Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Er det urealistisk (køb af hest)?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:04

Hej alle

Jeg er i gang med at lede efter en hest - min allerførste hest! Jeg har oprettet en søgeannonce herinde og har også fået nogle svar, men alle afviger fra mine ønsker på et eller flere punkter.

Vil I læse min annonce og se, om det er urealistisk, hvad jeg søger eller jeg bare skal væbne mig med tålmodighed?

Tusind tak!

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/ match_do_salg.php?uid=...leid=33898

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:06

Jeg kommer ikke ind på din annonce ved at klikke på linket .. Men ind på alle annoncerne .. Men tjekker lige dit HN, der plejer folks annoncer at stå :)

Med venlig hilsen Sheila-Maria :o)

Team-Schade

Lyon race kaninopdræt

KLIK PÅ LINKET HEROVER:)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:07

Du stiller ikke særlig mange krav, så nej det er absolut ikke urealistisk.

Med venlig hilsen Sheila-Maria :o)

Team-Schade

Lyon race kaninopdræt

KLIK PÅ LINKET HEROVER:)

0
0
Svar på denne tråd

ny hest
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:10

Jeg synes overhovedet ikke at det er urealistisk!

Det er kun godt i sætter nogle krav, i skal jo forhåbentlig have hesten i mange år

Tror bare det handler om at vente og blive ved med at lede til man finder den rigtige!

Mvh Thea.

Ejer af jordens dejligste spanske ungdyr!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=1736...ipc=533235

0
0
Svar på denne tråd

Hestejagt:)
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 09:37

Tusind tak for svar.

Mine overvejelser gik også mest på, om det mon er muligt at finde sådan en bundsolid, 200% trafiksikker hest til den pris, vi har angivet.

Vi må væbne os med tålmodighed:)

0
0
Svar på denne tråd

Dem er der da derude
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 11:58

- vi har en hel bunke.

Alligevel ville jeg nok ikke henvende mig på sådan en annonce, fordi den lyder noget urealistisk i mine ører:

1. Bundsolid er alle vores i mine/vores hænder, men det er OVERHOVEDET ikke sikkert at de er det i andres. De klarer ild, skud, trafik, turridning og kan rides til opvisninger og Dyrskuer af børn.

2. Trafiksikker er de allesammen, komplet- det ville ikke genere MIG at ride på Rådhuspladsen i Kbh.

Alligevel ved jeg jo at det kan ændre sig, så folk der skriver sådan, har det måske med at pippe- hvis hesten giver et gib og så er den pludselig udnævnt til at være "bange" ?

At sælge heste er noget mærkeligt noget og tre gange har jeg henvendt mig på den slags annoncer og alle gange er der ankommet nogen som ikke kunne klare et kvart pip fra hesten, altså- den måtte fx ikke rejse hovedet og kigge efter noget på tur...den måtte ikke vrinske første gang den var alene i ridehuset (jeg havde tilbudt at den kunne prøves på tur, fordi den aldrig havde været i ridehus og den var ikke engang urolig)......og hvis hesten skal være SÅ død i sværen at den knap må trække vejret, så går den altså ikke også dressur.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,slutmål 153-5 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009, slutmål 153-55 cm.

* Tilredet lipizzanerhoppe, 155 cm, f.2000 - velgående og lærenem.

0
0
Svar på denne tråd

Hestejagt
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 12:33

Hej Eva

Tusind tak for dit svar også. Jeg kan faktisk sagtens følge dig.

Overvejer lige, om der er noget, jeg skal formulere anderledes. Vi er helt klar over, at alle heste kan blive forskrækkede. Men vi leder efter en, der måske ikke vender om i vild galop, men stopper op i stedet og kan overtales til alligevel at gå forbi "det farlige".

Måske skal jeg skrive det i stedet? Er det bedre?

Mvh. Sara

0
0
Svar på denne tråd

ser fornuftigt ud
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 21:33

Jeg bryder mig ikke om udtrykket trafiksikker. Der er aldrig noget der er sikkert med en hest og alle heste kan blive bange for et eller andet. Jeg bruger hellere udtrykket trafikvant. Husk at det ikke nødvendigvis er trafikken, der får hesten til at vende om i vild galop, det kan også være en gammel dame med stok, en hvid klud på vejen, en shetlandspony, en ko, et får eller en stor sten i græsset.... taler af erfaring

Synes bestemt ikke kravene ellers lyder urealistiske. I disse tider kan man få meget hest for 30000, og gå endelig ikke på kompromis. et betyder alt at finde den rigtige hest.

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

Hestejagt
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 22:17

Gitte, tak for dit svar også...

Jeg er egentlig heller ikke selv fan af ordet "trafiksikker", da jeg - som skrevet ovenfor - godt er klar over, at alle heste kan blive forskrækkede. Ingen er helt "sikre".

Med udtrykket "trafiksikker" tænker jeg ikke kun på "trafik", men på alle omgivelser. Jeg bruger det som et udtryk for en hest, der ikke lader sig skræmme (let) af sten, træer, cykler, legende børn, egentlig trafik og andet.

Men måske jeg skal prøve at rette annoncen til, hvis det ikke fremstår tydeligt.

Mener man normalt kun "trafik" (=biler, scootere osv.), når man siger "trafiksikker"?

Mest af alt leder vi nok bare efter en fornuftig hest, der ikke skræmmes let og som, når den bliver bange ikke vender rundt i vild galop, men blot tøver/stopper op.

Tror I ikke godt, vi kan finde sådan en?

0
0
Svar på denne tråd

tror snildt i
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 23:18

kan finde en egnet hest til de penge. Dog tænker jeg lidt, du skriver den skal være rolig, og ikke lave de vilde udsving-samt din mor skal lære at ride på den. Ville nok skyde alderen lidt op af i jeres tilfælde. 4 år er ikke meget, hvis den også skal være lærehest og så rutineret trods alt, at den ikke får et hjerteslag over tilfældige ting:) Kan sige så meget, at da min dreng var 5 år og rimelig uerfaren endnu, mødte vi en mand og en hund, og min hest blev så forskrækket, at den netop vendte rundt og susede afsted med mig. jeg røg af og rev et ledbånd over i knæet, som satte mig ud af spillet arbejdsmæssigt i 11 mdr. Så gå efter en hest med erfaring, er mit råd, når den skal dække fleres behov.

0
0
Svar på denne tråd

Hestejagt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:44

Igen - tak for jeres svar...

Det er nok rigtigt, at vi skal finde en, der er fra 6 år og op ad. Vi ville bare ikke selv udelukke det på forhånd, hvis vi skulle være så heldige at finde en bombesikker 5 års :)

Troede faktisk lige, vi havde fundet den, det skulle være, men nej... Det ville ikke lykkes.

Vi leder videre. Kryds fingre! :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:49

Det skal nok lykkes, og husk at vise vidunderet frem herinde, når den er købt

Søger du: Unikke, flotte, håndlavede pande-næsebånd? Måske bling på underlag-tæppe-trøje? Så se på www.kvdesign.dk!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

Hestejagt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 20:23

Tak, Jeanette! Og ja, det kan du tro! Det slipper I ikke for:)

0
0
Svar på denne tråd

Nu lykkedes det!
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 12:45

Så lykkedes det!

Denne smukke fyr blev igår min...og min mors:)

Han hedder Aidan og er en irish cob vallak på 5 år.

Han levede (sjovt nok) heller ikke op til aaaallle krav, men vi faldt begge pladask for ham, så der var ingen tvivl om, at det var ham, vi skulle have.

Han er super cool og meget rar.

Nu tæller vi bare timer, til vi skal hente ham på søndag!

Jubiiii....

Billede

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med ham
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 18:54

håber i bliver glade for ham i har ihvertfald gjort jer umage med at finde ham , han ser dejlig ud ;)

Vh Berit

Super smuk tinker hoppeplag Ebony 1 år d.26 maj sælges !

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak;)
Forfatter: 
Dato:  29-06-2012 23:25

Tusind tak, Berit. Og mange tak for hjælpen. Det er fantastisk, at man kan få så stor hjælp og mange gode råd fra engagerede hestemennesker, man aldrig har mødt! Vi har virkelig sat pris på, at vi måtte trække lidt på dig og din viden om tinkere.

Jeg er sikker på, at vi bliver rigtig glade for ham!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider