Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Tankevækkende!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 18:11

Desværre er teksten på Fransk så jeg forstår ikke ret meget men lad billederne tale!

 

 

 

www.youtube.com/ watch?v=kfXl_tdVTU4&feature=share

 

 

 

Karen

 



 

 

Nu med masser af links og artikler om vindmøller på Facebook

www.facebook.com/pages/Nej-til- urentable-vindm%C3%B8ller-p%C3%A5- land-nej-til-symbolpolitik/ 265568980149671ref=ts

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdfåsdoåføs
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 19:19

Hmm altså :) ja det ser sødt ud at flodhesten "redder" det andet dyr, men i virkeligheden spiser flodheste faktisk andre døde dyr, så tror faktisk desværre ikke den er ude på at hjælpe dyret, da de ofte spiser dem i stedet. jeg har set programmet med abeungen, det er meget sødt hvis man ser bort fra at leoparden lige har spist abens mor og abe ungen dør desværre af kulde i løbet af natten.. men hvis man bare ser det de viser i klippene er det da sødt nok. men de andre klip der vises er rigtig søde.

 

dem med menneskerne er forfærdelige, men sokm videoen siger så er det empati og det modsatte og ja mennesker viser ikke empati med andre. ( bare hvis det ikke fremgik på billederne og hvis man ikke forstår fransk :) hehe

 

den med isbjørnen og hunden er da meget sød :)


husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der har været
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 13:14

en del dokumetarer om vilde kattedyr der tager et andet dyr som "plejebarn"

 

Så bla. engang en dokumentar om en løvemor der tog en kalv til sig. Løvemor havde selv lige mistet sin unge og erstattede den simpelthen med en kalv.

 

Der gik et stykke tid hvor kalven gradvist blev svagere og svagere da den jo ikke fik sin mælk - tilsidst lod løvemoren den gå hen i en flok og patte ved andre køer.

 

Kalven kom så selv tilbage til løvinden når den var færdig.

 

Løver er normalt flok dyr - men denne løvinde valgte at leve alene med sin kalv - desværre blev kalven efter flere måneder ædt af en stor hanløve. Nøj det knuste mit hjerte at se hvor desperat løvinden forsøgte at beskytte den.

 

Rulleteksterne bagefter fortalte at samme løvinde opfostrede mange kalve - de fleste af dem døde men enkelte overlevde til de blev store og forlod hende.


Look up into heaven
You'll see them above
The horses we lost
The horses we loved

R.I.P. SILLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jackpot
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 11:54

Er du sikker på at flodheste spiser andre døde dyr? Så vidt jeg ved er de planteædere...

 

Jeg har altid lært at Flodheste spiser græs og vandplanter og en lille Google søgning kom frem med dette:

 

www.denstoredanske.dk/ Natur_og_milj%C3%B8/Zoologi/ Hovdyr,_elefanter_og_k...%A6vlinger/ flodheste

 

Så altså ingen vandplanter, men 40 kg græs i døgnet... og 3 maver, men tygger dog ikke drøv.


Med venlig hilsen


Vassen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Flodheste
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 12:08

 

Ja flodhesten er planteæder.

 

Men det er nogle fantastiske (og meget store!) dyr.

Jeg har set dem i den vilde natur og jeg er meget betaget af dem.

 

 

 

 

 

 

- Vi kunne desværre ikke komme tættere på, da man aldrig ved om de vil angribe den lille kano man er i.

Men fantastisk var det!!

 

 


Mvh Louise.

 

Gratis tur/hyggepart ved Slangerup/Gørløse

- se HER

 

 

 

Traver Action Speed

 

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 flodhesten
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 12:45

Jeg mener også, at flodhesten er planteæder, men den har til gengæld ry for at være den største dræber - den er utrolig territorial og agressiv og er skyld i mange menneskers død - empatisk er i hvert fald ikke en adjektiv, som mange ville knytte til flodhesten. Men jeg synes, at det er et klip i videoen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fødekæde
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 04:43

Syntes ikke kalven ser ud til at have det særlig godt efter sin tur i krokodillens mund. Den kommer ikke på benene, og virker meget svag. Så mon ikke hellere naturens skulle ha gået sin gang og den var endt som krokodilleføde, og dermed fået en hurtigere død. (selvom man ikke aner hvad der sker efter klippet)


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider