Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Kan Påfugle flyve?
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 14:48
hej !.. Som overskriften lyder, er der nogle der ved om Påfugle kan flyve ?.. - nogle siger at den jo er i familie med "Høns" :S !.. - så derfor kan den ikke flyve !.. andre siger a de har set en oppe i et træ i zoo-logiskhave, og derfor må kunne flyve !.. men ved du det ?.. kh. Susy

Kh. Susy
- også Kendt som *Æblet* :)

Stolt medlem af: 100% stavegenier :)
0
0
Svar på denne tråd

flyverfugl
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 14:53
Ja, de kan godt flyve. Sidste år kom min hund fx. til at hyrde påfuglekyllinger ovre hos naboen, mens deres mor sad 10 meter oppe i et træ og vrælede (derfor opdagede jeg det heldigvis hurtigt selvom de bor 200 m. herfra) :Pia
Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Ja naturligvis
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 14:53
Fra naturens side kan de . Men de kan jo stækkes ,altså man klipper det ydereste led i vingen og så kan de ikke flyve . Illum
0
0
Svar på denne tråd

Okey ....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 14:56
Mange tak skal i have :)

Kh. Susy
- også Kendt som *Æblet* :)

Stolt medlem af: 100% stavegenier :)
0
0
Svar på denne tråd

høns kan
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 15:04
altså også flyve.... Det er fordi de får klippet vingerne de ikke flyver, så selvom den skulle være i familie med hønen kan den stadig flyve!!! Både høns og påfugle kan altså flyve!
0
0
Svar på denne tråd

Flyve og flyve
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 17:35
jeg vil mene at de kan lette så de kan komme i sikkerhed i træerne, men efter min bedste overbevisning kan hverken høns eller påfugle flyve i egentligt forstand.... Vi havde høns da vi var små og de havde ikke fået klippet vingefjerene og de kunne kun flyve op i buskene/de lave træer og ikke flyve over længere afstande.

Dejlige malinoishvalpe med DKK-stambog sælges. Opvokser inde og er velprægede.

Nu kun to tæver tilbage; den ene langhåret.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 17:43
..engang haft et par - og de fløj til vejrs når det blev aften :-)
Mvh Mette..

At forsvare en fejl - er at fejle igen 8-)
0
0
Svar på denne tråd

hønsefutter
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 18:01
Der er lidt forskel på høns, men kigger man på deres futter, kan man se at de er skabt til at gå. De små hønsarter er flyvende eller flyvske. De flyver sig i fx sikkerhed for natten i træer. Hilsen Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider