Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Pearls første tur i dobbelt longe
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 20:25

Igår var vi på Hjallerup makedet, og faldt over en longegjord. Vi har før snakket om at se om Pearl kan holde til at gå for en lille vogn/sulky (efter snak med dyrlægen), og om ikke andet, så kan vi træne hendes rygmuskler i dobbelt longen.

Jeg var med til at tilkøre min første pony, men det er snart 9 år siden, så vil ikke just påstå at jeg er erfaren - Og det er også lidt anderledes at bruge longetov, frem for køreliner, hvilke jeg brugte før.

Lige nu starter vi bare langsomt ud med at vænne hende til at have nogen til at gå bag hende, samt stop-, fremad- og drejesignaler.

Hun tog det faktisk utroligt pænt igår. Min kæreste gik ved siden af hende og guidede hende rundt - første rundte ved at holde fast, og de tre næste ved bare at gå ved siden af. Hun fik ikke helt fornemmelsen for fremad signalet, men så var der heldigvis en dag idag, og masser af dage fremover...babysteps :)

Idag var hun en anelse mere oppe at køre. Hun dansede rundt, og blev ved med at bakke i starten, men da vi så fik hende fremad, gik det rigtig fint. Vi fik gået en halv omgang hvor hun teede sig, og en 2 rundter hvor hun gik helt perfekt. Da hun fik fornemmelsen for det, veg hun både for press, og drejede pænt. Så selvom vi havde en lidt tosset star
t, var det en super slutning.


Imorgen får hun en lille fridag, og så prøver vi at filme onsdag. Så kan det jo være at der er nogen der kan komme med lidt gode råd, for selvom jeg har været med til at tilkørt en pony før, så er jeg meget grøn pt.

Her er et par billeder fra igår:

(Gjorden gled desværre en del, da den ikke blev spændt voldsomt stramt, men det blev rettet idag ;))

Billede

Billede

 

Alt i alt har hun vist fremskridt, og hun går simpelthen så flot i holdning, uden at der bliver trukket i tovet. Det ligger helt naturligt til hende.

Når vi skal begynde at arbejde lidt mere, får hun trense og bid på, men lige nu handler det bare om at gøre starten til en god og behagelig oplevelse (dermed ikke sagt, at resten skal være ubehageligt ).


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Følg os på Facebook
Horse Universe - Internationalt hesteforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 21:06

Spændende glæder mig til at se fortsættelsen, håber det går godt med den smukke?

 

Mvh Naja


 

 

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 21:16

SeniorHeavy
Tusind tak. Det går super godt, efter hun er kommet på døgnfold. Ingen halthed overhovedet, så det er bare helt fantastisk. Det er rigtig godt for hendes ryg, at gå og græsse. :)
Vi gik 4 km for et par uger siden, for at tage nogle billeder i en rapsmark, og hun tog det super fint, og var ikke øm da vi kom tilbage eller dagene efter.

Her er lige et lille uddrag fra den dag:

Billede


Billede


Billede


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Følg os på Facebook
Horse Universe - Internationalt hesteforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 ååhhhhh
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 21:59

sikke smuk


1 ledig box ved lejre

tæt på ledreborg skov selvpasser stald

vi deles vagter

 

ingen hingste

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 køreline
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 22:36

Mener du ikke køreliner Lykke?

Men det ser da godt ud. Den første TWH jeg har set blive "kørt". Spændende at så om de kan bruges til det også :-)

 

Håber bare at hendes krop kan holde til det, gå så langsomt frem som I kan - også selvom det kildrer i fingerne at komme i gang, men hun skulle jo helst ikke tage skade af det


..Tanja-Victoria >>



[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

 

¤ Søger du hjælp til din problemhest, til westernridning/HMS?

Så kig forbi Solhöj Horsemanship!

  ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 22:49

 

Der er altså nu en eller anden speciel udstråling fra hende Pearl ;-)

 

 


Hilsen LouiseN


Langsomt er hurtigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-06-2012 23:17

BetteMis
Tusind tak :)


Tanja-Victoria
Som skrevet, så er det babysteps - Vi tager det meget stille og roligt. Igår tog vi 4 runder og idag tog vi 1½ runde. Vi stopper mens legen er god, så hun får den bedst mulige oplevelse med det.
Og self. tager vi højde for hendes krop. Hvis hun reagerer negativt, stopper vi.

TWHen er nu også brugt som kørehest og det har den været siden den blev fremavlet. Den blev bl.a. brugt til at køre sine mennekser til byen og til kirke mm.
Idag er der køreklasser til shows, hvilke jeg regner med at skulle deltage i, hvis vi når så langt. Det var også meningen at Dixie skulle have været tilkørt.

Her er en kendt hingst "Ivory Pal", der bliver kørt:

Billede


Og hvis du kigger i denne FB gruppe, vil du kunne se et to-spand i banneret - også TWH:
www.facebook.com/groups/ 344319402254743/

 

LouiseN (Happy End)
Det er vi glade for at høre. ;)


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Følg os på Facebook
Horse Universe - Internationalt hesteforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 tennessee
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 00:20

Dejligt at høre at I er så opmærksomme på Pearl's ve og vel - ved jo hvor meget du elsker den hest :-)

 

Hvor ser det egentlig godt ud, de gør sig jo godt for vogn :-)

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg aldrig har været til TWH - selvom jeg elsker amerikanske heste ellers - men synes faktisk de ser godt ud for vogn :-) (Selvom jeg stadig ikke kan forlige mig med deres gangarter :-P )

 

Men dejligt hvis din Pearl alligevel kan bruges til noget. Det var jo det du ønskede, da du købte hende :-)


..Tanja-Victoria >>



[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

 

¤ Søger du hjælp til din problemhest, til westernridning/HMS?

Så kig forbi Solhöj Horsemanship!

  ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 God vind
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 21:51

Det er sjovt at køre hest :)

 

Alle racer kan vel gå for vogn...

 

Har i fundet ud af hvad der er galt med hende?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 23:08

Tanja-Victoria
Selvfølgelig er vi opmærksomme på hendes ve og vel. :) Der er ikke noget der piner mig mere, end en hest i smerte.

Ja, de ser nemlig smadder godt ud for vogn, og det er en god måde at træne deres gang.
Okay, jeg havde faktisk fået en idé om, at du godt kunne lide flergængerne.
Men det er naturligvis en smagssag. ;)

Ja det var det nemlig, så hvis det viser sig at hun kan, så vil det være fantastisk, selvom det selvfølgelig ikke var kørsel (udelukkende) jeg købte hende for. Men jeg må jo tage til takke med hvad jeg kan få, når jeg står i denne situration - Andet er der ikke rigtig at gøre.


Golda Showers
Ja, jeg vil også tro at langt de fleste, hvis ikke alle, racer kan gå for vogn. Jeg tror faktisk at de af racen der ligger til passiden, ville kunne deltage i travløb, på niveau med Standardbred. Det er fantastisk hurtige (har målt min gamle hoppe til 50 km/t, uden at presse hende).


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Følg os på Facebook
Horse Universe - Internationalt hesteforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2012 23:47

Pearl har dog langt endnu, selvom det faktisk går fremad.
Vi har haft hende for liner 3 gange i alt, og hver gang er det både gået værre og bedre, som I måske også får fornemmelsen af, når I læser først i tråden.

Idag var vi udenfor, og Pearl ville ikke rigtig gå fremad, og dansede lidt. Hun fik endda bukket/hoppet en enkelt gang (heldigvis ikke specielt højt), da nogle piger kom ridende forbi.
Men men, til gengæld fik jeg også gået med hende uden guide ved hendes side, og fik hende drejet til begge sider. Så fremskidt, til trods for lidt dansen.
Er meget stolt af min lille pige.

Her er en video fra idag, hvor vi går nedad langsiden, uden guide:

Video


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Følg os på Facebook
Horse Universe - Internationalt hesteforum

0
0
Svar på denne tråd
 
 walkere
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 01:26

Nah, er faktisk ikke så meget for gaitede heste. De eneste to slags jeg virkelig kan lide er Morgans og Islændere :-) THW's bygning er bare slet ikke mig :-D Men sådan er man jo forskellig, det ville jo også være kedeligt hvis vi alle var ens :-)

 

Hmmm men det der med at Pearl bukkede lidt og værgede sig ved at gå fremad i selen, det lyder altså for mig som om, at hun har ondt et sted.

Måske longe-gjorden trykker lige på hendes kissing-spines når den ryger baglæns? Eller måske den holdning hun skal gå i, bare ikke kan forene sig med hendes ryg?

Jeg tænker det bare højt, fordi en hest der reagerer på lige netop den måde, værge sig, danse sidelæns og nægte at gå frem - for så derefter at lave små hop/buk/stejl, det er mange gange en hest der har ondt og siger fra fordi den øvelse den skal gør ondt på den.


..Tanja-Victoria >>



[L] Älä milloinkaan sä unelmaasi jätä,

kuule ääntä sen ja löydät huomisen [L]

 

¤ Søger du hjælp til din problemhest, til westernridning/HMS?

Så kig forbi Solhöj Horsemanship!

  ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 03:06

Tanja-Victoria
Nej okay, så er det nok bare fordi du har snakket om Morgans flere gange, at jeg har fået det indtryk. ;)

Jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed, om hendes bukken ikke har skyltes smerter eller blot lettere irritation. Det skete da en flok piger kom ridene på vej ned mod os, og Pearl ville meget gerne ned i den anden ende for at hilse på, men jeg stoppede hende.
Da hun ankom til landet, havde hun en tendens til at være meget let på bagbenene når hun var løs i ridehuset, så det kommer ikke bag på mig, at hun også lavede et lille buk her.
Det var et enkelt hop med bagenden (5-10 cm over jorden), og så lidt dansen fra side til side, da jeg forsøgte at rette hende op, og hun forsøgte at vende om.

Pearl er helt ny indenfor dette område, og det er nok en smule forvirrence at blive fortalt hvor man skal gå hen, uden at kunne se sin guide. Samtidig med det, er hun en hoppe med egne meninger. Hendes reaktion minder meget om min gamle hoppes (dog uden hop, men med samme kropssprog), så jeg har ikke set det som et tegn på smerte. Har dog holdt skarp øje med halthed, hvilket der ikke har været noget af.

Når vi træner forgår det i samme tempo som I ser i videoen. Det er for forholdsvis løse liner, uden bid og hendes longegjord er spændt så den ikke strammer, men heller ikke glider rundt.

Hvis jeg gør noget forkert, må folk gerne fortælle det, for jeg er som sagt selv grøn på området, da det hele lige skal genopfriskes efter 9 år. Men vi tager et skridt ad gangen, og arbejder over korte perioder (5-10 minutter).


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Følg os på Facebook
Horse Universe - Internationalt hesteforum

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider