Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Hestene i paradis!
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 13:30

Idag var tøserne så heldige, at jeg befriede dem fra deres "slankefold" og lukkede dem ud på en fold med MEGET græs i et kvarters tid Det bragte glæde!

Sani har lige været igennem en periode med hoste/svært ved at få luft, men er nu fit for fight igen efter medicinsk behandling Det var så dejligt at se hende løbe rundt uden besvær og hoste

Håber I vil nyde billederne, og se bort fra at de er tykke. Jeg er godt klar over det, og der bliver også gjort noget ved det (mundkurv blandt andet).. Vil bare gerne vise mine glade damer frem

1. Halimah

Billede

2. Halimah
Billede

3. Sani
Billede

4. Sani
Billede

5. Halimah
Billede

6. Sani
Billede

7. Halimah
Billede

8. Sani
Billede

9. Begge to
Billede

10.
Billede

11.
Billede

12.
Billede

13.
Billede

14. Halimah har lige mistet bagbenet Men synes hun er så fin her, så det skulle lige med
Billede

15.
Billede

16. Sani kan også løbe
Billede

17.
Billede

18.
Billede

19.
Billede

20.
Billede

21.
Billede

22.
Billede

23.
Billede

24.
Billede

25.
Billede

26.
Billede

27.
Billede

28.
Billede

29.
Billede

30.
Billede

31. Mine elskede tøser. De er bare ubeskrivelig glade for hinanden
Billede

32.
Billede

33.
Billede

34.
Billede

35.
Billede

36. Sani med mundkurven
Billede

37. Når enden er god...
Billede

Tusind tak for at I kiggede med, selvom billederne måske var lidt halvkedelige. Men, det var bare en enormt hyggelig formiddag, jeg havde med tøserne, som jeg synes, I skulle se en del af... Ren hygge

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 14:54

Billede 31 viser da bare SÅ mange følelser og giver mig helt en klump i halsen.. Hvor ER det smukt!!!

Jeg kan kun håbe Big en dag får sig så god en ven!! Det må simpelthen være lykken for en hest at have sådan et bånd til en anden hest

Har du overvejet at lade dem blive i det meget højre græs med mundkurv?

Søger du: Unikke, flotte, håndlavede pande-næsebånd? Måske bling på underlag-tæppe-trøje? Så se på www.kvdesign.dk!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 14:55

Hvor er det bare et par søde hesteveninder du har, særligt billederne hvor de stikker hovederne kærligt sammen, der smelter man da lige lidt Kært...

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 17:05

Jeanette: Tusind tak Jeg fik også selv en klump i halsen, da de stod sådan der. Heldigvis havde jeg kameraet med. De er bare så glade for hinanden. Håber også Big får sig sådan en ven en dag. Det er uvurderligt

De går faktisk på en mark (halvdelen af døgnet), hvor der er ret meget (og højt) græs, og der er det med mundkurven på. Resten af døgnet går de på en mindre fold, hvor der ikke rigtig er noget græs, og der går de uden mundkurv, men får hø/halm.

Charlotte: Ja det gør man nemlig Tusind tak for din kommentar

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

skønne billeder
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 17:21

hvor er det nogle skønne billeder jeg har selv 2 der også er rigtig glade for hinanden .. det giver sådan en ro og man bliver helt varm inden i når de står og nusser <3

Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 18:02

Ja det er da helt mageløst at se deres kærlighed og tillid til hinanden på de billeder!!

Spøjst de har taget så meget på så... Spiser de høet eller gnaver de i den smule græs der er på "slankefolden"?

Ikke at jeg skal blande mig i dit hestehold selvfølgelig, syntes bare det er underligt, for de har jo været betydeligt slankere begge to og du er på forkant med mundkurv.. Mystisk...

Søger du: Unikke, flotte, håndlavede pande-næsebånd? Måske bling på underlag-tæppe-trøje? Så se på www.kvdesign.dk!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er de dejlige
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 19:35
Ja hold da op et skønt billede, hvor de stikker hovederne sammen. Rigtig godt fanget. Dine heste ser altid så rolige og tilfredse ud. Skønt at se....bare pas på de runde former ;-)

Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd

12124332
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 19:36

Altså, billederne er jo skønne og hestene ligeså, men jeg synes virkelig, at du skal gøre noget ved, at de er så fede. Det er på ingen måde at gøre dem en tjeneste, at lade dem blive så store.

Jeg tror det er første gang jeg har set en ox araber med begyndende hjertenumse!!

Hvorfor får de hø? De kan sandsynligvis klare sig mere end rigeligt på det nedbidte græs og med halm og udelukkende fodring med vitaminer/mineraler.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 20:28

Åh, dine damer er så skrækkeligt smukke, harmoniske og dejlige at se på Sascha...Elsker den ro og den blidhed de altid udstråler!!!! Tror at det smitter af på dem, at du selv er en rolig og stilfærdig person..Den slags er Arabere og Araberblends jo bare ekstremt følsomme og lydhøre overfor. Håber du en dag har tid til at tage den lange vej til Esbjerg igen, og forevige min den lille røde..

Nina: Sascha gør jo vitterligt noget, og for tiden er der bare ekstremt meget sukker i græsset. Oxèren er en meget, meget nøjsom race, der generelt kan nøjes med meget lidt...Leve på en sten, sort of speak. Det var kun de nøjsomme og hårdføre, der overlevede i de barske tider i ørknen, og der er stort set kun avlet på de linier der var i stand til at klare sig oprindeligt.

Sascha og jeg har begge eksemplarer af den "gammeldags" type. Den nøjsomme model, som man i den grad skal passe på. Min Zahrah Hamrah El Azraff er også enormt nem (eller rettere svær) at fodre på. <Hun får kun en vitaminblok og lidt ren hvidløg dagligt. Men da hun og hendes foldvenner blev lukket på det "gode græs" skete der ting og sager. Zahrah gasser op i en helt uhyggelig grad. Om morgenen er hun dog slank som en ål, men allerede en time efter, er hun gasset op til str Zeppeliner!!!!! Nedgnavet græs indeholder efter sigende, endnu mere sukker, men der kan mængden i det mindste begrænses og kontrolleres. Af samme årsag er min ikke blevet lukket på døgngræs, og bærer i perioder mundkurv.

Sascha undskyld at jeg kom til at fylde så meget i din smukke, smukke tråd, men jeg ved hvordan det er at have en hest der ikke letter mulen fra græsset, og som tilsyneladende har fået læst højt af "Sult" som føl...

Zahrah Hamrah El Azraff..Hvorfor ride kopierne, når man kan få originalen? (;

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 07:37

Jeanette: De er SÅÅÅÅÅÅ nøjsomme. Det er faktisk slet ikke sjovt De får halm blandet med en lille bitte smule hø, en klat roepiller og vitaminer.

De spiser halmen og den smule hø, der er, og så nipper de selvfølgelig til den smule græs, der er på "slankefolden". Den primære grund til de går derinde, er så de kan få mundkurven af lidt.

Line: Tak skal du have. Jeg er meget obs på de runde former, som der også står i mit indlæg

Nina: Hvad synes du, jeg mere kan gøre? De får halm med en lille bitte smule hø (maks 1 kg), men løber snart tør for hø, så hedder den kun halm. De går med mundkurv i ca halvdelen af døgnet også. Du skal ikke tro, jeg synes det er sjovt med et par heste, der er SÅ nøjsomme. Det er ligeså slemt som med et par for tynde heste.

Connie: Tusind tak skal du have Det er rart, at jeg ikke er ene om at have heste, der er nøjsomme. Det er skisme ikke nemt.

Du siger bare til, så kommer jeg gerne forbi dig og smukke Zahrah igen

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 08:32

Mit forslag er:

- ingen roepiller

- ingen hø

- mundkurv hele døgnet/boks med halm nogle timer dagligt

det høje græs du viser, så meget er græsset jo også vokset på din nedbidte fold, eller sagt på en anden måde,så meget græs har dine heste faktisk spist

Nina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 09:01

Årh Sascha...Det lyder super skønt...

Faktisk skal de have noget stråfoder, hvis de ikke får meget græs, samt vitaminer og mineraler. Mundkurven anbefaler rigtigt mange eksperter, at de ikke går med 24-7, og ikke i for lange perioder af gangen.

Jeg har Zahrah inde om natten, kun vitaminer og mineralerog hvisløg og ingen adgang til store mængder græs.Ej heller græsning for mange timer af gangen. Om natten får hun hø...Stråfoder og tyggetid SKAL heste have, hvis man vil undgå eksempelvis mavesår og det er med til at holde tænderne ved lige og ligeså tarmfloraen. Zahrah bliver redet hver dag...og meget!!!! Hun får ikke helt fri som hovedregel. De dage som er "fridage" bliver hun lukket løs, eller gået lange ture med. Motion er virkelig af stor, stor betydning, hvis gassen ikke skal hobe sig op, fordøjelsen holdes i gang og græsset ikke skal have lov at sætte sig som regulært fedt.. Alle de råd jeg følger, er i samråd med dyrlægen.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 10:10

Nina: Roepillerne er udelukkede for at de gider æde deres vitaminer. De får kun 50 gram om dagen.

Jeg vil ikke give dem mundkurv på 24/7, da deres hud er ret sart (især Halimahs), og synes de skal have lov til at kunne gnubbe hinanden.

Jeg kan selvfølgelig godt smide dem ind i boksen om dagen med lidt halm. Det må jeg lige overveje.

Connie: Ja, stråfoder skal de have, hvis de ikke får græs. Det er vi helt enige om Halimah bliver redet 3 gange om ugen nu (jeg er midt i en eksamensperiode, derfor ikke mere lige pt.). Sani har desværre udviklet allergi/bronkitis, som har påvirket hende så meget, at hun slet ikke kunne holde til at gå en tur. Dog er hun blevet MEGET mere frisk nu, så vi skal igang med nogle gåture/lettere rideture. Problemet med Sani er også, at hun har en gammel hofteskade, så meget ridning dur slet ikke til hende... SUK

Nå, men det jeg egentlig ville med billederne, var at vise, at Sani er blevet super frisk igen. Så nu kan vi forhåbentlig komme igang med gåture mv.

Tak til jer, der har gidet at kommentere på selve billederne og ikke kun deres overvægt. Jeg ER klar over det, og gør hvad jeg kan for dem.

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 11:25

Hvor ser det dejligt ud :-) Og smukke damer du har dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2012 12:05

Uf Sascha!!!! Alt det med Sani vidste jeg slet ikke. Det er sgi lidt trist, men er da glad for hun har det bedre. Skrev sådan set mit sidste indlæg, fordi det ikke kan forsvares at skære stråfoderet fra, som en anden forslog...det andet har du jo også styr på...

Du ved jeg synes begge dine damer er helt fantastisk skønne og smukke, og som allerede nævnt, synes jeg altid dine billeder er så rolige og stilfærdige i deres udstråling...harmoni og ægte hesteliv er det jeg tænker når jeg ser på dem...og så er du jo kanon til at tage billeder!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 09:48

Freja: Tusind tak skal du have

Connie: Det var heller ikke rettet mod dig Men ja, det har været en hård omgang med hende Sani. Heldigvis har hun det super godt igen Bortset fra hoften, der altid vil være underlig sat sammen. Men hun lider ikke og har ikke ondt.

Men rigtig mange tak. Jeg er rigtig glad for, at andre kan se, at mine heste (trods fedme) har det godt og er nogle glade damer Og det er SÅ skønt, at du altid har en positiv kommentar til os

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 08:45

- og du er en dygtig fortograf!!!

Det er nogle fantastisk dejligt billeder!! Der er kærlighed, glæde og skønhed over hele linien!

Tak fordi du delte!

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 10:16

Maluna: Tusind tak! Dejligt med ros og en sød kommentar til hestene. Tak skal du have

Sascha

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fedtemad
Forfatter: 
Dato:  19-06-2012 11:34

Ja, tak for de fine billeder. De er så smukke de to, og jeg nyder altid dine billedtråde, selvom jeg ikke altid får skrevet en kommentar.

Jeg deler også dine "fedme-kvaler" - især min hoppe, som kun er delvist araber, svulmer op til en spærreballon og bliver flommefed i løbet af få dage. Hun og min 'gamle' vallak er kun på (langt) græs 3-4 timer om dagen, resten hedder slankefold (selvom der er mere sukker i det korte græs, så er det altså begrænset, hvor meget de kan få indenbords), vitaminbolcher og halm (som de ikke gider spise!).

De skal jo have noget materiale igennem systemet, så det er en svær balance at holde...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider