|
|
| Snak pænt det koster ingenting ? ;) |
|
|
Du rider ikke som mig = du rider ikke korrekt!!!!  Jeg er ikke en aktiv skribent påalle hyggetrådende herinde, men jeg følger dagligt med i trådende hvor glade ejere/ryttere stolt viser deres skønne heste frem i diverse ride situationer. Jeg tror på at når TS starter en tråd hvor der bliver vist billeder og videoer af deres heste, sker dette udelukkende fordi TS er stolt, glad og lykkelig over en præstation. TS er spændt på de kommentarer der kommer, og håber på at alle os på HN vil tage godt imod indlægget. (I nogle tilfælde vil TS endda bede om brugbar kritik og hjælp til at forbedre ridningen!) MEN - det jeg ofte ser, er mudderkast! Det virker som om folk søger med lys og lygter efter negative ting omkring ridningen som kan fremhæves i tråden, så TS absolut ikke er i tvivl om det hun / han gør, er HELT forkert! Det gælder nærmest om at få TS til at fortryde nogensinde at have lavet en tråd på HN. Desværre læser jeg tit at folk kommer derud og ikke længere vil lave tråde herinde.. Hvilket jeg synes er DYBT beklageligt. Jeg synes personligt det er fint at man ikke kun er rosen rød når man kommentere på en tråd, hvis der sker ting som ikke er ok. Men på den anden side, kan jeg så overhoved ikke forstå hvorfor folk ikke kan komme ud med sin kritik på en anstændig og human måde? Jeg ved med mig selv jeg ikke vil smide billeder ind på HS hvor jeg rider min hest. Dette gør jeg udelukkende ikke fordi min psyke ikke kan holde til at blive jordet. Jeg rider almindeligt, ikke noget fint, eller videre smukt. Men jeg hygger mig med skønne hest?og jeg synes vi gør det ganske godt Det er sørgeligt man ikke "tør" lægge stolte billeder ind.. Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg synes i nogle situationer at tonen her på HN er negativ og sørgelig. Der findes HELDIGVIS mange som er med til at løfte TS igen ved at rose, og komme med søde ord. Men som mange nok ved så skal der 10 gode historier til for at glemme 1 dårlig. Håber I vil tænke over måden i kommunikerer derude, og håber på at I alle sammen vil vise jeres SMUKKE og UNIKKE heste frem i fremtiden!! Husk på vi allesammen har den samme interesse: HESTEN! og vi skal holde sammen  Ps. Bare fordi TS ikke rider som dig, er det ikke ens betydning med hun rider forkert
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SUPER.... |
|
|
SÅDAN!!! Lige mine tanker  Jeg har før været meget aktiv herinde, men den udvikling der har været det sidste stykke tid (år), har bare gjort, at jeg virkeligt er tilbageholdende overfor at lægge et indlæg her ind, og det synes jeg faktisk er ærgeligt det skal være sådan  Jeg er dagligt på HN og læser gerne side op og side ned med alle de indlæg og tråde der kommer fra folk. Men sjældent ønsker jeg at kommentere dem, netop fordi, som du siger, af fare for at blive hakket ned eller på anden vis jordet over. Det er FAIR at man kommer med sin holdning, og det er helt i orden vi ikke alle er enige om hvordan tingene skal være (vi er jo trods alt mennekser), men det er IKKE fair at svine folk til på den måde som det nogle gange bliver gjort. Altså min menig er som din - det er HELT ok med kritik, bare det kommer på en konstuktiv og ordentlig måde, og man samtidig erkender at vi ikke alle er ens, men vi ELSKER alle vores heste  Godt input FlowerGirl 
Signe Mie // Stutteri-Iris.dk Med trunterne Tartans Ronja & Tranegildes Joy <3 Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tal pænt |
|
|
Jeg kan godt se din pointe, og er til dels enig. Problemet opstår for mit vedkommende, når jeg ser ridning der er tydeligt ubehageligt for hesten. Er ret ligeglad med de andre småfejl, med mindre der decideret ønskes kritik. Der mener jeg, at hestens trivsel går forud for rytterens ego. Men derfor kan det godt skrives på en god måde! Jeg ser ingen grund til at frygte kommentarer til billeder man lægger op. Hvis man har reflekteret over sin ridning, og derfor har "sit på det rene", kan jeg ikke se at nogen har noget at frygte. Er der så et punkt der bliver påpeget, er det bare om at udnytte muligheden for at blive klogere! Jeg er faktisk ked af, at jeg ikke kan lægge billeder op. Det betyder nemlig at jeg ikke har en ridehest pt. Havde jeg haft det, havde jeg helt sikkert lavet en billedtråd!
Iser ~ Kun havet frygter ikke tåber ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| saaaandt |
|
|
Så sandt! Fuldstændig enig  Vi gør tingene i vores bedste mening, og ofte er det oplevelser gode som dårlige man gerne vil dele med andre, UDEN at blive.. ja slagtet. til dig TS
-Simone & AK's Bantry Bay Hvil i fred kære Wald Staff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da Dum Da Daj... |
|
|
Må indrømme at jeg er enig med TS.. Jeg ligger ofte aldrig billeder ind af mine heste, selvom jeg virkelig bruger meget tid og energi på at blive bedre til at ride og til at omgås hestene.. Jeg er pt gået 10 skridt baglens med min ridning fordi jeg var til et foredrag der ændrede mit syn på nogle ting. I går var jeg så til et nyt, har ikke nået at ride endnu, men det er da nok lige 10 skridt mere.. Men hvad så.. Problemet er bare at hvis jeg nu vil lægge billeder ind af min hypper så er jeg ikke sikker på at få over snablen, selvom jeg gør alt hvad jeg kan for at blive bedre.. Heldigvis er jeg ved at finde den ryggrad som jeg har tabt i barndommen, så kan nok lige holde til det igen  Og så syntes jeg i skal se Lupsen og Plet Babyen:) Men er stadig enig med TS, folk går efterhånden mere efter en hård debat, end efter en go dialog ridestiler imellem.. (tror ridestiler er et ord jeg lige fandt på ) Go dag til jer allesammen nyd gråvejret og smil 
______________________...__________ Heste er en livstil, så hvis du begiver dig ud i heste så gør det helt og ikke halvt _________________________________ Catja Folsach Jensen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rørende enig |
|
|
Jeg er fuldstændig enig! Emnet har været taget op mange gange efterhånden, men jeg tror det er en lost cause. Der vil ALTID være nogen, der vil kaste med mudder. Det er rigtig trist, men sådan er det bare. Tror man skal tage det man kan "bruge" fra HN og så hælde resten ud med badevandet, om jeg så må sige... 
Hilsen Inge - med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lad bølgerne gå højt |
|
|
Jeg synes så til gengæld, at folk er blevet helt vildt sarte og nærtagende. Spring da op og fald ned på den lidt upædagogiske måde budskabet afleveres på, og lyt isf til selve kritikken. Tænk hvis de nu havde ret, og man faktisk kunne lære noget, men helt glemte at høre efter, fordi man ikke brød sig om tiltaleformen.
Folk kan kalde mig en klaphat, sige jeg rider ad H...til og at min hest er grim. Jeg prøver virkelig at tage kritikken til mig og filtrere den unødige støj væk. Ildsjælene bliver indimellem lidt arrige, men det kan jeg godt tilgive dem, for de brænder og kæmper virkelig for deres sag, og selvom bølgerne går højt i en debat, er man lige gode venner efterpå.
Har selv fået så meget uvurderlig hjælp herinde, og er fuld af beundring over, at fremmede mennesker gider bruge så meget tid på at forklare, forklare og atter forklare. Der hvor det oftest ender i mudderkastning er, når TS overhovedet ingen selvkritik har, og afviser al kritik uden videre.
Jeg synes, at HN ville miste værdi, hvis det bliver for hyggeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxxxxxxxxx |
|
|
Kan egentligt ikke se hvorfor folk skal passe deres egen kage. Jeg kan sagtens være enig i at kritik skal gives pænt. Det skal gives uden store bogstaver, grimme ord og 117 udråbstegn. Det der der ind imellem nogle indlæg med her på HN men syntes egentligt at største delen af de der smider kommentare med kritik i skriver det pænt og formulere det på en brugbar måde - nogle er bedre til det end andre slf. sådan er det også i virkeligheden. Nogle lærer er gode til at videre give stof, andre er elendige. Jeg tænker at hvis man står ved sin ridning, har gennemtænkt hvad man laver og kan stå inde for det så ser jeg ingen grund til at blive ked af det over kommentare omkring ridningen. Man kan lytte til at folk syntes man sidder lidt for langt frem over eller at man rider hesten for snævert, eller man kan smide det ud til højre. Det ville være kedeligt hvis HN og andre foraer kun var fyldt med " hvor der musse flot! " svar. Syntes selv man lære mest med at få indput fra 117 vinkler ( også fra folk man ikke nødvendigvis er enig med i alting ) og ikke kun ophøjne ens underviser til gud med den ende gyldige sandhed. Jeg har lært en masse ting af de debatter der har været herinde. Både på opslag og billeder, træning og hygge snakken. Havde alle folk bare klappet på ryggen og sagt " flot musse " havde jeg ikke vidst nær så meget som nu, jeg havde ikke fået vakt en nysgerrighed om en masse ting. Ja tak til forskellige meninger, ja tak til konstruktiv kritik og ja tak til at tage tingene med et smil 
We are at war with terrorism, racism, but most of all we at war with ourselves. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Igen igen.. |
|
|
Ja MMMs, er enig. Konstruktiv kritik..  Men syntes bare ofte at folk kaster ord efter hinanden for at kaste.. og så er der flere indlæg der bare handler om præcis det samme  Men må indrømme jeg læser gerne mudderkastne, for dem lære man gerne af. Men at lægge billeder ind og få af vide at man slet ikke kan ride. det gør avs.. Konstruktiv: Noget der er skrevet på en pæn måde og man kan bruge i sin ridning, hvis man vil 
______________________...__________ Heste er en livstil, så hvis du begiver dig ud i heste så gør det helt og ikke halvt _________________________________ Catja Folsach Jensen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg læser |
|
|
næsten aldrig disse 'se min hest' tråde - de er næste altid dybt kedelige 'rygklapper-tråde'. Det er der som regel ikke meget ved at læse  Men ind i mellem sker der da lidt Oftest fordi nogen er blevet forargede over, at hesten rides på en for hesten ubehagelig måde. Og det ses altså desværre alt for hyppigt  Jeg synes faktisk, det er ok at gøre opmærksom på det, når det sker. Ellers tror de fleste HN-læsere jo, at det er helt fint at ride på en ubehagelig måde  Men budskabet bør da gives i en venlig tone, hvis man lige kan huske det i forargelsens følelse  At folk rider på forskellige måder synes jeg absolut, der er plads til Og hvis man er heldig, opstår der faktisk ind i mellem nogle spændende diskussioner om netop dette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fuldstændigt enig |
|
|
MEN, selvom jeg får på puklen i mange af mine billedtråde, stopper det mig absolut ikke Jeg ved at min ridning er på rette spor, og jeg ved at vi rykker os i den rigtige retning, og det er det vigtigste  Jeg tager gerne velformuleret, KONSTRUKTIV kritik til mig - meget gerne endda, men kommer der indlæg som er skrevet i raseri, så springer jeg bare let henover det - vi rider ikke alle ens, og vi kan ikke alle være enige i hvad korrekt ridning er. Så intet kan slå mig ud, så længe jeg ved at jeg gør tingene så godt jeg nu engang kan - og at vi rykker os i en positiv retning  Men er enig i dit indlæg - det er LANGT FRA alle ryttere der er lige så "stærke i psyken - så at sige" som mig, og mange vil tage det meget nært, når man nærmest får smidt ordet "dyreplager" i hovedet, af en person der ikke er enig i vedkommendes ridning. Desuden synes jeg tit at det er folk der ikke selv er nået nogen steder med deres ridning, der kritisere de andre ryttere. Her tænker jeg selvfølgelig ikke alle der kritisere, men de fleste. Mon det er en form for indebrændthed over deres egne fiaskoer ?? I så fald skal det ikke gå ud over de mange glade (måske sårbare) ryttere der glade poster deres billeder herinde i et ønske om at få en respons som er positiv (man kan SAGTENS være positiv, og samtidig give konstruktiv kritik). Bare min mening 
Med venlig hilsen Sheila-Maria :o) Team-Schade Lyon race kaninopdræt KLIK PÅ LINKET HEROVER:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor- |
|
|
Jeg synes denne sætning fortæller en masse: Der mener jeg, at hestens trivsel går forud for rytterens ego. De folk der kommer med kritik kommer jo fordi de ser en hest i sørgelig trivsel. De ser en hest i smerte, irritation, forkerte bevægelser, helt forkerte muskler os.v. Så de kommenterer jo af hensyn til HESTEN.. Kan det virkelig passe at de ikke skal det, af hensyn til at risikere at træde et menneske over tæerne? Jeg er godt klar over at man ikke kan "rykke" et menneske ved kritik, men måske kan man gøre ANDRE der læser med, mere opmærksomme på om de byder deres hest det samme?? Det er ihvertfald min bevægegrund 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg er også enig. Jeg har selv lavet flere af disse tråde mens jeg har været her på HN, men negativiteten kommer lidt i bølger...
Folk har en rigtig grim tendens til at gejle hinanden op, synes jeg. Det virker ofte som om der kan komme 3 positive svar, men når én først påpeger en fejl, så får den bare HELE armen med de efterfølgende svar, og så skal folk tage mod til sig hvis de har noget positivt at sige.
Jeg har før fået mine positive svar på PB, fordi folk ikke ville hagles i tråden. Kan det virkelig være rigtigt? Og ja, jeg har selv fået turen flere gange, men jeg er nok for dum til at stoppe, for jeg lægger stadig billeder ind 
Jeg synes bestemt ikke det skal være rygklapperi hele skidtet, men når folk sidder med loop og nærstuderer for fejl (hvilket det -for- ofte virker som om), så er der noget galt. Og så har folk en fantastisk tendens til at påpege fejl på ÉT billede ud af 5, hvor de 4 andre er gode. Der kommer en helt smørre om at hesten går en kvart milimeter under lod og hvor forfærdeligt det er, og så bliver der sluttet af med "Men ellers en fin hest, og gode billeder".
Folk tænker ikke altid over, at det er BILLEDER vi kigger på - Billeder af levende dyr der bevæger sig. En hest nikker med hovedet i skridt - Ja, så kan det godt være at hovedet ender en smule bag lod, hvor den ellers går korrekt. Man kan ikke bedømme ridning udfra ét billede - Hverken hestens eller rytterens, og det er der for mange HN'er der er visse om at man kan - Eller i hvert fald at de kan. Skal man virkelig sidde og nærstudere sine billeder efter de mindste detaljer, for at kunne poste dem på HN med god samvittighed?
Og ja, så er der den med at kalde andres heste for grim - Hvorfor? Hvis jeg skriver "Har lige fået ny hest, er hun ikke fin?", hvad driver så folk til at skrive "Jeg synes den er grim"? Jeg er med på 6 forskellige hestefora, og det eneste sted jeg har oplevet at nogen har sagt min hest var grim (og andres for den sags skyld) er her på HN. Synes det er en meget underlig mani, for jeg tvivler på, at folk ville sige samme, hvis de stod ansigt til ansigt med ejeren.
Der skulle gerne være plads til os alle - Og hvis man finder glædesindlæg kedelige, med mindre der er mudderkastning, så spring dem over... 
Mvh. Lykke *Proud owner of Pearl of Justice* Tennessee Walking Horse *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P Dixie! Følg os på Facebook Horse Universe - Internationalt hesteforum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jooo.... |
|
|
man kan godt ride forkert. Det har vi nok alle set eksempler på. Men er der NOGEN, der rider 100% korrekt? Jeg gør ikke. Selvom jeg pt. tærsker Gerd Heuschmanns bog igennem, og der kan det jo ikke diskuteres, om han har ret. Dyrlæge og berider, og har undersøgt, hvordan en hest hænger sammen anatomisk. Altså hvilke muskler hænger sammen, og hvis man stopper en musklegruppe, hvordan påvirker det så en anden. Om det ex. er muligt at gå piaff, hvis man bruger tøjlerne meget. Han er meget ærlig, og siger, at islændere kan have en afspændt ryg, selvom de bliver hevet op i hovedet i tølt. Så han er ikke en eller anden guru, bare en, der ved, hvordan en hest skal rides for at KUNNE være afspændt. Det er ikke hokus-pokus, der er nogle ting, de kan, og andre muskler, der er afhængige af andre, for overhovedet at kunne fungere.. Bagbenet kan ikke trækkes fremad, hvis ryggen er spændt ex. Men kan jeg ride som Edward Gal, som menes at være verdens dygtigste rytter (i hht. hans meget smidige sæde, og hans evne til kun at ride for sædet) - nej da. Laver masser af fejl. Men som jeg plejer at skrive ( ), så er jeg ligeglad med, folk laver fejl, og sidder som om de havde Parkinsons syge. Sålænge man ikke bevidst tæver hesten i munden, så går vi fra RYTTERfejl til MENNESKEfejl - frustration etc. , fordi man mener, HESTEN er dum, for rytterfejl kan heste hurtigt vænne sig til (tillært hjælpeløshed, McLean). Synes det er øv når, "jeg rider på min måde, du rider på din, for sådan her rider vi seriøse ryttere", så gå hjem og græd ved mor. Og min far er i øvrigt bedre end din. Vi burde alle stræbe efter idealet, og vi ved det jo godt allesammen, at det så ikke er mange, der når dertil, er ligemeget, bare man prøver. Min gik også i rollkur for løse tøjler engang. Så holdt jeg op med at lytte til underviserne, og lytte til hesten. Hun er god til at fortælle, hvordan hun vil rides. Som de siger indefor ARR: LYT til hesten, så får man svarene. Men mange tror 100% på deres undervisere, og så er det hesten, der er dum, når den ikke lystrer.
Massage briks, tarsus, til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis folk |
|
|
ikke bryder sig om at få kritik af et billede, hvor hesten går bag lod - og den ikke ellers går bag lod - så kan de jo bare lade være med at lægge netop dette billede på HN? Det jeg mener er, at valget af billeder faktisk fortæller en hel del om, hvordan man SELV synes, ens hest præsenterer sig bedst.... Prøv bare at se på salgssiderne: Næsten alle dressurbillederne viser heste bag lod  Så er det jo klart, at der er nogen, der tror, at det er det rigtige  Hvis der så aldrig er nogen der siger: 'Hov, den er jo bag lod!!' - bliver bag lod jo pludselig til 'den eneste rigtige' måde at ride på set med HN-briller  Også selv om bag lod jo er en fejl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumle tum |
|
|
Men Nina ... der er så mange forskellige måder man kan sige den er bag lod på ... jeg tror det er der de vil hen. jeg tror ikke de fleste har noget i mod konstrutiv kritik, men når det bliver " buuhuu du er ond og din hest bliver hevet bag lod og du er en mishandler og grim oven i" så var jeg holdt med at lytte. det er også det som man kan kalde en ubevist rytter fejl, hesten nikkkre lige da billedet bliver tager og så videre. Og det der med at blive ved og ved og ved og ved og ved, og sige oven i det er fordi man ( så dramatisk) ikke kan lide at se heste lide..... og nogle gange er det bare fordi at TS ikke deler samme ride stil som den anden. jeg har intet imod kritik, hvis den bliver givet på en ordenlig måde. Jeg bliver lidt trist på de pigers/kvinders vejne der ligger billeder ind og tager kritik på en pæn måde uden at flyve i forsvarsposition, at nogen så bliver ved og ved og ved og ikke acceptere noget af det man skriver.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| (u-)frivillig debat |
|
|
Jeg synes det største problem her på HN er, at man kan risikere at blive gjort til genstand for en rideteoretisk debat mod sin vilje. Fordi man lægger billeder op på Opslag og Billeder betyder det jo ikke nødvendigvis, at man har lyst til at gå ind i en lang forklaring og debattere, hvorvidt det man gør, er rigtigt. Jeg har sagt det før - men synes virkelig at den bedste løsning var, at alle rideteoretiske debatter blev holdt på Træning. Så kan man som trådstarter selv bestemme, om man gerne vil have gode råd og konstruktiv debat, og om man vil høre andres mening og dermed måske blive klogere omkring sin ridning - i så fald postes på Træning. Er man mere i hygge-humør og gider ikke gå ind i en træningsfaglig debat, så postes på Opslag og Billeder. Måske kom der også lidt mere gang i træningsforummet, og det kunne være, debatterne blev lidt mere saglige i stedet for, at det ofte skal udvikle sig til en debat om, hvorvidt man ønsker at debattere, om kritikerne er for grove, og om man kan tage kritik til sig. Har man postet på træning, er der vel ingen tvivl om, at man gerne vil debattere træning - ergo ingen sure miner. Omvendt kan Billeder og Opslag være den hygge-opslagstavle, den var tiltænkt som. Problemet er jo også, at folks grænser for, og holdninger til, hvad der er ubehageligt for hesten, er så vidt forskellige. I den ene grøft synes nogle eksempelvis, det er synd for hesten blot at give den bid i munden, i den anden grøft skal hesten have sår i mundvigen før man mener, det er ubehageligt for hesten. Der er ikke nogen endegyldig sandhed for, hvor grænsen går, og derfor er det svært at blive enige om, hvornår man bør skride ind over for "hestens trivsel", som der bliver sagt her i tråden. Hvornår er ridningen "grim nok"?
Lenny Langben - hellere stor og vågen end lille og doven! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Iwanna Humbalot Meget enig i det du siger.
Og det med forsvarsposition, det er en anden ting der nager mig herinde. Hvis man forsøger at forklare hvorfor man rider som man rider, så bliver det ofte set som bortforklaringer og dårlige undskyldninger. Det er nemt at hakke på folk, hvis man ikke lader dem tale deres sag. At der så er nogle der går i forsvarsposition og bliver aggressive, dem er der self. også - Det går begge veje.
Men jeg synes det er synd og skam, at man ikke kan vise et billede herinde, uden at det er helt og aldeles fejlfrit, for der er jo ingen af os der rider fejlfrit, når alt kommer til alt.
Jeg har et billede, som er et af mine yndlingsbilleder - Super moment, jeg sidder pænt (synes jeg selv), hesten har en pæn holdning og naturen er skøn. Desværre er der bare lige én ting med det billede - Hesten klaprer med underlæben, hvilket ikke ser så pænt ud, specielt ikke for en der rider med standbid.
Mvh. Lykke *Proud owner of Pearl of Justice* Tennessee Walking Horse *If love alone could have saved you, you never would have died* R.I.P Dixie! Følg os på Facebook Horse Universe - Internationalt hesteforum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gider faktisk |
|
|
næsten kun skrive i debatter - så jeg skriver yderst sjældent i private billedtråde, før diskussionen har udviklet sig til en mere principiel debat. Det er ofte dér, der virkelig skre noget, rent debatmæssigt  At tro, at man kan styre andre mennskers debatindlæg, det kan man godt glemme De mest spændende debatter opstår mange steder  Og så er det vigtigt at huske, at HN består af en utroligt broget skare. Helt unge mennesker, der naturligvis endnu ikke har så meget erfaring - over konkurrenceryttere - alternative ryttere - westernfolk - turryttere - islænderryttere osv. osv. til 'gamle' mennesker som mig selv. Også mht. uddannelsesniveau er der enorm forskel - og temperamentforskelle ikke at forglemme  Så mon ikke man bare for det meste skal gøre som i så meget god dyretræning: Ignorere uønsket adfærd og påskønne den ønskede adfærd?  Noget andet er - at hvis folk var lidt hurtigere til at forklare, hvorfor de gerne vil vise et billede, hvor hesten er bag lod, så ville de måske tage lidt af brodden af kritikken? Der er rigtig mange, der synes, det ser bedst og flottest ud, når hesten er lidt bag lod - korrekt eller ej. Det kan de jo bare skrive, i stedet for at skrive alt muligt om at det lige netop er på dette billede, den er bag lod 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| debat.. |
|
|
Team-Brok: Jeg synes jo lige netop, at sådan en udmelding som du kommer med, er meget dræbende for debatter generelt. Selvom jeg pt. tærsker Gerd Heuschmanns bog igennem, og der kan det jo ikke diskuteres, om han har ret. Er du klar over hvor mange forskere indenfor det samme felt, der er dybt ueninge om hvordan tingene hænger sammen? Her tænker jeg ikke indenfor lige netop ridning, for det er ikke noget jeg har undersøgt, men jeg arbejder med forskning indenfor sundhedsvidenskab og her er det meget udbredt og kunne forestille mig at det var ligesådan inden for andre områder. Jeg ved intet om, om Gerd har ret eller ej og det er ikke for at starte en debat om ham og hans teorier, men sådanne udtalelser gør altså intet godt for en debat.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt set |
|
|
Ha ha, Nina - genial kommentar! Ja, så god en træner burde man være  Utroligt så meget viden om indlæring kan bruges til 
Iser ~ Kun havet frygter ikke tåber ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe - ja |
|
|
det er nemlig en glimrende måde at øve sig på at træne heste  Ignorer alt uønsket sludder - og sig ja tak til kloge ord  Iøvrigt er det rigtigt, at man ikke kan være helt sikker på videnskaben - men der er ikke så forfærdelig meget videnskab indenfor ridehestes muskler og bevægeapparat og den bedste og mest hensigtsmæssige brug af den. Og det meste af det der er, er vist ret meget på linje med Heuschmann - der er fx også Deb Bennet og Hillary Clayton. Han er i øvrigt ret meget på linje med essensen i Dressurfordringerne, de første 14-15 sider med dressurens mål og dens principper  Så, når jeg går med i en diskussion, varer det normalt ikke så længe før jeg henviser til den tekst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|