Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Bubbis første MB3 :o)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 11:50

Så tog vi afsted og fik gang i den frygtede MB3

 

 

Det gjorde vi på hjemmebane i Nr. Aaby Rideklub til deres C-stævne. Konkurrencen var hård med proffe ryttere og proffe heste. Men pyt, vi er heller ikke ude på at vinde endnu, vi skal bare ud og samle erfaring og rutine. Klasserne er endnu svære for os begge 2 :)

 

Som før skrevet er Bubbi inde i en stor udvikling pt. Især hans trav er under gedigen opbygning. Han kan endnu ikke bære det helt inde på banen (slet ikke når man også skal koncentrere sig om blomster, højtalere og publikum :P) men vi arbejder på det og han forbedrer sig virkelig!!! Se bare de her 9 sekunder fra opvarmningen -

 

Video

 

Bubbi snød mig alvorligt i går! :P

 

Jeg synes han virkede lidt mat, men da vi kom på banen og galoppen kom i gang, var han bestemt alt andet end det!!! :D

 

Jeg havde aldrig troet jeg ville få ham stoppet da vi kom hamrende gennem hallen i en fri galop - det gik saksusme stærkt

 

Bubbi forsøgte også at imponere dommeren ved at smide ekstra skift og kortere afstande ind i serien. Det lykkedes ikke... Eller dvs, han gjorde det nu meget godt, men dommeren blev ikke synderligt imponeret :P

Et fedt 2-tal fik han for sit forsøg og det trækker altså noget gevaldigt ned i det samlede resultat :P

Resten af karakterene bestod kun af 6 og 7 :)

 

Resultatet endte med 59,75% - 1 point fra 60%! Men pyt, vi er som sagt kun ude på erfaring og man må sige at vi jo fandt ud af, at vi faktisk godt kunne kommer hæderligt igennem det program :)

 

Here goes -

 

Video

 

Næste start bliver MB0 og MB1. Ganske vist er det kun et D-stævne, men jeg skulle aligevel afsted med en elev og Robina skal gå et par LA'er, så Bubbi kan lige så godt komme med nu de har udskrevet klasserne :)

 

MB3'en afprøver vi igen til klubmesterskabet i december :)

 

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890+
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 12:50

Han er bare så fin ham bubbi som altid.. Fyldt med charme :-)

 

Han bliver bare sejere og sejere og sejere :-)

 

Men jeg syntes altså du ser lidt stor ud på den lille hest (har tænkt over det længe men nu skriver jeg det hihi) det er mere tøjde mæssigt der ser det lidt sjovt ud syntes jeg Undskyld..

 

Men tillykke med debuen..


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 13:02

Synes det ser flot ud, men må nu erklære mig enig i ovenstående.

Synes det er lidt synd, at du er så står til ham.

 

Det kunne bare være så flot til dig hvis nu Bubbi havde været højere.

 

Men forstår godt du er glad og stolt og det synes jeg også bare du skal være :)




Sagde Inger...


Med pletponyen Fiona og plet babyen Signifikant ved min side <3


R.I.P Bandit <3


Aldrig glemt

men i hjertet altid gemt <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 13:03

Annemette: Hesten er 167 cm. Det er da en rimelig gennemsnitslig størrelse for en varmblodshest... Jeg synes bestemt ikke rytteren ser for stor ud.

 

Ridningen vil jeg ikke kommentere i detaljer, men jeg synes hesten en del steder bliver for snæver for til. Og så havde jeg svært ved at abstrahere fra de urolige schenkler... :)

 

Men tillykke med debutten i MB03 under alle omstændigheder :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sejt .... :-)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 13:11

Godt gået, skal nok blive rigtigt godt med mere rutine og styrke .

 

Tydeligt at se han synes det er sjovt med de changementer .

 

Mht. størrelsesforholdet, så er der da mange equipager på højt niveau, hvor særligt mændene nærmest har benene helt ned til forknæene af hesten (overdrivelse fremmer forståelse). Der er I nu slet ikke henne i nærheden af.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 34567890+
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 13:25

Tusindfryd, det er helt ok at du syntes det...

Man kan også sagtens putte en alm højde tytter på en lille hest og så vil det se super ud..

Derfor må jeg vel godt mene at det er lidt synd at rytteren er så høj(overkropsmæssigt) til hesten. Uanset om hesten så er 3m eller 167cm :-)

 

Så det er jo hvad man er til hihi... Jeg syntes det er synd, og mindre harmonisk


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 13:40

Jeg synes du har rigtig, rigtig meget fat i strikkerne fortil. :( Og hermed mener jeg kandarstangen..

 

Og det har jeg synes før og nu skriver jeg det altså.

 

Synes nu ikke du for stor til ham, måske lidt - men det ikke sååå galt igen. Helt sikkert, det vil se mere harmonisk ud hvis hesten var 5 cm højere. Men det er han ikke og så tager man den derfra. Så går det ski da nok :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 13:54

Tjaaa... jeg hører så til dem, der aldrig helt har forstået, hvorfor moden nu om dage tilskriver at en varmblodshest under 175 cm er at betragte som lille og nærmest kun egnet til små juniorryttere :) Men det er selvfølgelig klart, at hvis man optisk vænner sig til, at en "harmonisk" equipage (hvordan det så end er defineret) er en stor hest, med en lille nips af en pige på ryggen, der kun lige akurat kan nå ned over sadelklapperne med bentøjet, så syner Karen selvfølgelig stor på Bubbi :)Personligt havde jeg nu ikke bidt mærke i størrelsesforholdet. Men jeg har selvfølgelig også sammenlignet med de mere barokke dressurheste, jeg interesserer mig mere for - og de fås normalt ikke i størrelse trippel X ;)

 

Jeg synes personligt det ville være ærgerligt, hvis trakheneren (som jo er en let og ædel hest) skulle avles gigantisk store - så ville en del af det, der ellers kendetegner trakheneren jo gå tabt :)

 

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 34567890+
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 15:19

Tusind fryd det med trakeneren er vi helt enige om men så må man jo som rytter vælge noget der passer til en.. DEt vil også se tosset ud med en pige på 160cm super tynd på en 80% oldenborg :-P ikke..

 

Man vælger vel hest så det passer..


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 16:18

Jeg bider også mærke i de meget urolige ben. Umiddelbart tror jeg equipagen ville se mere harmonisk ud, hvis Karen fik styr på schenklerne og ikke trak knæ og hæle op. Det er muligt at rytterens ben er en smule lange, men hellere det end alt for korte. Så længe rytterens vægt ikke er et problem, og det er jo ikke tilfældet her .

 

Jeg syntes også der er for meget fat i kandaren i et par momenter, specielt i galoppen, hvor det virker som om TS kommer til at spænde i især højre arm.

 

Men ellers er Bubbi jo en dejlig hest


It's all for nothing if you don't have freedom...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 16:36

Jeg synes nu det er en flot debut som i kan være ganske stolte af! Knap 60% i en MB3 debut synes jeg bestemt er flot! Er sikker på den ikke har været helt uden nerver ;)

 

Glæder mig til at se ham med endnu mere styrke, for der er noget løft i ham på det opvarmnings klip

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 17:01

Tusind tak for jeres respons - det gør det nu engang lidt sjovere :)

 

Lige siden jeg fik Burberry har jeg selv været MEGET opmærksom på om jeg nu ikke er en smule for stor til ham. Det betød blandt andet, at jeg tabte mig 10 kg. da vægten var på sit højeste, for for stor til Burberry, det vil jeg bare IKKE være :)

 

Bubbi har efterhånden sat så meget fylde, at jeg ikke synes det er et problem. Trakehner er han jo altså og smal af bygning er han også. Han er som sagt 167, så så lille er han nu engang heller ikke ;)

 

Men uanset hvad, så bliver han IKKE byttet ud!!! Jeg synes ikke størrelsesforholdet er grælt og han har ingen problemer med at bære mig.

 

Jeg ser også mange fordele i at han ikke er så stor. Han er nu engang nemmere at styre rundt i smalle øvelser og nemmere at samle end et stor skrummel på 180 :)

 

Når det så er sagt, så er jeg da ikke selv i tvivl om, at jeg størrelsesmæssigt passer bedre sammen med mine 2 DV hopper, som begge er lige over de 170 -

 

Her 3-årige Dorina

 

Og 7-årige Robina :)

 

Men Bubbi bliver ikke skiftet ud!! Bum basta

 

Mht. kandarstangen har I helt ret!!! Jeg har momentvis ALT for meget fat!!!

 

Det er noget af det jeg selv er MEGET opmærksom på og noget af det min underviser råber til mig lige så snart det er tilfældet!! Jeg var også opmærksom på det under programmet i går og løsnede den op til flere gange... I galop-delen blev han frygtelig stærk og fik meget travlt så der er der ingen tvivl om jeg fik for meget fat igen :P

 

Bubbi lægger sig hårdt på når han virkelig skal yde, og har alle dage gjort det, så det er lidt en kunst ikke at få for meget fat i ham med den der dumme stang.

Men med træning bliver det nok også bedre! Det er også markant bedre hjemme til træning hvor vi begge er noget mere afslappede :)

 

Chris - Jeps, det er nemlig det der er :D Det bliver fedt når han ahr styrke til at vise det frem på banen :)

 

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin debut
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 17:27

Jeg synes jo bare at I er super seje.

 

Nu har jeg set videoen både her og på FB, og synes det ser rigtig fornuftigt ud.

 

Jeg er langt fra på dit niveau til at komme med konstruktive udtalelser og har heller ikke set dig ride i virkeligheden. Men ud fra det du viser hist og her, så synes jeg i udvikler jer super flot begge to.

Derudover synes jeg det er skønt så positiv du er hele vejen igennem og altid virker super fair over for din dejlige hest. Med den holdning kan man kun komme fremad.

 

Så stort tillykke med debuten.




Hilsen Anja

- med de fem stjerne muler
* * * * *



0
0
Svar på denne tråd
 
 smuksakken
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 18:43

Bubbi

 

Tillykke med debuten, i er efter min mening super seje begge to

Bubbi fordi han er Bubbi med Bubbi humør og udstråling og samtidig bevare roen nogenlunde, trods jeres små kiks i programmet, og fordi han udvikler sig så godt under rytteren.

Karen er super sej fordi hun er en dygtig rytter, der hele tiden forsøger at forbedre sig og tager i mod råd og kritik på en fin måde.

Lige som det er skønt, at hun er en flittig og modig skribent med billeder og video indlæg her på HN, hvor hun tør dele oplevelser sammen Bubbi med os andre, både dem der giver de røde roseter og dem der ikke gør

 

I forhold til selve ridningen så kan jeg godt se at han ind i mellem trækker i dig og du derfor kommer til at have rigeligt fat i stangen, men knap 60 % og et helt pænt program i jeres første MB3, det er under alle omstændigheder et godt resultat i min verden, rigelig stang eller ej. Og der er jo også mange helt pæne øvelser feks volte ud i travers og overgangene i skridt programmet, så bare klø på med træningen og lad os enelig se og høre hvordan det går næste gang.

 

Med hensyn til størrelses forhold mellem hest og rytter, er jeg helt enig med tusinfryd, det ser fint ud og jeg har aldrig i en eneste Bubbitråd tænkt på at Karen skulle virke for stor til Bubbi på en dårlig eller uharmonisk måde

 

P.S karen du har lige fået mig til melde til i en MBO mere inde Jul, på trods af to halv dårlige resultater i MB0 og MB1 ved vores sidste to stævne starter, fik jeg nemlig lige modet og humøret tilbage igen, ved at læse dine komentare til dit eget ridt, jeg fik genopfrisket at alle, selv dygtige rytter med skønne heste som dig og Bubbi også kan ride til under 60% lave kiks og ride under evene til et stævne og og alligevel "komme igen" og holde hovedet højt, så går det nok også for mig og min "gamle" bugerpige så tak for det lille skub til min skrændene selvtillid hi..hi...


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 19:11

Jeg syntes i er skide seje dig og bubbi


Og det ser godt ud :)

 

Ja, der er lidt fat i strikkerne fra tid til anden, men du er opmærksom på det og tænker over det i din ridning og det har jeg respekt for. Har set flere herinde hvor hesten bliver redet på kandar og de har en del mere fat end dig, og de ikke selv mener det er et problem, og det er DER jeg har et problem med folk som har for meget fat fortil :)

 

Den eneste grund til du ser lidt "stor" ud til ham (rent længdemæssigt) er jo fordi han er trakehner og en smal ædel model, men jeg syntes slet ikke det gør noget, og det er ikke sådan man tænker "hold da op hun er alt for lang til den hest", i er nu en harmonisk ekvipage :) Så skal man da se diverse mænd i ridesporten, både AH m.m hvor som en anden skriver, benene er nede ved knæene, der kan man snakke om uharmonisk ;)

 

Jeg glæder mig til at se mere fra jer to, og stort tillykke, det en flot debut- så håber jeg i bliver klubmestrer ;)


 

- Sagde jeg

 

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner,

når man selv residerer i et transparent domicil."

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 19:43

Jeg har ikke så meget nyt at sige til jer Karen, jeg er bare stooor stooor fan

Nå ja, hvis det er så kan jeg da godt overtage Bubbi, er sikker på han vil passe meget bedre til mine 164 cm



Dejlig RDH dressur hoppe sælges, se mere HER


0
0
Svar på denne tråd
 
 os lige herfra
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 20:09

jeg synes i to udgør et dejligt par. og selvom du får lige nok fat nogle gange, så synes jeg trods alt stadig du virker som en sympatisk rytter, som elsker sin hest uanset hvor mange changementer han krydrer jeres program med .

 

Når det er sagt så synes jeg du skylder om ik hesten, så nærmere jer begge, at få trænet dit sæde evt. i en longe(kan man jo godt trænge til selvom man rider middelsvær ), så du ikke sidder så krampagtigt fast med knæene. Du skubber dig selv ud af sadlen, hvilket bevirker at du skal spænde endnu mere i forsøget på at holde dig fast.

Kunne du slippe med knæene og komme nedenom bubbi, så tror jeg også du vil give ham en større frihed til at svinge igennem, når han ikke bliver "klemt".

Blev helt underlig i hovedet af din video, fordi jeg halvdelen af tiden sad og gloede på dine schenkler som konstant daskede hesten i siden. Og det er bare så synd, for det ødelægger helheden af en ellers dejlig equipage. og kan du få dine pedaler til at forholde sig i ro, tror jeg din fine hest vil reagere endnu mere promte, når han ik nærmest forventer der kommer et lille stik med sporen for hvert skridt;)

 

Ps. lækker opvarmnings video-der fik man da set lidt af hvad der venter forude

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 22:06

Endnu engang mange tak for jeres respons - dejligt med velovervejede forslag og ideer :)

 

Det er dejligt at se, at det ses hvor meget Bubbi betyder for mig og hvor vigtigt det er for mig at han har det godt - både under rytter men også i hans dagligdag hvor han får lov til at være hest :)

 

Anja - Tak :) Han skal jo helst blive ved med at have lyst til at arbejde sammen med mig, så jeg er meget opmærksom på, at positiviteten altid er i højsæde!

 

Brava - Hvor er jeg glad for at jeg kan inspirere dig til at hive hesten ud af boksen og komme igang :)

Det kunne være fedt hvis man kunne ride efter den røde sløjfe hver gang, men det kan man bare ikke! Slet ikke når man når op i de her programmer. "De andre" har bare enten 10 gange mere erfaring eller 10 gange bedre heste og forudsætninger. Sådan er det og så er det bare om at træne så man kan følge med dem :)

 

Mht. at dele turene herinde, så synes jeg det er sjovt at få nogle friske øjne på min egen ridning. I ser os self. ikke til hverdag og kan ikke se alle de gode og dårlige træninger vi har derhjemme, men netop det gør at I måske har lettere ved at se fremgang end jeg selv har. Min underviser ser os til dagligt og det er ikke sikkert hun lige bider mærke i de samme ting som personer der slet ikke har tilknytning til os gør. Det er sundt på alle fronter :)

Så må man jo bare tage det til sig som man kan og sortere resten fra. Jeg er åben for det meste - også kritik, så længe det er velbegrundet og noget der kan ses på de klip jeg viser :)

 

Something Pink - Tak :) Hehe... Det kunne da være sjovt. Det er ikke lykkedes endnu, men det kan da være at heldet er med os i år :)

 

MamadahieMarie - Niksen biksen Bubbi er ikke til salg! I hvert fald ikke lige nu ;) Man sælger jo ikke bare sådan lige sin bedste ven og partner, vel da? ;)

 

Calinka - Tak for tippet. Jeg tror du har ret. Jeg synes faktisk mine ben har været værre end de er nu, så jeg ser da heldigvis lidt fremgang :P

Han er ikke nem at være på og det har vret en lang kamp at komme til "bare at sidde der". Det første år jeg havde ham sad jeg slet ikke ned - jeg kunne ikke :P

 


Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk hest og sympatisk rytter
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 07:23

Hej Karen

 

Jeg syntes at Bubbi er en rigtig dejlig hest og syntes på ingen måde at du er for stor til ham. Syntes det ser meget harmonisk ud.

