jeg tror ikke jeg har haft en tråd vores lille fede pølse som vi kalder Jamilla..
jamilla er en dartmoor fra 2009, som jeg købte sidste år til min datter Lærke der snart bliver 5 år.
tiden har så været brugt til at lære Jamilla at kende og stille gøre hende til en kommende børne ridepony.
først trænede jeg hende og lånte hende lige med til et dyrskue (eller 3 he he)

skuet på Gl Estrup gik godt og damen fik æres præmie. De andre skuer gik så knap så godt, grunden tør jeg godt påstå at det skyldes damen ikke kan tåle at gå på græs med mine varmblods, for maven blev blot tykkere hen over sommeren.
så hun var EKSTREM fed da det blev efterår, så selv dyrlægen var en smule bekymret.
vinteren har vi så brugt til at holde en skarp diæt og jeg begyndte at løbetræne med den lille fede..
så er det blevet forår og Lærke mener altså at nu skal hun altså vist snart til at overtage sin pony.. så hun er begyndt at slide den lille pony op, der troligt har accepteret at få en lille pige på ryggen, der bliver mere og mere modig..

og den lille tobenede dame fik så i søndags smag for at få lidt fart på.. så nu kan de sørme også slide hende den gamle på 2 ben op..
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/mediawindow.php?id=294270
(videoen ligger inde på Jamillas profil).
så vi er godt i gang med at lave en super skøn ridepony og planen er at hun skal til kåring i år..
for at holde hende slank, er jeg i gang med at forhandle med genboen om lån af en pony eller to til at gå sammen, og holde en fold kortgræsset (bare rolig det er gammel enggræs, med masser af ukrudt, så de skulle helst ikke blive fede og forfangne). og dermed holde hende slank over sommeren så hun forhåbentlig kan være udstillingsklar over sommeren.
jeg har en snor hvor jeg følger hende vægttab og der er altså røget mere en 10 cm i omkreds.

men hun er da dejlig ...
der har været lidt arbejde i at modtage en ung løsdriftspony, der har sin egen mening om tingene.. men hvor er hun altså bare mild.. og har en meget speciel personlighed..
og det var vist et impulskøb jeg gjorde i sin tid.. men vi er glade for hende..
kommentarer modtages gerne og vi vil da gerne se dejlige børneponyer.