|
|
| Stakkels Golani :( |
|
|
Min stakkels babyhest har fået et ordentligt spark lige på bringen så der er kommet en stooor blodnansamling..
Så nu går han alene på fold om dagen, for at forhindre at han får flere dumme spark og så står han i boks om natten.
Det er han nu godt nok ikke heeelt tilfreds med.. 
min smukke hest! Kan i gætte hvad han har spist? Bulen Bulen :0) Såret Såret. "Hvor er de andre??" Babyface ..
Hans bule 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golani |
|
|
Øv..det var da uheldigt med sådan en blodansamling, det har min venindes hest også haft pga. spark, men der er intet at se i dag. Jeg har læst dine andre tråde fra du købte ham og jeres gode arbejde fremad, du har gjort et godt stykke arbejde  Håber han snart er ovenpå igen..........og nå ja jeg gætter på han har haft snablen ned i en af disse melasse sliksten, hans mule ligner til forveksling min datters welsh mountain`s mule, når hun har stået på hovedet i bøtten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alene og ind om natten? |
|
|
ja nu er det nok bare mig der er sippet... men jeg synes da det var smartere at få en dyrlæge ud og kigge på det, og evt. give en handlingsplan for om det skal punkteres eller hvad det skal? og så synes jeg simpelthen det er synd at alles svar på en hvilken som helst sygdomsrelateret snak er : " ind om natten og INGEN socialt samvær!" jeg kan forstå det hvis hesten har svært ved at gå, men så ville en dyrlæge igen være førstevalget eller hvad? måske lyder jeg pessimistisk men misforstå mig ikke.. jeg synes det er fantastisk at du passer på din hest og at andre for den sags skyld passer på deres... men at frarøve hestene at følge deres naturlige instinkter pga. forholdsvist ubetydelige ting - det er ikke at passe på dem.. det er at stresse dem yderligere... vi er ikke enige om behandlingen af hesten umiddelbart, men det er dig der kender hesten og ved hvordan den har det.. jeg ved jo heller ikke om den er sindssygt halt eller hvad den er  jeg undrer mig bare over at det er standardprocedure at skille heste fra hinanden, lade dem gå alene og generelt frarøve dem de instinkter de på trods af alt stadig har, hver eneste gang der er et lille problem.. jeg ser det oftere og oftere. god bedring med pruhesten alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anden tråd |
|
|
KatrineL, Camilla har en tråd kørende på "røgt og pleje" som fortæller at hun allerede har haft dyrlæge indover og det er dyrlægens anvisninger hun følger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
jamen så er det jo en anden sag! det stod der intet om her, og må da indrømme at jeg ikke leder hele HN igennem for at finde en anden tråd om hvert emne jeg læser  for mig er det der er spændende nu grunden til at dyrlægen synes at hesten skal skilles fra de andre, så det vil jeg lige gå ind og læse om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej KathrineL |
|
|
Golani er ikke selv generert af den, udover hvis man begynder at røre omkring såret, men han er hverken halt eller noget.
Jeg snakkede med dyrlægen, ligeså snart jeg så den, og hun fik sendt billeder via. telefonen, så hun kunne se str. og om såret krævede behandling. Bagefter ringede hun op og sagde, at hun først kan dræne det om 10-14 dage, og i mellemtiden så skulle vi undgå at han får flere slag. Men nu er han en 4 års hest og i hans verden er alt er simpelthen skabt så han kan lege og løbe rundt og hygge sig. Vi har 4 folde på den anden side af vejen hvor staldejers friesere går med en selskabshest. Så Golani er kommet med derover, hvor han går på sin egen lille fold hvor han har selskab over hegnet, så han ikke kan blive sparket og lege for vildt. og så kommer han ellers ind om natten, da vi ikke vil have heste på den side af vejen om natten og vi har ingen fold han ellers kan komme på uden selskab.
Han er heldigvis ret ligeglad med at stå inde alene, bare han har wrap og foder, så er han fint tilfreds.
Ja, jeg skrev det ikke lige her, men nu har jeg gjort det :0) Ville da ønske at han kunne gå og lege med de andre, men jeg ved at ligeså snart jeg lukker ham ud, så skal der leges.. Der er 2 andre 4 års heste, en på 5, og en på 9 som styrer flokken.. Så der er massere leg, så må lige tage mine forholdsregler..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
|
|
Nej nej, det var ikke for at bebrejde dig dine spørgsmål, blot så du kunne læse den anden tråd hvis du havde lyst. Jeg opdagede den da jeg søgte derinde efter Finere Pellets.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dr. Dyr |
|
|
Nu kommer Doktor dyr i morgen. For det har desværre udviklet sig i en forkert retning.
Idag da jeg kom, så så det således ud.
Før og efter vask. Skal lige siges, at jeg fik hul på det da jeg vaskede det, og det stod ganske enkelt ud med det der snask  Så nu kommer Dr. dyr i morgen, og så skal der altså styr på det!!
Bi Billedet vil ikke vænne ordentligt :s
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha jah det godt nok |
|
|
Ikk pænt ser ud som om dr evt er gået betændelse i og det er pus og betændelse som nok kommer ud derfra. Godt dyrlægen kommer og få styr på det.. for det er bestemt ikk godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Puuha' av av  Godt dyrlægen kommer og får styr på det  Kom gerne med opdatering efter dyrlæge-besøg..
Med Venlig Hilsen EVa Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3 D.21/1-2002 til D.14/2-2012 <3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3 Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så har dr. dyr |
|
|
Advarsel - Blodige billeder!! Så har Helle Drewsen været på besøg for at kigge på hans sår.
Han fik noget bedøvende, så han stod roligt og så åbnede hun ellers såret så det kunne bleve tømt.
Meget overraskende fandt hun så dette inden i såret:
Dette viste sig efter et nærmere kig at være stykken af en hov, som er faldt af i sparket og simpelthen har sat sig inden i såret. Så det er derfor, at såret ikke kunne hele af sig selv. Stakkels stakkels Golani!! hans "tampon".. En bedøvet og træt Golani.. Som forhåbentlig bliver klar igen indenfor den næste uge!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| årrrrh |
|
|
Årrrh..... Fik helt ondt i maven  Men godt han er under bedring nu! AV, for den.. Hvordan pokker er det stykke hov kommet ind i såret???? Det må guderne vide.. For umiddelbart ser såret, på de første billeder da ikke så slemt ud, lidt lign. en hudafskrabning.. Ønskes al god bedring til din lille hyp.. Giv ham en masse gulerødder når han er frisk igen  Han har da godt nok været sej..
Med Venlig Hilsen EVa Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3 D.21/1-2002 til D.14/2-2012 <3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3 Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golani |
|
|
Ja, det var ret underligt at det var et stykke af en hov der er kommet ind. Først gættede vi på at han så måtte være ramlet ind i en pæl af en art.. Der vandrede min hjerne afsted efter nogle pæle, men kunne godt nok ikke lige se hvor det skulle være..
Men efter en vask fandt vi ud af at det var en hov. Faktisk var der 2 stykket hov inde i ham, men den anden kom jeg til at smide da hun hev den der store ud.. Puh, jeg synes det var et ulækkert syn. ( JA, jeg er lidt sart!!..) Vi gætter på, at en af hestene har haft en hov der er lidt spidset og flækket. De har så leget/sparket og så har han fået slaget og utroligt nok må den splint så være faldet af.. Men det må guderne jo vide!! Dyrlægen havde aldrig gravet sådan et stykke hov ud af en hest før på den måde..
Nu er min smukke hest kommet på fold igen, efter han er blevet kvikket op.. Han har sikkert ikke lært noget, men jeg overvejer da godt nok at gå ud og file alle de andre hestes hove  ^Ironi kan forekomme..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ja, det kan jeg dælme godt forstå! Jeg er sikker på, at mine tårer var løbet ned af mine kinder, hvis det havde været min hest, der stod i sådan en situation.. Puuha' men godt det kom ud, blev renset osv. Af dr. dyr.. Nej, han har sikkert ikke lært noget, eller mon dog ikke? Mon ikke han holder sig lidt på afstand fra slagsmål osv. det næste stykke tid? Man har jo lov til at håbe..  Hehe ja, ironi kan forekomme.. Men tænker, det er da noooget af et stort stykke hov, ser det ud til, så tænker, hvordan ser hoven så ud, fra den hest det kommer fra? Godt han er frisk igen 
Med Venlig Hilsen EVa Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3 D.21/1-2002 til D.14/2-2012 <3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3 Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Golani |
|
|
Ja, jeg synes også det var voooldsomt stort det stykke hov der.. Vi har 2 der trænger til smed.
Den ene har 4 lyse hove, så den passer ikke på "profilen".. men den anden BUSTED!!
Ej, håber bare at han bliver fin igen inden længe og prøver at lade være med at tænke på alle de gange jeg har forsøgt at "tømme såret" for væske, så den der bule kunne komme væk.. Avav, undskyld Golani!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hoppeplag blev også sparket |
|
|
på brystbenet og havde også en stor væskeansamling ca. samme sted som din. Hun var kun 5 mdr. gammel - det viste sig senere at brystbenet havde forskubbet sig og hun derved gik og kompenserede på venstre forben. Hun fik sat brystbenet på plads og har haft kiropraktor på et par gange sidenhen og går nu næsten uden udsving på venstre forben. Dyrlægen siger heldigvis god for hende nu og man kan næsten ikke længere se hendes ar som hun fik...grim forskrækkelse. Rigtig god bredring med ham!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvordan går det med bassen?? 
Med Venlig Hilsen EVa Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3 D.21/1-2002 til D.14/2-2012 <3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3 Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan uploade |
|
|
Jeg kan uploade et billede af såret, her når jeg skal op og give ham noget mere foder med antibiotika i :0) Det er allerede MEGET pænere.. og har lukket sig rigtig fint!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Det lyder godt!  Det er rigtig godt at høre, glæder mig til at se billede 
Med Venlig Hilsen EVa Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3 D.21/1-2002 til D.14/2-2012 <3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3 Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|