Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Bambi snart ridehest!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 16:24

Hej Alle.

 

Ville lige dele min glæde med jer

 

Nu er tilridningen rigtig gået i gang med Bambi(AK's Bantry Bay), hun har hele vejen igennem været fantastisk. Meget afbalanceret, hun har meget arbejdsglæde og utrolig stor tillid til os.

 

Det skal lige siges at alle afkom efter samme mor (AK's Galante), har været meget nemme at håndtere og tilride. Så vi forventer jo også lidt det samme af lille Bambi.

 

Konstantin kom op og ligge på hende i går, hun har helt igennem cool, også selvom han klappede hende forskellige steder Dyyygtig Bambi

 

I dag skulle jeg så selv i gang, først ligge på hende og så op og sidde

Vi blev trukket rundt i longen, hvor hun var helt afslappet.

Vi fik hende i trav, hun var stadig afalsppet. Og jeg prøvede at røre hende lidt med schenklerne , og helt fantastisk så reagerede hun med at aktivere bagbenene, det ligger så naturligt for hende

 

Jeg havde hele vejen igennem fornemmelsen af, at samarbejdet mellem Bambi og jeg bare er perfekt, og det føles bare så rigtigt at sidde oppe på hende. En følelse jeg aldrig har haft før

 

Her er et billede som AK tog af os i dag:

Billede

 

 

Ville lige dele min glæde med jer, både at jeg ved det er HESTEN, og at Bambi er trådt ind i de voksnes rækker, på vej mod at blive ridehest

 

I må meget gerne ligge en kommentar, og evt. fortælle om hvor langt I er nået med jeres :)


-Simone & AK's Bantry Bay


Hvil i fred kære Wald Staff


0
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 20:52

Dejligt! Og wow, kan se, min trænings-plan er for skildpadder.

 

Jeg er gået i gang med træning fra jorden, både lidt ARR og akademisk, og har en enkelt gang - okay, to - ligget over hesten.

 

Godt billede og dejlig hest.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 21:20

Hvor ser hun bare fin och dejlig ud
Kender godt følelsen af når man første gang sidder 'der'.
Er selv pt. igang med at tilride min egen 3 års ( egen opdræt ).

Hvad måler hun i stang?


Held og lykke med den fortsatte tilridning





0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalla
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 21:30

Tak for de fine ord begge to :)

 

L(Horch):

Man behøver bestemt heller ikke skynde sig frem med tilridningen, jeg synes man skal tage det i det tempo hesten og ejeren/rytteren kan være med til :)

 

Estella: Hvor langt er du med din 3års? :)

 

Lige nu måler hun ca. 160cm, vi regner med at hun bliver omkring 166cm :) Men hun er godt nok en pony i forhold til Wald Staff som målte 172cm


-Simone & AK's Bantry Bay


Hvil i fred kære Wald Staff


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 21:42

Jeg har været på ryggen af ham 9 gange nu.
Vi rider løs i ridehuset uden longetov, jeg sidder op/af uden nogen der holder ham. Skridter og traver på ham, galoppen skal jeg tage nu i weekenden

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lqalalla
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 22:00

Det lyder rigtig spændende! Du må endelig skrive hvordan det er gået :) ser frem til når jeg og Bambi når så langt


-Simone & AK's Bantry Bay


Hvil i fred kære Wald Staff


0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig unghest
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 09:43

Jeg har Nørlunds Finette som fylder 3 om 1 mdr.

 

Har haft hende i 3 uger, da hun kom var hun meget rå og kunne ikke engang løfte ben.

 

Nu løfter hun fint alle 4

 

Hun kan longes, bære trense og sadel og har haft rytter på 3 gange. I går travede hun med rytter i longen for første gang.

 

Billede
Billede


April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhhh.....
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 11:25

 

Ihhhhhhh hvor er de søde de små - og det er sådan en fantastisk oplevelse, når de går fra at være unghest til at være unge rideheste

 

Jeg skal i gang med ham her - Krone's Caspian - her det nyeste men halvdårlige billed taget fra en video.

Caspian er 4 år, og vokser stadig - som 3 års lignede han en bette plag, derfor ventede jeg til i år:

 

Men nøj hvor jeg glæder mig til hans tilridning. Han kommer afsted om 14 dage

 

Han har haft sadel på 3 gange, haft en rytter liggende på ham to gange, og kan selvfølgelig longeres og alt det der.

Så jeg mangler lige at have hovedtøj og bid på ham også.

 

Jeg håber han bliver lige så nem, som min anden unghest Pinot, som blev tilredet som 4 års sidste sommer samme sted.

Her er en lille video med Pinot og jeg 14 gang han havde rytter på - og det var 2 gang jeg var på ryggen af ham

www.youtube.com/watch?v=aU6d1Bj85sM

 

MVh charlotte

 

 


Rytter min LA-niveau fuldtid søges - kontakt http://www.stutterischnell.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalallala
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 16:06

Jessie Ditlevsen ?Rosengården&#:

Stort tillykke med gode arbejde, og iøvrigt super skøn hest du har dig :)

 

morgan:

Ja det er ret så spændende at arbejde med de kære små :)

Glæder mig til at høre mere om hvordan det går med Caspian.

og fordi du gav ham tid til at vokse!


-Simone & AK's Bantry Bay


Hvil i fred kære Wald Staff


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 16:25

Her er vi også stille og roligt i gang, når vejret tillader det

 

Buller blev allerede sidste år intruduceret til erhvervet ridehest, da han var i praktik i en weekend

 

Men pga flere forskellige ting, og hans alder, tager vi det meget stille og roligt, så jeg har nok været oppe og side på han, ca 10 gange, halvdelen hvor jeg bare har været oppe, rost ham, og hoppet ned igen :-D

 

Buller er hyper sensitiv, og der skal en del massage og bøstning til inden jeg sidder op på ham, og så er det uden sadel og i en alm. grime, så går det endligt meget godt, og vi kan undgå han går i krampe :-)

 

 

Her fra vores første skovtur ;-)

 

Hilsen

Annette



Vores hjemmeside: www.tukaer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalallaa
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 22:48

Annette:

 

Det ser super hyggeligt ud det dig og Buller laver :) Det er da skønt at kunne ride rundt som I gør :)

 

 

Held og lykke med samarbejdet fremover :)


-Simone & AK's Bantry Bay


Hvil i fred kære Wald Staff


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 17:32

Hvor ser Bambi sød ud Kan godt forstå at du er glad over hendes hurtige fremskridt... det ER bare en helt speciel følelse at være med til at arbejde med en unghest...

 

Jeg er selv igang med min unghest - men kan da også læse mig til at vi er lidt bagud i forhold til jer andre... For det første er han 5 år til sommer, men da han er islænder og en lille én af slagsen, fik han et år ekstra til at vokse og blive voksen...

 

Da vi ikke har mulighed for ridehus og banen vi har adgang til er frosset eller meget våd... Foregår træningen lige nu langs en lille landevej (selvfølgelig med grundig forarbejde over flere år i form af longering, gåture osv) - Bare i skridt og en lille smule tølt/trav (efter hvad han selv vælger)...

 

Galop har jeg slet ikke begyndt at tænke på... Men jeg synes det er vildt sejt at I andre kan det så hurtigt

 

Her er et billede af en "GLAD i låget rytter" på vores aller første lille mini-tur til genbo-gården

 

 

Anette: Hvor ser det hyggeligt ud med Buller En sensitiv hest kan sikkert komme dig til fordel i fremtiden... Sådan en hest som gør de ting du bare tænker på

 

 

 


;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma )


Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider