Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Mere talent !
Forfatter: 
Dato:  13-12-2003 20:54
Jeg sad og læste indlæggene om talent, det fik mig til at tænke lidt over tingene, jeg er, eller måske mere var, tidligere meget ambitiøs omkring min ridning.

Mht. race, så havde jeg en dejlig blandingspony, som vandt temmelig mange klasser, hun nåede nok toppen af hendes fysiske formåen, men min pointe er at da hun var blevet slagtet, var det ikke alle showene jeg savnede.

Jeg, og formentlig alle I andre, har hest 365 dage om året og ikke "kun" de 20-25 dage hvor der er show.
Det der er vigtigst for mig er, at jeg elsker min hest og har det dejligt sammen med ham til hverdag.
Jeg ville helt vildt gerne have f.eks. en af Dangium Reiners ufatteligt dejlige heste, som jeg kunne blive verdensmester på, men efter jeg mistede min tidligere pony er det ligesom om det ikke er så vigtigt mere.

Det er 6 år siden min dejlige grå pony gik til de evige græsmarker og det er kun ca. 1½ år siden jeg begyndte at blive rigtig glad for min nuværende hest, det var efter at have haft både en fuldblod, en blandet pony og en quarter, som alle er solgt i erkendelse af at ingen af dem var den "rigtige" hest for mig.

Jeg vil slutte af med at fortælle jer en historie der lidt illustrerer hvad jeg mener.
Til det første DM på Vilhelmsborg i 1995, søndag aften, showet sluttede lidt sent, ved ca. 20-21´tiden, det var efterår og meget mørkt udenfor, jeg skulle skridte hjem, en tur på ca. 30 min på en uoplyst grusvej. Jeg havde selvfølgelig forudset at det kunne gå sådan, så i min visdom havde jeg medbragt en ridelygte, som jeg ikke kunne bruge til noget som helst, jeg sad lidt og tænkte over tilværelsen, løsningen var jo åbenlyst ikke at stå af og trække, det kunne jeg ikke se mere af, den eneste der kunne se noget var selvfølgelig Pony, så konsekvensen måtte være at lægge tøjlerne over hornet, sidde stille og bede hende om at gå hjem.
Det gjorde jeg og hun gik direkte hjem uden at tøve eller træde et skridt forkert. Jeg fornemmede at hun tydeligt var klar over hendes ansvar.
Aldrig har jeg været så glad for min pony og aldrig har jeg følt mig tættere knyttet til hende.

Dette indlæg handler vel egentlig "bare" om at det vigtigste må være at vi hver især har en hest der passer til os og vores ambitioner og at vi alle selvfølgelig har verdens bedste hest, som vi ikke ville bytte for nogen anden.

Kh GitteL

B-) Real girls are cowgirls B-)

http://www.borridsoauto.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hej GitteL..........
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 00:28

That´s It

Det kunne ikke siges bedre...........

MVH TOM / DWF / NWR

TOM´s POSTKASSE

SIG IKKE NOGET OM ANDRE , SOM DU IKKE VILLE SIGE TIL DEM SELV
0
0
Svar på denne tråd

Sådan har jeg det også....
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 10:48
....og så tænker jeg på dem der bare køber en færdig og fint produceret hest, tilredet professionelt og så tager de ellers til stævner og vinder det hele... whats the point in that???

Jeg er lykkelig hver gang jeg får en gpd placering ved et show, men det er fordi det er mit samarbejde derhjemme der lykkes ude og så giver pote! Det er mit værk og den måde jeg har trænet på der bliver bedre og bedre og det er sgu fedt!

Endnu federe når man så hører fra "de store kanoner" i sporten at det bare går fremad for hver gang de ser en... så bliver man altså helt høj i hatten. Det er fedt!

Så nææ.. jeg har det som dig Gitte... Hellere end god ven som man udvikler sig sammen med end en hest man konstant skal se op til fordi den er så forbandet fin at man ikke kan se op over dens bagerste hul *g*
-miki-

Læs mere om hestene og mig her Alt om stævner, resultater, billeder osv
ALT OM KRYBBEBIDNING
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider