Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Dyrehaven
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 18:14
Hejsa...

Er der nogen der ved om man kan købe "klippekort" til dyrehaven i kbh??

Mig og min kæreste kunne enormt godt tænke os at komme en tur ind i dyrehaven og ride en tur.

Stine
0
0
Svar på denne tråd

Ikke klippekort
Forfatter: 
Dato:  14-11-2003 18:47
Mig bekendt kan man ikke få "klippekort" til Dyrehaven - du skal have årskort!
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kunne...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 03:56
nu osse godt tænke mig at få lov til at ride i dyrehaven og at skulle betale en million for det....har hørt at et årskort skulle være hamrende dyrt !
Men mon ikke at næste gang der skulle arrangeres fælles westerntur at vi skulle prøve om det kunne lade sig gøre at det blev i dyrehaven. Tænk om man kunne samle 15- 20 westernryttere og lave fællestur i det grønne....mon ikke det ville give lidt opmærksomhed blandt alle de dressurryttere som rider derude....
Er der nogen som ved hvem og hvor man skal henvende sig til for at snakke ridekort for så ville jeg da gerne se om det kunne lade sig gøre at lave en sådan tur.

B-) Rigtige mænd rider western B-)
0
0
Svar på denne tråd

Vi er med på den...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 10:34
Det er en fed ide...

Vi er med på den...

Det kunne være så fedt med en westernridetur i det grønne.

Holy Smoke rider skovtur i Sorø Akademiskov søndag d. 30 november. Vi starter kl. 10.00 Fra Bridgetownranch ( Sussie's hus ) og der kan man købe klippekort til.
Kontakt sussie fra klubben omkring køb af klip til skoven.

Håber på at se dig.

Hvordan går det i øvrigt med armen jørn??

Hilsen Stine
0
0
Svar på denne tråd

Ihh Jørn
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 11:24
Hej Jørn.
Tror du nogensinde at det lykkes dig at lave en tur vi har tid at ride med på ????......LOOOL
Dyrehaven lyder som en perfekt ide´, men herfra også frygt for prisen. Skal vi prøve lægge tråd på hyggen eller senior.Der er garanteret nogen dér som kan svaret, mon ikke ??
Ja, hvad med armen, sin "gamle swinger" ??? *GG* Er du "ridbar" igen?
QnuZZ Lone

0
0
Svar på denne tråd

Så er der svar
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 11:56
fra hyggen og senior..........
Har sendt mail til dig stine og dig jørn og Susie, ang. fremgangsmåden.
Men ellers er prisen 500,- pr årskort, 190,- for kvartalskort og man skulle kunne få turkort for 80,-.
Hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Hej Stine....og Lone
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 15:28
Armen har det fint og jeg er tilbage i sadlen igen og træner på livet løs.
Med hensyn til Dyrehaven så er 80,- for et en-dags-kort er jo ikke så galt så mon ikke vi skulle satse på at få stablet en westerntur på benene i Dyrehaven til foråret. Tænk bare på hvilket billed vi kunne få...10- 20 westernryttere med hat og det hele oppe foran Eremitageslottet...daaamnn det kunne blive godt !

0
0
Svar på denne tråd

ik så ringe endda
Forfatter: 
Dato:  15-11-2003 18:53
80 kr er da ikke så ringe endda, når man tænker på hvor det er henne. Du har to med her fra....

Stine
0
0
Svar på denne tråd

Først til foråret?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 21:00
Formidabel ide!!!
Jeg vil også med.
Men hvorfor vente til foråret?

Hvad med en jule/nytårstur, med varm glögg i thermokande?

Hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Dyrehaven
Forfatter: 
Dato:  16-11-2003 23:28
Hej alle sammen
I skriver at det koster 80.- for dagskort? jeg var lige inde og kigge, er i sikker på det, såhvidt jeg kunne se, var der kun ½ el helårs kort? men vi er osse friske på en tur i dyrehaven, os nede fra det sydlige. :-)
0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 07:32
rigtig spændende... jeg spørger et af vores klubmedlemmer på tirsdag til linedance.. han er gerne til hubertusjagt med heste og vogn så han må da næsten vide hvad det koster...

vi vil på holy smokes hjemmeside opdatere ture rundt om i landet.. så har I en god ide eller et sted I kender så sig frem og vi kan samle folk til turene...

forslag i det nye år... møntur, strandtur, hedeland, vestskoven, sorøakademi, dyrehaven..

grunden til at vente med dyrehaven; det er fedest med godt vejr.. og det er der nok størst chancer for i forår og sommer...

hej bjarne hyggeligt du er kommet med på banen.. ;-D

Sussie

western klubben Holy Smoke (y)

;-D lykken er en 4 hjulstrækker med spræl i ;-D

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 08:25
Hvorfor vente til foråret ?
Jo ser du der er mange westernryttere som ikke "kan tåle" dårligt vejr og da jeg syntes vi skal have så mange med som muligt er det jo nok bedst at vente til foråret. Der er jo nok en del som ikke syntes det er særlig sjovt at sidde omkring 3 timer i sadlen når det blæser 27 pelikaner, er 4 grader varmt og lidt regn ind imellem....personligt er jeg ligeglad og når min kammerats hestetransport er færdigbygget så skal jeg da osse i hedeland og vestskoven med jævne mellemrum (har osse planer om grib-skov og kongelunden). Der vil jo nok være en del som kommer langvejs fra for at være med på turen i Dyrehaven og så skulle vejret jo gerne være iorden

0
0
Svar på denne tråd

nu lyder det
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 08:58
som om vi er nogen pive skider, hvilket absolut ikke er tilfældet.... men er det storm og slagregn, så er det begrænset, hvor mange man kan få samlet... og selv til sorø er turen lang, hvis man er drivende og følelses løs... men som vejret er i dag er jeg frisk ..her skinner solen på de røde blade..jeg skal i skoven når jeg har fri..

men jørn sig til når i har transporten klar... så kan vi jo på kort varsel se os om i naturen.. nu varer det heller ikke så længe (1 års tid) så er min mand med på holdet..vi har fundet hesten.. en yndig palomino hoppe på 3 år..formaliteterne skal lige i orden og hun kan blive præsenteret for jer alle... jeg glæder mig vildt til at hun kommer hjem på farmen..

Sussie/ som udvider til 3 heste igen

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

det lyder som en god ide
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 09:18
med en tur for så mange der har lyst som muligt. At jeg ikke er i stand til at stille med en hest pt. forhindrer mig ikke i at stille mig til rådighed for festkomiteen, og planlægningen.
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke Møns Klint?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:37
Howdy Folks

Det er lidt besværligt at komme til at ride i Dyrehaven og det er ikke videre spændende - men det er helt OK, hvis man bare vil ses!!!

Arranger dog noget med Kjeld Damgaard på Møns Klint, her er et rideterræn hvor alle uanset rideniveau kan komme til at overskride grænser.
I Mini Montana går vel fortsat omkring 100-150 stk. kvæg frit omkring, hvilket giver lidt western stemning.

Her er også store stejle bakker som de fleste af Jer sandsynligvis vil være lidt betænkelige ved at ride op eller nedad - endsige galopere.
En samlet flok vil altid kunne vælge mellem, hvem der rider the hard way og dem som vælger kyllinge løsningen men alligevel hele tiden ride samlet.

Kjeld har plads og kan måske også arrangere lidt kaffe efter endt ridetur - bare et forslag.

Med venlig hilsen

Per Beinov

PS! Jeg mener fortsat ikke det er nødvendigt med ridekort på Møns Klint.
0
0
Svar på denne tråd

Turene...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:40
Hej alle.
Hej Bjarne: Lige omkring dyrehaven så jeg godt at der kun stod de 2 priser for faste kort derude, men på et andet forum snakkede man om 80 ,- for dagskort. Keg vil gerne prøve at ringe til Jærgersborg skovdistrikt og så melde tilbage senere........ :-)

Jeg er også frisk på at ride, uanset vejr, men det er nemmere at samle en flok lokalt og ride et par timer i dårligt vejr, og lidt sjovere tror jeg det er at have rigtigt mange timer i dyrehaven, derfør må det gerne være lidt varmere.

Jærgersborg skovdistrikt har også skovene og fælledarealet i Kongelunden på Amager. Det område kender jeg ud og ind, og der er også fedt at ride, både i skov og langs vandet og åbne marker. John og jeg havde haft en ide´om at lave en tur derinde, hvor lokale fra amager kunne tilslutte sig, men vi blev enige om at vente til foråret......Det er både lunere og smukkere på det tidspunkt og det er pissekoldt langs vandet i vinter( Jeg rider gerne i al slags vejr, men er bestemt ingen viking. Har prøvet at bo på Nord Bornholm tæt ved vandet med østersøvinden lige ind over altid ....brrrrrrrrr !!
Mange hilsner Lone
0
0
Svar på denne tråd

mønsklint
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:43
Per; jeg har talt med Kjeld, og til foråret tager vi det op igen... møn er helt sikkert et besøg værd... men han har ikke tid før der..

Sussie

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

Kjeld er...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:48
...sandelig også med på "dagsorden" i Holy Smoke.
Han har jo som du ved, selv afholdt disse mønture gennem flere år og mange af os har hørt om det lidt barske, men vældig spændende og smukke landskab.
Og det gode ved di ture, er at ruten netop kan deles op.....Jeg vil ikke kalde det til "kyllinger og de som rider med hovedet under armen", men hellere til "de som gerne vil have fuld kontrol over deres tur og vovehalsene der gerne vil afprøve deres grænser".
Det er fint og det giver alle mulighed for at deltage uanset erfaring, mod eller hestetype mm......
Men som sagt: Kjelds mønture er på programmet hos os, Sussie og Kjeld er i kontakt om en møntur.
Hilsner Lone
0
0
Svar på denne tråd

*GG* Sussie
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 10:50
.....Vi skriver samtidigt.. Det kan man da kalde for "solid info".
Ringer til dig lige om lidt.
Hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Har nu ringet...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 11:09
Til Jærgersborg skovdistrikt som råder over kongelunden på amager og dyrehaven i Klampenborg...men, men, men.....Det er altså sv...dyrt !
Så den med de 80,- holder ikke. Det er hvad et erstatningskort koster hvis man har mistet det rigtige.......
Citat : I kan købe et kvartalskort til kr. 190,- og så ride de ture i vil i distrikterne i løbet af et kvartal. Dét er hvad vi kan tilbyde...ikke andet.

Jeg kan nu se for mig, udfra vores egen travlhed og renden rundt om tusinde ting konstant, at vi så vil gå en endnu mere travl tid imøde hvis
vi for at nå at få mere end een tur for 190,-, skal
afholde en række ture efter hinanden i det disstrikt, og så udsætte alt andet i den periode, så man kan få mest muligt for pengene, for det er f..... dyrt for een enkelt tur.
Hvad mener i andre ??
Hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Hej Per....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 11:10
Jamen der skal jo være noget for enhver smag og det er jo ikke alle som er til fuld fart og grænseoverskridende ridning....
Jeg kunne godt tænke mig at ride i Dyrehaven og at det skulle være kedeligt og kun for dem som vil ses tor jeg nu ikke...det er jo ligeså meget for at nyde naturen....

0
0
Svar på denne tråd

Howdy Jørn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 12:16

Indrømmet mit indlæg kan måske godt misforstås - så jeg vil ganske kort uddybe hvad jeg mener og hvorfor.

Først Dyrehaven - jeg har redet en del i Dyrehaven blandt andet Hubertus Jagt flere år.
Bare at ride rundt i Dyrehaven kan være ganske godt - der er smukt - men for mange mennesker og lidt for "friseret".

Møns Klint har et helt unikt terræn for heste og det uanset hvilken rideinteresse man har.
En flok ryttere med meget forskellig rideerfaring kan sagtens ride samlet og hver især få meget ud af turen.

Dem der virkelig vil overskride grænser har mulighed for det - og dem der bare vil ride i naturen og helst ikke ride stærkt kan godt være i den samme flok.
På den måde vil alle deltagerne få en fornemmelse af at overskride personlige grænser uden at blive presset ud i noget som de ikke føler tiden er moden til endnu og de erfarne ryttere "keder sig ikke", fordi der er ikke kun en ridetur i skoven.

På Kjeld ridepension er der også muligheder for at overnatte både for ryttere og heste.

I tidernes morgen (1993) stiftede jeg TRAILBUSTER klubben, som havde sit første arrangement hos Kjeld.

Denne spæde start var så begyndelsen til at jeg introducerede Roping i Danmark og senere fulgte det første Roper stævne i Danmark (1997) hvor der blev fanget heste og kvæg med lasso, iøvrigt til meget stor bestyrtelse i hele den Danske Westernverden, som frygtede at alle kvægklasser herefter ville blive forbudt.
Tiderne med roping har så heldigvis ændret sig siden, men der har ikke været afholdt et decideret Roper stævne siden og det bliver der sandsynligvis heller ikke før jeg arrangere et nyt.

Der er efterhånden mange,der via de roper clinics jeg har afholdt, har fået blod på tanden så mon ikke jeg forsøger at arrangere et roperstævne i 2004.

Med venlig hilsen

Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Per...........
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 12:47
Jamen hvad med at slå det sammen med et kvægstævne i Holy Smoke.....?? Bare en ide´ der lige voksede frem...
Hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Tur ideér
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 13:04
så er vores tur side kommet med på hjemmesiden.. har i nogen ideér ol, så kom med dem til mig, og vi får planlagt en tur, og kan sætte den ind på vores hjemmeside..som jo er til rådighed for alle.. klik på linket nedert i indlægget.

Sussie

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

Hej Per....
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 13:08
Jeg ved godt at det kan være temmelig frisseret i Dyrehaven og mange rider derude for at blive set og indrømmet....jeg syntes osse at det kunne være sjovt at komme derud netop for at blive set, tror nemlig ikke rigtig der kommer nogen westernryttere derude og på et plan kunne det jo være meget sjovt at "provokere" lidt overfor dem i "tights og langskaftet støvler"

0
0
Svar på denne tråd

Til Jørn og Lone
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 13:34
Til Jørn

Du har skrevet "provokeret" sådan og derfor tager jeg det heller ikke bogstaveligt - men jeg synes ikke vi som westernryttere skal provokere.
Alle vi ryttere uanset rideform har en fælles interesse, nemlig heste - hvorfor jeg synes der skal være en gensidig respekt overfor alle andre rytteres interesser for ridning.

Den ene form for ridning er i mine øjne lige så god som de andre former for ridning.
Den ene rideform er ikke mere rigtig end den anden.

Der hvor jeg skelner er - om rideformen har et praktisk formål - og her er den moderne westernridning ligesom den traditionelle ridning (her tænker jeg på dressur) helt blottet for et praktisk formål og så finder jeg det personligt helt uinteressant, men respekterer naturligvis at andre har en anden mening som absolut kan være lige så god som min.
Jeg er meget interesseret i dressur - men det er den klassiske dressur - hvis oprindelige hoved formål er kamp fra hest - og så er det praktisk ridning.

Til Lone
Det er en god ide du har fået - det synes jeg vi skal tale yderligere sammen om.
De lange vinteraftner er jo skabt til planlægning af nye aktiviteter.

Med venlig hilsen

Per Beinov
0
0
Svar på denne tråd

Per......
Forfatter: 
Dato:  17-11-2003 13:44
Provokere var nok heller ikke det rigtige ord men nærmere markere....
Det at vise vores heste og vores udstyr frem et sted hvor der nomalt kun kommer dressurfolk....det kunne jo være at det fik vækket folks nysgerrighed.... ;-D

0
0
Svar på denne tråd

møn tur...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 11:46
avra - den vil jeg med på..... råb højt når i planlægger den så jeg kan afsætte tid i min kalender

Joan
Man har et standpunkt til man tar et nyt....
;-D
0
0
Svar på denne tråd

joan.....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 11:49
om ikke andet så hold øje med vores tur side på holy smokes hjemmeside.. se link nederst på siden

Sussie

Holy Smoke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider