Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

Fjordheste DM
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 16:40

Jeg havde i februar kvalificeret mig til at ride DM for fjordheste og i år foregik det i Revsø. Jeg må sige det var en blandet følelse ;-)

Vi kørte fredag eftermiddag og var dernede omkring aften. Da vi ankommer har vi svært ved at finde en telt plads og svært ved at finde boksen til Cox, men vi finder det og får installeret hesten, givet ham aftensmad, vand og hø for natten, og sat teltet op. Da kl. slår omkring 9, skal vi op i den store hal for at informationsmøde mm. Utroligt flot inmarch må jeg sige, synd de ikke fik slukket musikken.

Jeg skulle springe på Cox, da det er det vi pt. er stærkeste i, og har satset mest på i år, efter vi skiftede springtræner i starten af året. Da vi skiftede træner skulle vi udfylde et papir han havde med, hvor i der blandtandet stod drøm og mål, og min drøm var at ride Fjordheste DM.

Cox fik lov at falde til om fredagen, så han var klar lørdag.

Jeg skulle starten klassen 75-105 cm Alle mod Alle, hvor jeg skulle springe 75 cm. Cox var desværre utrolig mat, grundet han ikke havde drukket nok væske, og jeg kunne ikke rigtig få ham frem, så vi fik desværre en bom. Udover dette red jeg begge dage med en forkølelse og feber ;(

Lidt billeder:

Spring nr. 1 :-)

Sød pony

Det er hvad der af billeder fra lørdag.

Lidt video, han er mat, da han plejer at have et større grundtempo, og det har vi trænet utroligt meget til træning, og jeg kan ikke få afstanden til at passe :-(

hestegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=257331

Efter denne klasse skulle jeg ride kvalifikationen til finalen om søndag, vi havde imellem klasserne fået Cox til at drikke noget vand, og han virkede mere klar. Desværre stresser jeg hen imod spring nr. 8, og derfor ender det med en bom(faktisk væltede hele springet jo nærmest)+ jeg burde havde taget en volte :(

hestegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=257337

Der var efterfølgende meget tvivl om hvem der var finalen og hvem der ikke var, men fandt ud af jeg ikke gik videre i finalen efter meget bøvl, en opringning til min træner og vi aftalte jeg så skulle efteranmelde til klassen 75-105 cm Alle mod Alle, hvor jeg skulle tage højden 85 cm, men at jeg ikke skulle varme alt for meget op til den her klasse, så han var mere klar. Så det gjorde vi og med lidt stress fik vi sadlet hesten op. Jeg får gået banen med en anden rytter, og vi snakker om hvordan vi red det bedst mulig hovedrunde og omspringning, uden at vi ville få bomme, og ride sjusket.

Billeder: De vil være lidt blandet, af hovedrunden og omspringning, da det er to fotografer som har taget billederne.

Lidt godt over her ! - Anden sidste sprig :-)

Ja, man kan jo ikke se lige godt ud, når man koncentere sig xD

Omspringning :D

Så et enkelt billede fra æresrunden <3

hestegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=257364

Jeg ved godt at jeg burde læne mig mere med over springene, men pt. har vi trænet at Cox skal op i orden grundtempo og han rammer det en gang imellem i sidste klasse om søndag ;-) I morgen skal jeg vise videoerne til min træner, da han desværre ikke kunne komme og hjælpe mig :-(

Håber I nåede så langt, og evt. vil smide en kommentar til min gyldne pony :D

Stephanie

- & fjordbollen Cox Tidselbjerg

Hjemmeside: Bricksite.com/CoxTidselbjerg

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 19:05

105 har kigget, ingen som vil kommentere ? ;-)

Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

stephanie-8b
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 19:48

jeg elsker fjordheste, din ser bare så sød ud.

flotte billeder.

kan ikke sige så meget om din ridning da jeg ikke har så meget forstand på det.

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

En dejlig gul...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 20:11

mule du har og jeg syns det er sk... godt gået bare du er nået til DM.

Det var da 3 flotte ridt.

Fjordheste er ikke verdens nemmeste hest at ride, så hatten af for dig og et tillykke med de fine runder.

Alt for denne gang!

Vokser aldrig for ponyer da ponyer bare er sjovere!!

For verden er heste bare heste.

For mig er heste verden!

0
0
Svar på denne tråd

Godaften! :D
Forfatter: 
Dato:  06-09-2011 20:44

Laica: Mange tak for din kommentar til min pony ;-)

Ponymulen: Tak, for din kommentar til min søde mule <3 Tak, jeg nu mest tilfreds med ridtet om søndagen, som du siger, så er fjordheste ikke altid de nemmeste og ride ;-)

Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 07:07

Rigtige fine videor :-) Du sidder dejlig stille og roligt hele vejen rundt

Det med afstandenene skal nok komme. Når hans først har fået et ordentligt grundtempo, så skal han nok også få lært det med afstandene. I har jo en træner på sidelinjen og synes godt jeg kan se en fremskridt, fra nogle af de tidligere videoer du har vist.

Så fortsæt du bare det gode arbejde, så skal det nok gå bedre til næste DM :-)

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige billeder
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 10:31

Det var et godt DM, synes jeg :)

Mange flotte ekvipager og masser af god ridning og kørsel

Der ligger allerede rigtig mange billeder på Facebook. Kig ind i gruppen "Stævne Syd".

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Halløj :D
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 10:48

Lillefix: Tak for positivt respons ;-) Det var rart at høre fra andre, at de også kan se forbedringer, som både min træner og jeg selv kan se ;-) vi har arbejdet rigtig meget med at jeg skulle sidde stille med mine hænder, da havde jeg på et tidspunkt havde en tendens til at tage i tøjlen og så slippe for meget :-) og efter at have trænet både til undervisning og selv, er det blevet meget bedre, og jeg rider mere med ben og sæde nu ;-)

Cox kan sagtens ride afstandene, det er mere mig som gør at de ikke passer ;-) Han hopper altid lige meget hvordan afstanden er - i alt den tid jeg har redet/kendt ham, har han kun stoppet med mig en gang, og det var fordi jeg red elendigt, og stoppet endte også med at jeg faldt af og fløj lige ind i springet ;-) - Jeg tror de tidligere videoer, du har set, har været min søster, der har postet dem! Men ja grundtempoet bliver bedre og bedre, og det fungere også derhjemme til træningen, vi fandt også grunden i lørdags til hvorfor han ikke kom i det tempo han skulle :-)

Sif: Ja, det var et utroligt hyggeligt DM :-) Utroligt flotte ekvipager, der var med :-) Jeg er dæme glad for at det var spring, jeg stillede op i, for de dressurekvipager der red rundt! WOW, det så vildt lækkert ud :-) .. Jeg sad lørdag eftermiddag og sad og så jokerkørelse, hvor så det vildt fedt ud! :D Jeg har været inde og kigge på billederne på facebook, de er alle sammen utrolige gode, og der ligger også masser af billeder fra DM på hestegalleri, og der er kommet en fin lille artikel på ridehestenjunior.dk

www.ridehestenjunior.dk/Heste- nyheder/SeNyhed/?ID=7761

Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

Super redet!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2012 09:40

Jeg er personlig fan af fjordheste, jeg har selv en;-)

Jeg syntes i ser super ud sammen. Jeg tænkte på om du kunne hjælpe mig? Altså min veninde springer 95 cm på min fjordhest, så jeg tænkte at hun måske, i hvert fald kunne ride Fynsmesterskab, hvis det findes for fjordheste? Man hvordan bliver man udtaget til sådan noget? Håber du vil hjælpe:-)

Knus<3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider