Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Årgang 2009 - nu som 3 års... :)
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 21:00

Godt nytår til jer :)

 

Tiden flyver og de små 2009'ere er jo pludseligt snart næst i rækken til at træde ind i de voksne hestes rækker ;)

 

Nu skal årgang 2009 jo ikke lave noget særligt seriøst og ej heller i byen til stævne i år, men derfor kan man jo godt glæde sig til at de skal forberedes til voksenlivet som ridehest :)

 

Så nu tænkte jeg at tråden her skulle vies til at vise de kommende unge rideheste fra årgang 2009 :D

 

Jeg starter med min lille haffer som allerede sidst i forrige år har taget de små spæde skridt til at blive tilredet ved at lære at bære trense, blive longeret et par gange og er derved klar til at bære rytter når vi lige er kommet lidt længere ind i det nye år.

 

Heldigvis er vejret stadig til udendørsridning, så måske kan det lykkes mig at komme lidt igang her i vinter så han er klar til så småt at prøve sig som ridehest til foråret :)

 

 

 

 

Må jeg se jeres? :)



©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`©


www.haflingerstutteri-nordan.com


Vallakker kommanderer man med,

hingste diskuterer man med og

hopper spørger man om lov...!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min treårs...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 21:18

Her er min 2 år og 9 månder, ja min bliver altså ikke tre før om to månder, lige meget hvad papiret siger, men han er fra 2009, og derved skal han også tilrides i år...!

 

Wow... det kommer helt bag på mig, nu har jeg gået og kigget på ham i snart tre år, og tænkt at jeg havde alverdens tid... og nu er det snart tid... vildt...

 

Her er han: Stenhedegårds Dorién efter BH develino/Lauries Crusador xx/Voltaire:

 

 

 

 

 

Uh det bliver så spændene at få lov til at ride på sin lille føller man har ventet 3 år på...!

 

Mvh. Lotte


Med


Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre


"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

It takes all kinds to make this world!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årgang 2009
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 21:37

Ja ja - selvfølgelig er hypperne først 3 år på deres fødselsdag :) Flere 2009'ere skal sikkert også først rides i den sidste halvdel af 2012 hvis de ikke virker klar - måske skal nogen endda vente med at være rideheste til 2013, hvem ved.

 

Men derfor kan forberedelserne jo sagtens gå i gang nu - longering og tilvænning til rytter er jo fint at starte på nu så de stakkels små hypper har en chance for at blive vant til voksenlivet :D

 

Hvor er det bare en fin en du har der - og sikke en spændende afstamning... Hvad skal den bruges til og hvor stor bliver den?? :)



©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`©


www.haflingerstutteri-nordan.com


Vallakker kommanderer man med,

hingste diskuterer man med og

hopper spørger man om lov...!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt sandt
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 22:44

Helt sandt, syntes bare det er en åndsvag regel

 

Min er også i gang med longe træning, og har haft både sadel og trense på, har været i ridehus, og kan også gå små ture alene, og lange ture sammen med andre heste.

Han er utroligt nem...!

 

Tusind tak for rosen til min dreng, jeg er jo selv helt forgabt i hem, han er min lille dreng, og vil altid være det...!

Han skal være dressur hest, han er ca 160 nu, regner med at han tager ca 5 cm mere før han er helt færdig...

 

Jeg skal som udgangspunkt på ryggen af ham her til foråret, men hvornår han skal tilrides kommer an på hvordan han vokser...

 

Det er også en meget fin en du har, haflingere har en vis charme

 

Mvh. Lotte

 

 


Med


Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre


"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

It takes all kinds to make this world!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallöj
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:14

Vores 2009'er laver ikke en flyvende fis. Hun er blevet lössprunget et par gange under efteråret, har haft trense på en del gange og er rar at gå ud med.

Men egentlig går hun bare på folden og vi må se om hun bliver gjort ryttervant i 2012. Lige nu har vi en fra 2008 som bare er ryttervant i skridt, vi har ikke rigtig tid til at lägge masser af koncentreret tid i de unge, så det bliver lidt når det passer ind.

 

Men det skal nu blive lidt spändende med hende, hun er nemlig en dame med meget egenvilje og stor selvtillid!!

 

Fröken hesten som föl

 

De nyeste billeder af hende er fra sommeren 2011, lidt pinligt at jeg ikke har nogle nyere...

 

 

Hun må forövrigt gerne vokse noget mere snart!! Ellers bliver hun alt for lille til manden og så bliver jeg nödt til at ride på hende... Hvilket jeg ikke har tid til ;)

 

 


...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 09:22

Jeg har også en 2009'er, han har snust til hans kommende erhverv, som ridehest :-)

Hvornår han skal starte i jobbet, det er ikke besluttet endnu, men mon ikke vi starter stille og roligt op her en gang i foråret.

Han bliver 3 den 29 marts :-D

 

Han laver allerede en del seriøst, og har da også vundet sit første danmarks mesterskab, vil man frem i verden, må man jo gøre sit "fod-arbejdet" ordenligt ;-)

Og jeg regner da bestemt også med at vi skal i byen til nogle stævner i år, men om det bliver som ridehest, det vil vise sig sidst på året.

 

Her er han med sadel, billedet er fra maj sidste år.

 

Han har været en del med som hådnhest, det er god træning

 

Og så bliver han også trænet i roundpennen.

 

Han har ikke haft bid på endnu, og det bliver heller ikke forløbig, det kommer til at ske. Han har også 2 ulvetænder der skal fjernes først, da de sider i vejen.

 

Når vi er i byen ser det sådan her ud :-D

 

Og sådan her ser han ud til hverdag ;-D

 

Held og lykke med arbejdet med jeres dejlige ungheste :-D

 

Hilsen

Annette



Vores hjemmeside: www.tukaer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke fyr
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 14:22

Hvor er han bare fin ham der Anette og jeg misunder lidt din mulighed med at træne ham som håndhest - det giver virkeligt meget til sådan en unghest :)

 

Jeg har desværre ikke muligheden da mine DV-vallaker er for "varme" til at medbringe håndhest på og på hopperne bliver det nok lige spændende nok da den lille haflinger holdes som hingst :)

 

Det bliver spændende om han skal ud og ride stævner allerede i år under rytter - må "cowboy'der"-hestede godt det?? ;)



©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`©


www.haflingerstutteri-nordan.com


Vallakker kommanderer man med,

hingste diskuterer man med og

hopper spørger man om lov...!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 17:52

3 år?! Det er så vildt! Jeg synes ellers tiden har været lang, og der var eeeevigheder til jeg skulle på nakken af min 09'er. Og nu er han pludselig 3 år og en snart voksen unghest

 

Min skal så først tilrides til sommer, og skal nok først begynde på noget mere seriøst om et år. Han er stor og i øvrigt først født i juni :-) Men der er jo også ting vi skal nå inden sommer. Vi har stadig god tid, men det begynder da at nærme sig


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 3 års
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 19:24

Synes det er vildt som tiden er gået!!

 

Det er nogle flotte hyppere i har jer:-)

 

Jeg har en Casir Ask/Ladoga hoppe, som har løssprunget lidt og haft sadel på 4 gange:-)

 

Pt har hun lidt voksepause og tvivler på hun er klar til ridning før til efteråret eller næste år!

 

Lindgaards Butterfly:

 

Billede

 

Billede

 

4. gang med sadel den 10. dec. :-)

 

 

Vh AnneDorthe

0
0
Svar på denne tråd
 
 09`er har jeg også.....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 20:08

Jeg har to fra 09, eller rettere jeg ejer den ene, og mine forældre ejer den anden, men det er pt mig der træner dem begge.

 

De er begge vant til trækture i skoven uden andre heste, de har begge hafte trense på flere gange. Chestar tager det helt fint, men Sunny synes sdtadig det er noget underligt noget med den tingest i munden. De er begge trygge ved at få lagt sadel på. De kan longeres i skridt, hvor de adlyder stemmekomandoer for frem i skridt og stop.

 

Mine tvillingepiger på 1 ½ år har været oppe og sidde på begge heste, og jeg er ved at vænne dem til at jeg skal have lov til at læne mig hen over dem.

 

De bliver ryttervænnet i løbet af foråret i alle tre gangarter, og til sommer skal de med på skridtture i skoven.

 

Først har vi mine forældres Chestar.

 

Han er efter Tarzan af Kloster OLH og ukendt mor.

Her som føl

 

Og her med sadel og trense

 

Så til Sunny, som er min hest.

Hun er efter Pallex af Ulstrup OLH og Compact OLH som morfar.

 

 


Hilsen Maria


Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være


Nu med pony på efterskole

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 20:09

Spyrow - Tak :-D

At kunne have dem med som håndhest letter altså træningen lidt

Men det kræver en stabil ridehest, som ikke "hopper" med, hvis ung hesten begynder at hoppe ;-)

 

Og med en ung hingst, så er det nok mest smart med en vallak :-)

 

Der er ingen aldersgrænser til "cowboy'der"-heste-stævner sådan generalt ;-)

Der er nogle klasser for bestemte alder, inden for bestemte discipliner, men ikke noget med at de ikke må starte "det" eller "det", før end de er "så eller "så" gammel.

 

Der er klasser hvor man kan starte dem fra de er føl af, "trække klasser" selvfølgelig, jeg syntes det er rart at kunne have dem med i byen tidlig, så de vænde sig til det :-D

 

Hilsen

Annette



Vores hjemmeside: www.tukaer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Unge hypper
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 20:56

Sikke nogle rigtig lækre unge dyr i viser frem :) Og flere af dem er jo allerede godt igang med forberedelserne til ridedyr...

 

Ja, tiden GÅR bare stærkt og pludselig er de store, og når man har haft dem fra føl er det jo bare super spændende når de er vokset sig fra små baby'er til "store" ridehest :D

 

Anette - øj, det er altså lidt smart at man kan tage sine helt unge dyr ud og opleve verden. Selvfølgelig skal 3 års eller yngre overhovedet ikke ud og ride seriøse stævner, men det er altså sundt at komme i byen og se på noget andet - også selvom man ikke er ret gammel... :)

 

Hmm - det kan være jeg skal være "cowboy'der" ;) :D

 



©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`©


www.haflingerstutteri-nordan.com


Vallakker kommanderer man med,

hingste diskuterer man med og

hopper spørger man om lov...!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 07:52

Spyrow - I western-verden, har jeg før hørt haflingeren omtalt som "alpe-quarteren", og det er meget positiv ment, og jeg har set MEGET !!! dygtige haflinger, i flere western discipliner

 

Men du kan jo "nøjes" med at være Fritids "cowboy'der", med de unge heste, og så tage dem med ud i Trail at Halter og showmanship at Halter :-D

 

Her er det Buller da han var ½ år gammel, i en Trail at Halher - http://youtu.be/v87Xff6_j3E

 

Showmanship at Halter, er uden forhinringer, hvor man går et program :-)

 

Jeg syntes det er dejligt at have muligheden, for at have dem med fra helt små af, så de vænder sig til allemulige ting fra starten af :-D

 

Hilsen

Annette



Vores hjemmeside: www.tukaer.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 12:45

Min Happy, efter Heartbeat/Regazzo bliver også 3 til april.

 

Vi har lavet en masse sjov sammen.

Han har gået ture, været ude og køre trailer, løssprunget, lavet trail (western) for hånd, lært spanske skridt, fået tæppe på, prøvet sadel inkl gjord. Han er en meget nysgerig hest og urtolig madglad så han kan trænes til alt med godbider, hvilket også gør han tager alt meget cool.

 

 

Han lærte at gå i longe i efteråret 2011 hvor han også fik trense på.

Jeg syntes det er fedt man lige kan longere inden han skal løs på banen eller til løsspring, syntes ellers bare han ekspodere hvis jeg bare slipper ham på banen, så er musklerne lidt varme inden.

Syntes også det er rart at indlære komandoer fra jorden altså skridt, trav, og galop.

 

Her er min baby i longe:

 

Desuden er er han løssprunget siden han var lille baby...dog ikke over rigtige spring mens han var helt ung, men bare bomme og plastic.

Hen over efteråret er der dog bygget på så nu ser det sådan ud

www.youtube.com/ watch?v=igvDRqscmKc&feature=g- upl&context=G2e17708AUAAAAAAAAAA

 

 

Så har jeg også været lidt oppe og sidde på ham, mest på staldgangen, men er også blevet trukket en lidt rundt.

 

Min plan er at jeg bestiller sadelmager engang i marts, også skal vi ride i skoven hen over sommeren også engang til efteråret begynde lidt mere målrettet baneridning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Guuuuud er det nu det er nu...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 14:17

Allerede nu? Jeg købte i 2010 en etårs, solgte ham i foråret og købte så en anden 2009 model, så selvom det ikke er/var den samme hest har jeg gået og kigget på babyhest i over et år.

 

 

 

 

Siggi frá Klegod er målt til 133 cm nytårsaften, og jeg forventer at han gror 3-5 cm endnu. Meeen, han må nu godt holde sig under 138 så mine nevøer og niecer evt. får glæde af ham engang til småstævner osv.

 

Han skal nu ikke tilrides i år. Måske bliver han let ryttertilvænnet, men der sker ikke meget før han er godt og vel fire mht. at bære rytter.

 

/Lene


Basse

198? - 15/09/08


Cargo B

10/03/96 - 04/11/10



Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2009 ér...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 15:10

Jeg har også en 2009 ér, han er ikke trænet så meget, men han kan det en hest skal kunne: stå bundet, trækkes med også ture alene, tages alene ind fra fold eller stå alene på fold, og rolig under smedbesøg.

Han har kun haft hovedtøj på en enkelt gang, og ellers er han stadig foldbums, ihvertfald indtil vejret bliver bedre så vi kan begynde at træne lidt på ridebanen.

 

 



Mvh Rikke


www.rideklub-vestsjaelland.dk


Klubben uden grænser



Vallak tilsalg, bliver 3 år til april

Tjek min præsentation og Herkules´profil.

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne ungheste
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 21:20

Sikke nogle dejlige ungheste :)

 

Henriett - sikke et skønt billede fra stalden :)



©´¯`·.¸¸.·´¯`·- Spyrow -·´¯`·.¸¸.·´¯`©


www.haflingerstutteri-nordan.com


Vallakker kommanderer man med,

hingste diskuterer man med og

hopper spørger man om lov...!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2012 14:57

Jeg har også en årgang '09, som bliver 3 år til maj

 

 

Jeg har haft hende siden d. 7/9-11, så det er snart 4 måneder siden hun ankom til øen. Som tiden dog flyver.

 

 

 

 

Min smukke Røde i frostvejret d. 31/12-11

 

Jeg har ikke travlt med hende. Så den foreløbige plan er blot at jeg skal på ryggen af hende i løbet af foråret/sommeren, og at det så skal holdes ved lige med en ridetur ca. en til to gange om ugen ind til hun bliver 4 år (alt efter vokseværk osv), og den lidt mere seriøse ridning kan gå i gang.

 

Hun har ind til videre lært at blive striglet, få løftet hove, få smed, ordnet tænder, have dækken og gamasher på, kan gå ture i skoven (med selskab af andre heste). Derudover er hun så småt begyndt at blive vænnet til at have bid i munden (uden dette dog bruges til at give signaler med). Hun kan tages alene ind fra fold, stå bundet, gå i trailer (dog ved at være lang tid siden sidst, så vi skal til at øve det når vejret bliver bedre).

 

Der er endnu ikke blevet bygget ridebane hvor hun står opstaldet, men når den er klar her en gang i løbet af foråret, så skal vi igang med at øve løsspringning, longering, diverse arbejde fra jorden osv. Det glæder jeg mig rigtig meget til

 

 

Skønne '09'ere I alle har!

 

 


// Trine


Fysioterapeut og hesteentusiast

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min 3 års
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 10:48

Hvor er de smukke alle de 3 års som I fremviser

Selv har jeg en 09.er e: Balougraph 1150

 

Han har haft rytter på nogle få gange i slutningen af -11 og det har han bare taget så fint. Han fik derefter fri og har stadigvæk fri, regner med at jeg skal igang lidt småt med ham i starten af februar igen. Ud og gå nogle korte ture i naturen.

Desværre lidt dårlig billede kvaliét, da de er taget med mobil tlf.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nøøøøøj
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 00:17

Her kan jeg jo være med, med lille Bambi eller ved rigtig navn
AK's Bantry Bay :D

 

Fik hende hjem den 17. december, taget direkte ind fra løsdrift. Vi laver meget jordarbejde med hende, mere eller mindre hver dag, på forskellige måder, hun har haft trense og sadel på, hvilket hun absolut tog helt cool. Og hun forstår efterhånden hvad det longeringshalløj går ud på ;)

 

Jordarbejdet fortsætter indtil påsken, hvor vi regner med at der skal en rytter op på hende :) Det bliver spændende!

 

Her lige nogle billeder:

 

Billede

 

Billede

 


-Simone & AK's Bantry Bay


Hvil i fred kære Wald Staff


0
0
Svar på denne tråd
 
 09'ere..
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 11:51

jeg har min "lille" Bine fra 09..

 

hun er allerede gjort sadel og ryttervant i slutningen af 2011, (5-10min skridt med let rytter 10 gange i alt) og holder nu pause indtil 1.3.12 hvor hun kommer hjem og stå, derefter skal hun igang med at trækkes på ture, og longeres igen, og til juli/august skal hun så stille og roligt i gang med tilridning, hvis hun er klar til det.

 




mvh. Gitte,


med ponyerne Ýrsa & Bine

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan også...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 12:22

være med her ;-)

 

min er 3 års er 2 år og 7 mdr. og målte i forgårs 173 cm så han bliver en stor gut, han har taget et mega hug på 4 cm den sidste 1½ mdr, så er godt nok spændt på hvor stor han bliver da han langt fra er færdig.

 

han har haft trense på 2 gange men trukket i grimen som var udover og så har han haft sadel på en gang og har været longeret omkring 5 gange og gået en tur ud med selskabshest, men ellers har han ikke lavet noget særligt , været lidt løs i ridehallen travet over kavaletti den ene gang i hallen hvilken han var lige glad med.

 

Billede

 

Billede

 

synes selv han bliver en lækker hest og er meget godt sat sammen , men han er bare ikke færdig med at vokse i øjde og drøjde ;-)

 

mvh. Loa

 

I må gerne sige hvad i synes om ham :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ljúffe
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 17:19

Hvor er han dog fin Duus! :D

 

Min lille Ljúf er fra september 09, han får først rytter på om 2 år, men akademisk træning fra jorden går vi i gang med i år :)

 

Og så fik jeg lige lært ham at lægge sig på kommando på en enkelt dag her i juleferien:

www.youtube.com/watch?v=j08NKjF0- Xw&feature=g- upl&context=G228c2...AAAAAAABAA

 

Nå ja og så har jeg også lige fundet ud af, at han har en 6.(!!!) gangart, kaldet corto.. Spændende er det jo, selvom jeg ikke rigtig skal bruge den til noget



-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.StaldNordlund.dk

Tinkeren Coco

Islænderen Halla fra Hejelte

Islænderen Ljufá fra Vestergaard

Islænderen Ljúf fra Nordlund

.

Speciesism sucks !

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 22:51

Her er billeder af min 09´er. En meget stolt "mor" dette er det første føl jeg "laver" :-) Men ikke det sidste;-) Kunne ha solgt hende MANGE gange. Men hun er en beholder, som ridehest og avlshoppe.

 

Hun har haft trense på, ingen sadel endnu. Men det skal hun til foråret.

 

Hun bliver ikke gjort ryttervant før tidligst efterår 2012. Hun er over 175 i stg og skal have tid til at vokse helt færdig. Ridningen begynder først forår 2013.

 

Her er lidt billeder fra føl og nogle fra september md 2011.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede



Inkarneret Hestetosse med sin HELT egen mening!


Flotte armbånd lavet af hestehår - se på http://www.bricksite.com/ZZDesign


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider