Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 salgsvideo halt hest?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 23:33

sad og så denne video : www.kempke-hof.de/sporthaestar- dressyrhaestar-jaquard.html# - er det bare mig eller er den ikke halt på HB? lægger især mærke til at den ikke vil galloperer rent og konstant laver krydsgalop.


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 00:10

Nej, jeg synes ikke hesten ser halt ud. Den ser lidt spændt ud - men jeg ville også være spændt hvis jeg blev jaget rundt med en pisk ;) Så spænder de fleste heste altså lidt op og kan se lidt utaktet ud. Hesten er heller ikke så gammel og kan muligvis være i en vokseperiode. Der kan ligge mange grunde bag at den ser lidt uens ud indimellem.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 smuk smukkere
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 00:38

F... hvor er den smuk :-) Jeg kan ikke se om den er halt - det er den ALT for spændt til.




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift her
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 00:52

Jeg prøver bare at træne mit øje til at spotte "haltheder" men syntes ikke det helt let :) syntes bare det var noget ved bagbenene som så meget mystisk ud i min optik, også må man jo lige spørge til råds herinde ;) Men jeg gør udfra grunden til den konstant går krydsgalop er fordi den er så spændt?


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 02:23

Jeg får også mistanke til halthed på HB....., men ja, det kan være svært at se..... Den prøver endda flere gange at løfte/aflaste benet, og i slutningen af filmen, hvor den skridter, synes jeg den ser lidt skæv ud bag til mod højre....

 

 

Hi hi, men det kunne også være, den bare fik "dingleværket" som der så ud til at være rigeligt af, i klemme..... hi hi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 være helt ærlig
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 09:28

Jeg kunne også godt se noget mærkeligt omkring højre bagben, når jeg skal være helt ærlig :-) Jeg synes bare ikke det var der konstant. Jeg tænkte måske også længere oppe i bagparten ?




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 09:54

Kan hverken se det i trav eller galop, men i skridt kan jeg godt se den går lidt sjovt.

 

Nu kender vi jo ikke hesten, og ved ikke om den som føl havde noget med bagbenene, krydset eller noget helt tredje. Der kan være mange grunde til den går sjovt i skridt.


Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ************
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 18:13

jeg kan nu ikke se at den er halt, men jeg er også så dårlig til at se det bagi, til gengæld syntes jeg den tage nogle skridt omkring 12-14 sek inde(tror jeg) den har lige galoperet forbi kameraet hvor efter den traver og tager 2 skridt, ligesom hanetrit med højre bagben oppe, men det kan nu også være mig der ser forkert, men har nu kigget den del mange gange nu :)

kan i andre se det eller det mig der er helt forkert på den

 

venlig hilsen karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 19:20

Tror bestemt, at det her er det forkerte forum at spørge... Jeg ved ikke hvor man ellers skulle kunne finde svar end et hesteforum, men flere af de virkelig aktive herinde har før bevist, at de ikke kunne spotte halthed.

 

Nu så jeg kun traven, og hesten er urentgående, da den ikke træder igennem på højre bag.
Jeg synes ikke selv, at jeg er en ørn til haltheder, men det er ret tydeligt, at den træder langt mere i gennem på venstre bag - Så godt spottet LT



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 højre bagben :P
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 21:06

der er noget med højre bagben -som de andre siger. Kan se i skridten at hele benet virker stift og halen svinger ikke let men holdes til højre. Min part gjorde det samme og kiropraktoren kunne slet ikke arbejde med hans bag, så hård var den ('låste' muskler, hvis man kan sige det sådan)..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halthed
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 21:15

Jeg må sige at jeg som en længere oppe faktisk tænkte hanetrit da den løftede bagbenet og sprang et skrídt over.

 

Jeg synes måske den går list usymmetrisk, hvis man kan sige sådan, men jeg kan ikke selv se en decideret halthed.




Mvh. Pernille


Mor til Prinsessen Sille og Prinsen Storm

0
0
Svar på denne tråd
 
 ej halt
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 21:30

syntes ikke den er halt, men den har et eller andet, enten noget lpsning eller hanetrit eller lign, to gange i videoen springer den et skridt over med hb

 




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift her
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 22:59

I starten af videoen kunne det godt ligne den træder forkert, og den derefter ikke træder ordentligt igennem på HB, og den flere gange trækker benet op under sig, og som skrevet tidligere ikke vil galoperer rent overhovedet.

 

Hanetrit kunne være en mulighed, men jeg tænker med en hest som står til omkring 10.000 euro, burde sådan noget ikke været tjekket op FØR den sættes til salg? og derefter var det jeg mere tænkte hen af halthed, og grunden til den trækker benet så voldsomt, er fordi den træder forkert, og den bliver jaget rundt med så den derfor ikke kan aflaste uden voldsomme bevægelser og derfor laver de høje "spark" med benet? (tempoet på hele videoen er jo temmeligt højt)

 

Men håber da der kommer nogle flere gode svar :)


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damgaard
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 09:58

jeg ville ihvertfald ikke købe den.

 

Jeg vil mene, at den er halt.... men der er svært at sige for den traver meget hurtigt og der kan haltheder snyde og forsvinde lidt, ifht lavere i et tempo.

 

Hvis tempoet havde været mindre ville det være tydeligt.

 

Desuden er den oppe at køre og der kan den naturlige reaktion for en hest være at "skjule", sin halthed.

 

 

 

 


Damgaard

med den firbenede skygge

 

 

Ejer af: Borderen Shadow, Frieseren Zafira, ponzen Mulle

og huskattene Diego og Sally

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helthed
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 10:25

Jeg kan ikke bedømme, om den er halt, selvom jeg også ville sige, at den virker voldsomt spændt, hvilket ikke er mærkeligt situationen taget i betragtning.

 

Jeg kan kun se, at den går krydsgalop en enkelt gang eller to, og igen synes jeg ikke, det er mærkeligt for en ung hest, der bliver jaget rundt og ikke ved, hvilken retning den skal tage i næste splitsekund.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Patricia.....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 16:38

Er det et forkert forum,fordi nogle profiler tidligere har spottet en ikke halt hest, til at være halt.....eller hvad?

 

Kan du evt. komme med eksempler?

 

Uanset, er hver hest og dens evt. problemer individuelle, så skulle en bruger have mistolket en tidligere situation, kan vedkommende jo sagtens komme med et guldsvar i anden forbindelse

 

 


Bedste ønsker
Fra
Lone


RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 17:21

Følte du dig ramt Lone? Det er der skam ingen grund til
Svaret må være: Næh, for jeg har ikke lyst til at træde nogen yderligere over tæerne.
Mit svar var henvendt til LT, og jeg kan ikker se nogen grund til at blive personlig, blot fordi du er i krigshumør



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhhh, hvad skulle jeg dog.......
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:05

 

føle mig ramt over?

 

Og du har helt ret, det er der nemlig ikke nogen grund til

 

Hvor i dit indlæg fremgår det at det er et svar til "LT", og ikke bare en generel betragtning?

 

Og nej, jeg er ikke i krigshumør, det er mit liv for kort til, blot undrede jeg mig over hvorfor det skulle være et forkert forum.

 

Længere er den ikke

 

 


Bedste ønsker
Fra
Lone


RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd
 
 LONES...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:27

Det gør der i den sidste linje



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 min første indskydelse var
Forfatter: 
Dato:  18-06-2012 18:42

Hanetrit

 

Men nu er det jo også en hingst, og den kunne sagtens ligne en hingst der ømmer sig noget for sine "kugler"


Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó
Kuhlmanns Liva & Plissé K.

 

Billig Welsh bedækning 2012:

Fronbach Hello Casanova


Sponsored by

Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI

Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider