|
|
| fjordhest transmogrif-tråd |
|
|
Her er min fjordhest, som er transmogriffet (ord lånt fra Steen og Stoffer) hen over det sidste halve år. Det første billede er fra December, det næste fra februar og de to sidste fra midten af maj. Transmogrif'ningen er udført ved stivelsesfrit foder, optankning på mineraler og n-3 fedt, tandrasp, hovsmed, gåture hver anden dag senere afløst af rideture og dressur. Nå ja og så har han smidt en vinterpels med skagleklipning. Jeg synes, han har ændret sig en del. Er han ikke blevet fin?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
nu kan jeg ikke lide den type hest, overhovedet, men jo. Han har godt nok forandret sig meget. Og er da blevet ganske pæn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffff |
|
|
Jeg synes han er super lækker, smækker 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nu spørger jeg måske dumt, men... Hvad betyder transmogrif?  Og jeg må også skynde mig at sige, at jeg heller ikke er til den type hest men ellers en sød lille fjordhest du har dig 
Den heldige ejer af en skøn 5-års efter Carson Ask!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Ja der er sørme sket noget! Er vild med fjordheste, og din er da smuk  Med hensyn til vinterbillederne vs. sommer/forårbilleder, hjælper det altid at smide vinterpelsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pæn pony :) |
|
|
Jeg syntes ikke at forandringen er så stor, ud over tabet af vinterpels og soignering, men man skal nok se ham i virkeligheden. Lidt sjovt at nogen lige syntes at de er vigtigt at at fortælle os alle sammen, at de ikke kan lide fjordheste men alligevel åbner de en fjordhestetråd 
PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene ____________________________
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
KarenGry |
| Dato:  |
27-07-2011 18:38 |
|
Han er og bliver en lækkermås, og forandringen på fjordheste fra vinter til sommer overrasker mig lige meget hvert år. Nuttet isbjørn om vinteren, smækkerlækker gul sag om sommeren. Jo, der er rent faktisk forskel at se på billederne, nemlig brystkassen, der er blevet hævet betragteligt. Flot arbejde, Inger!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flot fjordhest |
|
|
Hvor er han smuk. Jeg er så en af dem der er helt vild med den type. De er så skønne, de gule. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ldsjfoes |
|
|
Tak for alle kommentarer  Det er helt ok med mig, at nogen ikke er til fjord (hi hi det er jeg faktisk heller ikke selv, sådan ridemæssigt), og hvor er det sødt af jer at lægge positive kommentarer alligevel. Jeg synes, det er så skægt at have følgeton-billeder, så jeg prøver at få nogle fra siden og i bestemte momenter med jævne mellemrum. Mit kamera er desværre rigtig dårligt, især indendørs og til bevægelse. Men jeg tager bare rigtig mange, og så er der næsten altid noget der dur. Hvis I ikke allerede gør det, så kan det varmt anbefales. Den hest jeg havde før Luke, havde jeg næsten ingen billeder af fra det første år - brandærgeligt. Ud over det med brystkassen, som jeg faktisk ikke havde lagt mærke til - tak for den Karen, det er ret tydeligt - synes jeg også, at hvis man mentalt skræller vinterpelsen af, kan se at der er sket meget med muskulaturen. F.eks er han meget mere rund over rumpen. Vi rider en del ture, men nu skal der også nørdes med sidebevægelser og swung i traven, det næste år, og jeg kan næsten ikke vente med at se, hvad det vil gøre ved den lille hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smuk fjordhest |
|
|
Kan ikke se hvad det der med " det ikke min type hest" gavner denne tråd? eller nogen anden tråd for den sags skyld! Super smuk fjordhest, og ganske fin forandring, men synes også han var smuk i starten, men også til slut 
Lækker Haflinger tilsalg ! Mette - Med de 2 guldheste Freja&Fanta! -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejlig hyp |
| Forfatter:  |
Madifaz |
| Dato:  |
27-07-2011 21:08 |
|
ja, de bliver nogle bamser om vinteren :0)
~ Hilsen Maja Dina ~ Haflinger Zoffi ~ Fjordhest Zippo ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| muskler |
|
|
nu har vi selv prøvet den med en småfed vinterpelsbamse til mere sporty fjollebolle, og kan se der er kommet en hel del muskler til i forhold til det første billede du viser, keep up the good work, lækker fjord iøvrigt. Mvh Naja
3 røde killinger blanding af main coon og huskat søger nye hjem ca 1 september, 2 hanner 1 hun Nu med Vestermarkens Prima Donna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skjfoe |
|
|
Kan I mon se noget nu? For 14 måneder siden I dag
Vi har endnu ikke strækket i overlinjen på plads, men jeg tror det kommer når han vokser færdig i skulder og manke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så vil vi også være med  Viggo lige ankommet, maj mdr 2011 Viggo, Juni 2012 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jdfsdfp |
|
|
Nøj hvor var han tynd, da du fik ham  Og hvor er han blevet fin Hvem er han efter?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog |
| Forfatter:  |
Nugga |
| Dato:  |
24-06-2012 22:27 |
|
Jeg synes det er flot arbejde. Jeg synes specielt at halsen har ændret sig og brystkassen. Super.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vakse Viggo |
|
|
Tak, han er min lille øjesten  Han er efter Vikkelsøe´s I.P Din ser ud til at have fået mange flere muskler 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvor er han blevet fin! Og så sidder jeg altså og ruller med øjnene over visse mennesker herinde. HVER gang der er en fjordheste-tråd, så skal man liige gøre opmærksom på, at man altså ikke bryder sig om fjordheste, men din er da meget sød! Hvorfor SKAL det siges? Jeg overvejer at begynde at sige det samme i DV-trådene  Og sorry jeg lige stjal din tråd til mit galde, trådstarter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han ser rigtig fin ud |
|
|
Dejligt og se, hvordan de får glimt i øjet, når de bliver brugt rigtigt. Flot arbejde - bare fortsæt med det. Det er så tilfredsstillende, når man kan se det lykkes. Og tja, det siger mere om de, der skriver den sædvanlige kommentar om den viste hesterace, bryder de sig bestemt ikke om. Jeg har selv haft fjordheste, Dsp'er, DV og nu islændere. En ting har jeg opdaget, de har alle deres specielle egenskaber og charme. Den dag mennesker der beskæftiger sig med heste, evner og dele den passion med hinanden på tværs af racer, så bliver hesteverdenen sgu' en del sjovere og færdes i.
jubi - til hest igen takket være Ibuprofen (o:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|