|
|
| Vis billeder af tinkere gerne med udstyr |
| Forfatter:  |
Karina (Islænderfan) |
| Dato:  |
09-07-2012 09:53 |
|
Hej. Jeg er nu den heldige ejer af en dejlig tinkerhoppe og vil gerne jer der har tinkere / irish cobs vil vise billeder af jeres frem.  Jeg vil især gerne se billeder af hvilke sadel og hovedtøj i rider med på dem, men jeg vil også gerne se billeder uden udstyr. Jeg går nemlig og overvejer hvad for udstyr jeg skal købe til min. Her er lige et par billeder af min smukke Gipsy Dreams Smilla. 
Med venlig Hilsen Karina Prøv en Islænder! Du vil garanteret syntes det er skideskægt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tinker |
|
|
m. alm. trense og kombi sadel 
Sagde Freja med den lille plettede pony, Dixie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Irish Cob med udstyr |
Ida Pedersen |
09-07-2012 14:13 |
|
Diablo.. Dressur sadel og normal trense.
Ida Signe Pedersen Diablo <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor ser de skønne ud! |
Karina (Islænderfan) |
09-07-2012 15:04 |
|
Freja og Ida, de ser superskønne ud.  Tak fordi i vil sætte billeder ind. 
Med venlig Hilsen Karina Prøv en Islænder! Du vil garanteret syntes det er skideskægt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tinkere |
|
|
Allerførst Lord Wellington (som jeg aldrig har ejet) - med rytter Signe - Welle er far til Tussen nedenfor Her under er så Tussen e. Emma/Wellington - som jeg selv har avlet og stadig ejer. Han er nu 4,5 år og stg 159 Hans temperament er vidunderligt...
Stadig Tussen som i øvrigt er kåret med 9 for trav og 9 for gallop. Jaja, han kan godt løfte poterne Her er så min dejlige Kelsefar, han er ca 10-11-12 år og stg 158 - jeg har ejet ham siden han kom til DK, helt rå som ca. 3 års. Og han er stadig min  Kelse far er en meget speciel herre Neden under er så Emma som jeg købte som 2 års, fik kåret fløj, tilred og lavede Tussen på. Solgte hende som 6 års til en super god ung pige. Here r sytteren dog Signe som også ses på Wellington (første showbillede) Emma er nu 7 år og hun er 145 stg. Hun har taget flere dressur sløjfer fra "de store", Emma blev før salget redet med Passier GG 17" MW, samt >Kieffer trense med 3 delt HS bid. Nåre ja, så var der lige et billede af en nyvasket Tusse Her er så Khato. Ham købte jeg som 3-4 års hos Per Thyboe hvor han havde gået en vinter og var blevet TEMMELIG tynd. Jeg tilred ham, eller det vil sige en eller anden tosse havde åbenbart forsøgt sig at tilride ham før. Vedkommende havde kun formået at gøre ham særdeles angst for rytteren, så der lå en del arbejde i at få ham til at acceptere at man var på/om ham. Det kostede mig mange ture af  Jeg syntes tilsidst at andre måtte til og jeg solgte ham derfor til Drumhorse showet. Khato er nu omdøbt til Prince Chato Come on Cool han er ca. 167 stg og er vidst ved at være 8 år gammel. Khato igen Super Emma igen hjemme på ridebanen hos mig. Særlige Kelsefar forrige sommer  Kelsefar og tussen ride i øvrigt med en dressursadel 17" ved navn Siluette fra NR saddeles grundet den korte anlægsflade (de har korte rygge) Det var lidt om mine sigøjnere (og nogle af mine solgte) Håber at i nød billederne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Guldhår.. |
Karina (Islænderfan) |
09-07-2012 22:54 |
|
Sikke nogle skønne billeder! Tak fordi du vil dele.  Ham tusse er altså skøn! Jeg syntes ikke man ser så mange af de røde tinkere, det kan være der ikke er så mange af dem.  Smuk er han ihvertilfælde! Og de andre ser også dejlige ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker :) |
|
|
Tak for den fine kommentar om Tussen. Jeg er også ret stolt af ham, det er helt fantastisk at avle så fint et dyr og så selv beholde den og tilride, det er virkelig en drøm der går i opfyldese . Sidste år fik jeg ham bedømt på St. Hestedag, hvor han blev fløj for racen og udtaget til konkurrencen om dagens hest på tværs af alle racer. Her blev han nr. 2  Desuden fik han topkarakterer ved kåringen her i foråret i DTF hvor han også stod fløj. Nu er jeg ved at være færdig med at tilride ham og han har simpelthen været så artig  Jeg syntes bestemt også at Gipsy Dreams Smilla er rigtig SMUK !!! Skal du ikke kåre hende? Hvem er hun efter? Havde du ikke engang en håndfuld islændere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guldhår.. |
Karina (Islænderfan) |
10-07-2012 19:18 |
|
Jo, jeg har stadig 3 Islændere. Min gamle hoppe Sia, hendes 5 årig datter Pryd der er ifol og gamle Mugga som min datter rider på.  Jeg er slet ikke nok inde i tinkere til jeg kan vudere Smilla´s bygning og om hun er et kårings emne så det må vente til en der har forstand på det har kigget på hende. Hun er efter Sir Ivanhoe og England, mor er Lou Lou og morfar er Thunder, hvis ellers afstamningen siger dig noget? Jeg kan godt forstå du er pavestolt aaf din Tusse. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allerførst |
|
|
Vil jeg sige tillykke med din smukke nye Tinker hoppe, hun ser rigtig smuk ud  Jeg vil gerne vise mine 2 drenge frem, dog uden udstyr, men jeg skriver gerne hvad de går med.. Først O'dysseus, han går med en Sensation G4, og kieffer trense med Herman sprenger 3 delt bid.. Også er der Hubben Hinkesten, han går med en Bates Wide, kieffer trense Med Hermann Sprenger 3 delt bid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endnu engang |
|
|
tillykke med hende Karina , jeg har ikke noget vildt fancy udstyr til vores men hingstholder til hingsten nessa har været ved kan sy specielt udstyr og det er virkelig kvalitet ,men det koster også der efter , når jeg engang får råd så skal jeg ha lavet en trense. Smilla skal du selvfølgelig fremstille , hun er ganske nydelig 
Vh Berit Super smuk tinker hoppeplag Ebony 1 år d.26 maj sælges !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thunder |
|
|
Jo jo kender godt ivanhoe og thunder, Khato er efter Thunder.
Hvad fik dig til at vælge en sigøjner?
kan godt huske dig fra sidst du var herinde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herkules / Lisa |
Karina (Islænderfan) |
10-07-2012 22:13 |
|
Er du vims mand en ordenlig bamse ham O'dysseus!  Hvad er hans stgmål, for han ser enorm ud ved siden af hende der står med ham? Det er sjovt sådan en forskel der kan være især i bredden på dem.  Dejlige heste du har!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit Lukas |
Karina (Islænderfan) |
10-07-2012 22:19 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| guldhår.. |
Karina (Islænderfan) |
10-07-2012 22:29 |
|
Jeg har været forelsket i tinkere i mange år, og nu forelskede jeg mig total da jeg så Smilla, så hende var jeg nød til at ha selvom jeg egentlig skulle ha en halvkedlig 100% stabil en. Så nu er jeg igang med at kigge efter en godt sted at få hende tilredet så hun bliver stabil til mig at ride på. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Karina |
|
|
Ja han er stor ham Dysse drengen, og egentlig tænker jeg ikke selv så meget over det mere, men han vækker en del opsigt.. Det er mig der står med ham, og jeg er heller ikke den største, men det var kærlighed ved første blik, og jeg har ikke fortrudt, han er en rigtig dejlig dreng  Han er kun 1.55 men han er rigtig bred, og der er meget hest at strigle  Jeg håber at tilridningen bliver god og at du får lige så meget glæde af din skønne hoppe, som jeg har af mine drenge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina selvfølgelig |
|
|
kan du fremstille hende om ikke andet så skal jeg nok hjælpe  der er vist ikke ret mange der har de sommerfugle som jeg har når der skal fremstilles,men det går jo godt afligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berit Lukas |
Karina (Islænderfan) |
11-07-2012 08:27 |
|
LOL! Hvor plejer man at fremstille dem? Heidi Skadhauge spurgte godtnok om jeg skal ha hende med til Kimberskuet og få hende bedømt her til efteråret, men ved ikke lige om jeg tør. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvis du skal |
|
|
og gerne vil ud til dyrskuer skal hun kåres i dansk tinker forening , du kan ikke tage hende med før , da jeg mener hun er reistreret som ic og ikke tinker !?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups... |
Karina (Islænderfan) |
11-07-2012 08:52 |
|
Nå, ja du har da helt ret Berit! Hun er registreret som irish cob.  Og lille uvidende mig troede tinkere og irish cobs var det samme. Er det ikke samme hesterace med 2 forgreninger , irish cob og tinker? Hvis ikke hvad er forskellen på dem så?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er samme hest |
|
|
bare 2 foreninger..bøvlet skal det jo være 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tinkere... |
|
|
Ja, nu er mine godt nok ikke kåret Tinkere, men de er Irish Cob.. meen det er jo lidt af det sammme, bare hvad man vælger af forening (m.m.). Først min gamle (nu afdøde) hoppe Bigumsgårds Dina. Hende brugte jeg en Stübben kombi saddel til og et alm. hovedtøj: Så mit nuværrende ridedyr, Maysie Lady på 4 år. Hende ejer jeg dog ikke, men jeg har lejet hende i et år. Hun har været redet i små 2 måneder nu, og havde første show i lørdags, og det gik bare så godt.
Hun bruger samme udstyr som ovenstående, men her er hun fotograferet i vores showudstyr (Gypsy Horse Show Team). Jeg går også lidt og tænker i at købe en flot klassisk trense til hende, det er der flere der rider med i show teamet, og det ser bare så flot ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sylvester |
Karina (Islænderfan) |
12-07-2012 10:45 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina |
|
|
Mange tak  Ja, jeg synes jo også lige at en klassisk trense vil være sagen. Prisen på dem er jeg bare ikke så gode venner med  Ja de er sjove de der pletter hun har på forbenene, malerpletter er egentlig ret rammende.. hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her er |
|
|
Ja det så lidt anderledens fra jer andre kan jeg se, men jeg rider jo min tinker i westernudstyr og han er også tilredet indenfor western.Det er jo bare skønt at tinkeren er så alsidig. Rigtig flot hoppe du har dig der og sikke en man og hale. Her er Whitey, med udstyr og med rytter(mig) og uden udstyr
hygge/westernrytter på den dejligste tinker Whitey Hilsen Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mmmmmmmmm |
Maya *Naturlighest* |
16-07-2012 01:07 |
|
kan nææsten ikke stoppe med at ligge billeder op hihi knuselsker bare min basse dreng. Fighter 3 år (på de fleste billeder 2½ år) ca 150 cm ) hihi og ikkt tilredet fordi hans mor mener det er bedst vi venter til han er 4 år, ellers skal han rides med lammeskinds saddel og ridekapsun eller hachamore )))
Gør det så naturligt som muligt. R.I.P lukas 19.04-2012 *SØGER EN SØD PLAG 1-3 ÅR*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrskov |
Karina (Islænderfan) |
16-07-2012 08:03 |
|
skønt at se de også kan bruges til western ridning!  Sikke en skøn og velplejet hest du har.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maja Naturlighest |
Karina (Islænderfan) |
16-07-2012 08:07 |
|
Sikke en dejlig hest du har.  Jeg har lidt kig på en lammeskindssadel den der hedder christ iberica plus. Tror jeg skal ha sådan en.  Og jeg har et hovedtøj der kan bruges med og uden bid i forvejen. De andre 3 sadler jeg har er bomløse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har 2 stk. ´Gypsy Vanner´e |
|
|
Silas på 7 år og er en showhest og så har jeg Spirit Of Romany Vanner som kun er 1 år og derfor har jeg ikke noget billede af ham i rideudstyr 
Silas med udstyr
Silas uden udstyr
Spirit of Romany Vanner
-Irish Cob- Det dejligeste dyr på jorden Tillidsfuld, godt hjerte og meget følsom! Køb én og du vil ALDRIG ha´en anden race!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her kan min |
|
|
smukke røde hoppe Kenya være med  Hun er kåret Fløj Hoppe i 2011 i Dansk Tinkerforening og kåret 1. Premium i Irish Cob Society her i 2012. Jeg har desværre ingen ridebilleder på denne computer, men hun bliver redet i en super lækker Prestige Leonardo D sadel, som er tilpasset hende efter punkt og prikke, og er god for min dårlige ryg. Hun er ligeså skøn, rolig og dejlig som hun ser ud  Her nedenfor er Kenya´s mor gude skønne og meget smukke Fhiona, som pt. er lånt ud, hun er avlshoppe. Jeg får hende hjem til september, og jeg overvejer måske, at låne hende ud til en seriøs avler, så hun kan lægge et par afkom mere til avlen her i Danmark, når nu hun gør det så godt  . Fhiona er kåret i Irish Cob, før jeg købte hende, og jeg fik hende kåret i Dansk Tinker Forening i 2009, her blev hun kåret Fløj Hoppe, samt kåret Årets Bedste Hoppe Danmark Øst.
Og et enkelt billede mere af min lille prinsesse Kenya, løs på stranden ved Feddet. Mvh. Karina
Velholdt hus Sjælland Store Heddinge på landet sælges omgivet af marker og 500 m til skov af grusvej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er mit udstyr |
|
|
Her er min skønne Tinker dreng Connery i sit show udstyr, jeg rider i en blød og lækker kalveskinds dressursadel som er specielt tilpasset hans brede facon den hedder Santa Cruz Arthur de Lux. Min show trense er fra klassisk-dressur.dk og hedder Gomez og bruger et portugisik kandar. Til hygge ridnng bruger jeg en almindelig sort trense og 3-delt bid.
Hilsen Vibs & Tinkerbasserne De
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op de skønne heste! |
Karina (Islænderfan) |
16-07-2012 14:21 |
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cobberlobber |
|
|
Her er min elskede lækkerling, MacNeal ... først uden udstyr, men i leg med hans hundeven
Har ikke nogle fancypancy billeder af det udstyr vi rider med, men det er en Wintec 17.5" kombisadel med ekstra bred bom, og en alm. trense med hackamore - har aldrig brugt bid .. Går med planer om at lave en special hackamore-trense til ham med lidt mere tingeltangel på Men her et billede efter en tur i skoven .. dog med "nydelig" pony frisure fordi jeg gik i barndommen den dag 
Vi har også haft denne portugesiske trense, men det blev desværre for lille
Og så kan jeg lige vise hans lillebror Cashmir (ejet af min veninde) og hans lækre, specialsyede portugesiske udstyr
En fantastisk Irish Cob efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash -' Med ros og tålmodighed kommer man længst '- SØGER et stort og solidt skab
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabrina ♥MacNeal♥ |
Karina (Islænderfan) |
18-07-2012 11:08 |
|
Hvor ser han skøn ud og kan sagtens sætte mig ind i man får en pony pige flip og skal sætte hår på dem. "gg" Hans lillebror er også super flot med sit udstyr! Sikke en flot sadel! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|