Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

vores dartmoor børnepony
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 13:23

jeg tror ikke jeg har haft en tråd vores lille fede pølse som vi kalder Jamilla..

jamilla er en dartmoor fra 2009, som jeg købte sidste år til min datter Lærke der snart bliver 5 år.

tiden har så været brugt til at lære Jamilla at kende og stille gøre hende til en kommende børne ridepony.

først trænede jeg hende og lånte hende lige med til et dyrskue (eller 3 he he)

skuet på Gl Estrup gik godt og damen fik æres præmie. De andre skuer gik så knap så godt, grunden tør jeg godt påstå at det skyldes damen ikke kan tåle at gå på græs med mine varmblods, for maven blev blot tykkere hen over sommeren.

så hun var EKSTREM fed da det blev efterår, så selv dyrlægen var en smule bekymret.

vinteren har vi så brugt til at holde en skarp diæt og jeg begyndte at løbetræne med den lille fede..

så er det blevet forår og Lærke mener altså at nu skal hun altså vist snart til at overtage sin pony.. så hun er begyndt at slide den lille pony op, der troligt har accepteret at få en lille pige på ryggen, der bliver mere og mere modig..

og den lille tobenede dame fik så i søndags smag for at få lidt fart på.. så nu kan de sørme også slide hende den gamle på 2 ben op..

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/mediawindow.php?id=294270

(videoen ligger inde på Jamillas profil).

så vi er godt i gang med at lave en super skøn ridepony og planen er at hun skal til kåring i år..

for at holde hende slank, er jeg i gang med at forhandle med genboen om lån af en pony eller to til at gå sammen, og holde en fold kortgræsset (bare rolig det er gammel enggræs, med masser af ukrudt, så de skulle helst ikke blive fede og forfangne). og dermed holde hende slank over sommeren så hun forhåbentlig kan være udstillingsklar over sommeren.

jeg har en snor hvor jeg følger hende vægttab og der er altså røget mere en 10 cm i omkreds.

men hun er da dejlig ...

der har været lidt arbejde i at modtage en ung løsdriftspony, der har sin egen mening om tingene.. men hvor er hun altså bare mild.. og har en meget speciel personlighed..

og det var vist et impulskøb jeg gjorde i sin tid.. men vi er glade for hende..

kommentarer modtages gerne og vi vil da gerne se dejlige børneponyer.

5 års dressurhoppe efter Blue hors Leredo sælges

0
0
Svar på denne tråd

FORELSKET!!!
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 14:42

Jeg er totalt forelsket!!!

Har jo i den grad en forkærlighed for Dartmoorponyer, og købte i sin tid en der skulle være avlshingst. Han var desværre klaphingst og er også nu ved at blive lavet til børnepony.

Vi har dog valgt at lade ældre konkurrenceryttere uddanne han og give ham noget erfaring inden min søn fik ham.

Suk... Gid han havde været en hoppe, jeg vil så gerne avle lidt Dartmoorponyer ved siden af min Oldenborgavl. Men jeg må vist ud og investere i en hoppe.

Når men vi har Dartmoorvallakken Doughty.

Her er han under uddannelse

Og til dressurstævne

Her er han i januar - for første gang med Magnus og en ny fremtid som børnepony

En her en lille video fra dagens træning der lige er overstået..

http://youtu.be/d8RRvA-AvZY

Magnus har ikke redet før han fik DOughty hjem i januar, og Doughty er nu 7 år, redet i 3 år.

Lov mig at spamme HN med tråde med din skønne pony...

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

minifrisere
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 17:59

Har altid haft en forkærlighed for disse alt for skønne ponyer!

Små børnevenlige minifrisere. Og hvor er jeres to dog nogle smukke eksemplarer :)

Hvem er de efter?

Min mors veninde har et dartmoorstutteri ;)

Hilsen Karina -Nu med Willie McLeod, for evigt! :D

0
0
Svar på denne tråd

Jamilla
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 18:16

hun hedder faktisk Babes jamilla og er efter Hisley Captain Cook og mor hedder Jayde af lundsbjerggård.

Jeg må tilstå at jeg i ca. ½ år havde kigget ponyannoncer, og fundet den ene dejlige lille pony efter den anden, det var dog mest welsh ponyer.. hvorfor jeg lige faldt over Jamilla ved jeg ikke..

men hende sku jeg bare ha og hun blev købt ubeset.. jeg havde ikke engang pladsen så fik en måneds opstaldning med i prisen inden hun kom hjem.. det var virkelig en lang måneds ventetid..

Men Camilla var så sød at levere hende.. det er ret spændende at købe ubeset.. men jeg er ikke skuffet for jeg ved jo en 2 års kræver træning og det kan jeg..

det ridning min datter kan og vil nu kan Jamilla sagtens håndtere.. når hun så skal lære lidt mere så skal min underviser igang.. så planen er at de skal lære sammen (som backup har jeg naboens unger på ca. 7 og 11 år)..

0
0
Svar på denne tråd

ups...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 18:18

glemte Gitte

jeg skal prøve at lave tråde.. det er altså ikke tit man falder over de dartmoor..

til Gl. Estrup dyrskue kom der rigtig mange hen og spurgte hvad det var for en pony, for hun var jo for stor til at være en shetlænder og welsh lignede hun jo ikke..

0
0
Svar på denne tråd

dartmoor
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 19:00

Åh, nu kommer jeg helt til at savne min Easter (endnu mere), som jeg solgte lige før jul...

Men hvor er det skønt at se andre dartmoors - det er en absolut fantastisk race!

I får da lige et par billeder af Easter:

Undskylder spam, det var bare lige svært at vælge ud, nu jeg synes han er så fin på dem alle sammen.
Han er savnet!!!

0
0
Svar på denne tråd

Sherlock Holmes....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2012 22:18

Må da til at tage lidt billeder til denne tråd, min kæreste har en Dartmoorpony, han bliver i år 4 år og hedder Edals Sherlock Holmes. Er efter F: Oak Tree Play With Me og M: Sabina Af Fabæk MF: Jesper

Han lever fuldstændigt op til sit navn, han er nemlig en detektiv efter mad. Staldens maskot...og snart børnepony, han bliver dog kun til hygge, da hegnstråd rev hans ene kode op da han var føl hos avler, han er solgt til min kæreste for et meget beskedent beløb og han må så ikke sælges videre.Det er så også lidt et mirakel at han er rengående idag.

III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges

2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes

0
0
Svar på denne tråd

Dartmoor...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2012 00:04

Nej en hyggelig tråd.

Vi har en skøn Dartmoor som faktisk også er efter f: Oak Tree Play With Me og TS's "mor" Jayde af Lundsbjerggård. Vores øjesten hedder: Mannerups Blue Willow.

Lige nu er han bare til hygge da han ikke passer i str. til mine piger og vi nænner ikke at skulle af med ham. Men det er nok det det ender med

Det ville jo også være skønt hvis andre søde børn kan få glæde af ham.

Billede

Vh. Ninna

0
0
Svar på denne tråd

de yndige hoveder
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 08:51

de der dartmoor har virkelig et udtryk, der er helt deres eget.. man kan faktisk godt se når man står overfor en dartmoor.. det er lidt vildt at se..

men sjovt at se de små dukker op.. for synes da ikke man ser dem ret tit..

0
0
Svar på denne tråd

Planer for jeres ponyer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 09:46

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvad planer er med jeres ponyer?

Doughty skulle have været avlshingst og blev derfor udstillet som 2 års. Nu da han er 7 år har vi følgende planer for ham:

Han vil i år blive fremvist ved Mountian and Moorland Show for Fun til sommer, hvor han igen skal eksteriørbedømmes og så skal Magnus ride Leading Rein på ham. Vi overvejer også mønstringskonkurrencen og en springklasse med trækker, men det er ikke sikkert endnu.

Til sommer skal Magnus og Doughty desuden starte springstævne - det har vi lovet Magnus. Det bliver nok 10 cm spring med trækker.

Ellers skal han "bare" fungere som børnepony herhjemme, og hvis ikke Magnus får brugt ham lidt mere overvejer vi en part til ham. Men han har været udlånt for sidste gang i mange år, så han skal blive stående her.

Nå ja, og så drømmer jeg om en tro kopi af ham, bare hoppe. Jeg vil gerne kører lidt med dem og så avle lidt Dartmoor.

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

mine planer
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 11:17

ja jeg må vist hellere skrive mine planer og så udelukke datteren ..

Jamen jeg valgte en børnepony med stamtavle, da jeg synes det er lidt sjovere når der er papirer på til lidt sjov også.

Så den bette måtte til et par dyrskuer sidste år fordi jeg ikke selv havde nogle af de store jeg mente var egnede til dyrskue (det er jo lidt besværligt når det er følhopper)..

i år er planen foreløbig Gl. Estrup og landsskuet og kåring til august. (skal vist ha indmeldt mig til dartmoorforeningen)..

jeg har en løs aftale om evt tilkørsel af den lille fede (det vil jo lette træningen og slankekuren en del og jeg kørte en del med min gamle fjordpony) og så se efter en vogn til damen..

Men overordnet set er hun indkøbt som børneridepony og det gør hun pt til ug.. selvom hun tabte sin rytter i lørdags..hændeligt uheld, en gren knækkede bag hende imens hun travede og forskrækket som hun blev hoppede hun frem og rytteren faldt.. det var en meget ked pony der fik sin rytter på igen og drejede hele tiden hovedet om til sin rytter for at tjekke hun nu var der..

Da der nu er tavle på hende, kan jeg da ikke afvise at hun skal på herrebesøg..

min 2 års bliver 3 til næste år og pt overvejer jeg at ifole hende.. så mon ikke det bliver der Jamilla også skal afsted.. så vil jeg få to føl om 2 år der kan lege sammen.. og så vil jeg ikke ud og sku låne ponyer til at græsse med hende..

desværre er udvalget af dartmoor hingste ikke voldsomt stor.. og hvis hun skal til sjælland for at blive ifolet er jeg ikke sikker på at hun kommer afsted.. men vi må se..

0
0
Svar på denne tråd

dejlige hoveder
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 21:39

Åhh hvor har de dog bare det dejligste udtryk de Dartmoor ponyer, man kan læse så meget i deres hoveder, smukke små ponyer! Man får jo helt lyst til at investere i en ;)

Hilsen Karina -Nu med Willie McLeod, for evigt! :D

0
0
Svar på denne tråd

Mine Dartmoor
Forfatter: 
Dato:  05-04-2012 20:46

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Hejsa...

Der her er mine Dartmoor ponyer - jeg har 4 stk og jeg både avler, udstiller og køre med dem.

Jeg har avlet siden 2000 og er med i Dartmoor foreningen.

Jeg håber I vil deltage til shows, dyrskuer og hvad vi ellers plejer at lave i foreningen - det er rigtig sjovt og det kunne være endnu mere sjovt hvis vi var nogle flere :-)

Håber at se Jer alle og jeres smukke ponyer

Venligst Susanne h. Andersen

0
0
Svar på denne tråd

Jeg melder også min ankomst i tråden
Forfatter: 
Dato:  03-09-2012 22:34

Billede

Billede

Billede

Camilla her :-)

Tidligere ejer af Jayde Af Lundsbjerggård og derved avler af Babe's Jamilla (som er med t tråden her)

I dag har jeg kun en Dartmoor, nemlig hingsten Flying Pokemon.

STUTTERI BABE - avl med hjertet

Bedækning ved titelvinder på Brahetrolleborg hesteskue 2012

Flying Pokemon blev BEST IN SHOW...

Bedækning ved Elitefjordhingst Granit Halsnæs

Kvalitetshingst med godt racepræ ...

0
0
Svar på denne tråd

ihhh nogle skønne
Forfatter: 
Dato:  04-09-2012 13:09

og flotte Dartmoor ponyer i har !

Så vil jeg da også lige tillade mig at vise min skønne lille ny

Feldholm´s Dream-Star:

Billede

Billede

hun er kun selskabspony men overvejer at hun skal sættes i fol til foråret...jeg vil helst have en speciel farve ala palomino, buckskin eller lignende men Flying pokemon ville også være et godt bud

Jeanet

Da jeg var mindre forstod jeg ikke ordsproget :"Horses are like potatochips you can´t just have one", det gør jeg nu - både på den ene og på den anden måde ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider