolig pga. manglende balanceevne af alle de kilo jeg har for meget på bagen :P Men den 28. flytter jeg med hestene til Morsø Rideklub, hvor jeg skal være berideraspirant og i 2013 i lære, så der er jeg nød til at tabe mig betydeligt, og så tror jeg det bliver lidt nemmere at sidde stabilt og støttende, uden at blive for "dyb" i sædet.

Kan godt se hænderne ryger lidt op ind i mellem.. Ups.. Det var vidst godt jeg fik taget lidt billeder. Så er jeg i hvert fald opmærksom på det :-)

Mange tak for kritikken. Det er altid rart at få andres syn og tips :-D

Tine: Tusind tak for rosen af hendes trav! :-D Og bare rolig.. Der skal MEGET mere til før jeg tager noget ilde op :)

I galoppen kræver jeg faktisk ikke noget samling af hende, da hun ikke er så stærk i galoppen som hun er i traven. I galoppen øver vi (ud over changementer) utrooooliiiig meget temposkift og vende-lige-vende-lige, fordi hun er lidt svær at have stabilt på tøjlen. Hun vil gerne gå og kravle lidt op i nakken og stive sig i ryggen som du siger, og derfor er jeg nød til at have lidt kortere tøjler på nuværende tidspunkt, så jeg har en jævn kontakt på tøjlen. Giver jeg hende mere tøjle trækker hun nakken længere op ELLER går ind og putter sig. Så som det ser ud nu er jeg lidt nød til at have en lidt kortere tøjle for at vise hende en jævn, blød og imødekommende kontakt mellem hendes mund og min hånd. Målet vi træner efter, i form af specielt temposkift, er naturligvis at hun en skønne dag skal lægge sig mere til hånden, strække halsen og nakken lidt og hæve ryggen. Det er det vi arbejder hen i mod :-)

Og det med vægten bagud er nok af at jeg tidligere hen var slem til at have vægten i sadlen i skidtet (sorry) og så læne mig tilbage ved at svaje i ryggen og skubbe bagdelen bagud. Nu tænker jeg meget "om på rumpe-hullet, om på rumpe-hullet" og derved kommer jeg nu til at læne vægten for meget bagud og i øgninger stikker det heeeelt af ved at jeg også lige transformerer om til stolesæde :P

Jeg må finde mig en hårdfin balance mellem de to ting, men jeg har generelt svært ved at sidde på hende, så derfor er det nemmere for MIG hvis jeg læner mig mere tilbage. Herved bliver mit sæde mere stabilt. Det er jo så desværre ikke ensbetydende med at det også er nemmest for hesten :)

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 12:15

Orh, det ser godt ud! Hesten bevæger sig jo smukt og smidigt - og står det rigtige sted med hovedet! Altså foran lod. Flot! :)

Mvh.

Sandra.

What a massive responsibility, being a moral creature.

Amatørfotograf i Esbjerg og omegn - SML-foto på Facebook.

0
0
Svar på denne tråd

bom bom
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 20:40

Du gør det ikke nemt for din endnu unge hest at få ryggen op når du sidder dybt, men heste er gode til at indordne sig under de betingelser der blir´udstukket til dem (på både godt og ondt). Som du nævner, vil det helt sikkert blive nemmere at sidde nedsidning når du smider de overflødige kg. Men nogle ryttere vil altid have det rigtig svært ved at sidde nedsidning og nutildags rideheste kan ikke blive for stort gående, så nedsidning blir´bestemt ikke nemmere generelt .

Hilsen JP

Fantastisk welsh cob hoppe Højsgaard´s Medina søger nyt hjem! Se nærmere på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  22-07-2012 21:46

Sandra: Tusind tak for de fine ord :-D

JP: Sad jeg lettere ville jeg være meget mere ustabil i mit sæde og DET ville give enormt MEGET mere uro og bare forvirre hende pga. hendes følsomhed. Der hvor VI er nu prøver vi mest af alt at få ro og BEVARE denne ro. Er der ikke ro og stabilitet kommer i ingen vegne. Nu er vi ved at være dér og så må vi jo tage hul på næste step, som nok er at jeg er nød til at tabe mig, hvis jeg skal sidde let uden at blive urolig :-) Tror nu ikke hende her er en af dem der, som generelt er umulige at sidde på. Så vild og voldsomt er hun heller ikke gående :-P Men kan godt se hvad du mener. Men vi mennesker ændrer os jo også og bliver bedre til at træne de ting, der gør at vi kan sidde på de stortgående heste.. :P

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

har....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 21:53

Har kigget tråden mange gange.

Kan kun give dig sådan en her fordi du kan sidde så afslappet i det sidste buk!!!

0
0
Svar på denne tråd

Gdrkmvgkmvdk
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 08:04

Hest7: tusind tak skal du have :-D jeg må sige at bukket kom lidt bag på mig :-P

Vi er røde vi er hvide

0
0
Svar på denne tråd

det er.
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 17:45

Det er pænt over hele linien :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider