Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 M&M for Fun 2012
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 13:32

Tænkte at vi kunne lave en tråd med billeder fra M&M for Fun 2012

 

Smid alle de billeder ind du vil fra dagen, og skriv gerne om ponyen og resultaterne.

 

 

 

Jeg kan starte med vores Dartmoorpony

Feldholms Doughty på 7 år

Han blev redet af min søn Magnus på 4 år i Leading Rein

Her opnåede de 90 ud af 100 point og en førsteplads (1 af 1)


Billede




Billede


Så lånte Maria Andersen ham til mønstringskonkurrence

Billede




Billede


Midt på dagen var det springning - bom på jord med trækker

Her vandt de en flot 2. plads.

Billede




Billede




Billede


Til sidst var det eksteriørbedømmelsen

 

Her fik han 9 8 8 8 8 = 41 point og fløjen ( 1 af 3)

Han blev udtaget til senior championatet, men fik ingen placering her.

Han fik mange fine ord med på vejen..

Billede




Billede




Billede


Vi havde en dejlig dag - dog lidt for lang med 2 små børn.

Absolut det aller bedste stævne vi har valgt til Magnus' første stævne - det var en kæmpe succes.

Kan klart anbefale alle Leading Rein hvis i har børn der vil ride og prøve at starte stævne - det er en super måde at prøve konkurrencer på.

 

Kom glad med kommentarer - eller dine billeder fra dagen


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 øj det
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 10:35

det med leading rein, hvad går det ud på??

Der kan min datter jo være med.. eller? hun er 5 år.

 

Og så et MEGET vigtig spørgsmål, hvordan holder du din dartmoor slank???????? står den på en sten eller hvad? Min går på total nedbidt græs og alligevel vokser maven


5 års dressurhoppe efter Blue hors Leredo sælges eller udlånes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da - kom og vær med
Forfatter: 
Dato:  26-06-2012 14:09

Det kan din datter sagtens være med til.

 

Leading Rein er for børn i alderen 3-9 år. De bliver trukket i skridt og trav - først på en stor volte og så i et 8-tal. De skal vise skridt og trav men man bestemmer selv hvor meget af hver. Der sluttes af med en parade og hilsen.

Der er max 100 point - 40 point for ponyens eksteriør og 60 point for ridningen/ekvipagen.

Man skal klæde sig ens og gerne i engelsk stil.

- Kom bare frisk, det har været en helt kanon oplevelse for os.

 

Doughty lever på en sten ;) Han går på jordfold og får kun vitaminer og en smule wrap. Han vokser om maven i takt med at græsset vokser i højden, helt umulig at holde fit.

 

Når ikke andre vil være med vil jeg spame tråden med nogle flere billeder.

 


Billede

Magnus tager lige en lille lur... Det er hårdt at være 4 år...


Billede




Billede

Skridt på volte i Leading Rein


Billede

Trav på stor volte


Billede

Ponyens eksteriør bedømmes


Billede

Herefter red vi vores 8 tal - hele tiden vejledt af dommeren.


Billede

Vi venter mens de andre rider...


Billede

Deltagerne i Leading Rein og First Ridden 1


Billede

Magnus vandt sin klasse (1 ud af 1)


Billede




Billede




Billede

Se bare hvor god en oplevelse det var ;) - æresrunden...


Billede

Stolte knægt...


Billede




Billede

Mønstringskonkurrencen


Billede




Billede




Billede

Magnus og Doughty til springkonkurrence - hvor de blev nr. 2


Billede




Billede




Billede

Eksteriørbedømmelsen


Billede




Billede




Billede




Billede

Han fik fløjen med

9 for type

8 for bygning

8 for lemmer

8 for skridt

8 for trav

 

41 point i det hele...

 

 

Og alt imens Doughty var til stævne....


Billede


... hyggede Fie med genboens hest Putte som vi havde lånt til selskab....


Mvh. Gitte


StaldOlsen.dk


GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz


Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 så må...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 09:28

vi da håbe at der laves samme klasser når det sker i Jylland, for jeg kører altså ikke til sjælland

 

tænkte nok vi skal på jordfold.. men jeg har bare det problem at den lille fede ikke gider stå alene, så hun fiser da bare under hegnet.. grrr..

pt går hun med mundkurv men alligevel vokser maven ... og det er bare ikke nemt.

 

Ku være man sku pløje en mark op.. nårh nej så får jeg høvl af plantedirektoratet... øv...

tror den der med kørepony bliver den eneste udvej på sigt..

 

Men må se hvad de siger når klasserne for M&M udskrives til august..


5 års dressurhoppe efter Blue hors Leredo sælges eller udlånes

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider