|
|
| Trailer mistede taget over Storebælt |
|
|
Ja da min kæreste og jeg var på vej hjem fra bryllup i Jylland var der kø på Storebælts broen, det viste sig at det var en hestetrailer hvor taget var blæst af. Da vi kom frem til batalings anlæget så vi hestetraileren med disse 2 dejlige heste i, som ud til at tage det hele med ophøjet ro, og de så ikke ud til at være kommet noget til! Jeg vil dog sige jeg er meget interesseret i at høre om hestene nu er ok, som de så bestemt ikke ud til at være kommet til skade, og de stod bare og kiggede lidt bagud og holdt øje med hvad der skete. Men hvis der er nogen der kender hestene så ville jeg a vær eglad for at høre om de var ok. De kørte af mortotvejen med det samme efter betalingsanlæget meget langsom, og ind på en tank der ligger der. Den/de 's heste jeg har fanget her på billedet, jeg håber virkelig de er ok!!
Hilsen Maria Nu med Enghavens Fiona <3
" Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede sjæleven Day-Light R.I.P & Min sorte skønhed Ridder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den trailer |
|
|
Var ganske sikkert på Skårup overgaard i dag. Der er vel ikke mange der ligner den
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó Kuhlmanns Liva & Plissé K. Billig Welsh bedækning 2012: Fronbach Hello Casanova Sponsored by Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarsvarsvar |
|
|
Tragisk, men sikke et syn Ikke lige noget man forventer at se på vejen.. Men håber hestene er i god behold og de ser jo meget rolige ud. Dejligt!
_______________________ DISTRIKTSMESTER 2011 FOR JUNIOR I D14 Chopali du er og bliver den bedste! Vi er røde vi er hvide - Vi står sammen for at ride! ________________________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj da... |
|
|
...min fodervært havde en Brenderup af samme type, som mistede taget under kørsel. Gudskelov var der ingen heste i. Utroligt, at det er gået godt. Man skal virkeligt overveje, hvad man kører sine heste i.
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
BonnieJ |
| Dato:  |
24-06-2012 21:52 |
|
De synes vel som vi at en cabriolet er lidt sej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trailer.. |
|
|
Jeg kan oplyse, at hestene tog det med ophøjet ro. Og der skete intet med dem. Det var min veninde og hendes veninde, der ganske rigtigt havde været i Skanderborg til militarystævne. Uheldigvis valgte traileren at lave sig om til en cabriolet midt på storebæltsbroen  Er glad for at det ikke var mig!!
Alt er muligt, hvis man har viljen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dygtige heste |
|
|
Hold op hvor er det nogle dejlige heste, som kan tage det så roligt!! Hvor uheldig kan man være??!! Jeg kan både grine og græde over det billed, for det kunne gå så groeligt galt, sikke et skrækscenarie jeg fik inde i mit hoved da jeg læste teksten, og så ser man et billed af to heste med ørerne fremme  De dyr overrasker sgu hele tiden... Jeg håber at heste og ejere er kommet hjem og kommet sig over chokket.
Hilsen Malene BSc studerende i Husdyrvidenskab Heldig ejer af Chateau W
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Var der nogen der fik taget i forruden?? :s
Med venlig hilsen Line Madsen /Kasars ydmyge tjener Fotografering: www.Line-Madsen.dk "Take nothing but pictures, leave nothing but footprints, kill nothing but time"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftentur |
|
|
Ja, min mor reddede sig lige en aftentur da ejerne ringede efter en 'ekstra' trailer - vi troede dårligt vores egne ører! Som nævnt har begge heste det godt, og det er jo formodentlig en af den slags historier, som bliver lidt sjovere når det er kommet lidt på afstand!
Sælges Eros Stengaard totalt ukompliceret 4års all round Afrodite Stengaard super springpony, nulrunder i LA på C-plan Achilleus Stengaard championatsvinder i spring 2011 med 9, 9.5, 9 Stengaard-Haslev.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cabriolet trailer |
|
|
Jeg er bare rigtig glad for at høre at de er okay!!! Vi så at der var nogen der baksede med taget. Men tror ret hurtigtig de gav op, da vinden var ret kraftigt!! Jeg var virkelig imponeret over de to heste! De sotd bare og lignede nogen der tænkte "Nå okay sådan har vi ikke prøvet at køre før, men udsigten er da meget god, neeeej nu kan vi se dem der kommer forbi os, foran os og også dem bagved os". De stod så roligt i betalingssystemet, jeg synes de to heste er så fantastiske uden at kende dem!!!  Intet mindre end fantastisk at de er okay!!
" Det er så svært at sige farvel, så svært at gå sin vej Men alle mine tanker vil altid følge dig" Til min elskede sjæleven Day-Light R.I.P & Min sorte skønhed Ridder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alt ok |
|
|
Tusind tak til alle for de gode tanker. Hestene, Kicki og Bon Ami, vil gå over i historien, som noget af det sejeste, jeg har oplevet. Bon Ami for i fredags rundt på dressurbanen på Skårup Overgård - helt angst for paraplyerne. I går stod hun og Kicki så bomstille, da vinden fik taget til først at løsne sig i den ene side og blæse halvt af. Derefter ryge på plads igen, inden vinden pillede det helt af. Sagde jeg, at det skete oppe på højbroen over Storebælt?!
INGEN skade på hestene, - og heller ikke på nogen andre biler, pyha. Jeg er stadig lidt i chok og må kalde det en af de grimmeste oplevelser i mit liv. Nu skal skaden - på traileren - anmeldes til forsikringen - og så skal jeg have mig en ny trailer 
Sagde Louise, mor, militaryrytter - og noget med medier En rigtig hest er en rød vallak Opstaldning, professionel undervisning og gode faciliteter tilbydes: www.123hjemmeside.dk/stald-ability
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwwwww |
|
|
Puha en grim oplevelse. Super seje heste der tog det så godt. Og super tak til Louise for at du melder tilbage hvordan dine heste har det.
Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor. www.halv-gris.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er lige netop derfor at et årligt service eftersyn af traileren er en god ide! Nitterne har nok været i en lidt dårlig stand, eftersom at taget bare lige flyver sådan af.  Men godt der ikke skete noget med nogle, da især de bilister der kørte bageved, som kunne have fået taget i hovedet! 
Mvh. Marie. Det er sjovt at tage hesten alvorligt. Din hest, DIT ansvar! Skøn pinto-plag sælges BILLIGT - se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marie: |
|
|
Nej, men træet var desværre mørnet. Vi har skiftet den anden side sidste år, men da fejlede den højre side ikke noget. Toppen har i hvert fald trukket nitterne med op af træet. Og så skulle klappen altså have været lukket. Det er simpelthen, fordi vindstødene har kunnet komme ind i traileren. Dumt - men så blev man jo den erfaring rigere. Og ja, SÅ heldigt, at alle slap uskadte. Der går nok et par dage, før jeg kan sove roligt igen...
Sagde Louise, mor, militaryrytter - og noget med medier En rigtig hest er en rød vallak Opstaldning, professionel undervisning og gode faciliteter tilbydes: www.123hjemmeside.dk/stald-ability
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det er så uhyggeligt når sådan noget sker, men fantastisk at hestene bare tager det totalt cool! De overrasker virkelig nogen gange, det er ikke mange uger siden at der på Fyns motorvej væltede en trailer, hestene røg ud gennem taget og ud på vejen.. Der skete minimale skader på hestene, men hvor kunne det være gået grueligt galt (kendte chauffør og hestene fra stalden), så nogen gange skal man vist takke sin skytsengel  Kan det ikke blive et problem med forsikringen? Den nye lov omkring at bagklappen skal være lukket?
Søger du: Unikke, flotte, håndlavede pande-næsebånd? Måske bling på underlag-tæppe-trøje? Så se på www.kvdesign.dk! Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeanette: |
|
|
Vil du ikke finde et link til den lov? Jeg har intet hørt om det før nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mufasa |
|
|
Hvad er det for en lov ? Jeg kører også altid med åben klap, ellers dør kræet af varme...
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bagklap lukket |
|
|
Så vidt jeg ved er der endnu ingen lov der siger at bagklappen skal være lukket - i så fald vil jeg gerne se et link til den.... /lisbet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har desværre ikke link, det er en veninde der fortalte mig det for nylig, at det er vedtaget sammen med alle de andre regler omkring strøelse i bunden, ingen ting i trailer udover heste osv... Jeg vidste det heller ikke, og har ikke undersøgt det siden 
Søger du: Unikke, flotte, håndlavede pande-næsebånd? Måske bling på underlag-tæppe-trøje? Så se på www.kvdesign.dk! Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tumle tum |
|
|
den lov vil jeg også gerne have et link til, da jeg hentede hest her i slut maj, der var så varm selv sidst på aftene, at hvis der ikke var åben ville den da have dehydreret af at svede. Det ville jeg synes var en totalt tåbelig lov Super seje heste ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der nu også en lov? |
|
|
Mener helt bestemt, der ikke er en lov omkring klappen. Det har været oppe før herinde og ingen kan henvise til loven. Måske det var en god ide at undersøge sagen lidt nærmere, inden man henviser til en lov, der nok ikke findes og derved skaber mere forvirring? ( hvilket der er nok af omkring trailerregler ) Sikke en oplevelse i har været igennem.. Har selv kørt en del med trailer og hader bare at skulle på motervej eller over broer.. Virkelig glad på jeres vejne at det gik godt og hestene tog det så pænt  Fedt at læse, det ikke har modet fra dig at skulle køre med trailer fremover...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
puuuuh godt der ikke skete noget med nogen... men selvfølgelig tager hestene det med ophøjet ro... det er jo militaryheste 
Carina Overgaard... Militaryrytter Change the voices, in your head Make them like you, instead klip tilbydes, lydsvag klipper ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Utrolig historie. Godt hestene tog det med ophøjet ro og der ikke skete noget (andet end at taget fløj af)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mangler |
|
|
stadig at se den lov. Jeg har nu forhørt mig hos en kørelærer, en lærer på kompetencebevis kurserne og hos politiet, og ingen kender den, dog mente læren på kompetancebevis kurset, at det var mest hensigtsmæssigt. Så nej, ingen lov. -Ihvertfald ikke hvad jeg har kunne grave mig frem til (min kørte bedst med klappen åben, deraf min interesse).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tusind tak |
|
|
Hvor er I altså bare søde! Frygtede en masse bagkloge HN'er, da jeg så, den landede herinde. Men I udviser så stor bekymring og forståelse, at det er helt rørende. 1000 tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
| Forfatter:  |
CarolineR |
| Dato:  |
25-06-2012 11:54 |
|
til nogle seje heste!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
@!#$ happens, er det ikke sådan noget lignende? Det vigtigste er, at alle er i god behold og der ikke skete nogen skader på dyr eller mennesker!! Måtte altså grine lidt over det billede, for hestene ser virkelig rolige ud og sådan lidt: "Hey, det er sgu da meget fedt det her!" Håber du får dig en ny trailer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trailer |
|
|
Det var da heldigt hestene tog det så roligt! Min gamle trailer, som "døde" for 4 år siden, var af præcis samme model (udfra billedet) - og der røg taget også af! Ikke under kørsel, men på gårdspladsen, da en uerfaren unghest blev urolig lige efter læsning. Der skulle ikke meget til før taget gik løs, og traileren var ikke mere end måske 10 år gammel. Det hjalp selvfølgelig heller ikke den efterhånden total paniske unghest, som endte med at splitte traileren ad... En svaghed hos trailer modellen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brenderup |
|
|
jeg havde også en brenderup der ligner den meget, den lavede samme nummer, var ved at læsse en hest, som slog hovedet i taget og så var siden af taget løs, jeg solgte den med det samme. har siden set to af samme slags holde i vejsiden uden tag ( heldigvis også uden heste)det må være en svaghed i modellen. puha en grim oplevelse, godt hestene er ok
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Seje heste! |
|
|
Hold da helt op! Kan mærke panikken i maven bare ved at se billedet.. at skidtet så gik i stykker midt på broen... ja så kan man da ikke være meget mere uheldig! Godt med sådan nogle rolige heste Mon ikke der er mange heste der egentlig ville foretrække at køre trailer på den måde der - med fuldt udsyn til alle sider  Håber i får jer en ny trailer og at chokket har lagt sig!
Med venlig hilsen Katrine og Irish Cob'en Anthony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise & Kicki |
|
|
Hej Louise, jeg vil bare lige fortælle dig at jeg bestemt ikke har lavet dette indlæg for at klandre ejeren (dig) over det der er sket. Som du selv siger, er din trailer blevet tjekket!!! Jeg var bare lidt bekymret, da jeg som de fleste (nok alle) er heste elskere, så ville bare sikre mig, at selvom hestene aå ud til at have det godt, og ikke være kommet noget til, at de nu også var i god behold som jeg jo har fået bekræftet af dig  Og igen Så er det nogle super dejlige heste!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt at det... |
|
|
... ikke ramte hestene - eller andre billister. Og dejligt at hestene tog det roligt. Som Katrine skriver tror jeg egentlig at mange heste ville foretrække at kunne se mere - men på den anden side er det ikke HELT praktisk når man kører på motorvej - og da slet ikke i dansk vejr. I Mexico er de fleste heste jeg har set blive transporteret blevet kørt i denne model i172.photobucket.com/albums/w15/ Keen4034/Mazatlan15.jpg (Billede lånt fra denne side www.advrider.com/forums/ showthread.php?t=331031&page=2) eller tilsvarende åben trailer. Må indrømme at første gang jeg så den model var øjnene ved at trille ud af hovedet på mig!
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I USA ser man da ofte heste blive kørt rundt i åbne trailere/på ladbiler.. Det er da bare endnu et skridt i den amerikanisering af vores lille DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op :O |
|
|
Gud være lovet at der ikke skete heste eller andre billister noget - hvor er det dog forfærdeligt. Har også engang mistet klappen bagpå hestetraileren, netop på højeste punkt på broen !! OGSÅ i en brenderup. NU har jeg heldigvis udskiftet til Cheval Liberte og er ovenud tilfreds. Fantastisk at de dejlige heste tager det SÅ roligt. Bevares, de har sikkert fået et kæmpe chok lige da det skete, men at de så hurtigt falder til ro igen er intet mindre end fantastisk. De der military heste er bare for seje Er i hvert fald ret sikker på at de fleste af mine (dressurheste) ville dø på stedet af hjertestop, hvis det skete.
Med venlig hilsen Sheila-Maria :o) Team-Schade Lyon race kaninopdræt KLIK PÅ LINKET HEROVER:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brenderup-trailere |
|
|
Hej Alle, Nu er det anden gang jeg ser Brenderup af samme type uden tag, første gang skete det på mortorvejen, hvor den også mistede taget under kørsel. Der er vist en fejl på den model/type trailere fra Brenderup. Så hvis man har sådan en model ville jeg få det tjekket helt igennem, så man ikke står i sådan en situation.  Bare lige et godt råd her fra.  Mvh, Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Super seje heste i har der 
Hvor heldigt at der ikke skete hestene noget, eller at andre mennesker kom til skade, eller fik ødelagt deres ting af det flyvende tag.
Traileren ser heller ikke ud til at være af nyeste dato, eller i bedste stand.
Man må håbe at der snart kommer syn på hestetrailere hvert 2. år for nogle af dem der triller rundt på de Danske veje, burde hverken være på vejene eller transportere heste, de er direkte til fare for hestene og andre mennesker. Det er jo desværre åbenbart nødvendigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|