Hvad angår dine "urolige" schenkler, syntes jeg faktisk heller ikke at det er så slem, jeg har set det der var meget værre og jeg har selv det samme "problem" med at jeg også til tider har urolige schenkler. Det er helt sikkert også noget der arbejdes på, et eller andet sted er det nok også en dårlig vane man har fået tildelt sig og den er bare svær at komme ud af igen.

 

Jeg syntes at det er et ganske fint program du rider og kan se at Bubbi gør lidt det samme som min hoppe gør i tilbagetrædningerne, bliver flad og slæber forbenene tilbage i stedet for at træde. Jeg har prøvet at træne med min, at i stedet for bare at vade tilbage, så tager vi 1 skridt af gangen, for at få hende til at træde i stedet for at slæbe. Dvs. 1 skridt små 2 sek. pause, 1 skridt, pause og så 1 skridt mere og så ride frem. Det har hjulpet meget på min, til at på hende til at forstå, at man ikke skal skynde sig tilbage.


Mvh Bibi & Amazing

0
0
Svar på denne tråd
 
 Optimalt
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 09:31

Nu har jeg set en del tråde om dig og Bubbi, og jeg har aldrig tænkt at du var for stor, eller hesten var for lille, jeg synes bare i er meget harmoniske, der er altid plads til forbedringer, men jeg synes i rider med overskud, glæde og en samhørighed der gør at i er forbillede for mange ryttere :-)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bubbi Bear
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 10:12

TILLYKKE - hvor er i seje - at ride MB3!!!!! WAUW!

 

Det er dæleme en milepæl - super flot (y)

 

Pssstttt vi kan ikke kan changere endnu

 

Jeg syntes i er et godt makkerpar - og kommentere din ridning vil jeg slet slet ikke - det har du en træner til - og vi ved jo godt hvad vi skal arbejde med - det er bare ikke altid det lige lykkes - og i en stævnesituation sker det jo, at vi ikke får redet som vi gerne vil Det er derfor vi træner og træner og træner - for at blive bedre :-D


I er et SKØNT makkerpar - jeg æææææælsger Bubbi-tråde (y) men det ved du jo



5 KG. MSM SÆLGES - KUN KR. 1.100,-
Er i ubrudt emballage og kan holde til år 2015


GRAFIKER

www.nokke.dk


SAMMIE · WENDY · FIONA · ZANDER

www.sydvillegaard.dk

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hallöj
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 10:30

Jeg vil bare takke dig for at få lov at fölge jer.

Det er skönt at se en rytter og hest udvikle sig sammen, jeg gläder mig over alle jeres fremgange :)

 

 


...

0
0
Svar på denne tråd
 
 i to altså
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 18:46

jeg har ikke læst alle svar, men jeg syns også du på vidioen ser lidt stor ud (ikke vægt messigt) når det så er sagt syns jeg rigtig ofte det ser sådan ud når man i stævne tøj...

 

Jeg syns du skal ha ros for han holdning i nakken )for det meste) er sikker på det nok skal komme

 

Jeg syns måske det ser du til han går lidt på 2 spor i galoppen ??

 

men når det så er sagt så er det super flot i er kommet så langt og altså knap 60 % er så flot

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressurhest
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 09:04

Det er rigtig flot at du selv har trænet ham til at komme så langt!

 

Dine schenkler er dog meget urolige, så dem ville jeg fokuserer på, så helhedsindtrykket bliver mere roligt/harmonisk når du rider program.

 

Jeg synes jeres størrelsesforhold er blevet meget bedre efter han har fået lidt mere fylde/muskler.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-11-2011 10:02

Hej Karen

 

Hvor er det bare flot, jeg nyder altid dine indlæg og tænker du er super modig at lægge det ud på nettet.

 

Du passer fint til din hest, han er ikke for lille til dig, har aldrig tænkt du så stor ud til ham !!!

 

Jeg syntes det er fint du arbejder med at få ham samlet mere i traven, men skynd dig langsomt, eller får man nemt en trav der går " op " i luften istedet for frem med løft og bæring. Men det ved du jo alt om, er jag klar over, ellers var du aldrig kommet så langt med ham.

 

Tak for kikket....:))

 

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider